Muilla vanhempia, jotka tarjoavat jatkuvasti asioita, mutta jos niitä ottaa vastaan, niin haluavat hallita?
Ikäänkuin jos otetaan lahjoja tai palveluksia vastaan, niin sitten pitää totella kaikessa ja tehdä heidän mielen mukaan kaikki? Ja niistä lahjoista aina muistutetaan, vaikka olisivat sellaisia millä ei edes tehdä mitään.
Kommentit (386)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, ja heitä pitää todellakin totella kaikessa, tai ryhtyvät todella hankaliksi.
Tämä! Siis alkavat todella hankaliksi, suorastaan mielivaltaisiksi. Lahjoja aletaan pyytää takaisin, yritetään uhkailla ja loukata kaikin mahdollisin keinoin, mutta esitetään silti itse samalla hyväntekijää. Kaikki tämä on enemmän sellaista passiivisagressivista, mutta joskus voi olla ihan suoraan aggressiivista ja hyökkäävääkin. Haukutaan selän takana muille sisaruksille, kuinka me kehdattiin olla eri mieltä jostain asiasta tms, vaikka oltais itse kokoajan käyttäydytty asiallisesti.
Huh, en tajunnut että näitä tällaisia vanhempia on paljonkin! Mikä näitä vanhuksia vaivaa? 😳
T.Ap
Ikävää on että esim siskoni kopio äidistä, joten lähtee aina noihin juttuihin mukaan. Fiksut sisarukset puolustaisivat toisiaan tuollaisia vanhempia vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, ja heitä pitää todellakin totella kaikessa, tai ryhtyvät todella hankaliksi.
Tämä! Siis alkavat todella hankaliksi, suorastaan mielivaltaisiksi. Lahjoja aletaan pyytää takaisin, yritetään uhkailla ja loukata kaikin mahdollisin keinoin, mutta esitetään silti itse samalla hyväntekijää. Kaikki tämä on enemmän sellaista passiivisagressivista, mutta joskus voi olla ihan suoraan aggressiivista ja hyökkäävääkin. Haukutaan selän takana muille sisaruksille, kuinka me kehdattiin olla eri mieltä jostain asiasta tms, vaikka oltais itse kokoajan käyttäydytty asiallisesti.
Huh, en tajunnut että näitä tällaisia vanhempia on paljonkin! Mikä näitä vanhuksia vaivaa? 😳
T.Ap
Ikävää on että esim siskoni kopio äidistä, joten lähtee aina noihin juttuihin mukaan. Fiksut sisarukset puolustaisivat toisiaan tuollaisia vanhempia vastaan.
Minullakin siskoni lähtee aina mukaan. Siinä kasvaa seuraava sukupolvi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
näillä isovanhemmilla saattaa olla tiedossa myös semmoinen asia kuin kuolema?
Sitä saattaa joutua odottelemaan vielä 30 vuotta.
Niinpä ja siinä vaiheessa olet itse jo lähemmäs 70v. Pidä varasi ettei sinusta tule lapsillesi tuollaista hallitsevaa vanhempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Äiti tuo pyytämättä meille ruokaa kaupasta, josta olen toki todella kiitollinen. Tästä seuraa ensinnäkin lukuisia päiviä, jolloin hän kyselee, oliko mieluisia tuotteita ja aina pitää kehua ja kiitellä monta päivää putkeen. Tämä on siis vielä ihan ok. Hän ei kuitenkaan koskaan vaivaudu perehtymään meidän perheen ruokatottumuksiin, joten aika iso osa ruokatarpeista jää meillä käyttämättä. Esimerkiksi maitotuotteita meillä ei yksinkertaisesti kukaan pysty käyttämään (ei edes haluamisesta kiinni, ja siitä olen sanonut), mutta silti käytetään rahaa turhaan juustoihin, maitoon ja rahkoihin. Lisäksi hän ostelee limsaa, jota meillä ei myöskään kukaan oikein välitä juoda. Sitten jos soitellaan seuraavalla viikolla ja sanon olevani matkalla kauppaan niin suututaan verisesti, koska hän kuitenkin toi meille viikko sitten ruokaa, niin miksi ihmeessä meidän pitää vielä kaupassakin käydä! Eikö kelvannut vai! Ensinnäkin ne ruokatarvikkeet loppuvat ajallaan eivätkä tosiaan kestä ikuisesti ja toiseksi kaupasta on pakko silti hakea esimerkiksi lapsille puuroa jos se on loppu eikä äiti ole niitä meille ostanut. :D
Sitten he tyrkyttävät mökkiään meille kesälomaksi käyttöön jo tammikuusta eteenpäin - tämäkin on täysin ok. Kuitenkin koko mökkiloma menee siihen, että he soittelevat tunnin välein koko sen pari viikkoa että miten siellä menee ja eikö olekin ihanaa olla siellä heidän mökillään. Eli oikeasti monta kertaa päivässä koko loma pitää kiitellä tästä mahdollisuudesta ja vielä hyvin pitkään reissun jälkeenkin. Kiitollisia toki ollaan mutta joskus tuntuisi helpommalta vain maksaa mökistä ja oikeasti nauttia sitten siellä olosta sen sijaan, että tunnin välein joudutaan kiittelemään ja laittamaan kuvia. Raha ei kuitenkaan tietenkään kelpaa.
Miksi et joka kerta vaan työnnä äidillesi takaisin ne ruoat joita ette käytä. Kyllä hän sitten muistaisi ja oppisi.
Mielellään tekisinkin näin, mutta käytännössä tämä asia toimii meillä näin:
Äitini tuo meille pyytämättä yllätyksenä kassin tai pari ruokaa. Hän jättää ne meille oven taakse ”koska ei halua häiritä” ja soittaa ajaessaan takaisin kotiin, että jätin teille ruokaa oven taakse. Useimmiten olen tähän aikaan vielä töissä, joten kiitän kovasti ja sanon nostavani tarvikkeet sisälle, kun pääsen kotiin. Sitten alkaa hirveä stressiraivoaminen siitä, että kassissa on kalaa/maitoa/muuta herkästi pilaantuvaa ja että ne pitää saada HETI KYLMÄÄN. Sitten kun minä en yksinkertaisesti pääse töistä aiemmin lähtemään niin äiti soittaa miehelleni ja käskee miehen tulla töistä käymään kotona kesken päivän jotta tarvikkeet saadaan kylmään.Ja olen kyllä useasti sanonut, ettei voida syödä sitä, tätä ja tota mutta kun äitini ostelee lähinnä tarjousten mukaan hinta edellä niin sillä ei oikeastaan ole mitään väliä, mitä me voimme syödä ja mitä emme. Mutta vaikka halvalla saa niin hukkaan heitettyä rahaahan tuo on.
MITÄ 7HMETTÄ? Jättäkää se ruokakassin siihen mätånemään
Miehesi ei todellakaan pidä kähteä töistä jonkun ei-toivotun ruokakassin takia!
Ja lyö luuri korvaan sille ä mutsilles ja kasvata selkäranka.
M38
Sitten marttyyrina vaan ihmetellään kun lapsista ja lapsenlapsista ei enää kuulukaan mitään… Mistälie johtuu?
Suuri ikäluokka on ahne ja itsekäs.