Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä on tanttavaatemerkkejä, Gudrun Sjöden ainakin

Vierailija
12.11.2014 |

Ja se Pia's

Kommentit (136)

Vierailija
121/136 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 08:15"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 07:08"]

Marimekko on tietysti kaikkien tanttamerkkien äiti, mutta tuo Gudrun on hyvä kakkonen, sitä käyttävät sellaiset hupsut tantat, sellaiset kuin lastenelokuvien tädit. 

[/quote]

Pistämätön kuvaus. 

Gudrun Sjödéniä käyttävät nykyään ne samat naiset, jotka kävivät  nuorina 80-luvun alussa kaikki poppana- ja pirtanauhakurssit, ja pukivat paitsi itsensä myös puolet suvusta  tekemiinsä poppanavaatteisiin, mutta joilla ei ole enää aikaa käsitöille. Koska nämä naiset ovat nyt tanttaiässä, niin totta kai se on tanttamerkki.

Terveisin  parinkin hupsun (ja ihanan) tantan lapsena poppanaan puettu sukulaistyttö.

[/quote]Ei kaikilla mene noin. Vihasin niitä poppanajuttuja (äitini kutoi itse ja teki vaatteita ja kaikkea muutakin, jossain vaiheessa kasvatti, liotti ja loukuttikin pellavansa itse..) ja minusta ne oli niin rumia ja jäykkiä.. Boheemi hippi olin nuorena, sen jälkeen kun päätin itse mitä puen, lapsena vaatteemme teetettiin ompelijalla.

Ja Gudruniin olen hurahtanut täysin :) niistä marimekkomaisista raitapaidoista ja muista sellaisita en kuitenkaan pidä.

Vierailija
122/136 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 07:14"]Desigual
[/quote]

Olen 52v. Ja pukeudun aika rennosti, mutta mun mielestä nuo desigualin vaatteet sopii kyllä nuoremmille naisille. Eikä nuo gudrunin vaatteetkaan ole minun makuuni.
Vaan mitäpä näistä kiistelemään, makuasioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/136 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 11:24"]

Vielä kamalampaa on tantta teinivaatteissa kuin tantta tanttavaatteissa... Kai kaikki yli 30 vuotiaat ovat tanttoja... Halusivat tai eivät.

[/quote]Ei minusta kaikki yli 30-vuotiaat todellakaan ole tanttoja, voisiko tämän perustella? Mulla on itselläni siihen vielä matkaa mutta en kyllä tunne ketään alle nelikymppistä tanttaa. Paitsi yhden mutta oli sitä jo kaksikymppisenä.

Vierailija
124/136 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko niin et joku näyttää tantalta marimekossa ja joku ei, toinen näyttää nuorelta ja hyvältä gudrunissa ja toinen ihan tantalta. Tai missä vaan merkissä. Ei pelkät vaatteet sitä tee, ei myöskään ikä. Vaan joku olemuksessa ja luultavasti ajatus/asennemaailmassa.

Vierailija
125/136 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tantta alunperin tarkoita tätiä?

Toisekseen minusta pitäisi olla myös tanttamainen ruumiinrakenne. Lyhyt, povekas ja persevä ja tasapaksu.

Pitkä ja laiha ei voi olla tantta ikinä. Siksi ruotsalaistyyliset pitkät ja laihat naiset eivät näytä tantoilta vaikka niillä kuinka olisi Gerry Weberiä tai Tiger of Swedeniä.

Vierailija
126/136 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 11:12"]

Oi rakastan Gudrun Sjodenia!

Mulla on paljon vaatteita sieltä sekä mattoja, pyyhkeitä, verhoja..

Marimekosta en pidä.

Kengät ja saappaat ovat El Naturalistan.

Gudrunissa jos itse on hoikka tai ei kovin kookas kannattaa jättää ne telttamaiset tilaamatta jos ei tantalta tahdo näyttää. Minäkään en basic-mallistosta vaan niistä missä on joku juju.

Rakastuin niihin jo alta kolmikymppisenä ja voin sanoa että tanttana ei taida minua kukaan pitää, nyt olen yli 40 ja luullaan kymmenen vuotta nuoremmaksi :)

[/quote]

Ahaa, olet siis En Ole Tantta!!!-tantta! :D "Luullaan 10 vuotta nuoremmaksi", joopa joo, otat sitten kohteliaisuudet ihan vakavissasi...

Varma tanttavaatteen merkki on, että sitä kuvaillaan sanalla "nuorekas". Ei kukaan nuori pukeudu nuorekkaisiin vaatteisiin. Ne haluavat näyttää joko samalta kuin muutkin tai aikuisilta, eivät koskaan nuorekkailta.

Vierailija
127/136 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 09:48"]

Mä ostan paljonkin Gudrunilta, mutta nuo ylitseampuvimmat ja värikkäimmät teltat eivät kyllä iske ollenkaan. Eniten tykkään Gudrunin BASIC-mallistosta, jossa on selkeitä, nätisti laskeutuvia,  mukavia, usein yksivärisiä vaatteita kauniissa väreissä. Toisaalta on kyllä hullua, että joku trikoopaita voi maksaa 40 euroa. Eikä ne kaikki niin hyvää laatua ole. Osa on kestänyt mulla vuosia, osa taas on jo ostaessa melko luiruja. Sen oikeastaan huomaa niistä kyllä heti, mitkä tulevat kestämään, mutta joskus tulee silti sorruttua. 

[/quote]

Taas näitä!

EI OLE TODELLAKAAN HULLUA, jos trikoopaita maksaa jopa 40 euroa!! Laskepa joskus, jos osaat, millainen tuntipalkka tuolla hintatasolla ompelijalle jää. Mieti sitten, olisitko tyytyväinen jos se olisi sinun tuntipalkkasi.

Mun sydämeen sattuu se, kuinka pihalla ihmiset ovat vaatteiden todellisesta hintatasosta.

Vierailija
128/136 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 11:41"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 11:12"]

Oi rakastan Gudrun Sjodenia!

Mulla on paljon vaatteita sieltä sekä mattoja, pyyhkeitä, verhoja..

Marimekosta en pidä.

Kengät ja saappaat ovat El Naturalistan.

Gudrunissa jos itse on hoikka tai ei kovin kookas kannattaa jättää ne telttamaiset tilaamatta jos ei tantalta tahdo näyttää. Minäkään en basic-mallistosta vaan niistä missä on joku juju.

Rakastuin niihin jo alta kolmikymppisenä ja voin sanoa että tanttana ei taida minua kukaan pitää, nyt olen yli 40 ja luullaan kymmenen vuotta nuoremmaksi :)

[/quote]

Ahaa, olet siis En Ole Tantta!!!-tantta! :D "Luullaan 10 vuotta nuoremmaksi", joopa joo, otat sitten kohteliaisuudet ihan vakavissasi...

Varma tanttavaatteen merkki on, että sitä kuvaillaan sanalla "nuorekas". Ei kukaan nuori pukeudu nuorekkaisiin vaatteisiin. Ne haluavat näyttää joko samalta kuin muutkin tai aikuisilta, eivät koskaan nuorekkailta.

[/quote]Itseasiassa ei aina ole kyse kohteliaisuudesta vaan liittyy ihan muihin juttuihin joita en viitsi tässä enempää avat mutta työelämässä en ole ottanut imarteluna tms jos olen ollut 36 ja minua on luultu lukiolaiseksi. Ihan ulkonäön perusteella.

Vierailija
129/136 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 09:54"]

Haluan olla trendikäs, joten käytän tiukkoja ja värikkäitä housuja, hyvin syvään uurrettua paitaa, koska haluan kaikkien näkevän rintani. Alla ovat kunnon pushup-rintsikat ja suosin lihaan uppoavia stringejä.

Jaloissani ovat blingiä säteilevät upean värikkäät koristossut. Ylläni on ihanan muodikas HenkkaMaukan kevyttoppatakki, jota pidän coolisti auki.

Kolmen sentin irtoripset ovat vähän ikävät, mutta saan onneksi setvittyä niistä pahimmat takut neljän sentin kimaltavilla rakennekynsilläni. Hiusjatkeeni ovat IHANAT. Vähän takkuiset ja kuluneet, mutta IHANAT.

Mä en niinku ole mikään tantta, vaan tosi nuorekas kuten 99 % kadulla kävelevistä trenditeineistä.

[/quote]

Muutama keskustelija täällä ei näköjään ole tajunnut, että ihminen voi pukeutua myös tyylikkäästi. Tanttamainen ja wt-teinityyli eivät ole ne ainoat vaihtoehdot, vaikka Suomen kaduilla kulkijoita tarkkaillessa se vaikutelma voi syntyäkin.

Vierailija
130/136 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 11:42"]

Mä ostan paljonkin Gudrunilta, mutta nuo ylitseampuvimmat ja värikkäimmät teltat eivät kyllä iske ollenkaan. Eniten tykkään Gudrunin BASIC-mallistosta, jossa on selkeitä, nätisti laskeutuvia,  mukavia, usein yksivärisiä vaatteita kauniissa väreissä. Toisaalta on kyllä hullua, että joku trikoopaita voi maksaa 40 euroa. Eikä ne kaikki niin hyvää laatua ole. Osa on kestänyt mulla vuosia, osa taas on jo ostaessa melko luiruja. Sen oikeastaan huomaa niistä kyllä heti, mitkä tulevat kestämään, mutta joskus tulee silti sorruttua. 

[/quote]

Taas näitä!

EI OLE TODELLAKAAN HULLUA, jos trikoopaita maksaa jopa 40 euroa!! Laskepa joskus, jos osaat, millainen tuntipalkka tuolla hintatasolla ompelijalle jää. Mieti sitten, olisitko tyytyväinen jos se olisi sinun tuntipalkkasi.

Mun sydämeen sattuu se, kuinka pihalla ihmiset ovat vaatteiden todellisesta hintatasosta.

[/quote]

Mulla ei olisi varaa pukeutua ollenkaan jos jokainen t-paitakin maksaisi sen 40 euroa!

Vierailija
131/136 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin ostaa ton Gudrun-kuvan keltaisen mekon ja käyttää stä yksinään ilman noita huiveja ja hörhöttimiä. Musta korkeakorkoiset sandaalit vaan.

Vierailija
132/136 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kaikki nuoret haluavat näyttää samalta kuin muut tai aikuisilta" höpsis, en todellakaan halunnut näyttää nuorena aikuiselta enkä missään nimessä samalta kuin muut, se olisi ollut kauhistus. Niinpä tein mielikuvituksellisia vaatteita itse.

Ja teen edelleen. Tosi astetta hillitympiä ja nyt kelpaa se aikuisempikin tyyli.

Vierailija
133/136 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 11:42"]

[/quote]

Taas näitä!

[/quote]

EI se paidan hinta ole mitenkään yhteydessä siihen paljonko ompelija saa palkkaa. Paitsi jos on joku suomalainen käsityöläinen joka myy itse omia tuotteitaan.

Vierailija
134/136 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 11:00"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 09:01"]

http://1.bp.blogspot.com/-b2svQVT57gw/TmAuu37ilJI/AAAAAAAABM4/h-hTf5Qq-KM/s1600/gudrun_sjoden002.jpg

[/quote]Taisit tahallasi valita tuon kuvan (jossa on muuten itse se Gudrun Sjoden) :D

Siellä on paljon kuvankauniita nuoria ja nykyään vanhempiakin malleja joista ei sa tantan näköistä tekemälläkään. Gudrunin vaatteissa ainakaan.

[/quote]Totta! kannattaa käydä siellä nettisivuilla katsomassa miten kaikin tavoin upeita  kuvia siellä on. Jos hillitty skandinaavinen pelkistetty tyyli miellyttää, eivät ne ehkä omaa silmää miellytä, mutta tuo kuva ei anna kovin kattavaa kuvaa Gudrun Sjödenin tuotteista. Ja naisista jotka niitä käyttävät.

Vierailija
135/136 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki Peter Hahnin valikoimissa. Erehdyin tilaamaan nettikaupasta neuletakin, ja nyt minua pommitetaan postitse paksuilla tanttavaatekuvastoilla.

Vierailija
136/136 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 17:13"]

Olen 54 v ja käytän kokoa 36. Kukaan ei ole sanonut minua tanttamaiseksi. Tyttäreni ovat 22 ja 26, ja he lainaavat usein vaatteitani. En osta Gudrunia, Desigualia enkä Gerry Weberiä. En liioin KappAhlia.

Kaapissa on mm. Betty Barcely, Marco Polo, Cos, Andiata, Cream, Nougat London, Ivo Nikkolo, Marc Aurel, Max Mara, max&co,  Gant, Hilfiger, Burberry, Liu Jo.

[/quote]

Ketjusta sopivasti uupuikin vielä maininta betty barclaysta ja marc aurelista jotka ovat hyvin tyypillisiä tanttamerkkejä ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi