Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako puolisolle kertoa ystävän henkilökohtaisia asioita?

Vierailija
23.09.2021 |

Olin kertonut ystävälleni eräästä kurjasta tilanteesta elämässäni (kyse ei ollut mistään todella vakavasta asiasta, tyyliin jonkun kuolema/sairastuminen, mutta ikävä ihmissuhdeasia kuitenkin). En ollut erikseen sanonut, että tästä ei sitten saa puhua kenenkään kanssa ja jotenkin automaattisesti oletin, että ei ystäväni tästä kenellekään puhuisi. Muutamaa päivää myöhemmin törmäsin yllättävässä tilanteessa ystäväni puolisoon ja ystäväni puoliso tuli kyselemään tuosta kurjasta tilanteesta elämässäni. Yritin vain sopertaa jotain ympäripyöreää ja vaihtaa nopeasti aihetta. Minulle tuli tuosta tosi paha olo. Tuntui, kuin olisin ollut toisen edessä henkisesti aivan alasti ja häpesin ihan valtavasti, että toinen ihminen tuli kyselemään tilanteestani (en edes tiennyt, että hän tiesi elämäntilanteestani). Jäin myös miettimään, oliko ystäväni puoliso kertonut tilanteestani vielä eteenpäin ja spekuloinut sitä mahdollisesti omien ystäviensä kanssa. En tunne ystäväni puolisoa erityisen hyvin, olemme tavanneet hänen kanssaan muutamia kertoja eli emme ole mitenkään läheisiä. Minulle jäi kurja olo ja koen, että ystävä petti luottamukseni kertomalla tuon henkilökohtaisen asiani puolisolleen. Onko ihmisillä yleensä tapana kertoa puolisoilleen ystäviensä henk. koht. asiat? Kertovatko vain naiset ystäviensä asioita puolisoilleen vai tekevätkö miehetkin niin? Onko mielestäsi ok jakaa ystävän elämässä tapahtuvia asioita puolisolle?

ap

Kommentit (675)

Vierailija
501/675 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään saa kertoa.

Itse en ole ollut koskaan parisuhteessa, mutta mitä mietin äitiäni ja isoäitejäni, niin on suorastaan absurdi ajatus tuollainen, että he juoruilisivat miehelleen kavereidensa asioita. :D

Eli eivät todellakaan ole ollenkaan sen tyyppisiä, ja hyvä niin.

Vierailija
502/675 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa kertoa jos ystävän toive on ettei kerrota, tämän pitäisi olla itsestäänselvyys.

Pitäisi olla itsestäänselvyys, että muiden asioita ei kerrota eteenpäin, ilman mitään ystävän erillistä toivettakaan.

-ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/675 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaankaan saa, korkeintaan jotain yleistä minkä muutkin tietää, eli ystävä vaihtaa työpaikkaa tai aloitti opiskelut tai on raskaana ja millon baby syntyy.....

Ei mitään hyvin henk kohtaisia.

Se olisi luottamuksen pettämistä.

Vierailija
504/675 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään saa kertoa.

Itse en ole ollut koskaan parisuhteessa, mutta mitä mietin äitiäni ja isoäitejäni, niin on suorastaan absurdi ajatus tuollainen, että he juoruilisivat miehelleen kavereidensa asioita. :D

Eli eivät todellakaan ole ollenkaan sen tyyppisiä, ja hyvä niin.

Monet äidit ja isoäidit kertovat lastensa asioita ympäriinsä. Mies vähensi soittelua lapsuuden kotiinsa, kun sai aina niskaansa nuorempien sisarusten ongelmat. Ihan yleinen perheen esikoisten ongelma.

505/675 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhan sananlasku: Naisiin ei kannata luottaa :D

Vierailija
506/675 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en koskaan puhu miehelleni ystävättärieni henk koht asioista, ei ne sille kuulu eikä sitä voisi vähempää kiinnostaa "Mirkun menopaussivaivat tai eroprosessin tuoma tuska".

Saatan sanoa, että kävin Mirkulla, se aikoo ostaa koiran. Tai Mirkku kerto et niillä alko yt töissä. Eli siis jotain yleistä.

Vierailija
507/675 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei saa kertoa mitään henkilökohtaisia asioita, mutta jotain yleistä asiaa voi puhua. 

Vierailija
508/675 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut ketjua. Ei saa.

Vierailija
509/675 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä No. 1 kirjoitti:

Vanhan sananlasku: Naisiin ei kannata luottaa :D

Myös miehet juoruavat.

Vierailija
510/675 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meillä ei ainakaan ole salaisuuksia keskenämme.

Ei tietenkään juoruta kaverin salaisia ja luottamuksella sinulle kerrottuja asioita. Eikä esimerkiksi työnantajan liikesalaisuuksia.

Vierailija
511/675 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään saa! Sen lisäksi, että se on törkeää luottamuksen rikkomista, ni ystävät kyllä yleensä tuppaa säilymään ikuisesti, puolisot välttämäti ei. Itsekin luulin olevani lopun elämäni parisuhteessa, joka päättyi sitten 15v yhdessäolon jälkeen riitaisissa merkeissä. Mies käyttäytyy niin sikamaisesti, että ihan varmaan, jos olisin mennyt lörpöttämään sille ystävieni henk koht asioita, se menisi kertomaan siitä niille tai ainakin käyttäisi sitä mua vastaan/uhkailisi sillä. Älä anna muille lyömäseita! Ikinä ei tiedä, mihin tilanteet kehittyy.

Vierailija
512/675 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ei saa kertoa ainakaan niitä kaikista henkilökohtaisimpia juttuja, eikä niitä "naisten juttuja".

Ajatuskin siitä, että ystäväni mies tietäisi minun henk koht asioitani tuntuu kamalalta.

Olen sanonutkin eräälle ystävättärelleni jolla mies, että näitä et sitten puhu miehellesi.

Kyllä sen verran pitää korrekti olla että ainakaan näitä "tyttöjen juttuja" ei puhuta. Ja ketä miestä ylipäätään kiinnostaa toisten yksityisasiat ja juorut....

Tyttöjen juttuja, siis menkkoja? Kyllä se ystäväsi mies varmasti tietää niistä

Vierailija
513/675 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa on niin epävarmoja ja miellyttämisen haluisia parisuhteissaan, että ovat valmiita pettämään ystävän luottamuksen! Näkeehän sen näistäkin vastauksista! Sitten kun erotaan, kyllä ystävän seura taas kelpaisi!

Vierailija
514/675 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on h*****n köyhä parisuhde, jos ei ole tosiaankaan mitään muuta puhuttavaa, kuin ystävän asiat!!!!

Vierailija
515/675 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään saisi, mutta todella moni tekee (ja todella moni ainakin nainen suuttuu jos saa tietää että on säilyttänyt jonkun ystävän salaisuuden - "eihän meillä pitänyt olla mitään salaisuuksia!" vaikka olisi kaverin yksityisasia mitä ei haluttu kerrottavan).

Itse pidin tätä aina vähän outona ja kiusallisena kun asiat ovat monesti sellaisia, ettei varmasti haluttu kerrottavan. Tajusin myöhemmin että tämä menee myös toiseen suuntaan ja kaikkien näiden naisten ystävät tietää tasan tarkkaan mistä tykkään sängyssä ja minkä kokoinen mela mulla on.

Sama huomattu. Kolmesti on eron jälkeen eksän kaveri tullut jossain vikittelemään ja jossain vaiheessa on paljastunut, että eksä on kertonut että mulla on iso.

No huhhuh....

Ei tulisi mieleenkään kertoa kellekään ystävättärelleni mitään mieheni varustelusta taikka hänen tai meidän seksuaalisista mieltymyksistä. Ne asiat vaan ei kuulu kellekään muulle kuin meille.

Vierailija
516/675 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei! Koska ne on luottamuksellisesti kerrottu, enkä itsekään pitäisi siitä että mun asioita puhutaan eteenpäin.

Vierailija
517/675 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla kävi kerran samoin mut tilanne paljastui vähän nololla tavalla kaikkien kannalta. Olin tehnyt tänne vauvapalstalle aloituksen eräästä erikoisesta riidasta, joka mulla oli ollut mieheni kanssa. Olin myös tuosta aiheesta avautunut keskustelussa miespuoliselle kaverilleni, mutten kertonut että olin palstaillut anonyymisti täällä aiheesta.

Eiköhän tuo mies laittanut mulle kopion tuosta vauvapalstan keskustelusta ja kysynyt, onks tää sun. Ei tasan mies itse hengaile täällä palstalla, vaan oli kertonut keskustelustamme vaimolleen ja vaimo oli sitten bongannut keskustelun täältä ja kertonut palstailustani miehelleen. :D En tiedä, kenelle meistä tuo oli nolointa!

Tämä on kyllä jo noloa.

Vauvapalstalle kirjoittelusta kiinnijääminen? Joo.

Vierailija
518/675 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä luottamuksellista? Kuten, että miehellä ei enää seiso. Eihän siinä ole mitään intiimiä. Jos ei seiso, niin sitten ei. Kaikki sen voisi nähdä.

Tai sitten miehellä ei seiso vain sen kumppanin kanssa, mutta muuten kyllä.

Vai olisko sittenkin niin, että aika harva oikeasti voisi nähdä, ettei seiso, koska mies harvemmin julkisesti tai edes yksityisesti esittrelee ei-seisokkiaan.

Vierailija
519/675 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin somesta tapauksesta, jossa joku suomalainen naimisissa oleva nainen oli kertonut vuosien ajan ulkomaalaiselle ja uskonnollisesti konservatiiviselle aviomiehelleen juttuja, joita naisen ystävä oli kertonut ensin hänelle kahden keskisissä "tyttöjen tapaamisissa" luottamuksella. Aviovaimo oli kertonut miehelleen suurin piirtein kaiken mitä hänen ystävänsä oli elämästään paljastanut, siis kaikkein intiimeimmätkin asiat. En tiedä oliko mies vaatinut kertomista vai mitä ihmettä! Kenties aviovaimo oli halunnut korostaa miehelleen omaa hyveellisyyttään kertomalla vapaammin elävän ystävänsä seikkailuista, yrittäen näin saada konservatiivisen miehen hyväksyntää. Uskonnollisen aviomiehen mielestä suomalaiset naiset ilmeisesti elävät liian vapaamielisesti, eikä aviovaimon ystävä siksi todellakaan olisi halunnut kaikkien elämäntapahtumiensa menevän jyrkän konservatiivisesti ajattelevan aviomiehen tietoon, koska oli varma että aviomies uskontonsa vuoksi paheksuisi häntä. Kun aviovaimon ystävä sai lopulta tietää, että pariskunnan aviomiehelle on kerrottu kaikki hänen asiansa eteenpäin ja mies oli tiettävästi myös joka kerta paheksunut ja joskus jopa suuttunut naisen yksityiselämän tapahtumista, niin siihenpä loppui näiden naisten vuosia kestänyt ystävyys.

Vierailija
520/675 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen asian niin, että kun juttelen asioista ystäväni kanssa, kerron vain niitä asioita, joista minua ei haittaa, jos hän kertoo puolisolleen. Osa ystävistäni varmasti jakaa asioita, osa taas ei.

Itse teen niin, että puhun puolisoni kanssa vain niistä asioista, jotka vaikuttavat suoraan myös hänen elämäänsä, kuten se, kun lapsemme kummi erosi puolisostaan. Muuten kerron asioista puolisolleni vain, jos ystäväni kaipaa häneltä neuvoja; muutama ystäväni on vuosien varrella kaivannut häneltä miehen mielipidettä. Yleisesti ottaen en kuitenkaan kerro miehelleni kaikkia asioita, joita ystäväni ovat minulle kertoneet, sillä kunnioitan ystävyyttä ja ystäväni oikeutta yksityisyyteen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän