Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävän mielestä pahoinpitely on normaalia

Vierailija
12.11.2014 |

Mitä tehdä, jos kohtaa miehen, jonka mielestä pahoinpitely (lyöminen ja potkiminen sekä tavaroiden heittely) on normaalia, jos nainen nalkuttaa? Itselläni on erittäin vähän seurustelusuhteita ja lapsuudenkodissani ei ollut perheväkivaltaa. Sitten tapaankin miehen, jonka mielestä on ihan normaalia lyödä tai potkia, jos mieli niin tekee. Mies on muuten fiksu ja komea sekä kouluttautunut, mutta hän ei pysty kontrolloimaan raivoaan kovinkaan hyvin, vaan särkee tavaroita ja meinaa käydä päälle. Mistä tiedän, onko mies sittenkin oikeassa ja itse olen väärässä? Ehkäpä oma lapsuudenkotini onkin ollut epätavallisen turvallinen ja väkivallaton.

Sain kuulla miehen äidiltä, että miehen isä oli pahoinpidellyt vaimoaan runsaasti miesystäväni ollessa vielä pieni lapsi. Nykyään miesystävän äiti onkin monella tavoin fyysisesti sairas ja vaivainen sekä jotenkin hieman "hitaan" ja alakuloisen oloinen. Pelottaa, että minusta tulee samanlainen kuin hänen äidistään, jos saan olla hakattavana vuosikaudet. Toisaalta miten voisin saada muuten ihanan miehen muuttamaan käytöstään?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

juokse ja lujaa

Vierailija
2/30 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kylläpäs mies todellaki kuullostaa tosi fiksulta!
Jos et halua omaa 15 minuuttiasi julkisuudessa Alibin sivuilla niin lähde suhteesta NYT!!!
Toi ameebahan on ihan kaikkea muuta ku fiksu!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä katso tuollaista miestä. Valehtelet itselles jos luulet, ettei mies sinua satuttaisi. Nimim. Vein sairaalaan naapurin, jonka mies oli viiltänyt tämän kasvoja

Vierailija
4/30 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia

Et saa miestä muuttumaan

Jos saat miehen haluamaan sitä että itse muuttaisi itseään ja menee vaik terapiaan taijjotain niin ehkä sitten on joku pieni mahdollisuus

Vierailija
5/30 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provoiletko vai oletko vajaa? Lähde nyt hittoon sen miehen elämästä. "Epätavallisen turvallinen", just joo.

Vierailija
6/30 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta sieltä Porvoosta pois.

Vierailija
7/30 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vaihtoehtoa:

Joko lähdet tai yhdessä haette miehelle apua

Vierailija
8/30 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta tekstistäsi kaikki mies-sanat naiseksi ja nais-sanat mieheksi niin tulet yllättymään miten erilaisen vastauksen täällä tulet saamaan.

Ymmärryksen määrä tulee olemaan rajaton.

Vierailija
9/30 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei ole normaalia pahoinpitelyt. Tekisin samoin kuin muut; äkkiä pois!

Vierailija
10/30 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 14:54"]

2 vaihtoehtoa:

Joko lähdet tai yhdessä haette miehelle apua

[/quote]

Ei ole kuin yksi vaihtoehdo - lähteä. Avun hakeminen voi tulla kysymykseen vain, jos impulssikontrollin puutteesta kärsivät henkilö ymmärtää, että hänellä on ongelma ja haluaa itse apua. Jos näin ei ole, ongelmat on liian syvällä, että niihin kannattaa puuttua. 

Väkivaltainen mies ei ole ihana - usko pois, markkinoilta löytyy koulutettuja, ihan ok näköisiä miehiä, joiden mieletä väkivalta ei ole missään olosuhteissa normaalia. 

Vierailija
11/30 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies siis uhkaa väkivallalla, jos hän hermostuu sinun nalkutuksestasi? Nalkuttaminen on yhtä lailla väkivaltaa, tosin henkistä.

Koska mies itsekin tiedostaa, että reagoi vihastuksissaan väkivallalla, hän pystyy hakemaan tähän apua. Pyydä häntä parisuhdeterapiaan. Siellä hän saa vinkkejä, mitä tehdä, kun alkaa suututtaa. Jos rakastat miestä eikä hän ole vielä koskenut sinuun, anna teille tämä mahdollisuus.

Älä kuitenkaan missään nimessä tee lapsia hänen kanssaan, ennen kuin olet täysin varma, ettei hän toteuta väkivaltaisia uhkailujaan.

Vierailija
12/30 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde ja pian!!!

Vierailija
13/30 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oikein kerjää turpaansa. Mukamas olet epätietoinen siitä, onko väkivalta ok. No onko väkivalta sinun mielestä ok? Sen päätät tasan sinä itse, kukaan ulkoupuolinen ei voi sinulle kertoa mitä juuri sinä haluat suhteeltasi.

Onnea valitsemallesi tielle. 

Vierailija
14/30 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 15:35"]

Mies siis uhkaa väkivallalla, jos hän hermostuu sinun nalkutuksestasi? Nalkuttaminen on yhtä lailla väkivaltaa, tosin henkistä.

Koska mies itsekin tiedostaa, että reagoi vihastuksissaan väkivallalla, hän pystyy hakemaan tähän apua. Pyydä häntä parisuhdeterapiaan. Siellä hän saa vinkkejä, mitä tehdä, kun alkaa suututtaa. Jos rakastat miestä eikä hän ole vielä koskenut sinuun, anna teille tämä mahdollisuus.

Älä kuitenkaan missään nimessä tee lapsia hänen kanssaan, ennen kuin olet täysin varma, ettei hän toteuta väkivaltaisia uhkailujaan.

[/quote]

Olen aika eri mieltä kanssasi, sillä monesti väkivalta alkaa vasta silloin, kun perheeseen syntyy lapsi. 

En tiedä onko nalkutus henkistä väkivaltaa, mutta eikö toisaalta ole niin, että naisen ei tarvitse nalkuttaa, jos häntä kuunnellaan. Eli jos naisen puhe sivuutetaan (mitä voidaan ehkä sitäkin pitää henkisenä väkivaltana) niin nainen joutuu toistamaan sanomisiaan = nalkuttamaan. 

Vierailija
15/30 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 14:58"]

Muuta tekstistäsi kaikki mies-sanat naiseksi ja nais-sanat mieheksi niin tulet yllättymään miten erilaisen vastauksen täällä tulet saamaan.

Ymmärryksen määrä tulee olemaan rajaton.

[/quote]

Teidän miesasiamiesten tuntuu olevan vaikeaa päättää mistä kaikesta syyttäisitte naisia. Kirjoittelette täällä, että naiset eivät ole koskaan lojaaleja toisilleen, että he vain haukkuvat muut naiset, eivätkä muutenkaan osaa pitää toistensa puolta. Mutta toisessa yhteydessä alatte ulista, että naiset ovat aina puolustamassa toisiaan ja haukkumassa miehiä kaikesta.

Vierailija
16/30 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjestas, jätä se mies!

Vierailija
17/30 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on henkisesti väkivaltainen mies, joka aivan saman selityksen varjolla yrittää perustella käytöstään. Minä olen kuulemma kasvanut aivan poikkeuksellisessa lintukodossa pumpulin keskellä, jos en ymmärrä että sättiminen, halveksunta ja mieleni pahoittaminen itkuun asti riitatilanteissa on normaalia - tai jopa suorastaan hyväksi minulle.. :/ Ja ihan samalla tavalla aloin jossakin vaiheessa uskoa miehen puheisiin. Miehelläni vielä molemmat vanhemmat ovat psykoterapeutteja, joten miehenihän on suorastaan ammattilaisten kasvattama ja paljon minua paremmin perillä "normaaliudesta" ja toivottavasta konfliktien ratkaisutavasta.

En enää niele näitä selityksiä vaan olen ehdottanut miehelle pariterapiaa. Aluksi hän ei ollut suostua siihen, mutta kun hänelle on kotona opetettu että terapiasta kieltäytyminen ja sen välttely on merkki psyyken ongelmista, niin pakkohan hänen oli lopulta suostua. Terapia-ajan saimme vasta tammikuulle. Saapa nähdä mitä siellä sanotaan siitä, mikä on normaalia ja hyväksi ihmisille!

Pakko kuitenkin myöntää, että pelkään ihan kamalasti sitä että terapeutti edustaisikin mieheni vanhempien kantaa, joka omasta mielestäni on ihan selvästi sairas ja kieroutunut. Olisi todella vaikeaa sietää sellaista tilannetta. Toivon, että saamme ammattitaitoisen terapeutin avuksemme.

Tsemppiä sinulle ap. Sinuna lähtisin kyllä tuosta suhteesta mahdollisimman nopeasti, varsinkin jos mies ei suostu hakemaan apua.

Vierailija
18/30 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mies vetoaa juuri tähän, että hänen mielestään nalkuttaminen on yhtä pahaa väkivaltaa kuin lyöminen ja että hänellä "ei ole muita vaihtoehtoja kuin uhkailla ja heitellä tavaroita ja jopa käydä käsiksi". Hän myös raivonsa osalta kiihtyy "nollasta sataan" aivan sekunneissa. Toisin sanoen hän saattaa olla ihan rauhallinen ja hyvällä tuulella, mutta jos huomautan vaikka kengät jalassa puhtaalla matolla kävelemisestä tai roskien (esim. jogurttipurkki) unohtamisesta sohvan päälle (=nalkutan), niin hän saattaa raivostua aivan hetkessä ja tarttua lähimpään esineeseen ja uhata heittää sillä minua tai heittää sen seinään. Hän myös huutaa niin kovaa, että hävettää naapureiden puolesta. En ole ikinä ennen moista kohdannut, joten olen vähän avuton moisen edessä. Lisäksi ehdin jo muuten ihastua mieheen kovastikin. :/ Ainakin hän on särkenyt jo lukuisia esineitä, kuten valaisimen ja useita taulujen laseja/kehyksiä sekä muutaman koriste-esineen ja kirjoja (kansi on vääntynyt). T. Ap

Vierailija
19/30 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 16:04"]

Itselläni on henkisesti väkivaltainen mies, joka aivan saman selityksen varjolla yrittää perustella käytöstään. Minä olen kuulemma kasvanut aivan poikkeuksellisessa lintukodossa pumpulin keskellä, jos en ymmärrä että sättiminen, halveksunta ja mieleni pahoittaminen itkuun asti riitatilanteissa on normaalia - tai jopa suorastaan hyväksi minulle.. :/ Ja ihan samalla tavalla aloin jossakin vaiheessa uskoa miehen puheisiin. Miehelläni vielä molemmat vanhemmat ovat psykoterapeutteja, joten miehenihän on suorastaan ammattilaisten kasvattama ja paljon minua paremmin perillä "normaaliudesta" ja toivottavasta konfliktien ratkaisutavasta.

En enää niele näitä selityksiä vaan olen ehdottanut miehelle pariterapiaa. Aluksi hän ei ollut suostua siihen, mutta kun hänelle on kotona opetettu että terapiasta kieltäytyminen ja sen välttely on merkki psyyken ongelmista, niin pakkohan hänen oli lopulta suostua. Terapia-ajan saimme vasta tammikuulle. Saapa nähdä mitä siellä sanotaan siitä, mikä on normaalia ja hyväksi ihmisille!

Pakko kuitenkin myöntää, että pelkään ihan kamalasti sitä että terapeutti edustaisikin mieheni vanhempien kantaa, joka omasta mielestäni on ihan selvästi sairas ja kieroutunut. Olisi todella vaikeaa sietää sellaista tilannetta. Toivon, että saamme ammattitaitoisen terapeutin avuksemme.

Tsemppiä sinulle ap. Sinuna lähtisin kyllä tuosta suhteesta mahdollisimman nopeasti, varsinkin jos mies ei suostu hakemaan apua.

[/quote]

Mun mielestä riitatilanteissakaan ei saa käyttäytyä miten tahansa, kuten halveksuvasti tai nimitellä. Ei saa painaa toista alas tai nakertaa toisen itsetuntoa. Parisuhteessa pitää kunnioittaa toista.

Vierailija
20/30 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 16:10"]

[/quote]

Mies vetoaa juuri tähän, että hänen mielestään nalkuttaminen on yhtä pahaa väkivaltaa kuin lyöminen ja että hänellä "ei ole muita vaihtoehtoja kuin uhkailla ja heitellä tavaroita ja jopa käydä käsiksi". Hän myös raivonsa osalta kiihtyy "nollasta sataan" aivan sekunneissa. Toisin sanoen hän saattaa olla ihan rauhallinen ja hyvällä tuulella, mutta jos huomautan vaikka kengät jalassa puhtaalla matolla kävelemisestä tai roskien (esim. jogurttipurkki) unohtamisesta sohvan päälle (=nalkutan), niin hän saattaa raivostua aivan hetkessä ja tarttua lähimpään esineeseen ja uhata heittää sillä minua tai heittää sen seinään. Hän myös huutaa niin kovaa, että hävettää naapureiden puolesta. En ole ikinä ennen moista kohdannut, joten olen vähän avuton moisen edessä. Lisäksi ehdin jo muuten ihastua mieheen kovastikin. :/ Ainakin hän on särkenyt jo lukuisia esineitä, kuten valaisimen ja useita taulujen laseja/kehyksiä sekä muutaman koriste-esineen ja kirjoja (kansi on vääntynyt). T. Ap

[/quote]

Ap hyvä, tuo on tosi huolestuttavaa. Sinä olet nyt vaarassa, koita herätä ja ymmärtää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan