Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauan teillä meni saada stadin vuokra-asunto?

Vierailija
11.11.2014 |

Mulla hakemus vetämässä ja kaks lasta. Ollaan "kodittomia" tällä hetkellä. Tosin vanhempieni luona majaillaan. Ahdistaa vaan niin pirusti tää tilanne.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 23:12"][quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 23:09"]

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 22:41"]

Miten kukaan viitsii asua kaupungin asunnossa? Ja varsinkin vielä lasten kanssa. Mamuja, manneja, juoppoja ja nistejä riittää.

[/quote]

Varmaan huomaat, että tämä keskustelu ei ole sinulle sopiva, joten mene tasoiseesi keskusteluun, kiitos:) Esim. tuo Laru- keskustelu:D.

[/quote]

Ihmettelen vain, miksi kasvattaa lapsena huonossa ympäristössä?
[/quote]
Hmm, itse kasvoin kaupungin kämpässä rauhallisella ja hyvämaineisella pientaloalueella Helsingissä. Kavereita ja luontoa riitti. Mikähän tässä ympäristössä oli huonoa?

Vierailija
22/52 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sou

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 00:08"]

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 23:12"][quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 23:09"] [quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 22:41"] Miten kukaan viitsii asua kaupungin asunnossa? Ja varsinkin vielä lasten kanssa. Mamuja, manneja, juoppoja ja nistejä riittää. [/quote] Varmaan huomaat, että tämä keskustelu ei ole sinulle sopiva, joten mene tasoiseesi keskusteluun, kiitos:) Esim. tuo Laru- keskustelu:D. [/quote] Ihmettelen vain, miksi kasvattaa lapsena huonossa ympäristössä? [/quote] Hmm, itse kasvoin kaupungin kämpässä rauhallisella ja hyvämaineisella pientaloalueella Helsingissä. Kavereita ja luontoa riitti. Mikähän tässä ympäristössä oli huonoa?

[/quote]

Aika harva kaupungin kämpässä asuva asuu hyvämaineisella pientaloalueella. Ja niistä ajoista, kun sinä siellä kasvoit, on Suomi muuttunut reilusti huonompaan suuntaan.

Vierailija
24/52 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina kaupungin asuntoja koskeviin keskusteluihin tulee nää samat jankkaajat riehumaan? :D Mamut sitä ja juopot tota, kaikki kapungit kämpät on paskoja ja asukkaat luusereita vai miten se menikään?

Vierailija
25/52 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 00:19"]

Miksi aina kaupungin asuntoja koskeviin keskusteluihin tulee nää samat jankkaajat riehumaan? :D Mamut sitä ja juopot tota, kaikki kapungit kämpät on paskoja ja asukkaat luusereita vai miten se menikään?

[/quote]

Koska me ajattelemme lasten parasta.

Vierailija
26/52 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vuotta jonossa, eikä ole onnistanut. Tosin haen kämppää yksin eli tilanne siltä osin eri. Välillä olen ollut myös koditon (=asunut kavereiden nurkissa) eikä siltikään ole napannut.

Vierailija
27/52 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa päivitin hakemuksen. Saimme uudiskohteen.

Vierailija
28/52 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 16:58"]

3 vuotta jonossa, eikä ole onnistanut. Tosin haen kämppää yksin eli tilanne siltä osin eri. Välillä olen ollut myös koditon (=asunut kavereiden nurkissa) eikä siltikään ole napannut.

Ei voi olla totta! missä asut?

Vierailija
29/52 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme vuotta oltu jonossa.

Vierailija
30/52 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole natsannut kahdeksassa vuodessa, en enää jaksa uusia hakemusta. :)

Vierailija
31/52 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 viikkoa

Vierailija
32/52 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme päivää, kun tuli ero exästä.

Vierailija
33/52 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä päin olette pk-seudulta? Kertoisi enemmän tilanteesta Suomessa.

Vierailija
34/52 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 17:02"]

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 16:58"]

Ei voi olla totta! missä asut?

[/quote]

Tällä hetkellä en siis enää ole asunnoton, vaan mulla on vuokrakämppä yksityiseltä vuokranantajalta Kannelmäen suunnalla. Vähän turhan kallis mun tuloihin nähden, mutta ei auta. Jonossa olen siis kuitenkin edelleen stadin asunnoille.

Vierailija
35/52 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 päivää.

Vierailija
36/52 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

11kk olin koditon 3 lapsen kanssa. Asuttiin vuorotellen kaikkien sukulaisten nurkissa. Edellinen vuokrananta pistipihalle kun halusi kämpän omaan käyttöön. Näin Helsingissä muutama vuosi sitten

Vierailija
37/52 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ihan tuurista kiinni. Moni tuttu ei ole vuosien jonottamisellakaan saanut kämppää vaikka ovat oikeasti olleet kodittomina lasten kanssa tai eronneet väkivaltaisesta suhteesta ja tarvinneet nopeasti asuntoa.

Itse sain kahdessa viikossa asunnon, vaikka hakemusta laittaessani asuin vielä kotona eikä varsinaista hätää muuttoon ollut (kotoa muuttavat nuoret ovat jonossa kiireellisimmässä luokassa). Nolotti vähän kertoa noille tutuille.

Vierailija
38/52 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin heti kun tulin raskaaksi (sitä ennen asuttiin yksityisellä vuokralla) , toinen asunto (uudiskohde) saatiin kun meitä asui 4hlö 60m2 asunnossa.
Mun tutuista kaikki, joilla on ollut tarvetta, on asunnon saanut. Muokkaappa vähän hakemusta. Älä rajaa hakua, ne katsoo ilmeisesti ettei tarve voi olla kovin suuri, jos varaa valita. Ja usein esim. Itä-Helsingissä vapautuu nopeasti asuntoja (senhän voi vuoden asumisen jälkeen vaihtaa keskinäisessä vaihdossa)

Vierailija
39/52 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa yleistystä. On gettoja ja sitten niitä parempia kaupungin vuokrataloja joissa mahtava yhteisö huolehtii toisistaan. Sitä paitsi lasten on hyvä tulla toimeen erilaisten ihmisten kanssa jo lapsesta saakka. Mieluummin hyvä meininki idässä kuin kaktus hanurissa Haukilahdessa!

Vierailija
40/52 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 17:31"]

Me saatiin heti kun tulin raskaaksi (sitä ennen asuttiin yksityisellä vuokralla) , toinen asunto (uudiskohde) saatiin kun meitä asui 4hlö 60m2 asunnossa. Mun tutuista kaikki, joilla on ollut tarvetta, on asunnon saanut. Muokkaappa vähän hakemusta. Älä rajaa hakua, ne katsoo ilmeisesti ettei tarve voi olla kovin suuri, jos varaa valita. Ja usein esim. Itä-Helsingissä vapautuu nopeasti asuntoja (senhän voi vuoden asumisen jälkeen vaihtaa keskinäisessä vaihdossa)

[/quote]

Ei voi, ei kukaan halua itään pohjoisesta tai muualta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi