Olenko pinnallinen, jos minua häiritsee tapailemani miehen pituus
Hän on 164cm pitkä. Ennen tapaamistamme kertoi olevansa 175cm enkä ymmärrä miksi hän valehteli. Kuitenkin häneen pituus häiritsee, mutta onko se "oikea" syy lopettaa tapailu?
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kriteerit pitää olla. Vaihdan aina naista kun naisen paino nousee yli 50 kg:n.
Taidat olla aika pienikokoinen mies?
Miehet eivät vertaile itseään pakkomielteisesti kumppaniin, niin kuin naiset tekevät.
Sanoisin että keskimäärin isokokoisilla tuntemilani miehillä on pienikokoisemmat naiset. Ja syykin on selvä: kaikki naiset suosivat pitkiä ja raamikkaita miehiä, joten heillä on mistä valita.
Missään nimessä ei voi olla kyse siitä, että isotkin miehet tykkäävät samoista pienikokoisista naisista kuin lyhyet miehet?
Mä tykkään lähtökohtaisesti pitkistä (edes itseäni pidemmistä, mihin ei paljoa vaadita) miehistä mutta mulla lähtökohtaisesti pahinta tuossa ap:n heppulissa olisi alunperin valehtelu! Toki 164 cm on harvinaisen lyhyt mieheksi, mutta ei se mitenkään ehdoton ei ole, jos mies on muuten vetävä ja sinut itsensä kanssa. Mun yksi sali-ihastus oli itseni pituinen (olen 163 cm) mutta tyyppi vaikutti niin mukavalta ja itsevarmalta (lisäksi komea ja hyväkroppainen), että olin vähän ihastunut. Ei siis ikinä tapailtu, kunhan samalla salilla treenailtiin ja aina silloin tällöin juteltiin.
Mun mielestä valehtelu on jo sellainen asia että voi lopettaa tapailun. Itse kävin kerran treffeillä miehen kanssa joka oli laittanut aivan toisen miehen kuvan. Oli kieltämättä aikamoinen järkytys kun paikalle lyllersi järkyttävän kokoinen liimaletti. Kuvassa oli ollut jotain ihan muuta.. Ulkonäköä enemmän järkytti kuitenkin valehtelu,luuli kai että en huomaa eroa.
Vierailija kirjoitti:
Valehtelu on oikea syy jättää, pituus sinänsä ei ole.
Anteeksi mitä? Kyllä pituus on oikea syy jättää, jos se alkaa toista osapuolta syystä tai toisesta tökkimään! Etenkin tapailun alkuvaiheessa, kun ei olla vielä emotionaalisesti kiinnytty puolin ja toisin. Reilumpaa lopettaa suhde jo tapailuvaiheessa jos arvelee, ettei pääse toisen tietystä ominaisuudesta yli (pituus, lyhyys, lihavuus tms) kuin vaikka useamman vuoden seurustelun jälkeen avautua, että en muuten kestä sua kun oot niin lyhyt.
Sopu sijaa antaa, kyllä tänne mahtuu monen kokoiset ja näköiset ihmiset. Olen pitkä nainen ja seurustelin pitkään itseäni lyhyemmän miehen kanssa. Ei haitannut arjessa yhtään. Tosin emme tavanneet somen kautta vaan tiesin hänet jo entuudestaan. Jos suhteessa on rakkautta, ei se muutamaan centtiin kaadu. Näin se vain on.
Miehet: Haluan hyvän seksielämän.
Myös miehet: Miksi nainen joka ei ole seksuaalisesti kiinnostunut minusta ei ala kanssani säälistä.
Miehet Ps.: By the way ei koske minua itseäni että pitäis ottaa joku joka ei kiihota tippaakaan, vain naisia.
Tapailin aikoinaan 169cm miestä (itse 162cm)jolla oli niin huono ryhti että olimme käytännössä samanpituisia. Mies oli hyvinkin sinut pituutensa kanssa mutta itselleni se pituus oli kyllä turn off.
Vierailija kirjoitti:
Kommentti vielä aiemman kirjoittajan viestiin: Jos sairastuu syömishäiriöön siksi, että haluaa olla kumppaniaan pienempi, on vikaa omassa psyykessä eikä kumppanin pituudessa tai painossa. Ongelma korjataan hankkimalla itselle apua eikä etsimällä "oikeankokoista" kumppania.
Tottakai vika oli omassa psyykessä. En muuta väittänytkään. Ihan tosissaanko ehdotat, että 15 vuotta oireettomana olleena hakeutuisin nyt vuosikausia kestävään psykoterapiaan vain siksi, että voisin jatkossa treffailla turvallisesti 60-kiloisia miehiä?
Jakeletko yhtä hyviä vinkkejä alkoholisteillekin. Voi kuule, siitä vaan terapiaan ja sen jälkeen voit taas ottaa lasillisen silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en kerro naisille pituuttani enkä myöskään kysele heidän pituuttaan.
Tavatessa sitten näkee heidän kasvoiltaan mitä mieltä ovat 174 cm pitkästä miehestä.
Tuo on täysin normaali pituus. Mieti miten traagista tulee olemaan, että jäät kokonaan ilman siksi että fiksaudut tähän yhteen väärään syyhyn. Lähes kaikki muut syyt ovat todennäköisempiä, jollet sitten itse pyri deittailemaan 180-senttisiä naisia.
On toki normaali. Ei se silti tarkoita, että riittää kaikille naisille. Moni on mut torjunut, kun ovat pituuteni nähneet livenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavatessa sitten näkee heidän kasvoiltaan mitä mieltä ovat 174 cm pitkästä miehestä.
Tuo on täysin normaali pituus. Mieti miten traagista tulee olemaan, että jäät kokonaan ilman siksi että fiksaudut tähän yhteen väärään syyhyn. Lähes kaikki muut syyt ovat todennäköisempiä, jollet sitten itse pyri deittailemaan 180-senttisiä naisia.
On toki normaali. Ei se silti tarkoita, että riittää kaikille naisille. Moni on mut torjunut, kun ovat pituuteni nähneet livenä.
Mutta monelle taas tuo 174 on jo aivan riittävä. Olet minua sentin pidempi, en kokisi sitä minkäänlaisena ongelmana, josko muut omista päänsisäisistä rajoitteistani johtuvat miehen kokoon liittyvät preferenssini täyttyvät, eli selvästi leveämmät hartiat kuin minulla, ja painoa minua enemmän ainakin sen 5-10 kg kait. (Olen huono arvioimaan miesten painoa.)
Se mikä saattaisi haitata silti, on että turhan moni lyhyt mies ylikompensoi pituuttaan ainakin pitkän naisen seurassa. En jaksa pätkääkään (:D) sellaista turhaa jatkuvaa pörhistelyä tavalla minä olenkin miesten mies. Saati liiallista epävarmuutta itsestään.
Olen kertaalleen isosti etäihastunut aidosti lyhyeen mieheen, eli 165 cm. Leveäharteinen, kovakuntoinen, aivan ihana. Mutta kun ohessa oli sitten muutakin. 150 km välimatkaa, mies usean alaikäisen yh, vaativassa vuorotyössä, nuorempi kuin olisin välittänyt. Niin se 165 cm oli sitten se "lopullinen diilin clousausta estänyt niitti".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta monelle taas tuo 174 on jo aivan riittävä. Olet minua sentin pidempi, en kokisi sitä minkäänlaisena ongelmana, josko muut omista päänsisäisistä rajoitteistani johtuvat miehen kokoon liittyvät preferenssini täyttyvät, eli selvästi leveämmät hartiat kuin minulla, ja painoa minua enemmän ainakin sen 5-10 kg kait. (Olen huono arvioimaan miesten painoa.)
Se mikä saattaisi haitata silti, on että turhan moni lyhyt mies ylikompensoi pituuttaan ainakin pitkän naisen seurassa. En jaksa pätkääkään (:D) sellaista turhaa jatkuvaa pörhistelyä tavalla minä olenkin miesten mies. Saati liiallista epävarmuutta itsestään.
Olen kertaalleen isosti etäihastunut aidosti lyhyeen mieheen, eli 165 cm. Leveäharteinen, kovakuntoinen, aivan ihana. Mutta kun ohessa oli sitten muutakin. 150 km välimatkaa, mies usean alaikäisen yh, vaativassa vuorotyössä, nuorempi kuin olisin välittänyt. Niin se 165 cm oli sitten se "lopullinen diilin clousausta estänyt niitti".
Hieman keskiarvoa lyhyempi kai se on nykyään. Ja kyllä se monelle riittääkin.
Eikä mua haittaa vaikka en ole jollekin riittävän pitkä. En mä pituudelleni mitään voi. En myöskään koe sitä millään tavalla haitaksi ja siksi en siitä puhukaan. Olen tämän pituinen. Ota tai jätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieman keskiarvoa lyhyempi kai se on nykyään. Ja kyllä se monelle riittääkin.
Eikä mua haittaa vaikka en ole jollekin riittävän pitkä. En mä pituudelleni mitään voi. En myöskään koe sitä millään tavalla haitaksi ja siksi en siitä puhukaan. Olen tämän pituinen. Ota tai jätä.
Juuri noin! Minä olen monelle miehelle liian pitkä, tai liian vanha. Olen tämän pituinen ja ikäinen. Jos ei kelpaa, olkoon niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla ei ole mitään merkitystä.
Olen vähän tuota lyhyempi, 172cm.
Kaikki naiset jotka ovat minusta kiinnostuneet, ovat olleet todella lyhyitä (tyyliin pää kainalossa, vaikka olen mieheksi aika lyhyt) tai sitten 180cm ja yli.
Logiikka lienee että todella lyhyt naiset saavat sen "pidempi mies"-fiiliksen kun pituuseroa on reippaasti, ja todella pitkät naiset eivät voi enää leikkiä pientä ja lyhyttä kun ovat useimpia miehiäkin pidempiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kriteerit pitää olla. Vaihdan aina naista kun naisen paino nousee yli 50 kg:n.
Taidat olla aika pienikokoinen mies?
Miehet eivät vertaile itseään pakkomielteisesti kumppaniin, niin kuin naiset tekevät.
Sanoisin että keskimäärin isokokoisilla tuntemilani miehillä on pienikokoisemmat naiset. Ja syykin on selvä: kaikki naiset suosivat pitkiä ja raamikkaita miehiä, joten heillä on mistä valita.
Missään nimessä ei voi olla kyse siitä, että isotkin miehet tykkäävät samoista pienikokoisista naisista kuin lyhyet miehet?
Ei.
Koska juuri eilen palstalle linkattiin tutkimus aiheesta.
Keskimäärin miehet pitävät keskipituisesta tai hieman keskivertoa pidemmästä naisesta. Mutta hajontaa on paljon.
Ei siis ole totta että miehet yleisesti suosisivat pieniä naisia. Syy miksi isokokoiset miehet pitävät pienemmistä naisista on siinä etei miehen pituus vaikuta niinkään vahvasti pituuspreferensseihin naisen suhteen. Isoissa miehissä on paljon pienistä naisista pitäviä, mutta toisalta lyhyissä miehissä on paljon pitkistä tai kookkaista naisista pitäviä.
En todellakaan ole ainoa mies jonka mielestä on suorastaan hot jos nainen on pidempi. En ole toistaiseksi tavannut naista joka erityisesti pitäisi siitä kun mies on lyhyempi.
Naisilla on tuhatkertaisesti tiukempi ja konservatiivisempi käsitys normeista.
"Mies on naista pidempi", on vain yksi esimerkki.
Suurin osa naisista haluaa itseään pidemmän ja painavamman kumppanin. Ja miehet taas pienemmän kumppanin.
Se on ihan biologiaa.
Miksi tää 164cm mies ei etsi niitä 140-165cm naisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla ei ole mitään merkitystä.
Olen vähän tuota lyhyempi, 172cm.
Kaikki naiset jotka ovat minusta kiinnostuneet, ovat olleet todella lyhyitä (tyyliin pää kainalossa, vaikka olen mieheksi aika lyhyt) tai sitten 180cm ja yli.
Logiikka lienee että todella lyhyt naiset saavat sen "pidempi mies"-fiiliksen kun pituuseroa on reippaasti, ja todella pitkät naiset eivät voi enää leikkiä pientä ja lyhyttä kun ovat useimpia miehiäkin pidempiä.
Ehkä tahattomasti yleistit pitkien naisten kokemuksen tasolle tyhjänpäiväinen vain leikkiminen?
