Missä menee huumorin ja seksuaalisen ahdistelun raja?
Olen huomannut lähikauppani nuoren kassaneidon käyvän usein samaan aikaan uimahallissa. Käyn siellä siis aamuisin ennen töihin menoa, jolloin porukkaa on tosi vähän. Eli naamat tulee nopeasti puolin ja toisin tutuiksi. Hän on myös työkaverini lapsen kavereita, joten tavallaan tutun tuttu. Hän sattui tässä yksi päivä olemaan kassalla, kun kaupassa kävin. Hetken mielijohteesta heitin: "En meinannut tuntea näin vaatteet päällä." Kerroin jutusta kotona vaimolle ja hänen mielestä olin irstas sika, kun ahdistelin tolleen nuorta tyttöä. Mun mielestä tossa ei ollut mitään pahaa, harmitonta huumoria vain.
Mikä on palstan tuomio, olenko irstas síka vai huumoriveikko?
Kommentit (48)
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 15:42"]
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 15:39"]
Raja menee miehen naamassa. Komea mies saa vaikka läpsiä naista pyllylle, mutta ruman äijän katsekin on jo ahdistelua.
[/quote]
Ettekö te koskaan väsy jauhamaan tätä samaa paskaa? Joo,ette saa pillua,voi kyynel,asiaa varmaan auttaa avautua siitä mammapalstan jokaisessa ketjussa :D
Ap,joku voi ottaa ronskin huumorin ahdisteluna,joku toinen taas heittää yhtä roisia läppää takaisin. Ei siinä taida olla mitään selkeää sääntöä missä raja menee.
[/quote]
Etkö kestä kuulla totuutta, kun joudut noin raa'asti pilkkaamaan sen kertojaa? