Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Edellinen asukas ei tee osoitteenmuutosta

Vierailija
30.07.2025 |

Onko muille käynyt näin?

Ostimme talon keväällä ja yhä tulee postia edellisen asukkaan yrityksille. Olen ollut yhteydessä häneen itseensä, jokaiseen kirjeen lähettäjään, Postiin, DVV:oon, Patentti- ja rekisterihallitukseen. Meidän kotiosoitteessa on DVV:n mukaan 4 henkilöä, meitä on vain kaksi aikuista ja lapsi.

Osa laskuttajista muuttaa osoitteen, osa sanoo ettei voi tehdä mitään ennen kuin asianomainen itse on yhteydessä tai saavat itse tähän yhteyden.

Kirjeitä olen palautellut postiin varmaan 30-40 kappaletta. 

Mitä voin tehdä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tumppaa ne postit johonkin pahvilaatikkoon ja palauta puolen vuoden välein.

Tai sitten suoraan roskikseen.

Vierailija
2/14 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

DVV haet sieltä asukkaan poistoa osoitteestasi. Tee heti koska se prosessi kestää jonkun aikaa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyrkkäisin kirjeet roskiin

Vierailija
4/14 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskiin vaan, ei voi odottaa että toimii toisen ihmisen posteljoonina.

Vierailija
5/14 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäisin suoraan uuniin, koska henkilöä itseään ei kiinnosta postinsa. Sanoisin etten ole nähnyt.

Vierailija
6/14 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

DVV haet sieltä asukkaan poistoa osoitteestasi. Tee heti koska se prosessi kestää jonkun aikaa 

Tehty jo kerran ja tein tänään varalta uudelleen, kun ei ole mitään kuulunut niin aloin epäillä, olenko edes tehnyt.

AP

Vierailija
7/14 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuossa tilanteessa voi muuta tehdä kuin mitä olet jo tehnyt. Kerää kirjeet vaikka kaapin hyllylle ja kerran kuussa palautat postiin. Joku varmaan ehdottaa että tuikkaa tuleen, mutta toisten kirjeiden hävittäminen on rikos.

Vierailija
8/14 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tumppaa ne postit johonkin pahvilaatikkoon ja palauta puolen vuoden välein.

Tai sitten suoraan roskikseen.

Roskiin ei taida saada laittaa? Aluksi vein aina kun ehdin, nyt ajattelin kerätä kuukauden kerrallaan ja viedä sitten. Mutta ketuttaa, kun joka päivä on postilaatikko täynnä "roskaa". 

Vierailija
9/14 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuossa tilanteessa voi muuta tehdä kuin mitä olet jo tehnyt. Kerää kirjeet vaikka kaapin hyllylle ja kerran kuussa palautat postiin. Joku varmaan ehdottaa että tuikkaa tuleen, mutta toisten kirjeiden hävittäminen on rikos.

Pitäisi olla myös rikos jaella niitä väärälle henkilölle väärään osoitteeseen väkisin.

Vierailija
10/14 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli minullakin edellinen asukas jättänyt osoitteenmuutoksen tekemättä ja riitti kun soitin maistraattiin ja ilmoitin että tämä henkilö ei asu täällä.

Vierailija
11/14 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistäisin suoraan uuniin, koska henkilöä itseään ei kiinnosta postinsa. Sanoisin etten ole nähnyt.

Jaa. Noin voi sanoa, mutta virallisia posteja ei saa hävittää.

Vierailija
12/14 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli minullakin edellinen asukas jättänyt osoitteenmuutoksen tekemättä ja riitti kun soitin maistraattiin ja ilmoitin että tämä henkilö ei asu täällä. 

Aivan oikein. DVV hoitaa nykyään maistraatin hommat.

Vierailija
13/14 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu asia. Minulla oli vain tilanne eri: entinen avomies ei kuukausienkaan jälkeen tehnyt osoitteenmuutosta( asiassa oli paljon muutakin ongelmaa), menin poliisiasemalle tekemään ilmoituksen , poliisi soitti itse kyseiselle henkilölle asian ja sitten ihmeen nopeasti loppui hänen postintulo minun postilaatikkoon. Aloittajalla on inhottava tilanne , tiedän tunteen.

Vierailija
14/14 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan oikein. DVV hoitaa nykyään maistraatin hommat.

Ilmoitus tosiaan tehty nyt kahdesti, aikaa ei saa varattua virastolle ja puhelinpalvelussa on joka kerta "yli kymmenen" ihmistä jonossa.

Kyseinen entinen asukas siis on saanut viestimme, mutta ei vastaa. Eli oletettavasti (ja kirjeiden lähettäjien toimialan perusteella) toimii tarkoituksellisesti...

AP