Jos oli tahallista, niin minun silmissäni olet jo tyyppinä täysin no go. Ihan sama, oletko pitkä vain pätkä.
Henkinen pienuus kuitenkin se kaikkein ratkaisevin aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet pinnallinen, mutta niinhän te naiset aina.
Valehteleminen olisi oikeampi syy, vaikkakin ymärrän hyvin miksi tuon pituinen mies niin tekisi. Muutenhan ei pääse treffeille koskaan.
En ymmärrä miksi tämä saanut alapeukkuja, kaikki tietää, että näinhän se on. Mies ei olisi päässyt treffeille ollenkaan jos kertonut totuuden pituudesta, nyt sai kuitenkin mahdollisuuden osoittaa olevansa kunnon mies. Tässä se taas nähdään , mitä mieltä naiset oikeasti ovat.
Mistä tulee tämä suunnaton ylivertaisuusharha? Onko olemassa todellakin ihmisiä, jotka ajattelevat olevansa luonteeltaan, jutuiltaan ja muutenkin kaikin puolin jotain niin säkenöivää että kunhan tavataan livenä tunti, treffikumppani on valmis heittämään romukoppaan seksuaaliset mieltymyksensä?
173 cm pitkänä naisena, omaten kohtalaisen leveät hartiat, painoindeksillä 21 se on nyt vaan päivänselvää että mies joka painaa 60 kg, ja on 170 cm pitkä, on minua fyysisesti pienempi. Joka tuhoaa omalta osaltani mahdollisuuden fyysiseen vetovoimaan välillämme. Ei kiinnosta mitkään Attack of the 50 foot Woman-roolileikit.
Riskeeraisin myös terveyteni. Ensimmäinen tosi rakkauteni oli hyvin siro mies. "Ratkaisin" sen oman päänsisäisen ongelmani sairastumalla syömishäiriöön. Että olisin ollut meistä se selvästi pienempi. Ihan pahimmassa en käynyt, eli että olisi vaatinut sairaahoitoa, mutta painoindeksissä 16 jo huideltiin.
Joskus siis taustalla voi olla muutakin, kuin ihan vain "pinnallisuus".
Kyllä minä ainakin ymmärrän, koska aika harvoin nainen haluaa olla miestään isompi. Monia miehiä sen sijaan viehättää kaikki lapsimaiset ominaisuudet naisissa, ei pelkästään pieni koko vaan suuret silmät, sirous, heleä ääni, rypytön iho jne. Ei naiset viehäty lapsista seksuaalisesti.
Minäkin olen aika pitkä ja romuluinen nainen ja lyhyemmillä miehillä on usein jopa kädet ja pää pienemmät kuin minulla. Kyllä se vaatii aika rautaista itsetuntoa sekä itseltäni, että siltä mieheltä, että ei anna näiden asioiden häiritä ollenkaan.
Ei vaadi.
Minulla on kaikkea muuta kuin rautainen itsetunto, mutta silti tuo ei olisi ongelma eikä mikään. Olen ollut treffeillä kolmesti, koko elämäni aikana, osittain heikon itsetunnon takia. Yksi treffeistä oli oppilaitoksen pisin. Ei siis vain oppilaitoksen pisin nainen, vaan oppilaitoksen pisin myös miehet mukaanluettuna. Takuulla oli isommat kädet ja pää kuin minulla (pään koon vertaileminen alkaa kuulostamaan jo autistiselta, sori vaan). Pituuseroa meillä oli yli 20cm, ja kun neito kyseli että haittaako korkkarit, niin vastasin että se haittaa jos et laita jos kerran niistä pidät. No problem.
Älä siis puhu miesten puolesta. Tämä pituus- ja kokovertailu on pakkomielle teille naisille. Se ei ole sitä meille miehille.
Valehtelu on hyvä syy lopettaa tapailu. Ei siihen muuta tarvita. Yhtä hyvä syy on se, että ei nyt vaan huvita tavata kyseistä henkilöä enää. Ei ketään ole pakko tapailla mistään velvollisuuden tunteesta tai pelosta että muuten ei ole "hyvä ihminen".
Ai ympärysmitta 75 on lihavan ihmisen? Taidat olla itse melkoinen päärynä jos niin kuvittelet.