diagnoosi
paranoidinen skitsofrenia, kuulostaa vähän pelottavalta... onko kellään kokemusta jostain läheisestä, joka olisi sairastunut tähän? Kykeneekö töihin? Toistuuko psykoosit jne. Kirjoittakaa kaikenlaisia kokemuksia. Nyt kaipaan tietoa ja kokemuksia eri ihmisiltä.
Kommentit (4)
2:
todella surullista.:(
Mutta jos lääkitys toimii, millaisia kokemuksia sellaisista sairastuneista on?
kolmannes oireilee ajoittain ja kolmannes kroonistuu. Toipumismahdollisuuksiin vaikuttavat monet seikat. Perheen/läheisten tuki ja hoitoon osallistuminen edesauttavat toipumista. Kaiken a ja o on antipsykoottinen lääkitys.
Tämä onnekas kolmannes kykenee työntekoon ja normaaliin arkeen. Tosin he ovat edelleen mieletään hauraampia ja saattavat oireilla esim. kriisien laukaisemina.
lääkitykset ei toimi, koska käy liikaa sydämmelle. huonossa kunnossa. nuori ihminen. todella surullinen juttu. ei pysty töihin, ei ole tässä maailmassakaan kun luiskahtaa takaisin psykoosiin. saadaan aina lääkkeillä vähän parempaan kuntoon, mutta ei voi pitää lääkitystä päällä sydämen takia. olen katsonut vierestä tätä nyt 3-4 vuotta.