Mieheni jäi kiinni pettämisestä
Olen viime aikoina ihmetellyt mieheni käytöstä. On ollut vaivaantuneen oloinen, haluton ja jotenkin poissaoleva. Kun kysyn, kaikki on okei, eikä tahdo puhua.
Noh, tänään sitten tulin tuossa muutama tunti sitten töistä kotiin, mies on yhä töissä. Miehellä on ipad, kuitenkin yhteisessä käytössä ja katselen usein leffoja padilta. Nyt kun avasin laitteen, oli miehen facebook jäänyt päälle. Kummempia katsomatta suljin sen, mutta huomioni kiinnittyi uudelleen saapuvaan viestiin. Tapanani ei ole tarkkailla mieheni kontakteja, mutta tämä viesti tuli minulle täysin vieraalta naiselta ja silmäni juurtui lauseeseen, joka meni kutakuinkin näin: "ihanaa, tuunko sinne viikonloppuna? :P".
Mielenkiintoni heräsi tietysti ja avasin keskustelun kokonaan...Onneksi. Chat oli täynnä keskustelua "ihanasta miehestäni" ja "täydellisestä viikonlopusta"...!!! Kovin kauaksi ei edes tarvinnut urkkia viestejä, kun mieheni ilmeisesti työpaikalla tietokoneella tai puhelimella välillä vastasi viesteihin... Kuvottavaa! Selvisi, että ovat tapailleet minun ollessani ammattiin liittyvässä koulutuksessa (asutaan pikkupaikkakunnalla, koulutukset isommassa kaupungissa ja matkat vievät monesti viikonlopun) useamminkin, kuin vain kerran. Ikinä en olisi voinut kuvitellakaan miehestäni tuollaista, tämä on vaan niin vaikea ymmärtää... Nainen vieläpä tietää viestien mukaan, että mies on varattu.
Oon nyt saanut itkettyä ja raivottua ystävälleni puhelimessa, ja hän sai minut uskomaan, että parasta on jättää mies nopeasti ja suruilematta nyt, kun on vielä epätodellinen olo ja silmitön raivo pinnalla. Mitä olisi parasta tehdä? Asuntomme on minun nimissäni (suunnitelmissa oli muutto ok-taloon muutaman vuoden sisään), joten ajattelin, jos vain kylmästi keräisin miehen tavarat tai jotain... Mies tulee töistä suunnilleen yhdeksän jälkeen. Ehtiikö tässä tehdä suuria, vai pitääkö siirtää jollekin muulle päivälle?? Mies tästä talosta kuitenkin lentää!
Pahoitteluni, jos viestistä ei selviä jotain oleellista tai se on muuten sekava...Auttakaa!
Kommentit (110)
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 18:52"]
Vastaa viestiin että mies on justiin tulossa tavaroittensa kanssa
[/quote]
Tää on ihan paras! Laita ap tämä! Osaan kuvitella sekä miehen että naisen ilmeen tämän lukiessa.
Huhhuh, nyt on keräilty tavaroita kasaan ja raahattu ovelle... Tyhjän näköiseksihän tämä asunto jää. Valokuvat ja kihlasormuksen heitin johonkin säkkiin, antakoot vaikka uudelle naiselleen sormuksen. Viestin kanssa tultiin siihen tulokseen, että laitetaan piakkoin miehen ollessa viimeisellä matkallaan tänne ipadillaan seuraava viesti naiselle: "Tulenkin jo tänään, ole valmiina tunnin kuluttua". Facebookista lunttasin naisen tulevan naapuripaikkakunnalta, joten matkan ei luulisi koituvan ongelmaksi.
Nyt sitten vain odotellaan ikkunasta tiiraillen, eiköhän mies tule piakkoin kohta entiseen kotiinsa.
Ap
Potkikaa kaikki tollaset pellet pois. Itse olen 16v miehen alku ja silti olen sitä mieltä että pettäminen on jo liikaa. Itse essittäisin hetken ja odottaisi päivää jolloin mies olisi poissa tavarat siististi rappukäytävään ja kaput.
ymmärrän että olet vihainen mutta miehesi on silti myös ihminen. eli anna hänelle tilaisuus pyytää edes anteeksi ja itse kerätä tavaransa. sinu ei tarvi välttis antaa anteeksi mutta anna toiselle mahis pyytää. jos hän ei edes siihen suostu, et todellakaa menetä mitää hienoa ja arvokasta elämästäsi.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ihan käsittämätöntä miten ihmiset ovat valmiita heittämään koko parisuhteen roskakoriin tällaisten asioiden takia ilman keskustelua. Siis häh, oikeasti? Et aio jutella asiasta ensin, kertoa tunteistasi, kysyä syytä, kysyä mitä mies on ajatellut ja miksi on tehnyt noin, mitä on ajatellut jatkossa? Jokainen tekee virheitä ja jokainen tekee huonoja valintoja -myös jokainen tässä ketjussa kirjoittava.
Jos olisit itse tehnyt huonoja valintoja, asioita jotka satuttaa toista, sinulle rakasta ja tärkeää ihmistä ja pelkäisit niin paljon, ettet saisi siitä kerrottua, ja sitten jäisit kiinni. Niin etkö itse toivoisi että saisit selittää? Saisit jutella asiasta? Et sinäkään toivoisi, että tulisit kotiin ja yhtäkkiä sinun tavarasi olisi pakattu ja sinut heitetty pihalle ilman, että asiasta on juteltu. Kohtele muita niinkuin toivoisit että sinua kohdellaan vastaavassa tilanteessa -myös silloin, kun muut eivät toimi tämän neuvon mukaan. Se, että toinen on kusipää ja käyttäytyy tyhmästi, ei ole mikään syy sinullekin käyttäyttyä niin ja heittäytyä samalle lapselliselle tasolle.
Mies ei ole toiminut kypsästi ja fiksusti tässä tilanteessa, mutta ei ole kyllä kypsää ja fiksua toimintaa tuollainenkaan mitä tässä moni on ehdottanut ja mitä ap on toteuttamassa.
Ja ei, en ole itse pettäjä enkä puolustele pettämistä. Se on tekona aivan hirveä. Mutta pitäisi kuitenkin muistaa, että jokaisen hirveänkin teon takana on ihminen. Tekoa ei tarvitse ymmärtää eikä hyväksyä, mutta ihmiselle voi antaa silti mahdollisuuden selittää.
Ei mitään mahdollisuuksia selittää. Et ole kai itse kokenut vastaavaa? Luottamuksen pettämisen jälkeen on aivan sama mitä toinen sanoo, kaikki sen jälkeen ulos suusta tuleva kuulostaa valheelta, sille ei voi mitään. Ei siinä ole mitään lapsellista että asettaa omat rajat ja sanoo toiselle kiitos hei. Sen voi tehdä aivan rauhassa ja pyytää lähtemään välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:30"]
Minusta on ihan käsittämätöntä miten ihmiset ovat valmiita heittämään koko parisuhteen roskakoriin tällaisten asioiden takia ilman keskustelua. Siis häh, oikeasti?
--
Ja ei, en ole itse pettäjä enkä puolustele pettämistä. Se on tekona aivan hirveä. Mutta pitäisi kuitenkin muistaa, että jokaisen hirveänkin teon takana on ihminen. Tekoa ei tarvitse ymmärtää eikä hyväksyä, mutta ihmiselle voi antaa silti mahdollisuuden selittää.
1. Minkä parisuhteen? Tuo päätös on ollut miehen oma.
2. Selitykset palvelevat lähinnä selittäjää. Petetty on jo sinänsä joutunut pettymään ihmiseen, johon on luottanut, joten on kohtuutonta kaataa hänen niskaansa oma syyllisyytensäkin. Jos selityksen haluaa antaa, sen voi antaa ajallisesti ja fyysisesti etäämmältäkin.
Tämä. Pettäjä on jo tehnyt päätöksen, joissain tapauksissa useaan kertaan tai vuosia. Joten parisuhdetta ei ole. Selittely on tosiaan sitä itseään ja sen voi tehdä kauempaakin, sillä ei ole mitään tehoa.
Turha miettiä miehen asunnottomaksi jäämistä. Onhan hänellä uusi nainen, muuttakoot hänen luokseen kun on niin tarkkaan harkinnut suhteen ylläpitämistäkin. Selittelyjä on ihan turha kuunnella "en ollut varma enää tunteistani. Nyt tiedän että rakastan vain sinua. plaa plaa plaa." Olisi miettinyt ennenkun alapää vei, menettääkö kaiken pelkän ihastumisen takia. Jos on oikeasti rakastunut uuteen naiseen, ero tulee hänelle vain helpotuksena. Itsekäs sika joka ei kyennyt päättämään vanhaa suhdettaan ensin. Kertoo myös jotain tästä uudesta naisesta: ovat selvästi luodut toisilleen. Tsemppiä ap!