Miksi nainen rakastuu itseään huonosti kohteleviin miehiin?
Mikä vika on tässä naisessa itsessään, kun tunnistaa rakkauden vain negatiivisen kohtelun kautta ja toistuvasti päätyy suhteisiin narsististen miesten kanssa?
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 11:54"]
Dumb him, he's just not that into you. Kyllä joku päivä kolahtaa sellainenkin kaveri, joka kohtelee sinua naiseuttasi ja ihmisarvoasi kunnioittaen.
[/quote]
Olen miltei 30-vuotias jo. Kyllä se oma itsearvo on jo mennyt totaalisesti. Siksipä ei enää uskalla lähteä edes treffeille, kun tietää miten parin kuukauden päästä on taas sama riepotus tiedossa.
Miten päästä eroon tuollaisesta huonosta miehestä. Aina annan mahdollisuuden vaikkei hän sitä edes pyydä. Jos sanon jättäväni hänet ei reagoi mitenkään ja parin päivän päästä esittää niinkuin mitään ei tapahtuisi. Ei pyydä anteeksi ellei hänelle mainitse siitä. Aina haluan tyhmänä uskoa että muuttuu. Esimerkiksi ei pidä kihlasormustaan ja käyttää tekosyynä että "unohti" sen..
Vikahan ei tietysti voi olla naisessa että mies kohtelee huonosti?
Ei sillä, eihän ketään huonosti saisi kohdella vaikka sitä "kerjäisikin"...
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 12:02"]Vikahan ei tietysti voi olla naisessa että mies kohtelee huonosti?
[/quote]
No ei se ole aina naisesta kiinni. Jokaisessa meissä on omat virheensä mutta ei se oikeuta kohtelemaan kuin mitäkin paskaa
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 12:02"]
Vikahan ei tietysti voi olla naisessa että mies kohtelee huonosti?
[/quote]
Kyllä mä todellakin haluaisin tietää mikä sitten naisessa oikeuttaa sen, että mies kohtelee huonosti?
Tai millainen nainen sitten on sellainen, jota mies haluaa kohdella hyvin? Omasta mielestäni olen ihan tavallinen :(
Ikuisuuskysymys. Isoja tunteita puoleen ja toiseen. Rakkaus syvää ja iloiset hetket täynnä toivoa. Olen kokent sekä väkivaltaisen että tasaisen suhteen, ja pakko sanoa että ensimmäinen saa mun sydämen edelleen käätymään ympäri. Takaisin en menisi mitään hinnasta.
Mussahan se vika on, mutta mistä se johtuu?
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 11:43"]
Koska en tiedä paremmasta. Mua on kaikki miehet kohdelleet huonosti, joten se on vaan normaalia mulle ja nyt jo tiedän olevani paskan kohtelun arvoinen jollain tavalla. Ja tätä on tehneet ihan miehet, joilla on rakastavia ja tasapainoisia, pitkiä suhteita muiden naisten paitsi juuri mun kanssa :(
[/quote]
Kenen kertomana noi normaalit suhteet? Jos vain miesten itsensä niin enpä juuri luottaisi.
Sellainen ihminen joka ei arvosta itseään vaan on alistuva jne. tulee helposti huonosti kohdelluksi. Se ei silti ole sun syytäs eikä kellään ole oikeutta siihen!!
Läheisriippuvuus ja kotoa opittu malli: antoihan äitikin kohdella itseä kuin kynnysmattoa. Tämä on myös vasta-argumentti sille, että lasten takia pitää pysyä huonossa suhteessa vaikka mikä olisi.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 12:00"]
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 11:54"]
Dumb him, he's just not that into you. Kyllä joku päivä kolahtaa sellainenkin kaveri, joka kohtelee sinua naiseuttasi ja ihmisarvoasi kunnioittaen.
[/quote]
Olen miltei 30-vuotias jo. Kyllä se oma itsearvo on jo mennyt totaalisesti. Siksipä ei enää uskalla lähteä edes treffeille, kun tietää miten parin kuukauden päästä on taas sama riepotus tiedossa.
[/quote]
Sähän olet nainen parhaassa iässä! Eihän tossa vaiheessa kirvestä kaivoon heitetä; kolmenkymmenen vuoden kohdalla alkaa olla aika nauttia elämästä.
Voimia.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 11:24"]Ihan randomisti heitän, että nainen ei arvosta itseään. Huono itsetunto ja kyky ajatella rajoittunut
[/quote]
Mistä alapeukut? Ei varmaankaan kyky ajatella ole kaikilta osin ihan kehittynyt, jos toistuvasti haksahtaa miehiin, jotka kaltoinkohtelevat.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 12:13"]
Kenen kertomana noi normaalit suhteet? Jos vain miesten itsensä niin enpä juuri luottaisi.
Sellainen ihminen joka ei arvosta itseään vaan on alistuva jne. tulee helposti huonosti kohdelluksi. Se ei silti ole sun syytäs eikä kellään ole oikeutta siihen!!
[/quote]
Vakavia, ollaan asuttu aikoja yhdessä ja oltu rakastuneita. Toinen mies rakastui niin syvästi toiseen naiseen, että muutti eri maahan tämän takia (ja asui siellä kunnes tuli ero). Erojen syistä en tiedä enkä noiden naisten kertomusta kun en niitä koskaan tuntenut, miehet eivät halunneet kertoa miksi erosivat.
Aika kummallista jos ei oma vika olisi kun tää on ollut samaa roskaa siitä asti kun aloitin deittailun, eli teini-ikäisestä.
Evoluutiobiologiaa käytännössä. Naiset haluavat alitajuisesti lapsilleen kusipäiden geenit, koska kusipäät pärjää...
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 12:23"]
Evoluutiobiologiaa käytännössä. Naiset haluavat alitajuisesti lapsilleen kusipäiden geenit, koska kusipäät pärjää...
[/quote]
Kerro toki sitten miten evoluutiobiologia selittää sen, että miehellä on joku biologinen halu kohdella naista huonosti?
Otsikkosi mukaan ne miehet kohtelevat itseään huonosti.
Ihan randomisti heitän, että nainen ei arvosta itseään. Huono itsetunto ja kyky ajatella rajoittunut
Huono itsetuonto. Ei näe omaa arvoaan, ei rakasta itseään niin sallii huonon kohtelun.
Hakee isähahmoa? Siis pistää nääs kuriin tai niinkuin minä näen: ihmisellä on tarve että toinen päättää ja on hallitsemassa arkea. Ei välttämättä tarvita väkivaltaa mutta mies tekee perheen päätökset.
Huono isäsuhde? Jos isä kohdellut kaltoin ei osaa vaatia parempaa.
Itsellä ainakin huono isäsuhde. Sittemmin olen rakastunut aina samanlaisiin, ilkeisiin mutta karismaattisiin miehiin. Better the devil you know.
Nyt varonkin visusti rakastumasta. Ei voimavarat riitä, jos lankean taas kusipäähän. Mieluummin yksin.
Voin tiivistää tosin ajatuksen vielä tähänkin.
naisille opetetaan usein pienestä pitäen, että "rakkaudesta se hevonenkin potkii", eli jo leikki-ikäisenä lohdutellaan, että jos poika (esimerkki heteroasetelmassa, mutta toimii kyllä lesbosuhteissakin) kohtelee ikävästi, hän on oikeasti ihastunut. Kun tyttökaverit, joille on opetettu ja toitotettu tätä samaa, osallistuvat omalla tavallaan lietsomiseen, vaikka tyyliin "Ei se voinut kohdata sun kaltaista vahvaa naista", "Sillä oli vielä liika käsiteltävää lapsuudesta/edellisestä erosta", "Ehkä hän näin kahden viikon soittamattomuuden jälkeen odottaa, että sinä otat yhteyttä, vaikkei antanutkaan sinulle puhelinnumeroaan", soppa on varmasti valmis.
Se, että mies kohtelee välinpitämättömästi ja huonosti tarkoittaa äärimmäisen harvoin sitä, että olet hänen elämäsä rakkaus tai hän ei malta odottaa, että pääsee tutustumaan ja viettämään aikaa kanssasi. Ehkäpä hän tappaa aikaansa, kun mitään mielenkiintoisempaa ei ole osunut kohdalle.
Vaikeastitavoiteltavan leikkiminen on ominaista naisille, ei miehille. Mies tekee töitä saadakseen sen, minkä haluaa.
Jos asiaa järkeilee, miten voisi rakastua mieheen, joka kohtelee sinua kuin kompostijätettä? Rakkaus kulkee kahteen suuntaa, ihastus ei välttämättä.