Mieheni jäi kiinni pettämisestä
Olen viime aikoina ihmetellyt mieheni käytöstä. On ollut vaivaantuneen oloinen, haluton ja jotenkin poissaoleva. Kun kysyn, kaikki on okei, eikä tahdo puhua.
Noh, tänään sitten tulin tuossa muutama tunti sitten töistä kotiin, mies on yhä töissä. Miehellä on ipad, kuitenkin yhteisessä käytössä ja katselen usein leffoja padilta. Nyt kun avasin laitteen, oli miehen facebook jäänyt päälle. Kummempia katsomatta suljin sen, mutta huomioni kiinnittyi uudelleen saapuvaan viestiin. Tapanani ei ole tarkkailla mieheni kontakteja, mutta tämä viesti tuli minulle täysin vieraalta naiselta ja silmäni juurtui lauseeseen, joka meni kutakuinkin näin: "ihanaa, tuunko sinne viikonloppuna? :P".
Mielenkiintoni heräsi tietysti ja avasin keskustelun kokonaan...Onneksi. Chat oli täynnä keskustelua "ihanasta miehestäni" ja "täydellisestä viikonlopusta"...!!! Kovin kauaksi ei edes tarvinnut urkkia viestejä, kun mieheni ilmeisesti työpaikalla tietokoneella tai puhelimella välillä vastasi viesteihin... Kuvottavaa! Selvisi, että ovat tapailleet minun ollessani ammattiin liittyvässä koulutuksessa (asutaan pikkupaikkakunnalla, koulutukset isommassa kaupungissa ja matkat vievät monesti viikonlopun) useamminkin, kuin vain kerran. Ikinä en olisi voinut kuvitellakaan miehestäni tuollaista, tämä on vaan niin vaikea ymmärtää... Nainen vieläpä tietää viestien mukaan, että mies on varattu.
Oon nyt saanut itkettyä ja raivottua ystävälleni puhelimessa, ja hän sai minut uskomaan, että parasta on jättää mies nopeasti ja suruilematta nyt, kun on vielä epätodellinen olo ja silmitön raivo pinnalla. Mitä olisi parasta tehdä? Asuntomme on minun nimissäni (suunnitelmissa oli muutto ok-taloon muutaman vuoden sisään), joten ajattelin, jos vain kylmästi keräisin miehen tavarat tai jotain... Mies tulee töistä suunnilleen yhdeksän jälkeen. Ehtiikö tässä tehdä suuria, vai pitääkö siirtää jollekin muulle päivälle?? Mies tästä talosta kuitenkin lentää!
Pahoitteluni, jos viestistä ei selviä jotain oleellista tai se on muuten sekava...Auttakaa!
Kommentit (110)
Voi juma mikä itsekäs kalkkuna, sait juuri sen mitä ansaitset. Ketään ei voi heittää kodistaan omistipa sen kuka tahansa, toivottavasti miehellä on voimia hankkia sinulle rangaistus. Tee nyt ihmeessä mahdollisimman monta aivottoman kanan tempausta, niin miehellä on mihin tarttua. Kaikkea pahaa elämääsi ja lisää pettäviä kumppaneita!
Minusta on ihan käsittämätöntä miten ihmiset ovat valmiita heittämään koko parisuhteen roskakoriin tällaisten asioiden takia ilman keskustelua. Siis häh, oikeasti? Et aio jutella asiasta ensin, kertoa tunteistasi, kysyä syytä, kysyä mitä mies on ajatellut ja miksi on tehnyt noin, mitä on ajatellut jatkossa? Jokainen tekee virheitä ja jokainen tekee huonoja valintoja -myös jokainen tässä ketjussa kirjoittava.
Jos olisit itse tehnyt huonoja valintoja, asioita jotka satuttaa toista, sinulle rakasta ja tärkeää ihmistä ja pelkäisit niin paljon, ettet saisi siitä kerrottua, ja sitten jäisit kiinni. Niin etkö itse toivoisi että saisit selittää? Saisit jutella asiasta? Et sinäkään toivoisi, että tulisit kotiin ja yhtäkkiä sinun tavarasi olisi pakattu ja sinut heitetty pihalle ilman, että asiasta on juteltu. Kohtele muita niinkuin toivoisit että sinua kohdellaan vastaavassa tilanteessa -myös silloin, kun muut eivät toimi tämän neuvon mukaan. Se, että toinen on kusipää ja käyttäytyy tyhmästi, ei ole mikään syy sinullekin käyttäyttyä niin ja heittäytyä samalle lapselliselle tasolle.
Mies ei ole toiminut kypsästi ja fiksusti tässä tilanteessa, mutta ei ole kyllä kypsää ja fiksua toimintaa tuollainenkaan mitä tässä moni on ehdottanut ja mitä ap on toteuttamassa.
Ja ei, en ole itse pettäjä enkä puolustele pettämistä. Se on tekona aivan hirveä. Mutta pitäisi kuitenkin muistaa, että jokaisen hirveänkin teon takana on ihminen. Tekoa ei tarvitse ymmärtää eikä hyväksyä, mutta ihmiselle voi antaa silti mahdollisuuden selittää.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:30"]
Minusta on ihan käsittämätöntä miten ihmiset ovat valmiita heittämään koko parisuhteen roskakoriin tällaisten asioiden takia ilman keskustelua. Siis häh, oikeasti? Et aio jutella asiasta ensin, kertoa tunteistasi, kysyä syytä, kysyä mitä mies on ajatellut ja miksi on tehnyt noin, mitä on ajatellut jatkossa? Jokainen tekee virheitä ja jokainen tekee huonoja valintoja -myös jokainen tässä ketjussa kirjoittava.
Jos olisit itse tehnyt huonoja valintoja, asioita jotka satuttaa toista, sinulle rakasta ja tärkeää ihmistä ja pelkäisit niin paljon, ettet saisi siitä kerrottua, ja sitten jäisit kiinni. Niin etkö itse toivoisi että saisit selittää? Saisit jutella asiasta? Et sinäkään toivoisi, että tulisit kotiin ja yhtäkkiä sinun tavarasi olisi pakattu ja sinut heitetty pihalle ilman, että asiasta on juteltu. Kohtele muita niinkuin toivoisit että sinua kohdellaan vastaavassa tilanteessa -myös silloin, kun muut eivät toimi tämän neuvon mukaan. Se, että toinen on kusipää ja käyttäytyy tyhmästi, ei ole mikään syy sinullekin käyttäyttyä niin ja heittäytyä samalle lapselliselle tasolle.
Mies ei ole toiminut kypsästi ja fiksusti tässä tilanteessa, mutta ei ole kyllä kypsää ja fiksua toimintaa tuollainenkaan mitä tässä moni on ehdottanut ja mitä ap on toteuttamassa.
Ja ei, en ole itse pettäjä enkä puolustele pettämistä. Se on tekona aivan hirveä. Mutta pitäisi kuitenkin muistaa, että jokaisen hirveänkin teon takana on ihminen. Tekoa ei tarvitse ymmärtää eikä hyväksyä, mutta ihmiselle voi antaa silti mahdollisuuden selittää.
[/quote]
Blaa blaa blaa. Mitä helvetin juttelemista tai selittämistä tossa on? Aivan selvää pässinlihaa. Mitä sellaista mies voi sanoa, mikä muuttaisi ton tilanteen jotenkin olennaisesti? Naiset kuuntelee ihan liikaakin miesten selityksiä ja tarinoita, jotkut on niin taitavia puhumaan naisen ihan pyörryksiin, et antaa anteeks vielä näinkin selvän ja törkeän käytöksen. Ei sun ap tarvii selitetellä ite mitään eikä kuunnella ukkos selityksiä, jos et itse halua.
Yhteisestä kodista ei voi heittää ulos ilman varoitusta, ellei ole saanut toiselle lähestymiskieltoa. Pettäminen ei Suomessa ole rikos joten sen mukaan mennään. Pettäjällekin on annettava mahdollisuus hankkia itselleen uusi asunto ennen lemppaamista. Muussa tapauksessa saattaa joutua itse korvaamaan toisen kuluja väliaikaismajoituksen hankkimisesta, jos se toinen niin haluaa ja oikeuden kautta hakee päätöksen asiasta.
Tämä ei siis ole pettämisen puolustelua vaan muistutus siitä, että raivon vallassa ei kannata mennä tekemään typeryyksiä. Niihin typeryyksiin kuuluu usein toisen omaisuuden tuhoaminen ja vastaava kostotoiminta.
Miksi pettäjälle pitäisi antaa pettäminen anteeksi-varsinkaan kun ei ole lapsia kärsimässä erosta? Kuka hullu jää suhteeseen, jossa on tullut petetyksi, vaikka kaiken pitäisi olla hyvin? Huonolla itsetunnolla varustetut, ilmeisesti!
Ap:lle tsemppiä! Mies niska-perseotteella pellolle! :)
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:30"]Minusta on ihan käsittämätöntä miten ihmiset ovat valmiita heittämään koko parisuhteen roskakoriin tällaisten asioiden takia ilman keskustelua. Siis häh, oikeasti? Et aio jutella asiasta ensin, kertoa tunteistasi, kysyä syytä, kysyä mitä mies on ajatellut ja miksi on tehnyt noin, mitä on ajatellut jatkossa? Jokainen tekee virheitä ja jokainen tekee huonoja valintoja -myös jokainen tässä ketjussa kirjoittava.
[/quote]
Selitykset on vain sanahelinää. Teot, ei sanat, ovat miehen mitta. Kuten myös naisen. Paras tapa ennustaa tulevaa käytöstä on katsoa menneeseen. Kerran pettäjä, aina pettäjä. Kerran väkivaltainen, helposti myös uudelleen lyö.
No on kyllä ihan miehen oma ongelma mihin majottuu tommosen jälkeen, ei todellakaan tarvii aloittajan miettiä sitä!
Kamat kasaan ja ulos. Onhan sillä miehellä paikka minne mennä kun on se 2.nainen ja tuskin se asuu sillan alla.
Harva pettäjä kehtaa mennä jonnekin valittamaan että akka heitti pihalla...juu minä petin ja koti on naisen mutta ohan mulla oikeus asua siellä vaikka olenkin tällainen pettäjä mulkku.
Johan se mies omilla teoillaan kertoi ettei vaimo eikä koti kelpaa kun vieras pillu menee kaiken edelle...
Sain yhden kavereista kiinni ja hän on tulossa pian. Oon keräillyt henkilökohtaisempia tavaroita jo pois ja kohta sitten tyhjennetään kunnolla asunto miehen tavaroista. Mietin vain, mitä teen yhteiselle valokuvakansiolle? En haluaisi säästää itselläni, annanko vain miehelle vai mitä teen... Tunnearvoa on varmasti miehelle. Päivittelemään en muuten varmaan kamalasti enää ehdi ennen miehen kotiintuloa.
Kiitos tuesta, en tässä nyt ehdi kummemmin motiiveja selittämään sille, miksen halua antaa miehelle mahdollisuutta.
Ap
Heh, kaikki jotka on sitä mieltä että pettäjä on aina pettäjä jne, ei varmaan itse ole elämänsä aikana muuttuneet mitenkään tai ottaneet opiksi teoistaan? Paskapuhetta, jokainen muuttuu ja jokainen oppii ja jokainen kasvaa. Myös se pettävä puoliso voi tehdä niin, jos itse oikeasti haluaa -esim. kun jää kiinni ja tajuaa mitä on tehnyt.
Minua on petetty ja asiat on hoidettu keskustelemalla, pettämisen syyt on selvitetty ja niihin on pureuduttu. Ja tämä on vaan vahvistanut meidän välejä ja suhdetta. Olemme yhdessä kasvaaksemme yhdessä, oppiaksemme yhdessä. Olen luvannut olla mieheni kanssa ylä- ja alamäessä, luvannut rakastaa myötä- ja vastoinkäymisissä. Rakastan häntä myös hänen huonojen puoliensa kanssa, rakastan häntä vaikka hän on tehnyt huonoja valintoja ja tekoja. Jokaisella huonolla teolla on syynsä ja on tärkeää selvittää ne syyt ja hoitaa ne.
t.21
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:06"]Älä tee hätiköitujä päätöksiä. Raivon vallassa ei kannata tehdä mitään peruuttamatonta. Keskustele miehen kanssa, anna aikaa selittää. Se ei tarkoita, että antaisit anteeksi. Se, että et pakkaa hänen kamojaan heti ja heitä pihalle, ei tarkoita, ettetkö sitä voisi myöhemmin tehdä. Vaikka päätyisitte eroon on asiat parempi selvittää, jos nyt laitat miehen pihalle niin, et ehkä koskaan saa tietää asioita mitö olisitkin halunnut tietää.
Tämä on puolueelinen viesti. Minä (nainen) olen pettänyt miestäni yhden illan jutuilla 19-vuotiaana. Kerroin vuosia myöhemmin. Mies raivosi, uhkasi myydä asunnon, haukkui, huusi ja itki. Minä itkin ja anelin armoa, kävimme terapeutilla, puhuimme ja puhuimme. Päätimme jatkaa. Suhteemme syveni ja tulimme läheisemmiksi. Mies sanoi, ettei enää ikinä anna anteeksi yhtäkään valhetta ja voin käsi sydämellä sanoa, etten yhtäkään valhetta ole suustani päästänyt tuon jälkeen. Muihin miehiin en noiden pettämisten jälkeen vilkaissutkaan enkä ole kertomisenkaan jälkeen vilkaissut. Myös se auttoi, että mies ymmärsi minun olleen vielä niin teini tekojeni aikaan (mies on 7v. vanhempi kuin minä). En suosittele kenellekään tätä tietä, mutta ihmiset ovat erehtyväisiä.
Selvitä asiat ja tee sitten päätös.
[/quote]voin myös sanoa että kun mieheni antoi anteeksi nuoruuden pettämiset niin luotettavampaa ei saisi. En ole katsonutkaan muita 20 vuoteen. Tosin vieläkin vanhoja muistellaan vaikka olin alaikäinen.
Menkää jo nyt anteeksiantajat kyhnyttämään niiden rakkaittenne kainaloihin! En ymmärrä miksi tuollaisen miehen pitäisi antaa selittää tekosiaan, mitä niillä selityksillä enää tekee? Jos on pettänyt, niin on pettänyt ja kun todisteet ovat silmien edessä, niin turhaan siinä on enää ruikuttaa. Mitä iloa siitä on petetylle itkeä ja roikkua toisen hihassa, ja rääkyä rakkauttaan kun toinen on paneskellut täysin asiasta tietoisena pitkin kyliä? Mitä petetty saa roikkumisestaan muuta kuin tosi paskan olon vuosiksi? Sen lisäksi, että häntä on petetty, hän on menettänyt myös kaiken arvokkuutensa ruikuttaessaan. Selkärankaa hyvät roikkujanaiset!
Keneltäkään ei tarvitse lupia kysellä heittää toinen omissa nimissä olevasta asunnosta pois - sitä paitsi mieshän on tähän ollut erittäin suostuvainen lähtiessään toisen perään. Mies kyllä on ollut täysin tietoinen asian mahdollisista käänteistä jos ei nyt ihan vähäjärkinen ole ollut. Ulos vain ja itselle avaimet ja muut kotiin liittyvät jutut, ei armoa.
Millon mies tulee kotiin? Laitoitko viestin? Kurja tilanne ja tuo seläntakanatoimiminen kuulostaa kamalalta. Mutta onneksi sait selville ajoissa!
Noh, minun mielestäni nyt vaan pitäisi koittaa ymmärtää ja kuunnella jokaista ja edes yrittää antaa anteeksi. Kuten sanottu, jokainen meistä tekee huonoja valintoja ja jokainen meistä toivoo, että saisi silloin edes selittää.
Kai minä vaan olen tosi empaattinen ja oikeudenmukainen tyyppi ja näen sen, että jokaisessa pahassakin ihmisessä on kuitenkin se hyvä ja rakastava tyyppi sisällä. Jokaisessa meissä. Samanlaisia kusipäitä ja itsekkäitä paskoja me ollaan kaikki, eri tilanteissa vaan. Se, että joku ei petä puolisoaan, ei tarkoita etteikö tekisi jossain toisessa tilanteessa itsekkäitä ja muille ikäviä ratkaisuja ja valintoja. Se on ihan sama asia, ihan yhtä paska tyyppi kumpikin. Siksi olisi hyvä antaa ymmärrystä sille toiselle, samalla antaa ymmärrystä itselleen. Kaikki ei ole aina ihan niin mustavalkoista kuin tällaisissa tilanteissa vihaisena saattaa tuntua.
Mutta en mä tästä jaksa enempää selittää. Jos olette päättäneet että paska tyyppi eikä ansaitse mitään hyvää tässä tilanteessa, niin olkaa sitä mieltä. Enhän minä voi teidän mieltä muuttaa, kunhan annoin vaan vähän erilaisen näkökulman.
Ikävä tilanne. Pettäjät ovat iljettäviä ihmisiä.
Pyydä pari kaveria paikalle. Veli tai joku miespuolinen ystävä voi olla hyvä vaihtoehto.
Pakkaatte miehen omaisuuden ja nostatte jätesäkit ja matkalaukut ulos odottamaan.
Mieheltä avaimet pois.
Vaihdata huomenna lukot kotisi oviin. Suosittelen, että käyt tutkituttamassa itsesi. Surullista, jos olet saanut pettäneeltä mieheltä sukupuolitaudin.
Toivon sinulle huomattavasti parempaa tulevaisuutta.
Ihan käsittämättömiä kommentteja! "Anna anteeksi ja anna miehelle mahdollisuus" "no yhden kerran, sen ekan kerran voi kyl antaa anteeksi"! Siis hetkinen.....Miehellä oli SUHDE. Tapauksana ei ollut mikään känninen kertamoka jota itkettään jälkeenpäin yhdessä kaameissa morkkiksissa ja EHKÄ, ehkä voidaan jatkaa -olosuhteista riippuen. Mutta tässä tapauksessa Ap:n mies on Systemaattisesti, Suunnitelmallisesti ja Järjestelmällisesti (ja törkeästi) pettänyt Ap:tä. Herrajumala tuohan on kunnialoukkaus ja törkeä petos Ap:tä kohtaan. Eli kamat kasaan eikä mitään teetä ja sympatiaa.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:02"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 18:52"]
Vastaa viestiin että mies on justiin tulossa tavaroittensa kanssa
[/quote]Tämä on hyvä, tee näin. Eli pakkaat äijän kimpsut ja kampsut oven viereen sisäpuolelle ja annat miehen tulla kotiin normaaliin tapaan. Sitten vain menet siihen nojailemaan lähelle ja sanot, että lähetit "Mirjalle" viestin äsken, että olet tulossa. Kirjoitat viestin valmiiksi ja lähetät sen samaan aikaan kun mies on ovella. Mitäs tuossa enempää juttelemaan, eiköhän jutut ole juteltu. Otat avaimesi itsellesi ja sanot, että kääntää postinsa nopeasti uuteen osoitteeseen tai ne kääntyvät roskikseen. Yhteisistä tavaroista otat itsellesi ne mitä haluat ja muut äijälle, oikeudenmukaisuudesta sinun ei tarvitse nyt huolehtia. Sitten kerrot selkeästi muillekin mitä äijä teki, mitä tuota nyt vaikenemaankaan.
[/quote]
Tätä mieltä myös!! Tsemppiä
Jos olette avoliitossa, ei sinulla varmasti ole mitään velvollisuutta majoittaa pettäjämiestä omistamassasi kodissa...
Porvoossa tapahtuu