JOS ET KUULU KIRKKOON NIIN MIKSI
Sinä vietät kirkollisia vapaapäiviä? Esim pääsiäinen,joulu, loppianen.. Ne pitävät sisällään vapaapäiviä, ja jos et kuulu kirkkoon niin sinulle ei kuuluisi moiseyt vapaat!
Töihin siis, lusmut!!
Kommentit (40)
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:42"]Onko palstalle löytänyt tiensä kirkkohullu?
[/quote]
Perustele minulle että miksi kirkkoon kuulumaton hlö saa viettää juhlapyhinä vapaata?
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:46"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:42"]Onko palstalle löytänyt tiensä kirkkohullu?
[/quote]
Perustele minulle että miksi kirkkoon kuulumaton hlö saa viettää juhlapyhinä vapaata?
[/quote]
EN VARMASTI PERUSTELE
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:46"]
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:42"]Onko palstalle löytänyt tiensä kirkkohullu? [/quote] Perustele minulle että miksi kirkkoon kuulumaton hlö saa viettää juhlapyhinä vapaata?
[/quote]
Koska me tarvitsemme vapaapäivä työn vastapainoksi.
Satuolennot eivät liity siihen millään lailla.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:41"]
Sinä vietät kirkollisia vapaapäiviä? Esim pääsiäinen,joulu, loppianen.. Ne pitävät sisällään vapaapäiviä, ja jos et kuulu kirkkoon niin sinulle ei kuuluisi moiseyt vapaat! Töihin siis, lusmut!!
[/quote]
psst. mä voin kertoa sulle salaisuuden. on sellaisia aloja, joilla ollaan töissä myös pyhinä, mutta älä kerro kenellekään. jookos. Mä olen aina joulun ja pääsiäisen töissä, jotta jessenassen kaverit saa juhlia synttäreitä ja hautajaisia ja ylösnousemuksia kaikessa rauhassa.
Taas tämä sama... Oletko ikinä kuullut, että on maita, joissa ei ole lainkaan kirkollisia vapaapäiviä, mutta silti kansallisia vapaapäiviä on ainakin yhtä monta kuin meillä Suomessa. Ne vain ovat eri päiviä: on veteraanien päivää, presidentin päivää, kuninkaan/kuningattaren syntymäpäivää, naisten päivää, työn päivää jne jne. Vapaapäivien määrä ei ole missään yhteydessä uskonnollisuuteen. Toisekseen yksilö voi harvoin valita itse, minkä yhteiskunnan sääntöjä noudattaa.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:42"]Onko palstalle löytänyt tiensä kirkkohullu? [/quote] Perustele minulle että miksi kirkkoon kuulumaton hlö saa viettää juhlapyhinä vapaata?
[/quote]
Meillä pulju on kiinni kyseiset pyhät. Lisäksi työehtosopimukseni mukaan minulle kuuluu tietyt palkalliset vapaapäivät.
siinä on vaan se ongelma, että työnantaja ei päästä töihin.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:46"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:42"]Onko palstalle löytänyt tiensä kirkkohullu?
[/quote]
[/quote]
Mun työpaikka nyt ei vaan ole auki juhlapyhinä. Mites menet?
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:50"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:46"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:42"]Onko palstalle löytänyt tiensä kirkkohullu?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Avaat sen, pöhlö!
Köhköh, ne ovat pakanallisia pyhiä, senkin varas! -pakana
[/quote]
Siksi, että hän elää suomalaisessa yhteiskunnassa ja häntä koskevat suomalaiset työehtosopimukset. Ei sopimuksia tehdä kutakin yksilöä varten erikseen.
Suurimmalle osalle kirkollisia pyhiä löytyy vanhempi vastine pakana-aikaisesta kansanperinteestä. Eivätkä kaikki uskonnolliset valtiotkaan keskity kirkkopyhiin vaan muihin vapaisiin, esim. USAssa ei ole vapaata muut kuin eka joulupäivä ja eka pääsiäispäivä. Sen sijaan on runsaasti muita vapaita, kuten labor day, kiitospäivä, presidenttien päivä jne.
No itseasiassa pyydän kaikki mahdolliset kirkollisvapaat työpäiväiviksi jos vain mahdollista, välillä ihan vituttaa kun koko Suomi pysähtyy jonkin jonninjoutavan päivän vuoksi. Onneksi saa vähintään tuplapalkan sitten näinä päivinä :)
T. Kuutena jouluaattona peräkkäin työskennellyt
Ihan TES:n mukaiset vapaat saan, kuten muutkin. Toki välillä pääsen olemaan tuplaliksalla töissä ja sekin kelpaa :). Otsikkoon vastaus kuuluu, että ei ole mitään syytä kuulua kirkkoon, joten en siihen liity. Samoin kun en liity perussuomalaisiinkaan, kun ei heidän kanssaan yhteisiä intressejä ole vaikka heillä varmaan on keskenään hauskaa.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:51"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:50"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:46"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:42"]Onko palstalle löytänyt tiensä kirkkohullu?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Avaat sen, pöhlö!
[/quote]
Ei oo avainta.
Koska työehtosopimuksen mukaan mun pitää olla vapaalla silloin.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:51"]
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:50"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:46"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:42"]Onko palstalle löytänyt tiensä kirkkohullu? [/quote] Perustele minulle että miksi kirkkoon kuulumaton hlö saa viettää juhlapyhinä vapaata? [/quote] Mun työpaikka nyt ei vaan ole auki juhlapyhinä. Mites menet? [/quote] Avaat sen, pöhlö!
[/quote]
Tykkäisiköhän työnantaja kun ilmoittaisin että olen tästälähin kirkolliset pyhät töissä ja minulle kuuluu maksaa niiltä pyhiltä pyhälisät? Vaikka se pulju on siis edelleen kiinni.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:51"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:50"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:46"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:42"]Onko palstalle löytänyt tiensä kirkkohullu?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Avaat sen, pöhlö!
[/quote]
Oh god, nyt kun et tuohon parempaa keksinyt olisit voinut olla nolaamatta itseäsi :DD
Ihan oikeasti. Risoo tämä kristittyjen sokea sivistymättömyys. Sehän on ihan lukiotason törpöille opetettava asia, että kristittyjen pyhät ovat pakanapyhien päälle teipattuja pyhiä. Joulu on muunmuassa auringon syntymäpäivä ollut jo auvoisessa egyptissä, pakanoilla, kelteillä ja pohjoiset kansat pelkäsivät eri joulun henkiä. Jeesuksella ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Lue _historiasi_, moukka!
Onko palstalle löytänyt tiensä kirkkohullu?