Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummalla puolella mielestäsi kuuluu kävellä?

Vierailija
10.11.2014 |

Vasemmalla vai oikealla? Vai jopa keskellä tietä? Vai missä vaan huvittaa?

Onko edes "oikeaa tapaa"?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmalla puolella minut lapsena opetettiin kävelemään, näköjään johtuu siitä, että lähellä oli paljon teitä ilman kevyen liikenteen väylää, lainkin mukaan ajoradan vasenta reunaa.

Siitä jäi päälle käsitys kulkea aina vasemmassa reunassa jalan ja oikeassa pyörällä. On helpompi ja turvallisempi muuten ohittaa pyörällä vastaantulevia lapsia kun ollaan kasvokkain; lapsi siis vasemmassa reunassa oman suuntansa mukaan ja itse tulen oikeaa eli samaa reunaa pyörällä vastaan. Kumpikin näkee. Jos samaan suuntaan mennään oikealla, lapsi ei näe ja saattaa koukata eteen kun on ohittamassa.

Pelkään hulluja pyöräilijöitä, jotka tulee päälle kun kävelee vasenta reunaa. Ne ei vaan väistä, kamalalla raivolla tulis vaikka päin!

Vierailija
22/24 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa OIKEANPUOLEINEN LIIKENNE. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että jos nyt kävelet syystä tai toisesta vasemmalla puolella niin se on sinun VELVOLLISUUTESI väistää jos oikeanpuoleinen tulee vastaan. Miksi niin vaikeaa peruskäytössääntöjä osata. Kävellään kolmisin ja koiran kanssa eikä viitsitä väistää. JOskus pidemmän oikeudella tahallisesti pysähdyn kaivamaan laukkua tai jyrään kohti, jos "kadunvaltaajat" tulevat. Itse väistän aina "väärällä" puolella ollessani toista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 21:11"]

Suomessa OIKEANPUOLEINEN LIIKENNE. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että jos nyt kävelet syystä tai toisesta vasemmalla puolella niin se on sinun VELVOLLISUUTESI väistää jos oikeanpuoleinen tulee vastaan. Miksi niin vaikeaa peruskäytössääntöjä osata. Kävellään kolmisin ja koiran kanssa eikä viitsitä väistää. JOskus pidemmän oikeudella tahallisesti pysähdyn kaivamaan laukkua tai jyrään kohti, jos "kadunvaltaajat" tulevat. Itse väistän aina "väärällä" puolella ollessani toista. 

[/quote]

Lain mukaan jalankulkija kulkee reunassa. Kummassa tahansa. Isompi väistää aina, pyöräilijä jalankulkijaa. Velvollisuus on noudattaa lakia.

Vierailija
24/24 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 21:11"]

[/quote]

Niinhän sitä sanotaan, että fiksumpi väistää..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän