Miksi nainen rakastuu itseään huonosti kohteleviin miehiin?
Mikä vika on tässä naisessa itsessään, kun tunnistaa rakkauden vain negatiivisen kohtelun kautta ja toistuvasti päätyy suhteisiin narsististen miesten kanssa?
Kommentit (29)
Lisään vielä että jos olisi itsetunto kohdillaan niin voisi lähteä tuollaisesta suhteesta menemään, muttei usko että kukaan muu häneen sitten rakastuisi. Tuomittu olemaan tuollaisen miehen kanssa mikä nyt hihaan tarttunut ja siinä pysyy. Ei ehkä tahdo pahoittaa lapsien mieltä jos tulee ero (ehkä huono kokemus vanhempien erosta -ei näe sitä että voisi itse tehdä hyvä eron tai ainakin itse olla hyvä vaikka mies olisi kurja).
Pelkää mitä muut ajattelee - kulissit, muiden ivan pelko?
Pelko nähdä miten elättää itsensä ja perheensä kun olisi yksin. Mies on ehkä narsistina syönyt naisen luottamuksen ja nainen pelkää ottaa vastuun, nythän siinä on ainakin mies maksumiehenä.
4
Hoivavietti. Nainen kuvittelee voivansa rakastaa miehen "terveeksi" olipa tämä sitten alkoholisti, väkivaltainen tai joku muu kieroutunut tyyppi. Sitä paitsi huono kohtelu alkaa vasta, kun parisuhde on vakiintunut tai avioliitto solmittu. Monet miehet perustelevat käytöksen muuttumisen sillä, että akalle ei tarvi teeskennellä, seurustelukumppanille tarvii, ettei se jätä. Voi naiiveja sinisilmiä!
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 11:29"]Lisään vielä että jos olisi itsetunto kohdillaan niin voisi lähteä tuollaisesta suhteesta menemään, muttei usko että kukaan muu häneen sitten rakastuisi. Tuomittu olemaan tuollaisen miehen kanssa mikä nyt hihaan tarttunut ja siinä pysyy. Ei ehkä tahdo pahoittaa lapsien mieltä jos tulee ero (ehkä huono kokemus vanhempien erosta -ei näe sitä että voisi itse tehdä hyvä eron tai ainakin itse olla hyvä vaikka mies olisi kurja).
Pelkää mitä muut ajattelee - kulissit, muiden ivan pelko?
Pelko nähdä miten elättää itsensä ja perheensä kun olisi yksin. Mies on ehkä narsistina syönyt naisen luottamuksen ja nainen pelkää ottaa vastuun, nythän siinä on ainakin mies maksumiehenä.
4
[/quote]
Kuvailit täydellisesti sen miltä musta tuntuu. Haluaisin erota mutta en uskalla, pelkään mitä ihmiset ajattelis ja miten selviäisin yksin lasten kanssa.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 11:24"]
Ihan randomisti heitän, että nainen ei arvosta itseään. Huono itsetunto ja kyky ajatella rajoittunut
[/quote]
Perustelisitko hieman tuota "kykyä ajatella rajoittunut".
Alitajuisesti etsii isänsä kaltaista hahmoa tai toistaa vanhempien parisuhdetta, tai pakenee omia muita ongelmiaan huonoihin suhteisiin, jolloin voi rypeä siinä ajatuksessa ja jättää muut ongelmat syrjään. Samasta syystä siis kuin alkoholisti pakenee muita ongelmiaan alkoholiin, aluksi saa mielihyvää mutta lopulta vain jatkaa vaikka mielihyvä on kadonnut
Naiset haluavat alitajuntaisesti tulla alistetuiksi. Mikään ei ole naisille kiihottavampaa kuin väkivaltainen alffauros, joka on valmis jopa rikkomaan lakia saadakseen juuri sinut.
Koska en tiedä paremmasta. Mua on kaikki miehet kohdelleet huonosti, joten se on vaan normaalia mulle ja nyt jo tiedän olevani paskan kohtelun arvoinen jollain tavalla. Ja tätä on tehneet ihan miehet, joilla on rakastavia ja tasapainoisia, pitkiä suhteita muiden naisten paitsi juuri mun kanssa :(
Katsopa elokuvan "He's Just Not That into You" ensimmäiset viisi minuuttia. Suosittelen muillekin, itse olin pöyristynyt, kun tajusin, kuinka siinä tiivistyi naisten rakkauden metsästyksen ja itsepetoksen syvin olemus.
Hän on saanut sellaisen miehen mallin. Hänestä miehen kuuluu toimia niin ollakseen Mies. Toisenlaiset miehet voivat toki olla mukavia, mutta he eivät täytä oikean miehen kriteereitä.