Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauan teillä meni saada stadin vuokra-asunto?

Vierailija
11.11.2014 |

Mulla hakemus vetämässä ja kaks lasta. Ollaan "kodittomia" tällä hetkellä. Tosin vanhempieni luona majaillaan. Ahdistaa vaan niin pirusti tää tilanne.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 17:31"]

Me saatiin heti kun tulin raskaaksi (sitä ennen asuttiin yksityisellä vuokralla) , toinen asunto (uudiskohde) saatiin kun meitä asui 4hlö 60m2 asunnossa. Mun tutuista kaikki, joilla on ollut tarvetta, on asunnon saanut. Muokkaappa vähän hakemusta. Älä rajaa hakua, ne katsoo ilmeisesti ettei tarve voi olla kovin suuri, jos varaa valita. Ja usein esim. Itä-Helsingissä vapautuu nopeasti asuntoja (senhän voi vuoden asumisen jälkeen vaihtaa keskinäisessä vaihdossa)

[/quote]

Mitään rajoituksia ei hakemuksessa ole. Yksiöitä ja pieniä kaksioita on vain niin paljon vähemmän verrattuna niihin kohdistuviin hakemuksiin, ettei jokainen jonottaja todellakaan sellaista stadin asunnoilta saa, vaikka tarve olisi kova. Perheasunnoilla tilanne ei ole yhtään niin paha.

-2

Vierailija
42/52 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ja ystävällä meni 1 pv. Haettiin kolmiota kimppakämpäks nelisen vuotta sitten. Kotoa oltiin molemmat muuttamassa pois. Ystäväni saivat myös vk sisällä asunnon. Sama tilanne kuin meillä. He jopa kieltäytyi yhdestä mutta saivat samalla viikolla uuden tarjouksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tarjottiin kahden vuoden sisällä neljää eri kämppää, muttei kelpuutettu mitään. Eka tarjous tuli noin 2kk kuluttua ja se oli ns. kiertopalkintokämppä, jota oli tarjottu jo usealle ennen meitä. Muutto olisi ollut alle viikon sisällä.

Vähän ihmettelin yhtä tarjousta: oltiin hakemassa isompaa asuntoa. Sen hetkinen asunto oli 66m2 kaksio. Meille tarjottiin 68m2 kolmiota. Sehän olisikin ollut ihan huiman paljon isompi. No kahden neliön takia ei haluttu lähteä kantamaan tavaroita jonnekin teollisuusalueelle rakennettavaan taloon. Siellä ei ollut mitään palveluitakaan.

Vierailija
44/52 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan Stadin kämpän sain kahdessa viikossa, kun aloin odottaa poikaani ja asuin pojan isän kanssa yksiössä. Asunto oli Siilitiellä, siisti kylläkin. Nyt asumme kahden lapsen kanssa kolmistaan yksityisen asunnossa ja hakemus on ollut sisällä vuoden, mutta siksi että kieltäydyin ekasta asunnosta joka olisi ollut Veräjälaaksossa. Odotan siis edelleen unelmien kämppää kantakaupungista, Arabiasta tai Viikinmäestä. Onko teillä alueina koko HKI? Outoa jos ei idästä heru kämppää, jos asunnottomia olette! Onko vuokravelkoja?

Vierailija
45/52 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus: Meille tarjottiin siis heti hakemuksen laiton jälkeen kolmiota Veräjälaaksosta mutta en ottanut sitä. Eli molemmat tarjoukset on "getoista" tulleet tosi pikaisesti hakemuksen jättämisen jälkeen. Se kertoo siitä että Stadilla on  asuntoja jotka ovat tyhjillään koska eivät kelpaa kenellekään.

17

Vierailija
46/52 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 päivää, mutta siitä on aikaa 16 vuotta. Exä kirjoitti häätöpaperin ja se oli siinä. Mutta otin ensimmäisen tarjotun asunnon  vastaan.

Vierailija
47/52 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OK! Mulla ei oo toiveena muuta kuin että ei maatason asuntoa. Sijainnilla ei oo väliä kunhan kodin Sais ja itä-helsinkikin käy ihan hyvin.

-ap

Vierailija
48/52 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo jonotti ensin siskonsa kanssa kaksi vuotta, sitten yksin kaksi vuotta, sitten minun kanssa neljä vuotta ja nyt minun ja lapsemme kanssa kaksi vuotta. Yhteensä siis jo kymmenen vuotta.

No nyt saatiin asunto vantaan kaupungilta, se on kalliimpi kuin helsingin asunnot ja pidemmät työmatkat, mutta parempi kuin yksiö missä asuimme.

Vierailija
49/52 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me saatiin eka Stadin asunto idästä ja vuoden päästä vaihdettiin Viikkiin, että kyllä niitä vaihtajia löytyy..

Vierailija
50/52 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ensin haku yksin pari vuotta, tiukalla aluerajauksella. Haettiin pariskuntana muutamaa uudiskohdetta erikseen.

Saatiin ekalla päivityksellä kun odotettiin toista lasta ja asuttiin 60m2 kaksiossa, joka ei soveltunut lapsiperheelle. Uudiskohde tiukasta rajauksestamme.

Vierailija
51/52 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEKSI et muuttanut tänne Veräjälaaksoon. 

Sulla kun ei ole mitään todellista tietoa tästä alueesta. Mulkku. 

Tai vittu. Kumpi oletkaan.

Vierailija
52/52 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain asunnon kahdessa viikossa, tosin , oon töissä, en kätä sosiaalii, ja sillei

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi