Mitkä on tanttavaatemerkkejä, Gudrun Sjöden ainakin
Kommentit (136)
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 11:53"]EI se paidan hinta ole mitenkään yhteydessä siihen paljonko ompelija saa palkkaa. Paitsi jos on joku suomalainen käsityöläinen joka myy itse omia tuotteitaan.
[/quote]
On se kuule sillä tavalla yhteydessä, että jos paita on halpa, voit olla sataprosenttisen varma ettei ompelija ole kunnon palkkaa saanut. Raivostuttavaa että kehtaat muuta edes vihjata.
Ostin ensimmäiset Gudrunit kolmekymppisenä ja pitääkin taas kaivaa ne kaapista,jossa roikkuvat sulassa sovussa HM:n Divine-malliston vaatteiden kanssa.Näissä Gudruneissa hinta vastaa laatua, mikä voi joillekin olla liikaa..siitä katkeruus;)
Mulle tuli ihan just -alta minuutti sitten- postilta tekstiviesti. Uusin Gudrun Sjöden-tilaukseni on noudettavissa, ihanaa ;)
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 09:51"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 08:28"]Monet pitävät tietynlaisia vaaatteita, koska viihtyvät niissä. Ne ovat sitten erikseen, joita noin kovasti kiinnostaa muiden mielipide.
Lisäksi kovaääninen arvostelu kielii epävarmuudesta.
[/quote]
Osui ja uppos :D
[/quote]
Sä oot just sellanen tollanen josta oli puhe.
Kävin tsekkaamassa Gudrun Sjödenin sivut ja totesin etten ikinä osta mitään noin järkyttäviä vaatteita! = D
Ne on ryhdittömiä ja joka suuntaan venyvän ja paukkuvan näköisiä. Sopii ekohipeille tai ylireippaille päiväkodin tai vanhainkodin tädeille ja mummoille. Normaali aikuinen nainen näyttäisi noissa naurettavalle.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 09:41"]
Desigualit on rumia ja huonolaatuisia. Hirveän hintaisia laatuun nähden.
Gudrunit on juuri sellaisia steinermammojen vaatteita, "olen nuorekas ja persoonallinen" -rytky, josta tyyli on kaukana.
Marimekko on ok pieninä annoksina, mutta kyllä niissäkin on sellainen tanttaleima. Ainakin jos vähän ylipainoisen mamman päällä on jotain unikkoa!!
Itse keski-ikäisenä (47 v) varon kuitenkin eniten sellaista perustanttamaista pukeutumista, jonka perusrunkona on suorat mustat housut (ei kapeat eikä leveät vaan keskilöysät) ja joku gerry weber -jakku.
Ne housut on juuri se kamalin juttu, ei ikinä sellaisia!
[/quote]
Angela Merkel luottaa mustiin housuihin. Vaihtaa välillä jakkua ja painaa tilaisuudesta toiseen täydellä vauhdilla. Mielestäni Mutti on yksi Euroopan tyylikkäimmistä naisista. Olen nähnyt hänestä vain yhden iltapukukuvan ja hänen povessaan ja dekolteessaan ei ole mitään häpeämistä, päinvastoin.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 11:53"]EI se paidan hinta ole mitenkään yhteydessä siihen paljonko ompelija saa palkkaa. Paitsi jos on joku suomalainen käsityöläinen joka myy itse omia tuotteitaan.
[/quote]
On se kuule sillä tavalla yhteydessä, että jos paita on halpa, voit olla sataprosenttisen varma ettei ompelija ole kunnon palkkaa saanut. Raivostuttavaa että kehtaat muuta edes vihjata.
[/quote]
Ja puhdas omatunto on ostettu. Se voi olla peräti sama ompelija samassa hikipajassa joka ompelee ne tigerit, bossit ja henkkamoukat. Siitä joku muu saa sitten enemmän, esim. Se hikipajan omistaja. Tai se merkkiliike...
Laura Ashley, Burberry, Gucci, Dior
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 16:32"]
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 09:41"]
Desigualit on rumia ja huonolaatuisia. Hirveän hintaisia laatuun nähden.
Gudrunit on juuri sellaisia steinermammojen vaatteita, "olen nuorekas ja persoonallinen" -rytky, josta tyyli on kaukana.
Marimekko on ok pieninä annoksina, mutta kyllä niissäkin on sellainen tanttaleima. Ainakin jos vähän ylipainoisen mamman päällä on jotain unikkoa!!
Itse keski-ikäisenä (47 v) varon kuitenkin eniten sellaista perustanttamaista pukeutumista, jonka perusrunkona on suorat mustat housut (ei kapeat eikä leveät vaan keskilöysät) ja joku gerry weber -jakku.
Ne housut on juuri se kamalin juttu, ei ikinä sellaisia!
[/quote]
Angela Merkel luottaa mustiin housuihin. Vaihtaa välillä jakkua ja painaa tilaisuudesta toiseen täydellä vauhdilla. Mielestäni Mutti on yksi Euroopan tyylikkäimmistä naisista. Olen nähnyt hänestä vain yhden iltapukukuvan ja hänen povessaan ja dekolteessaan ei ole mitään häpeämistä, päinvastoin.
[/quote]
En tahtoisi näyttää Angela Merkelille.
Ralph LAuren on mun mielestä juuri sellainen sopivan epätantta muttei teinikään. Näkyy tosin myös parikymppisillä.
Olen 54 v ja käytän kokoa 36. Kukaan ei ole sanonut minua tanttamaiseksi. Tyttäreni ovat 22 ja 26, ja he lainaavat usein vaatteitani. En osta Gudrunia, Desigualia enkä Gerry Weberiä. En liioin KappAhlia.
Kaapissa on mm. Betty Barcely, Marco Polo, Cos, Andiata, Cream, Nougat London, Ivo Nikkolo, Marc Aurel, Max Mara, max&co, Gant, Hilfiger, Burberry, Liu Jo.
Mä olen 37 -vuotias nainen ja suurin osa näistä täällä luetelluista merkeistä on mulle täysin tuntemattomia. Minä ostan vaatteeni niistä paljon parjatuista "halpiskaupoista" eli H&M, KappAhl, Lindex jne. sekä netistä, mm. Zalando, Nelly, Bubbleroom.
Eikä kukaan voisi tulla sanomaan mulle että pukeudun teinivaatteisiin, koska näin asia ei ole. Kyseisistä kaupoista löytää todella tyylikkäitä, klassisia ja kauniita vaatteita, joita ei ole hinnalla pilattu. En ole tantta, enkä koskaan tule olemaankaan. Kukin saa pukeutua just niinkuin haluaa, minua vaan ärsyttää aivan älyttömästi esim. H&M:n parjaaminen rättikaupaksi, kun sieltä ihan oikesti löytää todella tyylikkäitä vaatteita.
Ulla Popken.
Saksalainen xl-merkki aikuiselle naiselle. Takuuvarmaa tanttakamaa.
Markettitantoille janinafrostel mallisto,tokmanniko sitä myy vai onko olemassakaan enää?
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 09:34"]
Vaatekaapistani kohta puolet on Peter Hahnilta, se on harvoja paikkoja joista pluskokoinen saa rahalla laadukkaita, klassisia vaatteita. Jos tällä tyylillä pääsee tantaksi, olkoon sitten niin! :DDDD On se parempi vaihtoehto kuin ikiteini.
Itselleni tanttatyylistä tulee mieleen ihan muuta:
1) Markettitantta: ostaa vaatteensa Prismasta tai Citymarketista. Suosii tummia värejä, tyypillinen yhdistelmä tumma trikoopaita ja mustat polyesterhousut tai farkut viisi vuotta sitten muodissa olleessa värissä. Markettitanttaa ei pukeutuminen oikein kiinnosta eikä hän halua maksaa vaatteista. Hän hoitaa mieluummin lapsenlapsia, käy kansanopistossa, leipoo ja on ihana. <3 Muiden tanttatyyppien inhokki sillä on tantta vain ulkokuoreltaan, sydän on kultaa.
2)Taidetantta: Marimekkoa, Gudrun Sjödeniä, värikkäitä pellavatunikoita ja huovutettuja hattuja. Suosikkileikkaus on teltta. Harkitsee kalannahka-asusteiden ostamista. Luonteeltaan "värikäs".
3) En ole tantta!!!-tantta: prätkärotsi ja sen alla trikootoppi, lyhyt kananpersetukka epäluonnollisessa värissä. Farkut ja bootsit tai korkkarit, arkenakin kunnon meikki. Toisin kuin edelliset tyypit, tämä tantta on hoikka. Uskoo lujasti näyttävänsä vähintään 10 vuotta ikäistään nuoremmalta. Ei huomaa kapinoivansa ikäänsä vastaan vain tyylillään ja kuitenkin sisäistäneensä keski-ikäisen turvallisuushakuisen ja tylsän ajatusmaailman.
4) Stockmann-tantta: Stockmann-tantta pitää rahasta ja sen näyttämisestä, ja luulee että sillä saa arvostusta. Aina viimeisen päälle laitettu, mutta ei kuvittele näyttävänsä nuorelta. Luottaa pukeutumisneuvojan makuun, joten epävarmuus tulee esiin töykeänä, epäkohteliaana käytöksenä. Tykkää etenkin itkettää nuoria kassatyttöjä, pitäähän niitä jonkun kouluttaa.
[/quote]
Ihana kuvailu! Just näin! :D
Burberry, Chanel, Louis Vuitton.
Mä ostan paljonkin Gudrunilta, mutta nuo ylitseampuvimmat ja värikkäimmät teltat eivät kyllä iske ollenkaan. Eniten tykkään Gudrunin BASIC-mallistosta, jossa on selkeitä, nätisti laskeutuvia, mukavia, usein yksivärisiä vaatteita kauniissa väreissä. Toisaalta on kyllä hullua, että joku trikoopaita voi maksaa 40 euroa. Eikä ne kaikki niin hyvää laatua ole. Osa on kestänyt mulla vuosia, osa taas on jo ostaessa melko luiruja. Sen oikeastaan huomaa niistä kyllä heti, mitkä tulevat kestämään, mutta joskus tulee silti sorruttua.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 09:01"]
http://1.bp.blogspot.com/-b2svQVT57gw/TmAuu37ilJI/AAAAAAAABM4/h-hTf5Qq-KM/s1600/gudrun_sjoden002.jpg
[/quote]
On muuten ihanan pirteä look, ei mikään harmaa tuulipukutantta!
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 11:48"]
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 11:42"]
Taas näitä!
EI OLE TODELLAKAAN HULLUA, jos trikoopaita maksaa jopa 40 euroa!! Laskepa joskus, jos osaat, millainen tuntipalkka tuolla hintatasolla ompelijalle jää. Mieti sitten, olisitko tyytyväinen jos se olisi sinun tuntipalkkasi.
Mun sydämeen sattuu se, kuinka pihalla ihmiset ovat vaatteiden todellisesta hintatasosta.
[/quote]
Mulla ei olisi varaa pukeutua ollenkaan jos jokainen t-paitakin maksaisi sen 40 euroa!
[/quote]
Jaa, no mulla puolestaan ei ole varaa:
-ostaa ja pitää autoa,
- asua vuokralla,
- juoda viinaa ja käydä baareissa.
Sen sijaan realistisen hintaisiin vaatteisiin on hyvin varaa ja oli jo opiskelijana! Elämä on valintoja ja se, mihin ihmisellä ei mukamas ole "varaa" kertoo suomalaisten tapauksessa enemmän omista arvoista kuin todellisesta varallisuustilanteesta.