Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako puolisolle kertoa ystävän henkilökohtaisia asioita?

Vierailija
23.09.2021 |

Olin kertonut ystävälleni eräästä kurjasta tilanteesta elämässäni (kyse ei ollut mistään todella vakavasta asiasta, tyyliin jonkun kuolema/sairastuminen, mutta ikävä ihmissuhdeasia kuitenkin). En ollut erikseen sanonut, että tästä ei sitten saa puhua kenenkään kanssa ja jotenkin automaattisesti oletin, että ei ystäväni tästä kenellekään puhuisi. Muutamaa päivää myöhemmin törmäsin yllättävässä tilanteessa ystäväni puolisoon ja ystäväni puoliso tuli kyselemään tuosta kurjasta tilanteesta elämässäni. Yritin vain sopertaa jotain ympäripyöreää ja vaihtaa nopeasti aihetta. Minulle tuli tuosta tosi paha olo. Tuntui, kuin olisin ollut toisen edessä henkisesti aivan alasti ja häpesin ihan valtavasti, että toinen ihminen tuli kyselemään tilanteestani (en edes tiennyt, että hän tiesi elämäntilanteestani). Jäin myös miettimään, oliko ystäväni puoliso kertonut tilanteestani vielä eteenpäin ja spekuloinut sitä mahdollisesti omien ystäviensä kanssa. En tunne ystäväni puolisoa erityisen hyvin, olemme tavanneet hänen kanssaan muutamia kertoja eli emme ole mitenkään läheisiä. Minulle jäi kurja olo ja koen, että ystävä petti luottamukseni kertomalla tuon henkilökohtaisen asiani puolisolleen. Onko ihmisillä yleensä tapana kertoa puolisoilleen ystäviensä henk. koht. asiat? Kertovatko vain naiset ystäviensä asioita puolisoilleen vai tekevätkö miehetkin niin? Onko mielestäsi ok jakaa ystävän elämässä tapahtuvia asioita puolisolle?

ap

Kommentit (675)

Vierailija
521/675 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ystäväsi on kertonut sinulle asian luottamuksellisesti, niin silloin sinä et kerro sitä kenellekään, et edes miehellesi. Vai etkö halua olla luottamuksen arvoinen?

Vierailija
522/675 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään.

Tämä koskee kaikkia Teitä naisia. Miehillä tämä kuuluu koodistoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/675 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään.

Tämä koskee kaikkia Teitä naisia. Miehillä tämä kuuluu koodistoon.

Höpöhöpöä taas. Muistelepa Esson baaria. Ihmisistä se on kiinni niin naisista kuin miehistäkin. Voin kertoa miehelleni, että naapurilla on uusi auto, mutta en kerro, että hänellä on virtsaamisongelmia riippumatta siitä, olenko saanut asian tietooni työn vai yksityisten keskustelujen kautta. Samoin oletan muidenkin toimivan.

Vierailija
524/675 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole tyytyväinen kerjäsit sääliä ystävältäsi nyt saat sitä koko kylältä 

Vierailija
525/675 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ystävien kanssa oletus siitä, että puolison kanssa jaetaan kaikki. Jos on asia jota ei haluta puolisoille jaettavaksi, siitä sanotaan erikseen. Ja toki nyt omakin järki kertoo vähän siitä mitä puolisolle sanoo, ei kaikkea kerrota vaikka ei olisi erikseen kielletty.

Vierailija
526/675 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ystävien kanssa oletus siitä, että puolison kanssa jaetaan kaikki. Jos on asia jota ei haluta puolisoille jaettavaksi, siitä sanotaan erikseen. Ja toki nyt omakin järki kertoo vähän siitä mitä puolisolle sanoo, ei kaikkea kerrota vaikka ei olisi erikseen kielletty.

Eiköhän se ole tullut jo selväksi, että jotkut juoruavat kaikki kuulemansa asiat ja jos eivät kuule, niin keksivät omiaan.

Ja kuitenkin nämäkin käyttävät sitä omaa järkeään. Vieläkö kuulostaa fiksulta ohjeelta?

Vierailija
527/675 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa ystävällä ei ole mitään salassa pito velvollisuutta niin älkää kertoko mitään niin arkaluonteista minkä ei halua leviävän. Minä en halua tietää mitään sellaista mitä ei voisi lähiomaisille kertoa. Ystävä ei ole mikään terapeutti eikä ole oikein että häntä käytettäisiin terapeutin korvikkeena jollekka saa purkaa arkaluonteisia asioita salassa pidettäväksi. 

Vierailija
528/675 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään.

Mutta koska ihmiset ovat mitä ovat, niin kerro tästä lähtien sydänystävällesikin vain sellaisia asioita, jonka haluat kaikkien tietävän. Yksi=kaikki.

Vierailija
529/675 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ystäväsi on kertonut sinulle asian luottamuksellisesti, niin silloin sinä et kerro sitä kenellekään, et edes miehellesi. Vai etkö halua olla luottamuksen arvoinen?

Minä ilmoitan aina kuuluvaan ääneen, että älkää kertoko kuulteni salaisuuksia. Minä en kertakaikkiaan MUISTA mikä asia on on kertoa ja mikä pitäisi sakata. Oikeasti, on satoja tuhansia asioita joita on kuullut, ei niistä voi muistaa mitä ei saanut lipsauttaa. Sanon, että hölötän kaikki.

Vierailija
530/675 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään saisi, mutta todella moni tekee (ja todella moni ainakin nainen suuttuu jos saa tietää että on säilyttänyt jonkun ystävän salaisuuden - "eihän meillä pitänyt olla mitään salaisuuksia!" vaikka olisi kaverin yksityisasia mitä ei haluttu kerrottavan).

Itse pidin tätä aina vähän outona ja kiusallisena kun asiat ovat monesti sellaisia, ettei varmasti haluttu kerrottavan. Tajusin myöhemmin että tämä menee myös toiseen suuntaan ja kaikkien näiden naisten ystävät tietää tasan tarkkaan mistä tykkään sängyssä ja minkä kokoinen mela mulla on.

Sama huomattu. Kolmesti on eron jälkeen eksän kaveri tullut jossain vikittelemään ja jossain vaiheessa on paljastunut, että eksä on kertonut että mulla on iso.

No huhhuh....

Ei tulisi mieleenkään kertoa kellekään ystävättärelleni mitään mieheni varustelusta taikka hänen tai meidän seksuaalisista mieltymyksistä. Ne asiat vaan ei kuulu kellekään muulle kuin meille.

Kuitenkin tytöt pikku hiprakassa kehuskelee ja kikattelee. Mulle tuli taas kaverin eksä kyselemään miten iso mulla oikeesti on... oli kaveri kai kertonut.

Vierailija
531/675 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena kokemattomana on lapsellinen ja liian luottavainen. Sitten kun tulee riitoja, välit tulehtuvat jostain syystä niin se ns. luotettu ystävä levittää kaikki asiani mitä tietää. Että se siitä sitten. Kokemuksesta voin sanoa että älkää kertoko kenellekkään jos on arkaluonteisia asioita tai harkitkaa ainakin hyvin tarkkaan. 

Vierailija
532/675 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään saisi, mutta todella moni tekee (ja todella moni ainakin nainen suuttuu jos saa tietää että on säilyttänyt jonkun ystävän salaisuuden - "eihän meillä pitänyt olla mitään salaisuuksia!" vaikka olisi kaverin yksityisasia mitä ei haluttu kerrottavan).

Itse pidin tätä aina vähän outona ja kiusallisena kun asiat ovat monesti sellaisia, ettei varmasti haluttu kerrottavan. Tajusin myöhemmin että tämä menee myös toiseen suuntaan ja kaikkien näiden naisten ystävät tietää tasan tarkkaan mistä tykkään sängyssä ja minkä kokoinen mela mulla on.

Sama huomattu. Kolmesti on eron jälkeen eksän kaveri tullut jossain vikittelemään ja jossain vaiheessa on paljastunut, että eksä on kertonut että mulla on iso.

No huhhuh....

Ei tulisi mieleenkään kertoa kellekään ystävättärelleni mitään mieheni varustelusta taikka hänen tai meidän seksuaalisista mieltymyksistä. Ne asiat vaan ei kuulu kellekään muulle kuin meille.

Kuitenkin tytöt pikku hiprakassa kehuskelee ja kikattelee. Mulle tuli taas kaverin eksä kyselemään miten iso mulla oikeesti on... oli kaveri kai kertonut.

Aika erikoista, että akat keskenään kikattelevat ja juttelevat pimpan koosta.

Vierailija
533/675 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään kerrota kenellekkään.

On kahdenlaisia ihmisiä, niitä joille pitää sanoa ethän kerro( ja kuitenkin kertovat) ja niitä joille ei pidä sanoa.

Vierailija
534/675 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole itsestään selvää että ei saa. Sellaiset asiat joita kerrotaan vain kahden kesken pitää jäädä kahdenvälisiksi.

On eri asia mainita jotain minkä muut jo tietää tai tulee tietoon joka tapauksessa.

Älä petä ystäväsi luottamusta!

Vierailija
535/675 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on monen vuoden takaa kamala muisto. Ystäväni, jolle olin kertonut olevani yksin hedelmöityshoidoilla raskaana, tuli kylään miehensä kanssa. Mies ei ollut ennen kyläillyt meillä, ystävyytemme hänen vaimonsa kanssa oli enemmän sellaista, että tapasimme kahdestaan naisten kesken. Tämä mies aloitti heti kyselemään hoidoistani hyvin suoraan ja yksityiskohtaisesti. Hän kertoi vastustavansa yksinäisten naisten hedelmöityshoitoja. Olin niin hämmentynyt ja yllättynyt, että tyhmänä menin vastailemaan hänen kysymyksiinsä mm. luovuttajasta. Mulle jäi ihan karmea olo siitä, vaikka toki tiedän, että asia saattaa joissain herättää monenlaisia tunteita. Mulla vaan on tämän asian kanssa käynyt hyvä säkä, että kukaan muu ei ole mulle asiasta kommentoinut negatiivisesti. Mielestäni se onkin kohteliasta niin, vaikka olisikin eri mieltä. Kaikkea kun ei aina tarvitse sanoa ääneen. Tämän kyläilyn jälkeen jännitin aina hulluna sen miehen tapaamista ja yritin välttää kontakteja hänen kanssaan. En tiedä mitä ystäväni tilanteesta ajatteli, en koskaan kertonut sen loukanneen, vaikka olisi varmasti pitänyt. Särön meidän ystävyyteen se toi.

Vierailija
536/675 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä mitä kumppanini tekisi tiedolla, että yksi ystäväni oli viikonloppuna baarireissulla ja vietti yön miehen kanssa (vaikka olikin varattu). Saatikka yksityiskohtaisempia tietoja kuten missä ja miten (olisin itsekin pärjännyt ilman kaikkea infoa).

Vierailija
537/675 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi ehkä kuitenkin sanoa että tästä asiasta ei saa puhua eteenpäin. Osa ihmisistä on kuitenkin sen tyyppisiä että jos heille ei erikseen sitä sanota niin ajattelevat että se on asia joka ei  ole mikään salaisuus. Tietysti on myös näitä joilla on vaikeaa pitää salaisuuksia ja polttava tarve saada sanotuksi jollekulle mutta sellaiset tunnistaa aika äkkiä ja välttää kertomasta salaisuuksia joita he eivät kuitenkaan pysty pitämään.

Vierailija
538/675 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meillä ei ainakaan ole salaisuuksia keskenämme.

Naurettava olevinaan puolustus. Miestä ei taatusti puolison ystävien asiat kiinnosta tippaakaan, mutta epäluotettava juorukello ei malta pitää suutaan kiinni, vaan pakottaa miehensä kuuntelemaan.

Vierailija
539/675 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä kertoo asioitani miehelleen, joten minä kerron heidän henkilökohtaisia asioitaan kaikille. Tietenkin. 341

Vierailija
540/675 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa kertoa mutta puolison pitäisi tajuta olla paljastamatta että tietää ;)

Päteekö sama myös muihin ystäviin? Saa heille kertoa sun jutuista kunhan älyävät olla paljastamatta sulle että tietävät?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä