Mitä ajattelet äidistä, joka lähtee töihin vauvan ollessa 3kk?
Kommentit (144)
En mitään ihmeellistä. Kaikki tavallaan. Itse jatkoin viikonlopputyötäni kun esikoinen tuli 4kk, muuten olin kyllä kotona joten enempi harrastuksenomaisestihan tuo meni :) nyt olen ollut 1,5v kokonaan kotona ja aloitan pian 15h/vk ilta-/viikonloppuhommat kun kuopus on reilun vuoden ikäinen. Kaipaan muutakin kuin kotona oloa vaikka kerhoissa käydäänkin ja ystäviä nähdään.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 19:45"]
Ruoskikaa ihan vapaasti vaan, mutta alle vuoden ikäiselle äiti on tärkein. Imetys on tärkeää sekin.
[/quote]
Kauhean moni tuntuu ajattrlevan näin. Mutta miten se lapsi kestää sen jos äiti esim kuolee. Tai annetaan heti adoptioon.
Kyllä lapsi kiintyy eniten siihen kuka hänen kanssaan on. Ja se ei kaikissa tapauksissa ole äiti.
Suomi on ainut maa, missä saa olla näin pitkään kotona lapsen kanssa.. Suomi on myös ainut maa, missä on näin korkeat sosiaalietuudet, ja ainut maa missä on kaikille ilmainen koulutus ja terveydenhuolto..
Ei tarvitse ihmetellä miksi suomalaisia ei kiinnosta töitten teko, vaan puolustellaan kotona oloa..
Minä palasin töihin vauvan ollessa 3kk. Syynä ihan vain se, että kaipasin takaisin töihin ja mieheni taas oli enemmän kuin mielellään jäämässä kotiin. Tekisin uudestaan.