Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömien aktivointia:Ristikoiden täyttämistä 8vuotta

Vierailija
12.11.2014 |

Huittislainen Teppo Palmroos kävelee joka tiistaiaamu kahdeksaksi täyttämään ristisanatehtäviä Huittisten päivätoimintakeskukseen.

Viimeisen kahdeksan vuoden aikana Palmroos on muutaman kerran kieltäynyt menemästä aktivointiin. Silloin hän on saanut tukien jäädytyksestä aiheutuvan karenssin.

http://yle.fi/uutiset/aktivoinnin_anti_tyottomalle_noyryytysta_ja_itsensa_turhaksi_tuntemista/7616982

Olenko minä ainoa joka pitää tälläistä touhua aivan pähkähulluna?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 10:41"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 10:09"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 10:05"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 09:49"]

Mun mielestä ongelma on se, että kaikenlaiset pienet ja avustavat työt on lopetettu. Toikin mies pystyisi varmaan olemaan apumiehenä rakennuksilla mutta joissakin kevyemmissä hommissa. tai alanvaihtaja voisi mennä ensin avustaviin hommiin ja kokemuksen karttuessa pääisi eteenpäin. Kuten ennen vanhaan oli. Kaikki eivät oleet koulutettuja ja joitakin töitä saattoi tehdä ilmankin tutkintoja. Nykyään on liian vaikeaa kun ei ole enää tsupparista pomoksi polkua ihan työn tekemisen kautta. Eikä ole kuten sanottu vähäisempiä töitä kokemattomille, opiskelijoille, vajaakuntoisille yms.

[/quote]

Ne on "lopetettu" ihan sen takia, että nämä työt voidaan teettää palkkatukityövoimalla.

Jos tälläisiä avustajan virkoja olisi niin niihin joutuisi oikeasti palkkaamaan jonkun.Nyt niitä voidaan pyörittää palkkatuki/harjoittelija/kuntoutus yms nimikkeillä.

[/quote]

No niinpä. Juuri siksi pitäisi lopettaa työkkäri ja kaikenlainen kuntoutustoiminta koska ne vievät näiltä ihmisiltä mahdollisuuden saada oikea työpaikka kun yrittäjät ja kunnat vetävät välistä ja ottavat ilmaisena työntekijänä vaan. Parempi minusta olisi saada olla oikeana työntekijänä kahtena päivänä viikossa kuin sama aika tämmösessä työkokeilussa.

[/quote]

Olen samaa mieltä. Lopetetaan työkkäri ja samalla työttömyyteen liittyvät tuet. Jos ei työ kiinnosta, saisi sossusta rahaa, muuten ei mitään. Nämä sossun tuella yli vuoden eläneet perheet majoitettaisiin syrjäseutujen tyhjiin kansakouluihin ja vanhainkoteihin, koska jos ei vuodessa löydä töitä, on turha asua sossun tuella kalliisti pääkaupunkiseudulla ja muissa taajamissa. Asumistuki kannustaa asumaan liian väljästi, 4-henkinen perhe mahtuu yksiöön, jos ei ole tuloja.

[/quote]

Ei tarvitse vetää överiksi. Onhan nyt jo puhuttu järjestelmän yksinkertaistamista ja järkevöittämistä.

Vierailija
22/23 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä töitä 8 vuotta sittenkään riittänyt kaikille. Itse valmistuin juuri tuolloin 8 vuotta sitten ja sain karvaasti kokea että ei sinne töihin silloinkaan niin vain menty. Itse asiassa Suomen todellinen työttömyysaste ei ole ollut alle 15 % kertaakaan sitten vuoden 1990.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hjooh, katselin aikanaan, että yks ja sama firma hakee jälleen kerran jotain 6kk harjoittelijaa "jolla on mahdollisuus oikeasti työllistyä jakson jälkeen". Sääli vaan, että tää oli ties kuinkamones kerta kun nää hakee harjoittelijaa suunnilleen samaan hommaan. Mahtaa olla todella huono tuuri tuolla firmalla, kun kukaan edeltävistä harjoittelijoista ei ole kelvannut vakituiseksi.

Kyllä nää nykytyöttömät on surkeita.