Mieheni jäi kiinni pettämisestä
Olen viime aikoina ihmetellyt mieheni käytöstä. On ollut vaivaantuneen oloinen, haluton ja jotenkin poissaoleva. Kun kysyn, kaikki on okei, eikä tahdo puhua.
Noh, tänään sitten tulin tuossa muutama tunti sitten töistä kotiin, mies on yhä töissä. Miehellä on ipad, kuitenkin yhteisessä käytössä ja katselen usein leffoja padilta. Nyt kun avasin laitteen, oli miehen facebook jäänyt päälle. Kummempia katsomatta suljin sen, mutta huomioni kiinnittyi uudelleen saapuvaan viestiin. Tapanani ei ole tarkkailla mieheni kontakteja, mutta tämä viesti tuli minulle täysin vieraalta naiselta ja silmäni juurtui lauseeseen, joka meni kutakuinkin näin: "ihanaa, tuunko sinne viikonloppuna? :P".
Mielenkiintoni heräsi tietysti ja avasin keskustelun kokonaan...Onneksi. Chat oli täynnä keskustelua "ihanasta miehestäni" ja "täydellisestä viikonlopusta"...!!! Kovin kauaksi ei edes tarvinnut urkkia viestejä, kun mieheni ilmeisesti työpaikalla tietokoneella tai puhelimella välillä vastasi viesteihin... Kuvottavaa! Selvisi, että ovat tapailleet minun ollessani ammattiin liittyvässä koulutuksessa (asutaan pikkupaikkakunnalla, koulutukset isommassa kaupungissa ja matkat vievät monesti viikonlopun) useamminkin, kuin vain kerran. Ikinä en olisi voinut kuvitellakaan miehestäni tuollaista, tämä on vaan niin vaikea ymmärtää... Nainen vieläpä tietää viestien mukaan, että mies on varattu.
Oon nyt saanut itkettyä ja raivottua ystävälleni puhelimessa, ja hän sai minut uskomaan, että parasta on jättää mies nopeasti ja suruilematta nyt, kun on vielä epätodellinen olo ja silmitön raivo pinnalla. Mitä olisi parasta tehdä? Asuntomme on minun nimissäni (suunnitelmissa oli muutto ok-taloon muutaman vuoden sisään), joten ajattelin, jos vain kylmästi keräisin miehen tavarat tai jotain... Mies tulee töistä suunnilleen yhdeksän jälkeen. Ehtiikö tässä tehdä suuria, vai pitääkö siirtää jollekin muulle päivälle?? Mies tästä talosta kuitenkin lentää!
Pahoitteluni, jos viestistä ei selviä jotain oleellista tai se on muuten sekava...Auttakaa!
Kommentit (110)
Vastaa viestiin että mies on justiin tulossa tavaroittensa kanssa
Suosittelisin antamaan anteeksi, ei yksi hairahdus koko venettä kaada. Ei kaikkea tarvitse ottaa niin vakavasti.
Äijä pihalle, anna sille sen horon osoitelappu käteen!
Saisitko kavereita apuun, tulevat parin jätesäkkirullan kanssa ja alatte sakilla pakkaamaan ukon tavaroita, jos ukko kotiutuu ennenkuin ootte valmiit sanot vaan että kiva hän ehtii auttamaan ja otahan tosta säkki kans ja varmaan ukko tajuaa mitä teet ja miksi. Mitäpä siinä enää raivoomaan ukkokaan kun asia on harvinaisen selvä kaikille. Tsemppiä! Paska tilanne eikä oo kivaa löytää itteesä tuosta todellisuudesta.. kokemusta on..
Hienoja tarinoita ihmiset kirjoittelee. Tosi-TVtä parhaimillaan. Hyvin juttu toimi alkuun mutta ulosheiton jälkeen viestit ei enää tuntuneet aidoilta. Yllättävää on se millainen miesviha kommenteista paljastuu. Muistakaa että osaavat ne naisetkin olla yhtä typeriä.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 18:52"]
Vastaa viestiin että mies on justiin tulossa tavaroittensa kanssa
[/quote]Tämä on hyvä, tee näin. Eli pakkaat äijän kimpsut ja kampsut oven viereen sisäpuolelle ja annat miehen tulla kotiin normaaliin tapaan. Sitten vain menet siihen nojailemaan lähelle ja sanot, että lähetit "Mirjalle" viestin äsken, että olet tulossa. Kirjoitat viestin valmiiksi ja lähetät sen samaan aikaan kun mies on ovella. Mitäs tuossa enempää juttelemaan, eiköhän jutut ole juteltu. Otat avaimesi itsellesi ja sanot, että kääntää postinsa nopeasti uuteen osoitteeseen tai ne kääntyvät roskikseen. Yhteisistä tavaroista otat itsellesi ne mitä haluat ja muut äijälle, oikeudenmukaisuudesta sinun ei tarvitse nyt huolehtia. Sitten kerrot selkeästi muillekin mitä äijä teki, mitä tuota nyt vaikenemaankaan.
Älä tee hätiköitujä päätöksiä. Raivon vallassa ei kannata tehdä mitään peruuttamatonta. Keskustele miehen kanssa, anna aikaa selittää. Se ei tarkoita, että antaisit anteeksi. Se, että et pakkaa hänen kamojaan heti ja heitä pihalle, ei tarkoita, ettetkö sitä voisi myöhemmin tehdä. Vaikka päätyisitte eroon on asiat parempi selvittää, jos nyt laitat miehen pihalle niin, et ehkä koskaan saa tietää asioita mitö olisitkin halunnut tietää.
Tämä on puolueelinen viesti. Minä (nainen) olen pettänyt miestäni yhden illan jutuilla 19-vuotiaana. Kerroin vuosia myöhemmin. Mies raivosi, uhkasi myydä asunnon, haukkui, huusi ja itki. Minä itkin ja anelin armoa, kävimme terapeutilla, puhuimme ja puhuimme. Päätimme jatkaa. Suhteemme syveni ja tulimme läheisemmiksi. Mies sanoi, ettei enää ikinä anna anteeksi yhtäkään valhetta ja voin käsi sydämellä sanoa, etten yhtäkään valhetta ole suustani päästänyt tuon jälkeen. Muihin miehiin en noiden pettämisten jälkeen vilkaissutkaan enkä ole kertomisenkaan jälkeen vilkaissut. Myös se auttoi, että mies ymmärsi minun olleen vielä niin teini tekojeni aikaan (mies on 7v. vanhempi kuin minä). En suosittele kenellekään tätä tietä, mutta ihmiset ovat erehtyväisiä.
Selvitä asiat ja tee sitten päätös.
Samaa mieltä, miehen tavarat vain ulos kummempaa selittelemättä! Jos annat kerran anteeksi, mies uskoo pettämisen olevan ok vastakin. Pettäjä ei muutu tai ansaitse uutta mahdollisuutta - tiedän koska olin itsekin sellainen :(
Ap., tule kertomaan miten tilanne selvisi. Voimia sulle!
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:07"]
Samaa mieltä, miehen tavarat vain ulos kummempaa selittelemättä! Jos annat kerran anteeksi, mies uskoo pettämisen olevan ok vastakin. Pettäjä ei muutu tai ansaitse uutta mahdollisuutta - tiedän koska olin itsekin sellainen :(
[/quote]
Varmaan usealla noin, mutta minä ainakin opin virheistäni. En enää ikinä voisi pettää, en enää koskaan. Tuska on liian suuri, kun toista satuttaa. Sain uuden mahdollisuuden, enkä aio vastakaan sitä pilata. Voi olla toisin, kun aikuinen ihminen pettää,itse laitan omani vielä kasvukipujen ja nuoruuden piikkiin (tai siis sen miksi en sitä enää ole jatkanut).
-7
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:06"]
Älä tee hätiköitujä päätöksiä. Raivon vallassa ei kannata tehdä mitään peruuttamatonta. Keskustele miehen kanssa, anna aikaa selittää. Se ei tarkoita, että antaisit anteeksi. Se, että et pakkaa hänen kamojaan heti ja heitä pihalle, ei tarkoita, ettetkö sitä voisi myöhemmin tehdä. Vaikka päätyisitte eroon on asiat parempi selvittää, jos nyt laitat miehen pihalle niin, et ehkä koskaan saa tietää asioita mitö olisitkin halunnut tietää.
Tämä on puolueelinen viesti. Minä (nainen) olen pettänyt miestäni yhden illan jutuilla 19-vuotiaana. Kerroin vuosia myöhemmin. Mies raivosi, uhkasi myydä asunnon, haukkui, huusi ja itki. Minä itkin ja anelin armoa, kävimme terapeutilla, puhuimme ja puhuimme. Päätimme jatkaa. Suhteemme syveni ja tulimme läheisemmiksi. Mies sanoi, ettei enää ikinä anna anteeksi yhtäkään valhetta ja voin käsi sydämellä sanoa, etten yhtäkään valhetta ole suustani päästänyt tuon jälkeen. Muihin miehiin en noiden pettämisten jälkeen vilkaissutkaan enkä ole kertomisenkaan jälkeen vilkaissut. Myös se auttoi, että mies ymmärsi minun olleen vielä niin teini tekojeni aikaan (mies on 7v. vanhempi kuin minä). En suosittele kenellekään tätä tietä, mutta ihmiset ovat erehtyväisiä.
Selvitä asiat ja tee sitten päätös.
[/quote]
Kiva tarina, mutta itseäänkin voi kunnioittaa.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:10"]
[/quote]
Varmaan usealla noin, mutta minä ainakin opin virheistäni. En enää ikinä voisi pettää, en enää koskaan. Tuska on liian suuri, kun toista satuttaa. Sain uuden mahdollisuuden, enkä aio vastakaan sitä pilata. Voi olla toisin, kun aikuinen ihminen pettää,itse laitan omani vielä kasvukipujen ja nuoruuden piikkiin (tai siis sen miksi en sitä enää ole jatkanut).
-7
[/quote]
Hyvä juttu sulle, mutta kenenkään ei ole pakko antaa anteeksi pettäjälle.
Ei pettämistä voi koskaan antaa anteeksi, erohan tuosta tulee. T Mies.
En pidä vaihtoehtona suhteen jatkamista, en voisi jatkaa elämääni pettäjämiehen kanssa.
Viesti nro 6 vaikuttaa hyvältä, tuon varmaan toteutan kaverin avustuksella. Mietin vielä tuon viestin suhteen... Onneksi asunto on suht. pieni eikä miehellä paljon tavaraa. Soitan nyt lähellä asuville kavereille, jos jonkun saisin mukaan helpottamaan hommaa... Päivitystä myöhemmin. Kiitos tuesta!
Ap
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:12"]
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:10"]
[/quote]
-7
[/quote]
Hyvä juttu sulle, mutta kenenkään ei ole pakko antaa anteeksi pettäjälle.
[/quote]
Mähän sanoin ekassa viestissäni, että se, että antaa toiselle mahdollisuuden puhua, ei tarkoita sitä, että antaa anteeksi tai ei kunnioittaisi itseään. En usko, että olen yksin tämän ajatuksen kanssa.
Ei itseään kunnioittava nainen jää siihen raivoamaan eikä riippumaan eikä selityksi kaipaa, miksi kaipaisi? Jos toinen on miehelle parempi niin sehän kertoo kaiken, ei rakastava vaimostaan välittävä mies noin tee. Kyllä ukoilla riittää naureskeltavaa naisissa jotka hyväksyy aivan kaiken.
Anna anteeksi jos mies yhä haluaa jatkaa kanssasi. Mielestäni kerran voi antaa anteeksi. Minulle annettiin kerran anteeksi ja olen siitä kiitollinen.
Mä oon tehnyt ton ja yhden kerran lähtenyt itse ovet paukkuen pitkistä suhteista, paljon puhelematta. Nyt on kaikki hyvin. Ehkä parasta on ajatella ettei yksi ihminen ole sun koko elämä ja ihan rauhallisesti sanoa, tiedän, turha riidellä, taitaa olla paras erota jos ei rakasteta tarpeeksi jatkoa ajatellen. Sitten on molemmilla mahdollisuus olla oikeasti onnellinen. Se dramatiikka ja kosto on vaan hetken tunne. Vuoden päästä ihmettelee, että mitä siinä äijässä oikeen näki ;)
Tyyneys ja logiikka on nykyään mun turvasatama, ja paras vaihtoehto. On ollut hyviäkin hetkiä, joten miksi kiukutella hylkäämisestä. Virheitä tehdään, se ihminen ei ole sinua varten jos ei kohtele sinua hyvin. Käyttäydy oman luonteesi mukaan, oletko mukava tyyppi vai mulqvisti, miksi muuttuisit paskamaisen tilanteen mukaan. Sinua ei voi pakottaa suhteeseen, pääset pois, kaipaatko kostoa vai parempaa parisuhdetta. Ei sinulla ole mitään hätää.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 18:54"]Suosittelisin antamaan anteeksi, ei yksi hairahdus koko venettä kaada. Ei kaikkea tarvitse ottaa niin vakavasti.
[/quote]
"Yksi hairahdus" oikeesti ootko tosissas ? Eihän se yksi hairahdus mitään haittaisikaan mutta tuollainen tunteiden kehittely ja selän takana puuhailu pitkään on anteeksiantamatonta