Olenko pinnallinen, jos minua häiritsee tapailemani miehen pituus
Hän on 164cm pitkä. Ennen tapaamistamme kertoi olevansa 175cm enkä ymmärrä miksi hän valehteli. Kuitenkin häneen pituus häiritsee, mutta onko se "oikea" syy lopettaa tapailu?
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa naisista haluaa itseään pidemmän ja painavamman kumppanin. Ja miehet taas pienemmän kumppanin.
Se on ihan biologiaa.
Miksi tää 164cm mies ei etsi niitä 140-165cm naisia?
A) jos se mies pitää vaikka pidemmistä ja kookkaammista naisista
B) jos sille miehelle on turn-off että hänen pituutensa ja raamikkuutensa (verrattuna naiseen) on se juttu, vaikka hän tietää olevansa lyhyt ja hintelä
C) jos hän haluaa rajata pois naiset jotka katsovat pakkomielteisesti pituutta ja kokoa heihin itseensä verattuna
Itseeni pätevät kaikki kolme. t. 172cm mies, naisystävä 183cm
Ihan ajatusleikkinä:
"Tykkään siitä kun olet niin lyhyt ja hoikka, se on ulkonäössäsi parasta"
"Mutta minähän olen 180cm ja 102kg!"
"Juu, mutta olet minuun verrattuna lyhyt ja hoikka, olenhan itse 192cm ja 150kg"
Naiset, onko turn-on? Tuleeko mieleen että olet miehelle se unelmakumppani ulkonäöllisesti?
Vertaa:
"Tykkään siitä kun olet minuun verrattuna pidempi"
"Mutta minähän olen 167cm"
"Juu mutta kun minä olen 152cm"
Pointtini on että lyhyen miehen valttina saattaa olla ketteryys, jäntevyys, tai joku muu. Mutta kun se pituus on kynnyskysymys, on aika vastenmielistä kun juuri siitä pidetään. Ja todennäköistä että oikeasti nainen haluaisi mieluiten vähän pidemmän miehen, mutta se 167cm riittää.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ajatusleikkinä:
"Juu, mutta olet minuun verrattuna lyhyt ja hoikka, olenhan itse 192cm ja 150kg"Naiset, onko turn-on? Tuleeko mieleen että olet miehelle se unelmakumppani ulkonäöllisesti?
Vertaa:
"Juu mutta kun minä olen 152cm"Pointtini on että lyhyen miehen valttina saattaa olla ketteryys, jäntevyys, tai joku muu. Mutta kun se pituus on kynnyskysymys, on aika vastenmielistä kun juuri siitä pidetään. Ja todennäköistä että oikeasti nainen haluaisi mieluiten vähän pidemmän miehen, mutta se 167cm riittää.
Ok fine. Tästä lähtien en katso kehenkään mieheen päinkään, joka ei ole vähintään 184 cm pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ajatusleikkinä:
"Juu, mutta olet minuun verrattuna lyhyt ja hoikka, olenhan itse 192cm ja 150kg"Naiset, onko turn-on? Tuleeko mieleen että olet miehelle se unelmakumppani ulkonäöllisesti?
Vertaa:
"Juu mutta kun minä olen 152cm"Pointtini on että lyhyen miehen valttina saattaa olla ketteryys, jäntevyys, tai joku muu. Mutta kun se pituus on kynnyskysymys, on aika vastenmielistä kun juuri siitä pidetään. Ja todennäköistä että oikeasti nainen haluaisi mieluiten vähän pidemmän miehen, mutta se 167cm riittää.
Ok fine. Tästä lähtien en katso kehenkään mieheen päinkään, joka ei ole vähintään 184 cm pitkä.
Et katsoisi joka tapauksessa.
Kuka helvetti haluaisi naisen joka hyväksyy miehen pituuden mutta oikeasti haluaisi tosi pitkän?
Varsinkin jos se pituus on niin tärkeä asia että on ehdoton kynnyskysymys. Eri juttu jos olisi tyyliin melkeinpä sama ja naista lyhyempikin mies olisi ihan ok.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Ihan ajatusleikkinä:
Vertaa:
On tämä koomista. Vuosikausia palstan miehet ovat opettaneet naisille, ettei pidä olla ronkeli vaan tyytyä oman tasoiseen, Ei pidä tavoitella alfoja vaan antaa tilaisuus sille tavikselle. Ei pidä odottaa jotain uskomatonta kemioiden kohtaamista vaan tutustua siihen ihan kivaan.
Ja nyt meillä on mies, joka sanoo taas ihan päinvastoin. On vastenmielistä, jos nainen oikeasti haluaisi pidemmän miehen mutta hänelle riittää 167-senttinen.
Mutta tuo on juuri se, mitä itsekin olen koko ajan sanonut: ei pidä tyytyä. Pitää etsiä kunnes löytää sen, jonka kanssa kemiat aidosti kohtaavat, jota tekee mieli katsella ja kosketella, jota haluaa ja jota ILMAN ei halua olla.
Vihdoinkin palstamies vahvistaa saman asian, kiitos siitä.
Vastaus on jo siinä, et pohdit ja kysyt asiaa: saat lopettaa tapailun alkuunsa, jos heti alussa jokin piirre henkilössä vaivaa. Itsestäänselvää.
OT: Vasta näin aikuisena ja tosi lyhyenä naisena olen tajunnut, miten iso juttu pituus on monelle ihmiselle. En aidosti ole mitään huomiota kiinnittänyt asiaan, vaikka muihin ulkoisiin seikkoihin toki olen. Varsinkin 170 cm ja alle miehet tuntuvat pelottavan katkerilta näissä pituuskeskusteluissa! Mä en ainakaan missään nimessä haluis miestä, joka (salaa) aattelis, että muutoin kiva nainen, mut oispa pidempi. Etsikööt sopivamman! :D
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pituus oikea syy lopettaa. Valehtelu on tässä se oikea syy lopettaa.
Kaikkihan valehtelee joskus. Itse en välitä jos silloin tällöin valehtelee. Itse valehtelen joskus antaakseni paremman kuvan itsestäni.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun se pituus on kynnyskysymys, on aika vastenmielistä kun juuri siitä pidetään. Ja todennäköistä että oikeasti nainen haluaisi mieluiten vähän pidemmän miehen, mutta se 167cm riittää.
Mun miesihanne ennen parisuhdetta oli pitkä ja normaalipainoinen tai hoikka, mutta kun ihastuin 170-senttiseen ja tukevaan mieheeni, halusin nimenomaan hänet. En olisi vaihtanut tai vaihtaisi häntä eri näköiseen. Varmaan myös minun mieheni kuvitteellisella ihannenaisella olisi esimerkiksi kiinteämät tissit tai pyöremäpi pylly kuin minulla, tai ehkä tämä ihannenainen olisi ainakin selvästi miestäni lyhyempi ja siro (olemme lähes saman kokoisia, massa vain jakautuu vähän eri tavalla) mutta jostain syystä hän kuitenkin valitsi juuri minut.
Jos ihmisellä on terve itsetunto, niin voi hyväksyä sen, ettei välttämättä ole se maailman komein, kaunein tai seksikkäin ihminen, jos lähdetään vertailemaan kaikkia ulkoisia ominaisuuksia, mutta silti voi olla toisen silmissä haluttu ja rakastettu.
Olen 172 cm mies ja aina tykännyt pidemmistä naisista. Onko normaalia ? Tällä hetkellä olen ihastunut ja seurustelen 177 cm naisen kanssa. Ei kaikkia naisia häiritse miehen pituus vaan muut asiat ovat tärkeimpiä.
Niinhän se on. Joillekin pituudella on merkitystä, Itselleni ei ole naisen pituudella merkitystä enkä koe, että mun pituudellakaan pitäisi olla. Mutta tietenkin hyväksyn, jos jollekin pituuteni on kynnyskysymys ja hyvä vain, jos se selviää heti alussa. Emme varmaan olisi olleet muutenkaan sopiva pari ihmisen kanssa, joka hakee tietynpituista kumppania.