Kuka uskaltaa ottaa riskin, että oma tyttö kuolee kohdaunkaulansyöpään?
Suomessa kuolee joka vuosi kymmeniä naisia kohdunkaulansyöpään. Rokotevastainen hörhö, ehkäpä sinun tyttösi tulee olemaan yksi heistä? Vaikka keino suojautua syövältä olisi ollut olemassa? Silloin mahtaa kaduttaa. Olette vastuuttomia ja typeriä lietsoessanne valheita ja älyttömiä magneettimediahumpuukijuttujanne!!!
TEIDÄN TAKIANNE KOHDUNKAULAN SYÖPÄÄN KUOLEVIEN MÄÄRÄ TULEE OLEMAAN TULEVAISUUDESSAKIN KORKEAMPI KUIN SE OLISI ILMAN VALHEESEEN PERUSTUVAA VOUHOTUSTANNE JA LIETSOMISTANNE!!!
t. kohdunkaulansyöpään sairastuneen - yhden lukemattomista - omainen :(
Kommentit (61)
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 04:29"]
18 ei jumalalauta sua!!!Yleisesti syöpä, tiedätkö monta lasta, monta vauvaa, monta nuorta on kuollut syöpään tänä vuonna maailmalla? Heitä villi veikkaus, jos osaat. Kannattaa ehkä ottaa asioista selvää vaikka ihan ammattilaiselta niin ei tule tuollaisia harhoja.
JOS rokote antaisi suojan syöpää vastaan ,edes 80% olisi se toki hyvä asia, mutta JOS JOS olisi JOS, niin maailma olisi muutenkin parempi paikka.
[/quote]
Niin vaikka se nyt sua kuinka kiukuttaa, niin enemmistö syövistä todetaan ikäihmisillä. Se on vanhempien ihmisten sairaus ja riski sairastumiseen kasvaa vaan vuosien kertyessä.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 01:52"]
Suomessa kuolee joka vuosi kymmeniä naisia kohdunkaulansyöpään. Rokotevastainen hörhö, ehkäpä sinun tyttösi tulee olemaan yksi heistä? Vaikka keino suojautua syövältä olisi ollut olemassa? Silloin mahtaa kaduttaa. Olette vastuuttomia ja typeriä lietsoessanne valheita ja älyttömiä magneettimediahumpuukijuttujanne!!!
TEIDÄN TAKIANNE KOHDUNKAULAN SYÖPÄÄN KUOLEVIEN MÄÄRÄ TULEE OLEMAAN TULEVAISUUDESSAKIN KORKEAMPI KUIN SE OLISI ILMAN VALHEESEEN PERUSTUVAA VOUHOTUSTANNE JA LIETSOMISTANNE!!!
t. kohdunkaulansyöpään sairastuneen - yhden lukemattomista - omainen :(
[/quote]
Olet oikealla asialla mutta yrität nyt käännyttää uskovaisia. Rokotevastainen porukka, se joka magneetimediaa ja rokotus.infoa kansoittaa, ei sinua kuuntele. Heidän logiikassaan yksikin vakava haittavaikutustapaus on riittävä syy torjua rokote täysin riippumatta rokotteen hyödystä. Heille riittää haittavaikutuksen sijaan myös huhu haittavaikutuksesta tai väärinkäsityksestä tullut kuvitelma haittavaikutuksesta. Mikä tahansa negatiivinen kelpaa. Kaikki positiiviset sen sijaan yritetään ampua alas ja kiistää, minkä huomaa esimerkiksi keskustelussa rokotteiden tehoajasta.
Ei näiden kanssa kannata lähteä väittelemään. Lähtökohta kun on väärä eli ei vertailla haittojen ja hyötyjen suuruuksia keskenään vaan esitellään yksinomaan haittoja ja nollataan hyödyt. Kun hpv - rokotteet viime syksynä olivat tapetilla täyttyi palsta tähän aiheeseen liittyvästä keskustelusta. Todennäköisesti kaikki asiaan liittyvä on jo sanottu moneen kertaan.
Tässä näet aiempaa kädenvääntöä aiheesta. Nämä keskustelut ovat satojen viestien pituisia...
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 01:57"]Olen se rokotevastainen hörhö!
mun kaikki kuusi tyttöä on kasvatettu ymmärtämään kondomin tärkeys, Sen lisäksi, että se rokote auttaa vaan 1/100 osuuteen. Että tauti tarttuu kuitenkin, halusit tai ei.
Mies -45
[/quote]
kondomi ei ehkäise syöpää mutta rokote ehkäisee 70%
Olen iloinen, että oma tyttömme on vasta neljävuotias ja tässä on siis aikamoinen tovi aikaa miettiä rokotetta. Jos nyt tänä päivänä pitäisi asia päättää, en ehkä sitä ottaisi tytölle, koska rokotetta on tutkittu mielestäni liian vähän. Meillä ei myöskään suvussa ole ollut kohdunkaulan syöpää, joten riskit sen saamiseen eivät liene valtaisat.
Kaikki lapsemme ovat saaneet kaikki rokotusohjelman mukaiset rokotukset, mutta tämä kyseinen rokote epäilyttää itseäni liikaa tällä hetkellä.
En ole rokotevastainen ja tyttöni onkin kaikki mahdolliset rokotukset saanu, paitsi vesirokkorokotusta, mutta tätä rokotetta epäilen. Olen saanut liian vähän tietoa tästä ja se mitä olen saanut on todella ristiriitaista. Tyttöni on nyt 13 ja olen sanonut hänelle, että saa ottaa rokotteen jos haluaa, mutta ei ole pakko. Hän sanoi, että miettii vielä.
Mulla on todella vahvat epäilykset tästä ja pelko, että jos jotain ikävää sivuoiretta esiintyykin niin silloin se ei todellakaan ollut sen arvoista. Eihän rokote takaa 100% ettei syöpää tulisi. No mulla on vielä aikaa funtsia tätä.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 02:52"]
Minulla ei ole kovin hyviä kokemuksia kyseisestä rokotteesta. Sain loppu iän riesakseni endometrioosin joka on diagnosoitu erittäin vaikeaksi. En tule saamaan koskaan lapsia tai elämään muutenkaan normaalia nuoren aikuisen elämää. Vaihdevuodetkin olen kokenut jo 18 vuotiaana kun kokeiltiin sammutushoitoa. Hormonihoidot olisivat oikeastaan ainut hoito ettei menisi enää pahemmaksi mutta en pysty käyttämään niitä haittavaikutuksien vuoksi. Se on niin pieni mahdollisuus saada kohdunkaulan syöpä että en suosittele rokotteen ottamista.
[/quote]
Endometrioosi rokotteesta? :D Voi yhden kerran... sä varmaan laitat rokotteen syyksi kaikki vaivat nuhasta alkaen? Lyön vetoa, että sen diagnosoineet lääkärit eivät ainakaan ole epäilleet HPV-rokotteen olleen aiheuttajana. Endometrioosia ei ole mainittu yhdessäkään HPV-rokotteiden haittavaikutteita käsittelevässä tutkimuksessa, ja tähänastiset hypoteesit endometrioosin aiheuttajista eivät todellakaan sisällä rokotteita...
Elän HPV:n kanssa ja ihan normaalia elämää, enkä odottele vaan syöpää. Mielenkiintoista kyllä on, että meistä papilloomaa kantavista ei tutkita mitä tyyppiä kannamme; onko minulla kenties juuri se syöpää aiheuttava tyyppi? Minun henkeni ei siis ole niin arvokas kuin näiden nuorten tyttöjen, joille tämä rokote on nyt pelastus. Ei edes vaikka minulla on kolme lasta.
Kyllä minä rokotevastaisena hörhönä väitän, että enempi uskovaisia te rokote-huuhat olette!
Ei mikään rokote endometrioosia aiheuta, ihme paskaa toi yksi puhuu. Mulla ei ole roketetta ja endonetrioosia ollut jo 29 vuotta ja se kyllä loppuu vaihdevuosiin. Lisäksi ihan kaksi lastakin mulla on!
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 20:09"]
Elän HPV:n kanssa ja ihan normaalia elämää, enkä odottele vaan syöpää. Mielenkiintoista kyllä on, että meistä papilloomaa kantavista ei tutkita mitä tyyppiä kannamme; onko minulla kenties juuri se syöpää aiheuttava tyyppi? Minun henkeni ei siis ole niin arvokas kuin näiden nuorten tyttöjen, joille tämä rokote on nyt pelastus. Ei edes vaikka minulla on kolme lasta.
Kyllä minä rokotevastaisena hörhönä väitän, että enempi uskovaisia te rokote-huuhat olette!
[/quote]
Sä olet rokotuksen kannalta vähän niinkun menetetty tapaus jo. Papaan vaan tarpeeksi usein. Onhan se HPV isolla joukolla muitakin, mutta en nyt ynmärrä miten se liittyy siihen, että niitä rokotetaan joilla sitä ei ole. Seuraavalla sukupolvella on mahdollisuus hankkia rokote ja sehän on vaan positiivista.
Mistä se tiedetään, että rokote oikeasti suojaa syövältä? Yhtäkään 60 v ikäistä ei rokotettu 45v sitten ja kohdunkaulan syöpä on nimenomaan pääsääntöisesti yli 60v ikäisillä tavattu syöpä. Voihan olla, että noin 45v kuluttua onkin täysin päinvastoin eli rokotetut ovat kaikki saaneet syövän.
Tästä rokotteesta on tullut erittäin huonoja uutisia maailmalta. Erilaisia neurologisia häiriöitä, nuoria tyttöjä ollut tehohoidossa asian vuoksi. Odotellaan muutama vuosi ja koko rokote tullaan taas kieltämään. En todellakaan anna tyttäreni rokotuttaa tälläisellä itseään vaan panostan ehkäisy neuvontaan kuten itsekkin sain nuorena eikä yhtään sukupuolitautia ole edes ollut.
En tajua, miksei poikia rokoteta? Kyse on tarttuvasta viruksesta, jota levittää molemmat sukupuolet.
Se HPV aiheuttaa syöpää myös miehille. Penis, peräaukko ja suusyöpää.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 22:23"]
Tästä rokotteesta on tullut erittäin huonoja uutisia maailmalta. Erilaisia neurologisia häiriöitä, nuoria tyttöjä ollut tehohoidossa asian vuoksi. Odotellaan muutama vuosi ja koko rokote tullaan taas kieltämään. En todellakaan anna tyttäreni rokotuttaa tälläisellä itseään vaan panostan ehkäisy neuvontaan kuten itsekkin sain nuorena eikä yhtään sukupuolitautia ole edes ollut.
[/quote]
ajat muuttuu, en tiedä sinun ikääsi, mutta nyt on kyllä todella pelottava määrä SP-tauteja tarjolla ja aina vaan tulee lisää. Minun aikaan pahin vaiva oli satiasiet...joka ei ole sp tauti ja vain muutama tippuritapaus ja siinä se.
Otin myös riskin, että lapseni sairastuvat sika-influenssaan, enkä antanut rokotuttaa heitä. Kaksi sairastui, mutta selvisi. Olen ikikiitollinen siitä, etten antanut rokottaa, vaikka sain paljon kritiikkiä, vaan luotin vaistooni, että rokotetta ei oltu tutkittu tarpeeksi. Ainakin yhdellä lapsistamme olisi ollut suuri riski saada rokotteesta narkolepsia, hänellä kaikki altistavat tekijät.
Nyt sama olo, ko. rokotteen haittavaikutuksista ei vielä riittävästi tietoa.
Kyllä se vaan oli keskiajalla kaikki paremmin, kun keskimääräinen elinajanodote oli 20-30 vuotta. Nykyään kaikenmaailman rokotteita tunkevat ihmisiin. 1900-luvun alussakin elettiin vielä keskimäärin 30-45 vuotiaaksi. Lääbisneksen täytyy olla pahinta mitä ihmiskunnalle on tapahtunut. Hyvät kuolinmahdollisuudet pilattu ihan täysin.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 00:44"]
Kyllä se vaan oli keskiajalla kaikki paremmin, kun keskimääräinen elinajanodote oli 20-30 vuotta. Nykyään kaikenmaailman rokotteita tunkevat ihmisiin. 1900-luvun alussakin elettiin vielä keskimäärin 30-45 vuotiaaksi. Lääbisneksen täytyy olla pahinta mitä ihmiskunnalle on tapahtunut. Hyvät kuolinmahdollisuudet pilattu ihan täysin.
[/quote]
Lääkebisneksen ei lääbisneksen :P
Kaikki vaahtoavat rokotteista, vaikka ihmiset voisivat muuttaa asennettaan seksiin. Kondomi pienentää hpv:n riskiä. Ja, tämä voi tulla järkytyksenä, mutta ei ole mikään pakko panna ympäriinsä tai ottaa kumppania, joka on pannut ympäriinsä.
Oliko hpv muutama vuosikymmen sitten näin yleinen kuin nyt? Ei.
18 ei jumalalauta sua!!!Yleisesti syöpä, tiedätkö monta lasta, monta vauvaa, monta nuorta on kuollut syöpään tänä vuonna maailmalla? Heitä villi veikkaus, jos osaat. Kannattaa ehkä ottaa asioista selvää vaikka ihan ammattilaiselta niin ei tule tuollaisia harhoja.
JOS rokote antaisi suojan syöpää vastaan ,edes 80% olisi se toki hyvä asia, mutta JOS JOS olisi JOS, niin maailma olisi muutenkin parempi paikka.