Mitkä on tanttavaatemerkkejä, Gudrun Sjöden ainakin
Kommentit (136)
Jee! Musta on nyt tullut sitten tantta! Nimittäin kävin pari päivää sitten Gudrun Sjödenin sivuilla ja ihastuin siellä yhteen mekkoon, jonka haluasin niin kovasti... ongelma on vain se, että tällä hetkellä ei olisi oikein rahaa... Oon kyllä ihaillut monia Sjödenin vaatteita jo parikymppisenä, joten ehkä oonkin ollut tantta aina?
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 09:01"]
http://1.bp.blogspot.com/-b2svQVT57gw/TmAuu37ilJI/AAAAAAAABM4/h-hTf5Qq-KM/s1600/gudrun_sjoden002.jpg
[/quote]
Ihana! Haluaisin tuttavapiiriini tuollaisen tädin.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 13:20"]
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 12:51"]
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 12:11"]
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 05:07"]
Mäkin kehun usein tuttujen vaatteita vaikken niistä pitäisikään, on niin mukava kun toiselle tulee hyvä mieli. Usein persoonallinen on synonyymi oudolle ja rumalle.
[/quote]
Tää on muuten ihan totta, usein tulee kehuttua toisen vaatteita, hiuksia tai mitä tahansa vaan sitä varten että toinen tulee iloiseksi. Ja niin uskon kyllä monen tekevän, esim kun lukee blogeja tai jotain.
Ei niillä kehuilla useinkaan oikeasti tarkoita, että oikeasti pitäisi niitä kauniina.
[/quote]
Jotain tosi erikoisen näköisiä vaatteita on melkein pakko kehua, koska ne on pakko noteerata jotenkin. Kehu on ainoa kohtelias tapa tehdä se noteeraus.
[/quote]Miksi on pakko noteerata? Ei aki kukaan niitä kehujen ja huomion toivossa käytä. Miksei sitten kehua hillittyjä huomaamattomia vaatteita yksinkertaisuudesta tai yleiseen makuun sopimisesta?
Kehuja vain silloin kuin tarkoitetaan, muu on turhaa ja valheellista. Sitäpaitsi makuja on niin moneksi että aina joku tykkää ja joku ei.
[/quote]
Mutta mitä haittaa siitä kehumisesta on, vaikkei se tulisikaan aidosti sydämestä? Useimmiten kuulijalle tulee hyvä mieli ja hymy huuliin.
Kehutaanhan jenkeissäkin koko ajan toisiaan, vaikka sillä ei ole totuuden kanssa yhtään mitään tekemistä.
Jos vaikka työtoverilla tai ystävällä on selvästi erottuva uusi hiustyyli, olisi mielestäni epäkorrektia olla kommentoimatta mitään, ikään kuin ei muka huomaisi muutosta.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 09:46"]
Mutta mitä haittaa siitä kehumisesta on, vaikkei se tulisikaan aidosti sydämestä? Useimmiten kuulijalle tulee hyvä mieli ja hymy huuliin.
Kehutaanhan jenkeissäkin koko ajan toisiaan, vaikka sillä ei ole totuuden kanssa yhtään mitään tekemistä.
Jos vaikka työtoverilla tai ystävällä on selvästi erottuva uusi hiustyyli, olisi mielestäni epäkorrektia olla kommentoimatta mitään, ikään kuin ei muka huomaisi muutosta.
[/quote]
No itse haluaisin vain rehellisiä kehuja, ja jos niitä ei voi antaa niin sitten en mitään. Oman tyylin kehittäminen ei ole mitenkään helppoa, ja jos saa aivan virheellistä palautetta kokeiluistaan, siitä tulee lähes mahdotonta (pl. ne tapaukset, joita ei lainkaan kiinnosta miten muut heidän ulkomuotonsa näkevät ja kokevat).
Jenkeissä myös ahdistaa se, että kun kaikki tietävät ettei kehuissa ole välttämättä mitään todellisuuspohjaa, niin ajan myötä ne kehut lakkaavat tuntumasta kivalta. Pidemmän päälle se lisää vain pahoinvointia elää maailmassa, jossa mihinkään ei voi luottaa. Näin ainakin omalla kohdallani. En tiedä päteekö kaikkiin ihmisiin, vai onko osa meistä sellaista porukkaa joka uskoo kaiken mitä heille sanotaan eikä harjoita minkäänlaista lähdekritiikkiä.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 09:41"]
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 09:35"]
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 09:01"]
http://1.bp.blogspot.com/-b2svQVT57gw/TmAuu37ilJI/AAAAAAAABM4/h-hTf5Qq-KM/s1600/gudrun_sjoden002.jpg
[/quote]
Pelottava. :O
[/quote]
Voi apua!!!! Kuin joku pikkukakkosen leikkitäti tai päiväkodin täti.
[/quote]
Päiväkodin tädithän näyttävät tunnetusti pelottavilta ;)
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 10:06"]
Bloggaaja Anne Malia muoti mielessä -blogista on 40, muttei tantta!
[/quote]
Tosi kiva tyyli! Rahaahan tuollaisen ei-tanttamaisen tyylin rakentaminen näyttää vaativan - ja hoikan rungon.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 10:08"]
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 10:06"]
Bloggaaja Anne Malia muoti mielessä -blogista on 40, muttei tantta!
[/quote]
Tosi kiva tyyli! Rahaahan tuollaisen ei-tanttamaisen tyylin rakentaminen näyttää vaativan - ja hoikan rungon.
[/quote]
Ajatella, kun mun mielestä sen tyyli on juurikin tanttamainen. Etenkin sellaiset rusettikauluspaidat on just kaikkein tanttamaisin paitapuserotyyppi.
Atelier Goldner Schnitt tuli ensimmäisenä mieleen, joskin siellä ei kai mitään telttamalleja saa, enemmänkin klassista pukeutumista, mutta selvästi 40+ naisille...
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 10:06"]Bloggaaja Anne Malia muoti mielessä -blogista on 40, muttei tantta!
[/quote]
Ei olekaan tantta, mutta harva aikuinen keski-ikäinen on kropaltaan kuin hän, laihempi ja lyhyempi kuin oma esiteinini. Lisäksi hän voi töissä pukeutua juuri kuten haluaa, toisin kuin suurin osa keski-ikäisistä tantoista tanttatöissään.
Seuraan Annea, koska saan häneltä ideoita VAPAA-AJAN pukeutumiseeni, vaikka olenkin häntä noin kolme kertaa isompi ja arkitantta.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 11:38"]
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 11:24"]
Vielä kamalampaa on tantta teinivaatteissa kuin tantta tanttavaatteissa... Kai kaikki yli 30 vuotiaat ovat tanttoja... Halusivat tai eivät.
[/quote]Ei minusta kaikki yli 30-vuotiaat todellakaan ole tanttoja, voisiko tämän perustella? Mulla on itselläni siihen vielä matkaa mutta en kyllä tunne ketään alle nelikymppistä tanttaa. Paitsi yhden mutta oli sitä jo kaksikymppisenä.
[/quote]
No sitten kun on yli kolmekymmentä ei ole enää nuori. Kun ei ole nuori ei enää kehtaa pukeutua kuin teinit. ja koska kaupoissa ei ole muita vaatteita kuin tyylit teini(horo) ja tantta, on tässä tapauksessa pakko pukeutua tanttaan.
Nyt oon ihan sekaisin. Onko tietty vaate/vaatemerkki merkki siitä että olet tantta, vai oletko tantta jos olet yli 40. Jos olen yli 40, olenko tantta teinikaupassa, jos käyn ostamassa gina tricotista vaatteita?
Olen hyvin pienikokoinen. Käytän paljon mekkoja, tunikoita ja legginsjä ihan siksi, etä lahkeet ja hihat on mulle aina pitkät. Toisaalta mulle sopivat vaatteet gina tricotissa ym. on monesti liian teinejä, ei niitä voi toimistoon laittaa.
Rahaa mulla on harvoin kalliissiin merkkeihin.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 11:57"]
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 11:38"]
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 11:24"]
Vielä kamalampaa on tantta teinivaatteissa kuin tantta tanttavaatteissa... Kai kaikki yli 30 vuotiaat ovat tanttoja... Halusivat tai eivät.
[/quote]Ei minusta kaikki yli 30-vuotiaat todellakaan ole tanttoja, voisiko tämän perustella? Mulla on itselläni siihen vielä matkaa mutta en kyllä tunne ketään alle nelikymppistä tanttaa. Paitsi yhden mutta oli sitä jo kaksikymppisenä.
[/quote]
No sitten kun on yli kolmekymmentä ei ole enää nuori. Kun ei ole nuori ei enää kehtaa pukeutua kuin teinit. ja koska kaupoissa ei ole muita vaatteita kuin tyylit teini(horo) ja tantta, on tässä tapauksessa pakko pukeutua tanttaan.
[/quote]Ajatteleeko jotkut oikeasti näin? Kivaa lokerointia. Ja aika surullistakin.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 11:13"]
Eiköhän se tanttuus ole meilentila tai elämänasenne riippumatta siitä mitä päällensä pukee.
[/quote]Tää on musta aika hyvä tanttuuden määritelmä.
Minkäikäinen muuten on ihminen joka sanoo että kolmekymmentä täyttänyt ei ole enää nuori?
Tantta = Halventava nimitys vanhemmasta rouvasta, keski-ikäinen läski. Tantalla on myös yhdyssana muunnoksia.
Ok. Olin väärässä. kaikki yli 30-vuotiaat eivät ole tanttoja.
Apua, oonkohan mä tantta, kun oon jo 45 v ja vaatekaapista löytyy seuraavia merkkejä: Gudrun Sjöden, More&More, Sand, Pierre Cavallo, Gerry Weber... ;D Ostan näet sellaisia vaatteita, jotka tuntuu hyvältä ja näyttää jopa mun päällä suht hyvältä. Esim. Gudrunilta löytyy kyllä monenlaisia vaatteita, aika yksinkertaisiakin. Mulle merkillä ei ole väliä, mutta keinokuitu rytkyt jää useimmiten ostamatta, samoin kovin huonolaatuiset. Ostan mieluummin yhden vähän laadukkaamman hameen, kuin 5 halpaa.
Jos olen tantta, niin sittenpä olen. Ja niitä läskimakkaroita ei ole.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 12:03"]
Minkäikäinen muuten on ihminen joka sanoo että kolmekymmentä täyttänyt ei ole enää nuori?
[/quote]
Olen 31-vuotias.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 12:06"]
Tantta = Halventava nimitys vanhemmasta rouvasta, keski-ikäinen läski. Tantalla on myös yhdyssana muunnoksia.
Ok. Olin väärässä. kaikki yli 30-vuotiaat eivät ole tanttoja.
[/quote]
Niin siis tantan määritelmä urbaanin sanakirjan mukaan.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 05:07"]
Mäkin kehun usein tuttujen vaatteita vaikken niistä pitäisikään, on niin mukava kun toiselle tulee hyvä mieli. Usein persoonallinen on synonyymi oudolle ja rumalle.
[/quote]
Tää on muuten ihan totta, usein tulee kehuttua toisen vaatteita, hiuksia tai mitä tahansa vaan sitä varten että toinen tulee iloiseksi. Ja niin uskon kyllä monen tekevän, esim kun lukee blogeja tai jotain.
Ei niillä kehuilla useinkaan oikeasti tarkoita, että oikeasti pitäisi niitä kauniina.
Desigualit on rumia ja huonolaatuisia. Hirveän hintaisia laatuun nähden.
Gudrunit on juuri sellaisia steinermammojen vaatteita, "olen nuorekas ja persoonallinen" -rytky, josta tyyli on kaukana.
Marimekko on ok pieninä annoksina, mutta kyllä niissäkin on sellainen tanttaleima. Ainakin jos vähän ylipainoisen mamman päällä on jotain unikkoa!!
Itse keski-ikäisenä (47 v) varon kuitenkin eniten sellaista perustanttamaista pukeutumista, jonka perusrunkona on suorat mustat housut (ei kapeat eikä leveät vaan keskilöysät) ja joku gerry weber -jakku.
Ne housut on juuri se kamalin juttu, ei ikinä sellaisia!