Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetteko työnarkomaaneja?

Vierailija
25.06.2023 |

Jotka tekevät pyhinäkin töitä?

Ovat mahdollisille lapsilleen poissaolevia?

Kertokaa heistä.

Kommentit (17)

1/17 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mä olin eilen töissä 😄

Vierailija
2/17 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna niiden tehdä töitä ketkä haluavat, mitä se sinua häiritsee jos joku nauttii työstään ja kokee siihen intohimoa?

Vai oletko salaa kateellinen kun oma työpäivä on sellainen että koko ajan lasketaan minuutteja että milloin pääsee pois?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sinänsä tunne enää, mutta eräs ex-pomo oli kunnon työnarkki. Hän lisäsi alunperin henkilökohtaisen numeroni työyhteisön whatsapp-ryhmään, mutta oli pakko poistua sieltä, kun sinne tuli viestiä vuorokauden ympäri, että mitä pitää tehdä seuraavana aamuna tai kuka teki sitä tätä ja tota. Pyysin lisäämään työnumeroni ryhmään ja jätin puhelimen työpäivän jälkeen työpöydälle. Jouduin erikseen hänelle huomauttamaan, että henkilökohtaiseen numerooni ei saa olla yhteydessä, kuin hätätapauksissa (työkaveri sairastuu, pitää tuurata yms.)

Usein kun saavuin aamulla töihin, niin sähköposti oli täyttynyt mitä erikoisemmista viesteistä, joita oli lähetetty keskellä yötä, joskus kahden aikaan.

Fun times! :D Onneks osasin pitää puoleni ja viettää vapaa-aikaa välittämättä tästä pomosta. Hän ei siis tosiaan ollut mikään yrittäjä, vaan ihan perinteinen esimies, joka olisi saanut kyllä jättää työnsä ihan vapaasti työpaikalle sieltä lähtiessään. Ei vaan pystynyt.

4/17 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkkiä tavallisii narkkeja

Vierailija
5/17 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua luullaan työnarkomaaniksi, mutta oikeasti minulla ei vain ole muuta elämää.

Vierailija
6/17 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun aviomieheni oli ennen minua sellainen. Aikuiset lapset ovat kertoneet.

Minulta hän kysyi, haluanko ennemmin sitä, että hän tekee paljon rahaa, vai sitä, että hän on enemmän kotona. Valitsin jälkimmäisen.

Vierailija
7/17 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, surullista katsoa kun ovat pilanneet elämänsä.

Vierailija
8/17 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna niiden tehdä töitä ketkä haluavat, mitä se sinua häiritsee jos joku nauttii työstään ja kokee siihen intohimoa?

Vai oletko salaa kateellinen kun oma työpäivä on sellainen että koko ajan lasketaan minuutteja että milloin pääsee pois?

Joo ei siinä mitään, jos jotkut haluavat tehdä duunia 24/7, mutta siinä vaiheessa, kun asiakkaan päässä on henkilö, joka laittaa sähköpostia / tekstareita klo 23 arki-iltoina ja soittelee viikonloppuisin, niin kyllä, se häiritsee minua.

Vierailija
9/17 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta olen just se joka laskee minuutteja poispääsyyn ja mitä sitten heti tekeekään. Onnittelut kaikille, jotka ovat osanneet yhdistää työn ja intohimon!

Vierailija
10/17 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tehdä töitä 80 tuntia viikossa kun veroprosentti on 30

Ei jää muuten mitään käteen vuokran jälkeen.

Vierailija
11/17 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli ennen, kunnes muutaman vuosikymmenen kuluttua puhkesi vakava sairaus, joka oli lääkärin mukaan stressin aiheuttama. Nyt on osannut höllätä tahtia pitkien sairauslomien jälkeen ja tekee oikeastaan vain pakollisen. Työkavereissaan on varoittavia esimerkkejä, joille ei ole käynyt näin hyvin.

Vierailija
12/17 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden päälle +50 vuotiaan naisen. Elämässä ei ole muuta kuin työ. Ei perhettä, miestä, kavereita.

Tämä henkilö käyttää kaiken vapaa-aikansa oppiakseen työstänsä kaiken mahdollisen minkä jälkeen tulee töihin pätemään meille muille ja etsimään virheitä tekemistämme työstä. Harrastuksena tämä nainen kertoo pikku pomolle asioita mitä kuulee taukotilassa muiden työntekijöiden kertovan esim yksityiselämästään.

Kyseisellä henkilöllä ei ole mitään esimies statusta ja on ollut useita tilanteita missä esimiehen olisi pitänyt antaa varoitus! On vaan ajan kysymys, kun joku työkavereista tekee tästä henkilöstä haipron.

Kaikille olisi parempi, jos tämä henkilö irtisanotaan tai siirretään toiseen yksikköön.

Vierailija
13/17 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ei siinä mitään, jos jotkut haluavat tehdä duunia 24/7, mutta siinä vaiheessa, kun asiakkaan päässä on henkilö, joka laittaa sähköpostia / tekstareita klo 23 arki-iltoina ja soittelee viikonloppuisin, niin kyllä, se häiritsee minua.

Onneksi tälläistä ei kohtaa käytännössä koskaan, ja silloinkin voi valita olla vastaamatta tai kysyä soittajalta että onko tämä asia tosiaan sellainen ettö sen takia pitää soittaa kello 23..

Ja sähköpostiahan voi lähettää ihan milloin itse haluaa ja vastaanottaja lukee sen viestin sitten kun itse haluaa. Vastaanottaja valitsee milloin viestin lukee, ei lähettäjä.

Vierailija
14/17 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työnarkomaani. Työntekijänä pyrin täydelliseen suoritukseen ja myöhemmin esimiesasemassa ominaisuus korostui lisää. Omasta mielestäni työkavereille ja myöhemmin alaisille asiasta ei ollut haittaa.

Sitten alkoi kuormitusta tulla lisää, lähiomaisten sairastumisten muodossa.

Irtisanoin itseni ja ryhdyin 24/7 omaishoitajaksi, se oli taloudellisesti mahdollista.

Nyt on mummelit hautaan saatettu. Ja jatkan työntekoa yrittäjänä.

Terassilla otan bissee koiralenkin jälkeen ja sit teen laskut ja leikkaan ruohon.

Aamulla kolmelta ylös ja töihin!

Nyt elän elämäni ***** -aikaa.

PS. Mailit työasioista kannattaa lähettää kunkin maan työaikana. Muuten heikentyy katu-uskottavuus.

Vierailija
15/17 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin, entisen pomoni. Se oli saanut kaiken mahdollisen hankituksi ja rahaa miljoonia, mutta ei osannut muuta kuin tehdä töitä kellon ympäri aamusta iltaan vuodet läpeensä. Sanoi kysyessäni: et mitä mä sit tekisin? Kovaan ääneen puhui aina kuinka lähtee lomareissuun muutamaksi viikoksi ja lähtikin. Tuli kyllä takaisin alle kahdessa päivässä kun ei viihtynyt

Vierailija
16/17 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni. Meillä ei ole lapsia. Ei ole vielä ainakaan niin pahana että laiminlöisi parisuhdettamme. Itse nautin ns. omasta ajasta. Miehen terveys mietityttää vaikka kuntoilee ja syö terveellisesti. Tänä kesänä pitää 4 viikon kesäloman. Meni kylläkin töihin ensimmäisenä päivänä ja on tehnyt joka päivä useamman tunnin kotona mutta onneksi on ottanut rennostikin.

Vierailija
17/17 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Vielä on kolme päivää lomaa jäljellä, mutta olen jo ihan kypsä joutenoloon. En voisi olla työpaikassa, jossa lomat pitää käyttää kerralla. Nykyisessä työssä voi pilkkoa pätkiin. Nyt on viikon pätkä. Jos soittavat huomenna, että olis keikka niin taatusti lähden töihin.