Chisu tajusi tehneensä valtavan virheen Vain elämää -ohjelmassa – pahoittelee asiaa jo etukäteen
https://www.is.fi/viihde/art-2000008286222.html
Nyt loppui Chisun kuunteleminen! Pahoittelee pikkulettien käyttöä kulttuurinomimisena koska letit kuuluu mustille. Nyt ihan oikeasti! aina kun luulen, että ei voi mitään typerämpää kukaan enää keksiä niin aina tulee se seuraava "taiteilija" tai "artisti" joka keksii olla pahoillaan jonkun todella typerän asian takia.
Mikä v**** ihmisiä vaivaa? Onko tosiaan noin moni menettänyt viimeisenkin järjenhivenen?
Kommentit (653)
Täytyisi selvittää perin pohjin millä porukalla on etuoikeus mihinkin rytkyyn, tai lettiin. Voi olla, että nämä ovat sen aiemmin omineet ja sitten esittävät, etteivät kolonialistit saisi käyttää heidän kulttuurinsa ulkoisia tunnusmerkkejä. Ja kaiken lisäksi nämä fatimat määräävät mikä on omimista. Kuka heille on antanut siihen valtakirjan?
Toisaalta, miksi pitäisi välittää joidenkin loukkaantujien ja puolesta loukkaantujien mielipiteistä?
Oma kroppa ja oma letti, se on jokaisen oma asia mistä tykkää.
Onko se tämä kampaus: https://is.mediadelivery.fi/img/978/6cfce0d619b1eb7bb5b4a843a890404d.jp…
Olin näkevinäni mainoksessa sellaiset paksut pompulamaiset letit, mutta onko tämä se sama?
Anna Puulla oli pitkään lettikampaus, mutta ne oli ne kaksi superpitkää, ranskalaista lettiä. Ranskalaisilta saa kai lainata?
Vierailija kirjoitti:
Onko se tämä kampaus: https://is.mediadelivery.fi/img/978/6cfce0d619b1eb7bb5b4a843a890404d.jp…
Olin näkevinäni mainoksessa sellaiset paksut pompulamaiset letit, mutta onko tämä se sama?
Anna Puulla oli pitkään lettikampaus, mutta ne oli ne kaksi superpitkää, ranskalaista lettiä. Ranskalaisilta saa kai lainata?
Yeboyah piikitteli Instassa Anna Puutakin tägäämällä tämän siihen Chisun ig-kommenttiketjuun. Että ilmeisesti on Annallakin ollut jossain vääränlaiset letit.
Intian basaarit menee kohta konkurssiin tämän hömpötyksen takia.
Onhan se ikävää, jos valkoiset omivat mustien hiustyylit. Kohta ei enää voi erottaa kuka on musta ja kuka valkoinen, kun kaikilla on samanlaiset kampaukset. Mustat menettävät näin koko identiteettinsä.
Oikeasti nuo rebekka kuulat voi jättää ihan täysin huomioimatta. Esimerkiksi juuri hän ei varmaan edes tunne yhtä ainutta Amerikan afrikkalaista ihmistä joten hänen sanomisillaan ei ole väliä niin liittyen räppiin kuin letteihin. Olin vaihtarina jenkeissä 14 vuotta sitten ja vaihtariperheen kodin lähellä oli salonki jossa kävin aina välillä laittamassa nämä paljon puhutut braidsit. Ihan muuten salongin henkilökunnan pyytämänä ja oltiin ihan hyvää pataa. Voin vannoa, että oikeasti heidän mielestään oli ihan mukavaa tehdä samanlaisia kampauksia minun valkoisen tytön päähän. Vaikka nämä jutut tulevat jenkeistä tulevat ne just rebekan kaltaisten uhriutujien suusta ja oikea suhtautuminen on olla huomioimatta ja klikkaamatta näitä uutisia.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole hassua että kansat eivät ylpeile giljotiinin, ydinpommin, kaasukammion tai seväistämisen keksimisellä ja suutu ja syytä kulttuurisesta omimisesta jos joku muu kansa näitä käyttää.
Japanilaisetkin käyttivät ristiinnaulitsemista vielä uudella ajalla, vaikka tuskin ovat sitä keksineet.
[/quote]
Minkähän rikoksen minä olen tehnyt kun täysin kantasuomalaisena minulla ei olekaan suoraa tukkaa. Eikä edes vaaleaa.
Keneltä pyydän anteeksi?
Varmaan kaikilta.
Vieressäni on muuten leopardikuvioinen matto ja meikkipussi.
Anteeksi Anita Hirvonen ja leopardit.[/quote]
En kestä!🤣🤣🤣
Tietääkseni Suomestakin on vanhoista haudoista löytynyt sellaisia pikkuruisia pronssirenkaan tapaisia, jotka ovat olleet hiusten koristeina ja joilla on luultavasti pidetty kiinni pieniä lettejä. Joten asia voi olla vielä vakavampi kuin luulimmekaan: Suomessa on todennäköisesti harjoitettu häpeämätöntä kulttuurista omimista jo rautakaudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yeboyah piikitteli Instassa Anna Puutakin tägäämällä tämän siihen Chisun ig-kommenttiketjuun. Että ilmeisesti on Annallakin ollut jossain vääränlaiset letit.
Siis Annalla oli tässä uutijutussa (3 viimeistä kuvaa) esiintyvät letit. Ei kyllä ole edes mustien lettien näköiset.
https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000006648946.html
Hävettää tuon kuukan puolesta. Mitä hittoa hän ajattelee 🙊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tägäskö vaan vai oliko jotain tekstiä mukana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää niin vietävästi myös tuo Yeboyahin (Rebekka Kuukan) kommentti siitä kuinka hän joutuu käymään terapiassa, koska on niin raskasta "kouluttaa valkoisia ilmaiseksi". Tuo on copy-paste-tyylinen kommentti, joka kuuluu jokaisen uhriutuneen vähemmistöläisen repertuaariin. Huom. kuulun siis itse seksuaali- ja sukupuolivähemmistöön, joten nämä toimintamallit ovat käyneet hyvin tutuiksi. Monet transihmiset hokevat tuota samaa "on niin rankkaa joutua kouluttamaan typeriä cis-heteroita" lausetta.
Nämä pahimmat uhriutuja-kiusaajat eivät halua tasa-arvoista kohtelua vaan he haluavat luoda uudet valtasuhteet siten, että he ovat hierarkian huipulla sanelemassa mielivaltaisesti mitä milloinkin saa sanoa ja mitä ei. Muiden tulisi kuuliaisesti ylistää heitä (tai nuolla persettä), kuunnella ja totella. Eriäviä mielipiteitä ei saa esittää (ei edes, vaikka itsekin kuuluisi samaan vähemmistöön).
Nämä "aktivistit" eivät edusta vähemmistöjä vaan he edustavat narsisistisia kiusaajia, jotka ovat löytäneet vähemmistöasemastaan keinon manipuloida ja määräillä muita mielensä mukaan.
Eikös tuo Rebekkakin syyllisty "kulttuuriseen omimiseen", kun rap, ja sen ympärille kehittynyt kulttuuri ja muoti, on jenkeistä ja Rebekkan suku on isän puolelta Ghanasta?
Muutenkin huvittaa nämä ns. "autenttisiksi" itseään kutsuvat värilliset "gangstat" joiden kenenkään juuret ei ole jenkeissä, vaan kaikki on tullut jostain afrikansarvesta.Niin muuten huvittaa siksi ei oikein jaksa kiinnostaa noiden hörhöjen höpinät mutta kun noita sattuu silmään somessa niin tiedän kyllä nyt että heitä niin kovasti sorretaan Suomessa kantisten taholta.
Muuttaisivat Usaan ja Ha Haa mikähän olis siellä vastaanotto kun joku Eboyanaija menis vaikka New Yorkin kaduille räppäämään niille Amerikan mustille pojille?Tämä! kun "autenttinen väritys" ja sorsimistarinat" on kondiksessa, niin aika heppoisilla musiikillisilla ansioilla saa näkyvyyttä jossain ylen ja hesarin woke-mannekiinina.
Valitettavasti tähän on tultu Suomen kulttuuriskenessä. Ei pelkästään musiikkirintamalla, vaan myös kaikessa nykytaiteessa mukaan lukien kuvataiteen sekä kaikenlaisen performanssitaiteen. Lahjakkuus ja luovat ideat on toisarvoisia, tärkeintä on tehdä "taidetta" omasta identiteetistään woke-ideologian oppien mukaisesti. Näkyvyyttä saa ja apurahoja tulee kunhan esittäytyy jonkun sorretun ryhmän äänenä - tahtovathan taideinstituutiot olla mukana "purkamassa sortavia valtarakenteita". Jos ei muuta vähemmistöstatusta itselleen keksi, aina voi laittaa instabioon "they/them" ja johan lähtee ura taiteilijana nousuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis Annalla oli tässä uutijutussa (3 viimeistä kuvaa) esiintyvät letit. Ei kyllä ole edes mustien lettien näköiset.
Siis onko minulla mennyt jotain ohi, ovatko kaikki letit nykyään kiellettyjä valkoihoisille ihmisille?
(Ja myös aasialaisille, kun noita Kpop-fanien sekoiluja katsoo. Vaikka Itä-Aasiassa on myös pikkulettikampauksia perinneasuissa.)
Joo, tiedoksi vaan Fatim & co porukalle. Kukaan ei voi omia mitään tiettyä hiustyyliä
Kannattais tutustua laajemminkin historiaan. Ihmiskunnan historiasta ja eri tyyleistä löytyy tietoa tuhansilta vuosilta ja voin kertoa että erilaisia lettimalleja löytyy runsaasti.
Miksi Ilta-Sanomat kirjoitti niin lammasmaisen jutun aiheesta? Haastatellaan jotain vihreiden edustajaa joka nyökyttelee että joo-o hyvä kun otti puheeksi. Toimittaja olisi voinut haastatella myös päinvastaista kantaa. Ja ottaa selvää, että lettejä on tehty joka mantereella. Missä objektiivisuus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää niin vietävästi myös tuo Yeboyahin (Rebekka Kuukan) kommentti siitä kuinka hän joutuu käymään terapiassa, koska on niin raskasta "kouluttaa valkoisia ilmaiseksi". Tuo on copy-paste-tyylinen kommentti, joka kuuluu jokaisen uhriutuneen vähemmistöläisen repertuaariin. Huom. kuulun siis itse seksuaali- ja sukupuolivähemmistöön, joten nämä toimintamallit ovat käyneet hyvin tutuiksi. Monet transihmiset hokevat tuota samaa "on niin rankkaa joutua kouluttamaan typeriä cis-heteroita" lausetta.
Nämä pahimmat uhriutuja-kiusaajat eivät halua tasa-arvoista kohtelua vaan he haluavat luoda uudet valtasuhteet siten, että he ovat hierarkian huipulla sanelemassa mielivaltaisesti mitä milloinkin saa sanoa ja mitä ei. Muiden tulisi kuuliaisesti ylistää heitä (tai nuolla persettä), kuunnella ja totella. Eriäviä mielipiteitä ei saa esittää (ei edes, vaikka itsekin kuuluisi samaan vähemmistöön).
Nämä "aktivistit" eivät edusta vähemmistöjä vaan he edustavat narsisistisia kiusaajia, jotka ovat löytäneet vähemmistöasemastaan keinon manipuloida ja määräillä muita mielensä mukaan.
Eikös tuo Rebekkakin syyllisty "kulttuuriseen omimiseen", kun rap, ja sen ympärille kehittynyt kulttuuri ja muoti, on jenkeistä ja Rebekkan suku on isän puolelta Ghanasta?
Muutenkin huvittaa nämä ns. "autenttisiksi" itseään kutsuvat värilliset "gangstat" joiden kenenkään juuret ei ole jenkeissä, vaan kaikki on tullut jostain afrikansarvesta.Niin muuten huvittaa siksi ei oikein jaksa kiinnostaa noiden hörhöjen höpinät mutta kun noita sattuu silmään somessa niin tiedän kyllä nyt että heitä niin kovasti sorretaan Suomessa kantisten taholta.
Muuttaisivat Usaan ja Ha Haa mikähän olis siellä vastaanotto kun joku Eboyanaija menis vaikka New Yorkin kaduille räppäämään niille Amerikan mustille pojille?Tämä! kun "autenttinen väritys" ja sorsimistarinat" on kondiksessa, niin aika heppoisilla musiikillisilla ansioilla saa näkyvyyttä jossain ylen ja hesarin woke-mannekiinina.
Valitettavasti tähän on tultu Suomen kulttuuriskenessä. Ei pelkästään musiikkirintamalla, vaan myös kaikessa nykytaiteessa mukaan lukien kuvataiteen sekä kaikenlaisen performanssitaiteen. Lahjakkuus ja luovat ideat on toisarvoisia, tärkeintä on tehdä "taidetta" omasta identiteetistään woke-ideologian oppien mukaisesti. Näkyvyyttä saa ja apurahoja tulee kunhan esittäytyy jonkun sorretun ryhmän äänenä - tahtovathan taideinstituutiot olla mukana "purkamassa sortavia valtarakenteita". Jos ei muuta vähemmistöstatusta itselleen keksi, aina voi laittaa instabioon "they/them" ja johan lähtee ura taiteilijana nousuun.
Pakko myöntää, että joskus hakemuksia lähettäessä on tehnyt mieli kokeilla miten kävisi, jos väittäisi pokkana olevansa non-binary kohdassa, jossa sitä kysytään. (Ulkomaiset hakemukset siis kyseessä, siellä tuota sukupuoli-identiteettiä on kysyttykin.) Sinänsä ei olisi edes valhe, että en minä mihinkään binäärisiin sukupuolisieluihin uskokaan. Mutta en kyllä usko sen enempää muunsukupuolisuuteenkaan, joten ei anna luonto periksi feikata they/them -identiteettiä, vaikka siitä olisi minulle alallani hyötyä.
(Tosi moni tuttavistani on yllättäen parin viime vuoden aikana löytänyt sisäisen muusunsa. Ettäs sattuukin luovalla alalla käymään näin. Yksikin oli vielä niiden Women's March -mielenosoitusten aikaan ylpeästi Woman pinkki "pussyhat"-pipo päässä, mutta nykyään on "they/them" ja uhriutuu kovin siitä, jos häntä "väärinsukupuolitetaan" olettamalla naiseksi. Jännä ilmiö.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on ihan tavallinen palmikko!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on ihan tavallinen palmikko!
Kyllä mutta tälle Kuukalle se on hänen 50% suomalaisen ja 50% Ghanalaisen kulttuurin omimista ilmeisesti.
Chisu todennäköisesti halusi ehtiä pahoittelemaan ennen kuin aktivistit keksivät alkaa haukkua ja canceloida häntä. Näin hän ehkä saa nyt olla rauhassa ja toisaalta ihmiset nyt tietävät että hän ymmärtää tiettyjen kulttuuristen tyylien ongelmallisuuden valkoihoisen käytössä.
Eikös se nyt ole varsin röyhkeää omimista, jos joku yksi ryhmä väittää omistavansa hiuslaitteen, jota on käytetty joka puolella tätä palloa niin kauan kun ihmisiä on ollut olemassa. Hävytöntä, sanon minä.