Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muilla vanhempia, jotka tarjoavat jatkuvasti asioita, mutta jos niitä ottaa vastaan, niin haluavat hallita?

Vierailija
24.09.2021 |

Ikäänkuin jos otetaan lahjoja tai palveluksia vastaan, niin sitten pitää totella kaikessa ja tehdä heidän mielen mukaan kaikki? Ja niistä lahjoista aina muistutetaan, vaikka olisivat sellaisia millä ei edes tehdä mitään.

Kommentit (386)

Vierailija
321/386 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisessa lapsessa on itsessäänkin vikaa, jos ottaa vastaan tarjottuja asioita tietäen vanhempiensa syyllistävän sen jälkeen. Raaka totuus on, että aikuinen lapsi haluu nyhtää hyödyn itselleen vanhemmiltaan. Kieltäydy, seiso omilla jaloillasi.

-lapseton aikuinen-

Vierailija
322/386 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisessa lapsessa on itsessäänkin vikaa, jos ottaa vastaan tarjottuja asioita tietäen vanhempiensa syyllistävän sen jälkeen. Raaka totuus on, että aikuinen lapsi haluu nyhtää hyödyn itselleen vanhemmiltaan. Kieltäydy, seiso omilla jaloillasi.

-lapseton aikuinen-

Voi kuule se ei ole niin yksinkertaista. Onko sinun mielestä ok, että jos esim opiskelija tai muuten huonossa taloudellisessa tilanteessa oleva henkilö vastaanottaa lahjan/lahjoja, niin häntä kohtaan saa sitten harjoittaa henkistä väkivaltaa?

Täysin oma lukunsa on nämä jotka pakkoauttavat ja lahjovat, ja suuttuvat jos heidän lahjojaan ei oteta vastaan (näin esim meidän perheessä). Kuten täällä moneen kertaan todettu, ne kellä ei ole omakohtaista kokemusta, eivät aina välttämättä ymmärrä alkuunkaan minkälaisesta kuviosta on kysymys. Varmasti on lapsissa myös vikaa, mutta ihan aina, joka kerta, pelkästään, ei vaan VOI olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/386 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-lapseton aikuinen-

Kirjoitin tämne jo aiemmin että minun pakkoauttajano käy kimppuun aina kun olen sairas, uupunut tai muuten voimaton.

Viimeksi työntyi ovesta sisään kun olin 40 asteen kuumeessa.

Hön aivan kuin haistaa milloin on hyvä hetki iskeä.

Vierailija
324/386 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni ei hyväksy vastaansanomista lapsiltaan. Varsinkaan minulta tyttäreltään. Aina hän on oikeassa. Nyt päältä parikymppisenä olen alkanut sanomaan ensimmäisiä kertoja hänelle vastaan.

On aina yhtä hämmentynyt kun lyön luun kurkkuun.

Nyt olet hänen mielestään muuttunut kummalliseksi. Käytätköhän huumeita vai oletko liittynyt lahkoon. Vai onko kyse vain kiukuttelusta.

Vierailija
325/386 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle anoppi tuo tuliaisia. Olen saanut leivonnaisia, leluja, kuiva-aineita, vaatteita lapsille ja itsellenikin yms. koti tavaraa. Hän on maksanut ruuat aina, kun ruokailemme ulkona.  Olen näistä kaikista asioista kiitollinen. Rahat on tiukalla. Ei hän kysele asioiden perään.  Olenkin antanut joitain tuomiaan tavaroita lahjoina eteenpäin. Ihmisenä anoppi on kova puhumaan joskaan ei paljon kysele meidän asioita. En moiti häntä, ajattelen hänen olevan juuri sellainen kuin on. 

Lapset ovat välillä yökylässä ja lomilla anopilla. Palaavat aina iloisina ja ovat saaneet häneltä uusia vaatteita, reppuja yms. jotka ovat itse valinneet. Anoppi tallentaa kyllä heidän pankkitileilleen rahaa, ostoksia varten koulun alkaessa. 

Vierailija
326/386 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle anoppi tuo tuliaisia. Olen saanut leivonnaisia, leluja, kuiva-aineita, vaatteita lapsille ja itsellenikin yms. koti tavaraa. Hän on maksanut ruuat aina, kun ruokailemme ulkona.  Olen näistä kaikista asioista kiitollinen. Rahat on tiukalla. Ei hän kysele asioiden perään.  Olenkin antanut joitain tuomiaan tavaroita lahjoina eteenpäin. Ihmisenä anoppi on kova puhumaan joskaan ei paljon kysele meidän asioita. En moiti häntä, ajattelen hänen olevan juuri sellainen kuin on. 

Lapset ovat välillä yökylässä ja lomilla anopilla. Palaavat aina iloisina ja ovat saaneet häneltä uusia vaatteita, reppuja yms. jotka ovat itse valinneet. Anoppi tallentaa kyllä heidän pankkitileilleen rahaa, ostoksia varten koulun alkaessa. 

Ja? Ei liity ketjun aiheeseen mitenkään.

Vierailija
327/386 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on varmasti erilainen anoppi. Ole onnellinen.

Vierailija
328/386 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

näillä isovanhemmilla saattaa olla tiedossa myös semmoinen asia kuin kuolema?

Kuten meillä kaikilla, se ei oikeuta huonoon läytökseen ketään kohtaan.

Vierailija
329/386 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän nämä teidän hallitsevat vanhemmat ole suurimmaksi osaksi määrätyltä alueelta Suomea. Ainakin yhdessä pitkässä ketjussa ihan itse kerrottiin. Että älkää nyt vaan yleistäkö koko ikäpolvea.

Kyllä tuo leimaa koko ikäpolvea ja läpi suomen. Ei ole nyt mikään uskonlahko kyseessä todellakaan.

Vierailija
330/386 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-lapseton aikuinen-

Näin tein, ja meni koko perhe ja suku. Tajuat kai että moni ei halua maksaa tätä hintaa.

Vierailija
331/386 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isäni ei hyväksy vastaansanomista lapsiltaan. Varsinkaan minulta tyttäreltään. Aina hän on oikeassa. Nyt päältä parikymppisenä olen alkanut sanomaan ensimmäisiä kertoja hänelle vastaan.

Nyt olet hänen mielestään muuttunut kummalliseksi. Käytätköhän huumeita vai oletko liittynyt lahkoon. Vai onko kyse vain kiukuttelusta.

Murrosikä iskenyt. Vai olisikohan sillä joku persoonallisuushäiriö??

Itsekin näitä kuullut. Siskollani on epävakaa pers. häiriö ja äitini epäilee mulla samaa kun kieltäydyn leikkimästä rooliani hänen nukkekotileikissään.

Vierailija
332/386 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin näitä kuullut. Siskollani on epävakaa pers. häiriö ja äitini epäilee mulla samaa kun kieltäydyn leikkimästä rooliani hänen nukkekotileikissään.

Narsistien lapset usein epävakaita…

Vierailija
333/386 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös lapsuuden väkivalta ja pahoinpitelyt kuitataan sillä että aikuinen lapsi muistaa väärin, on tullut hulluksi ja keksii tahallaan valemuistoja.

Vierailija
334/386 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole. Vaan erittäin vastuuntuntoisia ylisuorittajia. Näin kaikilla narsistin lapsilla mitä tunnen, itsekin olen tuollainen.

Vierailija
335/386 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-lapseton aikuinen-

Näin tein, ja meni koko perhe ja suku. Tajuat kai että moni ei halua maksaa tätä hintaa.

Näinpä. Meillä lapsilla ei ole isovanhempia ollenkaan, kun omani kuolleet ja miehen vanhemmat juuri näitä alistaja-/kiristäjä-/kostajaisovanhempia. Että kyllä on suuri suru siinäkin mielessä. Osa varmasti tekee sen ratkaisun että luovii vaan ja toivoo parasta, jotta yhteys sukuun säilyisi. Tosi vaikea valita kahdesta pahasta.

Vierailija
336/386 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole. Vaan erittäin vastuuntuntoisia ylisuorittajia. Näin kaikilla narsistin lapsilla mitä tunnen, itsekin olen tuollainen.

Voivat kyllä olla alistuvia uhreja, mutta yhtä lailla luonnehäiriö heilläkin epävakaa/narsisti. Enkä tarkoittanut että sinulla olisi, mutta siskollasi ilmeisesti on. T. Edellinen

Vierailija
337/386 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten paljon näitä luonnevikaisia vanhuksia täällä Suomessa onkaan? Miten paljon näitä on paitsi vanhempina, isovanhempina, myös naapureina ym. Meillä ainakin taloyhtiössä näitä jääräpäisiä, vihamielisiä vanhuksia useita. Ovat todella joustamattomia, eivät kykene keskusteluun, osaavat ainoastaan jyrätä. Ja se kieroilu selän takana, kun haukutaan naapureita toisille ja yritetään saada liittolaisia omien intressien mukaan.. Tosi ahdistavaa touhua!

Olen itse tehnyt vanhustyötä n. 20 vuotta, ja mielestäni sellaiset nyt 85v-90v ja siitä ylöspäin, eivät ole näitä luonnevikaisia, toki sellaisiakin aina mahtuu joukkoon. Pahimmat tapaukset ovat juurikin nämä tällä hetkellä n. 70-80-vuotiaat, kenties nuoremmatkin. Mikä ikäluokka se sitten onkaan?

Nimenomaan tämä, olet asian ytimessä. Nuo tuollaiset 80+ ikäiset ovat lempeitä ja joustavia, ja se ”nimeltömainitsematon” ikäluokka näitä luonnevikaisia kostajia suurelta osin.

Huomatkaa, että ilmiö on sama muuallakin. Ei vain suomessa. Myös esim Usassa boomerit on samanlaisia ahneita, rohmuavia, henkisesti väkivaltaisia alistajia. Ilmiö on tosi, se on olemassa, ja se on VALTAVA mittaluokaltaan.

Syy miksi lehdet ei kirjoita tästä mitään vaan asia vaietaan, on se että tuo sama ikäluokka hallitsee omaisuutta ja varallisuutta. Suomessa tuo ikäluokka omistaa eniten ja on varakkain. Ei kukaan uskalla loukata sitä kellä valta on. Ja nehän nauttii vallastaan!

Suomessa on 5,5 miljoonaa ihmistä. Mielestäsi muutama satatuhatta vanhusta

(71 - 76 vuotiaat) hallitsee, että kukaan ei uskalla sanoa mitään, etteivät vaan loukkaannu. Ai jaa.

Vierailija
338/386 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän nämä teidän hallitsevat vanhemmat ole suurimmaksi osaksi määrätyltä alueelta Suomea. Ainakin yhdessä pitkässä ketjussa ihan itse kerrottiin. Että älkää nyt vaan yleistäkö koko ikäpolvea.

Kyllä tuo leimaa koko ikäpolvea ja läpi suomen. Ei ole nyt mikään uskonlahko kyseessä todellakaan.

Et kyllä minun kotiseudullani ole tehnyt tätä gallup-kyselyä. Ei meidän vanhemmat tuollaisia ole. Päinvastoin, kyllä me nuoremmat yleensä pidämme heille jöötä jos tarve vaatii.

Vierailija
339/386 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten paljon näitä luonnevikaisia vanhuksia täällä Suomessa onkaan? Miten paljon näitä on paitsi vanhempina, isovanhempina, myös naapureina ym. Meillä ainakin taloyhtiössä näitä jääräpäisiä, vihamielisiä vanhuksia useita. Ovat todella joustamattomia, eivät kykene keskusteluun, osaavat ainoastaan jyrätä. Ja se kieroilu selän takana, kun haukutaan naapureita toisille ja yritetään saada liittolaisia omien intressien mukaan.. Tosi ahdistavaa touhua!

Olen itse tehnyt vanhustyötä n. 20 vuotta, ja mielestäni sellaiset nyt 85v-90v ja siitä ylöspäin, eivät ole näitä luonnevikaisia, toki sellaisiakin aina mahtuu joukkoon. Pahimmat tapaukset ovat juurikin nämä tällä hetkellä n. 70-80-vuotiaat, kenties nuoremmatkin. Mikä ikäluokka se sitten onkaan?

Nimenomaan tämä, olet asian ytimessä. Nuo tuollaiset 80+ ikäiset ovat lempeitä ja joustavia, ja se ”nimeltömainitsematon” ikäluokka näitä luonnevikaisia kostajia suurelta osin.

Huomatkaa, että ilmiö on sama muuallakin. Ei vain suomessa. Myös esim Usassa boomerit on samanlaisia ahneita, rohmuavia, henkisesti väkivaltaisia alistajia. Ilmiö on tosi, se on olemassa, ja se on VALTAVA mittaluokaltaan.

Syy miksi lehdet ei kirjoita tästä mitään vaan asia vaietaan, on se että tuo sama ikäluokka hallitsee omaisuutta ja varallisuutta. Suomessa tuo ikäluokka omistaa eniten ja on varakkain. Ei kukaan uskalla loukata sitä kellä valta on. Ja nehän nauttii vallastaan!

(71 - 76 vuotiaat) hallitsee, että kukaan ei uskalla sanoa mitään, etteivät vaan loukkaannu. Ai jaa.

Anna kun arvaan? Kuulut itse boomereihin ja ainoa tapa kohdata tämä ilmiö on kieltää se. Väheksyä ja mitätöidä näiden kaikkien ihmisten kokemukset vailla minkäänlaista empatiakykyä.

Vierailija
340/386 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna kun arvaan? Kuulut itse boomereihin ja ainoa tapa kohdata tämä ilmiö on kieltää se. Väheksyä ja mitätöidä näiden kaikkien ihmisten kokemukset vailla minkäänlaista empatiakykyä.

En ole booberi, mutta ei pidä kirjoittaa valheita. Suomen varallisuus ei ole muutaman sadan tuhannen ihmisen takana. Myös päättävät henkilöt Suomen hallituksessa ovat nuoria naisia. Ei liity siihen tunnenko empatiaa vai en. Jos sinua auttaa voit nähdä minut ihan sellaisena kuin haluat. Ei haittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi