Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet äidistä, joka lähtee töihin vauvan ollessa 3kk?

Vierailija
10.11.2014 |

Toinen vanhempi jää kotiin lapsen kanssa.

Kommentit (144)

Vierailija
121/144 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 20:59"]Mikä juttu tämä on.. Että oletetaan että automaattisesti se on aina äiti joka hoitaa lapset? Äiti joka saa erossa automaattisesti lapset. Äiti, joka tekee aina kaiken? Kyllä sillä lapsella on toinenkin vanhempi, missä sen vastuu on?

Miksi isiä ei paheksuta, kun ne ei jää hoitamaan vauvaa? Isilläkin on mahdollisuus isyyslomaan. Miksi oletetaan että lastensairastuessa isä menee aina töihin eikä äiti? 

Naisena saat perheasioista aina paskaa niskaasi, teit mitä tahaansa:

-Jos et hanki lapsia, on sinussa "jotain vialla"

-Jos hankit lapsen, etkä ole 3-vuotta kodinhoidotuella kotona niikuin kaikki av-mammat. Olet paska äiti.

-Jos lapsen isä hoitaa lapsia, on se automaattisesti tossu nalla oleva lassukka. Ei ole mahdollista että isä haluaisi viettää aikaa uuden perheen jäsenen kanssa, vaan hormoonimamma on pakottanut lassukka miehen kotiin. 

-Naisella on "uraputki" päällä, jos hän menee takaisin töihin. Ei voi olla mahdollista että äiti olisi töissä paikassa josta oikeasti tykkää. Myös äiti voi tehdä lyhennettyä työviikkoa tai osa-aikatöitä. Oletetaan kun äiti menee töihin, hän hylkää vauvan lopullisesti. Äidin oletetaan olevan töissä 24/7, heti kun menee takaisin töihin.

-Naisella on automaattisesti "ura" jos hän tekee työkseen muuta kun on Siwan kassalla myymässä maitoa. Tai mikä pahinta.. On muutakin kuin kotiäiti!

ps. Erityisen paska-äiti on myös silloin, jos erehtyy menemään kauppaan tai edes roskikselle ilman vauvaa. 

..Paskamyrskyä luvassa..

[/quote]

Asiallista, kiitos! Noiden häijyyttään huutelevien kommentit pyyhkiytyivät pois kun luki tämän ja sai jopa hymyn kasvoille kun voi reilusti kuulua paska äiti kerhoon eikä häpeä myöntää sitä. Kyllä naisena ja vauvan äitinä on rintamalla etulinjassa kun paremmuuttaan todistelevat ampuvat rivissä. Tilannetta toki helpottaa äidin väsymys, yksinäisyys ja masennus..Mutta. Meillä vauvan isä on yhtä hyvä hoitaja ja rakastaa lapsiamme niin paljon, että jää kotiin lasten kanssa kun äitinä lähden töihin vauvan ollessa 3,5kk.

Vierailija
122/144 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 22:08"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 19:46"]

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 19:42"]No ajattelen että todennäköisesti äiti tajuaa surulla hieman myöhemmin, miten lyhyitä lapsuuden vuodet ovat, ja miten typerän ja lyhytnäköisen ratkaisun teki. Ensimmäisen vuoden läheisyyden hetkiä ei korvaa mikään. Ajattelen myös että ehkä äidillä on kova näyttämisen halu. [/quote] Miksi sitten isältä pitäisi riistää tämä "ainutlaatuinen" kokemus? Aika epäreilua!

[/quote]

Isät eivät tutkimusten mukaan toimi lasten kanssa kuin äidit - tai edes kodin kanssa. isät sylittelevät vähemmän, hellivät vähemmän, puhuvat lapsille vähemmän, tarjoavat vähemmän virikkeitä (ihan tavallista ruuanlaittoa, tismaamista jne). Siksi isät ottavat ajan lasten kanssa aidosti lomana, lapsi on sivuseikka. Naisille asia on toisin, lapsi menee edelle.
[/quote]

Ehkä teidän perheessä. Katsoisit peiliin ja lakkaisit arvostelemasta muiden perheiden ratkaisuja. Jos olet kotona vailla minuutta kyräillen parisuhdetta niin oma kateutesi kertoo syyn miksi olet niin vihainen niille joilla miehet osallistuu koska rakastavat- äitiä ja lasta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/144 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti rassu ei tiedä miten paljon menettää kun jättää vauvan ja katsoo että työ on tärkeempi. Tulee katumaan viimeistään kuolinvuoteella.

Vierailija
124/144 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 09:15"]

Minun kohdallani kyse oli siitä, että lapsen isä jäi raskausaikana työttömäksi eikä onnistunut saamaan töitä. Palasin töihin vauvan ollessa 3,5kk. En olisi halunnut, mutta ei ollut varaa jäädä kotiinkaan.

[/quote] olin työtön ja mulla oli varaa jäädä kotiin yli 3 vuodeksi, oli toki mies, ei saatu tukea yhteiskunnalta

Vierailija
125/144 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ainakin yksi aikaisin töihin palannut äiti, ei kaduta enkä häpeä. :) olen edelleen hyvä äiti lapsilleni, jotka ovat sosiaalisia ja rohkeita ja muista välittäviä tavallisia mukuloita :) itse olen työssäni hyvä ja keskivertoa varakkaampi. Taitaa olla kateellisia kastikkeen hajuisia äitejä liikenteessä täällä kun laitetaan vastuu vaan äitien päälle kodin- ja lastenhoidosta.
Kaikki on erilaisia, kullakin eri tilanne. Miksi helistää sormea niille jotka elävät itse, vaikka lapsia onkin.

Vierailija
126/144 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 21:04"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 19:33"]Toinen vanhempi jää kotiin lapsen kanssa.
[/quote]
Riippuu siitä miten pitkäksi aikaa se toinen jää kotiin. Täysin. Suosittelen että lapset tehdään sitten kun ne itse voidaan hoitaa. Edes pari vuotta kotona.
Itse en olisi moiseen pystynyt -jättämään noin pientä.
[/quote]
Lisäksi ajattelen, että nuoret vanhemmat tai nuori vanhempi kyseessä. Mummoäidit hoitaa lapsensa. Oravanpyörästä on kiva hengähtää hetki!

Vierailija
127/144 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 20:48"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 19:33"]Toinen vanhempi jää kotiin lapsen kanssa.
[/quote]

Itse lähtisin mielläni jo töihin... vauva 2kk
[/quote]

Miksi?
[/quote]

Ensinnäkin tällä hetkellä se olisi rahallisesti parempi vaihtoehto, mies työtön. Mutta syitä on toki muitakin. Enkä nää noissa lapsissani mitään eroa, esikoisen kanssa olin 3 vuotta kotona ja keskimmäinen oli 1v kun isä jäi hänen kanssaan. Mitä pahaa siinä on jos äiti menee töihin ja toinen vanhempi jää hoitamaan?

Vierailija
128/144 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 20:59"]Mikä juttu tämä on.. Että oletetaan että automaattisesti se on aina äiti joka hoitaa lapset? Äiti joka saa erossa automaattisesti lapset. Äiti, joka tekee aina kaiken? Kyllä sillä lapsella on toinenkin vanhempi, missä sen vastuu on?

Miksi isiä ei paheksuta, kun ne ei jää hoitamaan vauvaa? Isilläkin on mahdollisuus isyyslomaan. Miksi oletetaan että lastensairastuessa isä menee aina töihin eikä äiti? 

Naisena saat perheasioista aina paskaa niskaasi, teit mitä tahaansa:

-Jos et hanki lapsia, on sinussa "jotain vialla"

-Jos hankit lapsen, etkä ole 3-vuotta kodinhoidotuella kotona niikuin kaikki av-mammat. Olet paska äiti.

-Jos lapsen isä hoitaa lapsia, on se automaattisesti tossu nalla oleva lassukka. Ei ole mahdollista että isä haluaisi viettää aikaa uuden perheen jäsenen kanssa, vaan hormoonimamma on pakottanut lassukka miehen kotiin. 

-Naisella on "uraputki" päällä, jos hän menee takaisin töihin. Ei voi olla mahdollista että äiti olisi töissä paikassa josta oikeasti tykkää. Myös äiti voi tehdä lyhennettyä työviikkoa tai osa-aikatöitä. Oletetaan kun äiti menee töihin, hän hylkää vauvan lopullisesti. Äidin oletetaan olevan töissä 24/7, heti kun menee takaisin töihin.

-Naisella on automaattisesti "ura" jos hän tekee työkseen muuta kun on Siwan kassalla myymässä maitoa. Tai mikä pahinta.. On muutakin kuin kotiäiti!

ps. Erityisen paska-äiti on myös silloin, jos erehtyy menemään kauppaan tai edes roskikselle ilman vauvaa. 

..Paskamyrskyä luvassa..

[/quote]

Puhut vähän, mutta asiaa!! :D

Vierailija
129/144 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 73!

Vähän taitaa oma turhautumien paistaa läpi.. :D

On vaan ihan perseestä saada tätä samankaltaista paskaa niskaan 8kk vauvan äitinä. Vauvan kanssa vaan sattui niin, että minulla on työpaikka jossa oikeasti viihdyn. Mies taas oli kyllästynyt työhönsä, ja haluaisi vaihtaa työpaikkaa, jo silloin kun odotin vauvaa.. Sovittiin sitten niin, että minä saan mennä töihin ja hän jää vauvan kanssa kotiin. Olemme molemmat olleet tyytyväisiä tähän ratkaisuun. Mies saa olla kotona, ja miettiä rauhassa työpaikan vaihtoa. 

T:Paska mamma nro 67

Vierailija
130/144 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 21:10"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 20:48"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 19:33"]Toinen vanhempi jää kotiin lapsen kanssa.
[/quote]

Itse lähtisin mielläni jo töihin... vauva 2kk
[/quote]

Miksi?
[/quote]

Ensinnäkin tällä hetkellä se olisi rahallisesti parempi vaihtoehto, mies työtön. Mutta syitä on toki muitakin. Enkä nää noissa lapsissani mitään eroa, esikoisen kanssa olin 3 vuotta kotona ja keskimmäinen oli 1v kun isä jäi hänen kanssaan. Mitä pahaa siinä on jos äiti menee töihin ja toinen vanhempi jää hoitamaan?
[/quote]

Ei mitään pahaa, mutta jäähän siinä vähän ulkopuoliseksi.
Tuo työttömyys asia on ihan ymmärrettävä

Vierailija
131/144 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persaukinen.

Vierailija
132/144 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 21:26"]Kiitos 73!

On vaan ihan perseestä saada tätä samankaltaista paskaa niskaan 8kk vauvan äitinä. Vauvan kanssa vaan sattui niin, että minulla on työpaikka jossa oikeasti viihdyn. Mies taas oli kyllästynyt työhönsä, ja haluaisi vaihtaa työpaikkaa, jo silloin kun odotin vauvaa.. Sovittiin sitten niin, että minä saan mennä töihin ja hän jää vauvan kanssa kotiin. Olemme molemmat olleet tyytyväisiä tähän ratkaisuun. Mies saa olla kotona, ja miettiä rauhassa työpaikan vaihtoa. 

[/quote]

pikkasen eri juttu että menet töihin vauvan ollessa 8kk kuin aloituksessa mainittu 3kk.

Vierailija
133/144 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 20:55"]

Kehityspsykologia pakolliseksi oppiaineeksi.

[/quote]

Tää on enemmänkin keittiöpsykologiaa. Mikään psykologinen teoria ei toimi yks yhteen niin, että sieltä katsotaan 100% varmasti toteutuva kehityskulku.

Vierailija
134/144 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 21:26"]Kiitos 73!

[/quote]

Itselläni poika oli 1v kun lähdin kouluun ja mies jäi kotiin. Nyt mietin vauvan kohdalla milloin lähden takaisin töihin. Minä kans tykkään työstäni ja sitten mieskin on tällä hetkellä työtön, niin boisi vallan hyvin jäädä vauvan kanssa :)

T: toinen paska mamma nro 73 :)

Vierailija
135/144 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mennyt töihin, mutta kouluun. Ja kyllä luokittelen itseni "äitityypiksi". Esikoisen kanssa olin kotona 3 vuotta, oli ihanaa aikaa. Harmi vaan, että silloisella ammatillani en saanut töitä. Jatkoin opiskeluita ja sain vauvan kesken opiskeluiden. Meillä paljo  säästöjä, joten mies saattoi jäädä yrityksestään tauolle. Teki vähän töitä kotoa käsin. 

Kävin koulussa ja imetin. Mies tuli joskus koululle vauvan kanssa tai sitten vauva söi pumpattua maitoa pullosta. Lapselle ja isälle syntyi läheinem suhde ja niin myös minun ja lapsen välille.

En ymmärrä tätä kauhistelua.

Vierailija
136/144 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 21:31"]

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 21:10"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 20:48"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 19:33"]Toinen vanhempi jää kotiin lapsen kanssa. [/quote] Itse lähtisin mielläni jo töihin... vauva 2kk [/quote] Miksi? [/quote] Ensinnäkin tällä hetkellä se olisi rahallisesti parempi vaihtoehto, mies työtön. Mutta syitä on toki muitakin. Enkä nää noissa lapsissani mitään eroa, esikoisen kanssa olin 3 vuotta kotona ja keskimmäinen oli 1v kun isä jäi hänen kanssaan. Mitä pahaa siinä on jos äiti menee töihin ja toinen vanhempi jää hoitamaan? [/quote] Ei mitään pahaa, mutta jäähän siinä vähän ulkopuoliseksi. Tuo työttömyys asia on ihan ymmärrettävä

[/quote]

Ulkopuoliseksi mistä? Siitä mistä isäkin, eikö? Miksi isän tunteet olisivat vähempiarvoiset?

Alan kyllä olla sitä mieltä, että kyllä noille miesasiamiehille tosiaan on tarvetta. Ajaapahan joku edes isienkin oikeuksia.

Vierailija
137/144 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 21:32"]

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 21:26"]Kiitos 73! Vähän taitaa oma turhautumien paistaa läpi.. :D On vaan ihan perseestä saada tätä samankaltaista paskaa niskaan 8kk vauvan äitinä. Vauvan kanssa vaan sattui niin, että minulla on työpaikka jossa oikeasti viihdyn. Mies taas oli kyllästynyt työhönsä, ja haluaisi vaihtaa työpaikkaa, jo silloin kun odotin vauvaa.. Sovittiin sitten niin, että minä saan mennä töihin ja hän jää vauvan kanssa kotiin. Olemme molemmat olleet tyytyväisiä tähän ratkaisuun. Mies saa olla kotona, ja miettiä rauhassa työpaikan vaihtoa.  T:Paska mamma nro 67   [/quote] pikkasen eri juttu että menet töihin vauvan ollessa 8kk kuin aloituksessa mainittu 3kk.

[/quote]

Ei varmaan pitäis sanoa.. Mutta palasin töihin 4kk sitten.. Vauva oli siis 4kk vanha, kun menin takaisin töihin. 

Olen saanut todella paljon syyllistämistä asiasta puoli tutuilta. "Eikö sun pitäis olla kotona vauvan kans" Oma äitini, anoppi ja pomoni on sentään ymmärtänyt. Että en todellakaan ole hylännyt vauvaani. Työ ei ole minulle kaikki kaikessa, eikä 100% kotäityis itsestäänselvyys.

Tämä on oikeasti pelastanut parisuhteen. Mieheni ei ole vuosiin saanut sitä "omaa aikaa" nyt sitä on luvassa vauvan kanssa kotona. Omalla ajalla en tarkoita sitä, että pitäisi ryypätä ja rellestää. Se kun tuntuu olevan monen av-mamman käsitys "miehen omasta ajasta". Vaan ihan vaan sitä, että voi katsoa vauvan kanssa vaikka telkkaria sohvalla ja nukkua jos nukuttaa. Ja kutsua vaikka kavereita ja sukulaisia kylään! Myös miehellä on oikeus olla kotona, ei vain äitillä!

Vierailija
138/144 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menin töihin kun vauva oli 5kk. Imetin 1-vuotiaaksi, nukuin vauva.kainalossa. Illat ja viikonloput vauva oli käytännössä katsoen mun jatke, koko ajan lähellä. Saatiin olla paljon lähekkäin, vaikka olin arkisin 8 tuntia päivässä pois. Noista 8 tunnista vauva nukkui 4.

Tämä lapsi on erittäin kiintynyt minuun. Ja isäänsä! Tasapainoinen, reipas, iloinen. Ja lämmin ja rakastava.

Vierailija
139/144 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 19:46"]

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 19:42"]No ajattelen että todennäköisesti äiti tajuaa surulla hieman myöhemmin, miten lyhyitä lapsuuden vuodet ovat, ja miten typerän ja lyhytnäköisen ratkaisun teki. Ensimmäisen vuoden läheisyyden hetkiä ei korvaa mikään. Ajattelen myös että ehkä äidillä on kova näyttämisen halu. [/quote] Miksi sitten isältä pitäisi riistää tämä "ainutlaatuinen" kokemus? Aika epäreilua!

[/quote]

Isät eivät tutkimusten mukaan toimi lasten kanssa kuin äidit - tai edes kodin kanssa. isät sylittelevät vähemmän, hellivät vähemmän, puhuvat lapsille vähemmän, tarjoavat vähemmän virikkeitä (ihan tavallista ruuanlaittoa, tismaamista jne). Siksi isät ottavat ajan lasten kanssa aidosti lomana, lapsi on sivuseikka. Naisille asia on toisin, lapsi menee edelle.

Vierailija
140/144 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 22:08"]

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 19:46"]

[/quote]

[/quote]

öö... Mistä olet tälläistä lukenut? Saisko mustaa valkoisella?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi