Apua! Hiivatulehdusko?
Paljon puhuttu hiiva, mutten löytänyt netistä yhtä oirettani joten aloin miettimään oisko sittenkin joku muu syy kuin hiivatulehdus. Mulla on antibioottikuuri menossa ja lisäksi olen raskaana. Hiivaan altistavia tekijöitä siis on.
Eli, minulla on voimakasta kutinaa alapäässä, enemmänkin tuossa sisemmissä häpyhuulissa ja klitoriksessa kuin itse emättimen suulla. Kutinan lisäksi alapääni on todella, siis todella herkkä. Ihan kuin siitä olisi lähtenyt nahat pois vaikkei ole.
Alapää siis kutisee ja jos koskettaakaan alapäätä niin se on hyvin arka, kipeä.
Valkovuodossa en ole huomannut muutoksia, sitä kun tulee aika paljon muutenkin nyt raskauden aikana.
Voiko hiivaan siis kuulua alapään arkuutta kutinan lisäksi?
Antibioottikuuria on vielä n. 4pv jäljellä, uskallanko jo aloittaa canestesin kolmen päivän kuurin, ilman että hiiva uusiutuu heti kuurin loppuessa kun antibioottiakin on vielä jäljellä?
Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Kommentit (8)
On ollut hiiva aikaisemmin mutta ei kyllä ole ollut näin kipeä alapää, lähinnä tämä sama sietämätön kutina vain.
ap
Antibioottikuurin kanssa tulee helposti hiiva. Ei kiva, mutta menee kyllä ohi ajankin kanssa.
Onko sinulla atoopinen iho?käsi-ihottumaa? voi levitä alapäähän.
Ei ole ihottumaa eikä atooppista ihoa.
En kyllä pysty odottamaan että menee ohi, niin ikävältä kyllä tuntuu kun ei kärsi edes pyyhkiä vessassa kunnolla :/ uskallanko hakea sen kuurin? ei kai siitä haittaakaan olisi?
ap
Hae vaan ja tule sitten kertomaan auttoiko vai mikä oli.
Jos olet raskaana, käy lääkärin kautta hakemassa se hiivalääke.
Esim. Englannissa ei raskaana oleville myydä hiivalääkettä kun lääkärin määräyksestä. TIetty voi laittaa kaverin ostamaan, mutta miksi riskeerata, ei sekään sääntö lienee ihan tuulesta tule.
Kuulostaa hiivalta, mutta jossei sulla aiemmin ole ollut hiivaa kantsis ehkä käydä lääkärissä varmistamssa se.