Chisu tajusi tehneensä valtavan virheen Vain elämää -ohjelmassa – pahoittelee asiaa jo etukäteen
https://www.is.fi/viihde/art-2000008286222.html
Nyt loppui Chisun kuunteleminen! Pahoittelee pikkulettien käyttöä kulttuurinomimisena koska letit kuuluu mustille. Nyt ihan oikeasti! aina kun luulen, että ei voi mitään typerämpää kukaan enää keksiä niin aina tulee se seuraava "taiteilija" tai "artisti" joka keksii olla pahoillaan jonkun todella typerän asian takia.
Mikä v**** ihmisiä vaivaa? Onko tosiaan noin moni menettänyt viimeisenkin järjenhivenen?
Kommentit (653)
Piippo lakit ja woodoo on Egyptistä , kleopatroilla oli letit Wikipedia Kleopatrat
Onko Kalevala koruihin tullut jotain Egyptin kuvioita ???
Täten pyydän anteeksi, että olen ominut Kekkosen hiustyylin.
Miksi yli opiston apteekin mainos väritys on muutettu valkoinen vihreä Suomessa kun meidän maan väri on sininen ...kuka väärentää se loukkaa.
Yeboyah ihan suoraan vain painosti hänet tuohon ja nyt Rebekka Kuukkaa elikkä elovena-nyc-ghetto-mitä-milloinkin-kirsikanpoiminnannimissä-Yeboyah on ihana ja cool ja Chisun tekoa pidetään dorkana. Rebecca on ilkeä teini. En ymmärrä miksi kukaan hypettää tollasta käytöstä, ihan pimeää.
Uskomatonta s on taa. Ja tyhmyyttä.
Samalla perusteella akka voi lopettaa pas kalla käynnin koska mut a ku onot käyvät pa sk alla.
Ja lopettaa na i mi sen koska m us tat
Tekevät niin myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauankos Suomessa on letitetty noita pullapitkoja. Sehän on aika vaalea letti.
Pullapitkon letitys on ok jos taikinasoiro on riittävän massiivista ja kuohkeaa. Valitan jos taikinasi pyrkii lätsähtämään ja letistä tulee pientä ja tiukkaa. Nuo oman elämänsä talibanit tahtovat silloin teilata sinut.
Jos minä sanon yriuäneeni tehdä pikkuruisia suolarinkeleitä? Sellaisia korvan viereen tehtyjä rinkelikampbksia näki ennen pikkutytöillä vanhoissa valokuvissa.
Vierailija kirjoitti:
Yeboyah ihan suoraan vain painosti hänet tuohon ja nyt Rebekka Kuukkaa elikkä elovena-nyc-ghetto-mitä-milloinkin-kirsikanpoiminnannimissä-Yeboyah on ihana ja cool ja Chisun tekoa pidetään dorkana. Rebecca on ilkeä teini. En ymmärrä miksi kukaan hypettää tollasta käytöstä, ihan pimeää.
Siltähän se vähän kuulostaa. On kuulemma joutunut terapiaan kun aina joutuu "kouluttamaan hölmöjä valkoisia" ja se on niin rankkaa. Jossain luki, että tämäkin Chisun herännäisyys johtui nimenomaan siitä, että joku musta tuli vähän kouluttamaan. Luultavasti kyseessä siis Yeboyah, joka on aikaisemminkin puhunut näistä asioista. On ottanut kantaa rappiin ja siihen twerkkaamiseen. Hän on äidin puolelta suomalainen ja isän puolelta ghanalainen. Rap taas on sellaisenaan afroamerikkalaista kulttuuria, joten millä perusteella hänellä olisi siihen sen enempää suurempi oikeus, kuin muillakaan ei-amerikkalaisilla?
Muutoin olen suvaitsevainen mutta huumekaupan valkoiset nuoret olisivat voineet jättää kulttuurisesti omimatta Nycin ja Chicagon mustilta nuorilta ja heidän kulttuuristaan. Pyydän anteeksi.
Voi v. Niin se koetti Michael Jacksonkin vain saada jopa ihonsa vaaleaksi kaikenmaailman happihoidoilla yms. Väärin.
Vierailija kirjoitti:
Muutoin olen suvaitsevainen mutta huumekaupan valkoiset nuoret olisivat voineet jättää kulttuurisesti omimatta Nycin ja Chicagon mustilta nuorilta ja heidän kulttuuristaan. Pyydän anteeksi.
Graffitit ja muut seinien töhrimisilmiot olisi myös voinut jättää rapakon takaiseksi ilmiöksi. Ymmärrän, että Hubara ja Darra kokevat itsensä riistetyiksi. Sorry siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Chisun virhe oli lähteä tähän mukaan. Arvostus romahti.
Niin. Se voi olla Chisun henkilökohtainen steitmentti TAI se voi olla pakotetussa tilanteessa tehty homma. Kenties joku woke-fanaatikko on lähettänyt hänelle viestin jossa uhannut nostaa paskamyrskyn jos ei pyydä anteeksi tukkaansa. Ja jos ei olisi pyytänyt anteeksi olisi edessä ollut leimaaminen = yhteistyötahot pois = töiden loppuminen.
Kyllä Chisulla ja miehellänsä varmaan on kysyntää ja vaikutusvaltaa musiikkimailmassa.
En oikein usko että olisi jostain yhteistyötahosta kiinni?
Taitaa vaan olla tosissaan hörähtänyt w.o.k.e- kulttiin Koska mä voin, koska mä oon tällainen suuri Taiteilija.
Vierailija kirjoitti:
Tätä on sananvapaus Suomessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Graffitit ja muut seinien töhrimisilmiot olisi myös voinut jättää rapakon takaiseksi ilmiöksi. Ymmärrän, että Hubara ja Darra kokevat itsensä riistetyiksi. Sorry siitä.
Ja kouluampumiset. Pahoittelut hienon kulttuurinne omimisesta. Silti kaikkein pahinta on tuo lettikampauksien omiminen. Joku voi luulla että saatte aikaan jotain kaunistakin.
Kaikki, joilla on tribaalitatuointi, nyt joukolla poistattamaan 'tatskat'.
Vieläkään en ymmärrä miksi tämä kulttuurinen omiminen ei koske tanssityylejä? Länsimaalaiset naiset tanssivat sambaa ja rumbaa perät heiluen, kukaan ei valita? Opettajat vieläpä usein näistä "sorretuista" maista, tuohan täytyy lopettaa! Eivät he saa levittää kulttuurista omimista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauankos Suomessa on letitetty noita pullapitkoja. Sehän on aika vaalea letti.
Pullapitkon letitys on ok jos taikinasoiro on riittävän massiivista ja kuohkeaa. Valitan jos taikinasi pyrkii lätsähtämään ja letistä tulee pientä ja tiukkaa. Nuo oman elämänsä talibanit tahtovat silloin teilata sinut.
Jos minä sanon yriuäneeni tehdä pikkuruisia suolarinkeleitä? Sellaisia korvan viereen tehtyjä rinkelikampbksia näki ennen pikkutytöillä vanhoissa valokuvissa.
Ne rinkeliletit on Venäläisten omaisuutta tai eikös niitä ole myös Saksalaisilla ja Itä-valtalaisilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo tyyli on pikemminkin kopio Gwen Stefanilta.
https://www.vogue.co.uk/fashion/article/gwen-stefani-90s-style
Lettien historiaa:
https://thetempest.co/2019/08/15/style/history-of-braids/
Itse olen enempi sillä kannalla että ei kukaan voi omia lettejä omaan kulttuuriinsa.
Muita lettipäitä ovat olleet Marion, Eva Wahlström.
90-luvulla eräs suomalainen missi kävi lomalla jossain paratiisisaarella jossa paikalliset olivat tehneet hänelle pikkuletit.
Tuskin lettikampausta pitäisi henkilö joka aliarvostaa afroamerikkalaisia. Eikö se joka laittaa päähänsä tuollaisen kampauksen ole sellainen joka pitää afroamerikkalaisia hiuksia niin tasavertaisen kauniina että ei tule edes mieleenkään että kampaus voi herättää paheksuntaa.
Paheksunta olisi järkevämpää kohdentaa niihin tahoihin jotka ovat rotusortoa harrastaneet, ei meihin jotka emme sitä hyväksy.
Minustakin letit ovat niin yleismaailmallinen koristautumiskeino ettei kukaan sitä sellaisenaan voi omistaa. Se olisi vähän sama asia, että banniin julistettaisiin vaikka sormukset tai korut ylipäätään. Suurin piirtein kaikki kulttuurit ovat käyttäneet edellä mainittuja jossakin muodossa, mutta kaikilla on myös omat erityispiirteensä. Letti on niin yleinen kampaustyyli, että jokainen kulttuuri on luultavasti sen keksinyt, joten sitä ei myöskään kukaan voi omistaa. Ylipäätään minusta kulttuurinen omiminen terminä on aika ongelmallinen (tirsk) koska se luo pitkälti paradokseja.
Tässä puhutaan vain cornrow-tyyppisistä pikkuleteistä, ei sellaisista joita Suomessa on ollut perinteisesti. Eli perusletit on yleismaailmalliset, mutta afrikkalaisten pikkuletit eivät ole. Onhan se ihan suoraa imitaatiota, ajattelit sitten termeistä mitä haluat.
Valkoisten ihmisten hiukset ovat erilaiset kuin mustien, joten on ihan järkevä ajatus, että meillä olisi erilaiset hiustyylit kulttuurisesti.
Jos sitten on toinen vanhemmista musta ja toinen valkoinen, saako lapsi käyttää kyseistä kampausta vai ei?
Ei saa, koska toinen vanhemmista on selvästi rasistista, eli valkoista syntyperää.
Tekikö siis valkoinen r.a.s.i.s.ti.sen teon kun nai mustan?
Miten vaikeaa ja hankalaa onkaan Fatimalla onkaan olla Suomessa.
Nyt kaikki herätkää keksimään ja auttamaan häntä viihtymään ja tuntemaan olonsa kotoisammaksi.
Voisiko hän esimerkiksi päästä sisäministeriksi ratkomaan näitä hänen huutavia vääryyksiään?