JOS ET KUULU KIRKKOON NIIN MIKSI
Sinä vietät kirkollisia vapaapäiviä? Esim pääsiäinen,joulu, loppianen.. Ne pitävät sisällään vapaapäiviä, ja jos et kuulu kirkkoon niin sinulle ei kuuluisi moiseyt vapaat!
Töihin siis, lusmut!!
Kommentit (40)
En vietäkään! En ole tällä hetkellä duunissa mutta jos olisin, kelpaisivat ko. työpäivät mainiosti. Sen sijaan sille en voi mitään ettei meillä yliopistolla ole toimintaa juhlapyhinä joten kouluun en pääse vaikka voisin mielelläni mennäkin.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:41"]
Sinä vietät kirkollisia vapaapäiviä? Esim pääsiäinen,joulu, loppianen.. Ne pitävät sisällään vapaapäiviä, ja jos et kuulu kirkkoon niin sinulle ei kuuluisi moiseyt vapaat! Töihin siis, lusmut!!
[/quote]
Sinä joka kuulut kirkkoon: Käytkö kirkossa kaikkina näinä kirkollisina juhlapyhinä palvomassa jumalaasi? Jos et, mikset? Kirkkoon siis, lusmut!
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:53"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:51"]
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:50"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:46"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:42"]Onko palstalle löytänyt tiensä kirkkohullu? [/quote] Perustele minulle että miksi kirkkoon kuulumaton hlö saa viettää juhlapyhinä vapaata? [/quote] Mun työpaikka nyt ei vaan ole auki juhlapyhinä. Mites menet? [/quote] Avaat sen, pöhlö!
[/quote]
Tykkäisiköhän työnantaja kun ilmoittaisin että olen tästälähin kirkolliset pyhät töissä ja minulle kuuluu maksaa niiltä pyhiltä pyhälisät? Vaikka se pulju on siis edelleen kiinni.
[/quote]
Mihi sä pyhälisää tarviit ku et pidä sitä päivää pyhäpäivänä? Sullehan se on vaan tavallinen päivä muiden joukossa.
Perustele itse, miksi kaikkien kirkkoon kuulumattomien tai eri uskontoa tunnustan pitää välillisesti vähintään osallistua kirkone kustannuksiin (yhteisövero). Joku hautausmaat tai väestökirjanpito ei kelpaa syyksi, koska Väestörekisterikeskus ja se mitä ruumiille tehdään kuoleman jälkeen pitäisi kyllä järkevämpi pystyä hoitamaan. Kaikkien kirkkojen ylläpidon tarpeettomuudesta nyt puhumattakaan.
Voin luopua kirkkopyhien vapaista, jos kaikki kirkkoon kuuluvat siirtyvät ilman palkankorotusta 6-päiväiseen työviikkoon. Siis Raamatun luomiskertomuksen mukaisesti. Eihän jumalakaan vielä lauantaina lonkkaa vetänyt, vaan tekaisi siinä vielä ihmisen!
Jos kuulut kirkkoon, miksi pidät viikossa kaksi vapaapäivää? Jumalasi lupasi vain yhden.
Miksi kirkkoon kuuluvat änkeävät sunnuntaisin aamuvuoroon? Eikö silloin pitäisi olla jumalaa palvomassa, eikä viemässä kirkkoon kuulumattomilta työvuorot? Miksi kirkkoon kuuluvat saavat pitää vapaapäivän itsenäisyyspäivänä tai vappuna? Ei ne ole kirkkopyhiä, töihin siitä laiskiaiset!!!
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:55"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:53"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:51"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:50"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:46"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:42"]Onko palstalle löytänyt tiensä kirkkohullu?
[/quote]
Perustele minulle että miksi kirkkoon kuulumaton hlö saa viettää juhlapyhinä vapaata?
[/quote]
Mun työpaikka nyt ei vaan ole auki juhlapyhinä. Mites menet?
[/quote]
Avaat sen, pöhlö!
[/quote]
Ei oo avainta.
[/quote]
Kummallista ettei ole oman työpaikan avainta.. Jää sinne yöks nii saat oven avattua sisäpuolelta
[/quote]
Meinaat ettet keksi yhtään alaa jossa kaikilla työntekijöillä ei ole avainta eikä saa. Saati jäädä yöksi, koska hälärit.
Ei Jumala määrännyt työpäiviä, vaan seitsämänpäiväisen viikkorytmin. Se on luomiskertomuksesta ja jos olisimme oikein pakanoita voisimme noudattaa mitä tahansa muuta. Pidempää tai lyhempää, mutta noudatamme satuolennon luomaa rytmiä.
Toisekseen Jumalan kansa lepäisi lauantaina eli sapattina. Kuolemanrangaistuksen uhalla sen piti pyhittää lepopäivä.
Juu ja uskovaisille nämä päivät vois sitten olla palkattomia kun kerran haluavat jeppen syntymän/kuoleman/uroteon varjolla maata perse homeessa sängyssä.
Ja muutenkin uskovaisista voi varmaan kieltää sunnuntai-liikkumisen koska se on lepopäivä. Ja mitä muita vajaita juttuja se hömppäkirjat pitää sisällään. Joo joka viikonloppu on pakko istua kirkossa 3 tuntia, vai eikö kiinosta saarna, mikä uskovainen se sellainen on?!??
jos te saatanan kiihkot alatte toimimaan niinkuin on määrätty niin kyllä minä seison vaikka ilman palkkaa töissä. Mutta ei, kiihkouskis haluaa vaan rusinat pullasta eli ne vapaapäivät viis kirkonmenoista tms. Niissä käydään joskus ja jouluna.
Hmmm... Sanotaanko nyt vaikka siksi, että ei huvittaisi viettää pyhäpäiviä putkassa. Sillä sinne mut epäilemättä vietäisiin, jos yrittäisin murtautua työpaikalleni esimerkiksi joulupäivänä.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:59"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:53"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:51"]
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:50"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:46"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:42"]Onko palstalle löytänyt tiensä kirkkohullu? [/quote] Perustele minulle että miksi kirkkoon kuulumaton hlö saa viettää juhlapyhinä vapaata? [/quote] Mun työpaikka nyt ei vaan ole auki juhlapyhinä. Mites menet? [/quote] Avaat sen, pöhlö!
[/quote]
Tykkäisiköhän työnantaja kun ilmoittaisin että olen tästälähin kirkolliset pyhät töissä ja minulle kuuluu maksaa niiltä pyhiltä pyhälisät? Vaikka se pulju on siis edelleen kiinni.
[/quote]
Mihi sä pyhälisää tarviit ku et pidä sitä päivää pyhäpäivänä? Sullehan se on vaan tavallinen päivä muiden joukossa.
[/quote]
Sen takia, että uskovaiset eivät halua olla silloin töissä. Pakko maksaa enemmän. Kysynnän ja tarjonnan laki :).
En kuulu kirkkoon enkä vietä kirkollisia juhlia ja olen töissä silloin kun käsketään on sitten kirkollinen vapaa tai ei
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:42"]Onko palstalle löytänyt tiensä kirkkohullu?
[/quote]
Onhan se vaihtelua wt- ja läskihullun juttuihin....
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:59"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:53"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:51"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Noku se laki...
Siksi koska edustamallasi lutku-valtionkirkolla on valta määritellä KANSALLISET juhlahpyhät.
Tämä kirkko ei enään julista jumalan sanaa. Siksi erosin.
No, ne vapaapäivät onkin ainut hyvä asia, mitä kristinusko on saanut aikaan.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:53"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:51"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:50"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:46"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:42"]Onko palstalle löytänyt tiensä kirkkohullu?
[/quote]
Perustele minulle että miksi kirkkoon kuulumaton hlö saa viettää juhlapyhinä vapaata?
[/quote]
Mun työpaikka nyt ei vaan ole auki juhlapyhinä. Mites menet?
[/quote]
Avaat sen, pöhlö!
[/quote]
Ei oo avainta.
[/quote]
Kummallista ettei ole oman työpaikan avainta.. Jää sinne yöks nii saat oven avattua sisäpuolelta