mitä ne lukki- hämähäkin näköiset lentävät jättihyttyset on oikeelta nimeltään?
sääskiksi olen niitä koko ikäni kutsunut, mutta sääski on kai aika yleisnimitys kaikille pienötököille :) Haluisin jostain löytää kuvan juuri tuosta isosta sääskestä :(
Kommentit (57)
Meillä Pohjois-Pohjanmaalla ne on aina olleet hankskrankkeja.
Ei ihan harmiton, koska sen toukat tekevät tuohoa kasvimailla; Kannattaa listiä
MInäkin olen pitänyt niitä Harakrankkoina. Kerran äitini ihmetteli että miksi sinä sanoit sitä?? Ja minä ihmettelen että mistä minä olen sen kuullut ja jo pienenä.
sitä ei ole näkynyt pitkään aikaan, mutta en silti pysty rentoutumaan, kun olen varma, että se sitten heti syöksyy jostain lähettyville :( Mies olis nirhannut sen aiemmin, mutta aina kun mies tuli olohuoneeseen niin se oli jo kadonnut... se ötökkä piti jumalatonta meteliä aiemmin kun lensi tohon kattolamppuun, missä on paperivarjostin :) hyi hemmetti... miten ihmeessä voin nukkua :( ap
se paskiainen laskeutu matolle ja mäjäytin sen päälle sanomalehden ja sit kirjan :) nyt en uskalla katsoa kuoliko se :) ap
joo kyllä mä teidän että ne ei tee mitään, mutta PELKÄÄN niitä silti ihan kuollakseni, niinkuin aika montaa muutakin ötökkää esim. ampiaiset yms. nyt täällä oli TAAS äsken sellainen ja oikeesti valehtelematta pienen NYRKIN KOKOINEN... nyt se kaiken lisäksi katosi jonnekkin ja arvatkaapa saanko nukuttua tänä yönä, kun tiedän että se ällötys voi olla missä vaan :(
ne vaaksiaiset. Tosin kullin tavoin meillä tunnetaan ne kromosomihyttysinä. ( :
ja aina sanonut noita ötököitä hankisääskiksi :)
Inhoan ja pelkään, tiedän etteivät ne tee mitään..mutta silti. Ne on niin kuvottavia. Makkariin jos tulevat, niin minä vaihdan nukkumapaikkaa, en vaan pysty rentoutumaan , jos tiedän niiden liihottavan lähellä.
Meillä Pohjois-Pohjanmaalla ne on aina olleet hankskrankkeja.
Vaarallisia ne ei ole millään lailla. Taitaa osa vastaajista olla aika lailla luonnosta vieraantuneita kun vaarattomia vaaksiaisia pelkää. Asutteko kenties kerrostalossa keskustassa ja ainoa luontoelämys on leikkipuisto..?
vähän "hakusessa"
Mä etelästä,ja meillä puhuttiin horkkahyttysestä:) Ne pitää inhaa "räpinää",mut en mä niitä pelkää.
jumalattomasti ja meidan 4v on kauhusta jaykkana ja kirkuu kuin syotava jos yksi eksyy sisaan tms. Itse en niita pelkaa, ovat sellaisia hohlia, saaliksi kay, eivat oikein tieda mihin menisivat ja tormailevat raukat ympariinsa.
Hamahakkeja pelkaan!!!!
isommalta kuin googlaamani vaaksiaiset vai mita ne olivatkaan?
http://farm1.static.flickr.com/113/251089921_6f6d2780db.jpg?v=0
että vaan INHOAA noita ällötyksiä sydämensa pohjasta. Sanoohan moni "pelkäävänsä" hämähäkkejäkin ja silti kaikki tietävät että Suomen hämähäkkilajeista mikään ei ole vaarallinen.
Minua ÄLLÖTTÄÄ ja PUISTATTAA ajatuskin siitä, että joutuisin koskemaan vaaksiaiseen ja kun ne lentelevät minne sattuu, niin todellakaan en suostu niitä sisällä sietämään. Ihan samalla tavalla inhoan hämähäkkejä ja kovakuoriaisia. YÖK!!!
Ja kyllä, asun maalla.
Ei kyllä mikään tukkimiehentäi! Tukkimiehentäi on kamalinta mitä elämässäni tiedän. Jos näen sellaisen niin jo tulee kiire kaakkoon.
taikka sitten piimäitikka. Ja pohjois-pohjanmaalta kotoisin
Aina oleem myös käyttäneet oikeaa nimeä vaaksiainen.
Niissä ei ole mitään pelättävää, sillä vaaksiaiset eivät esim. ime verta.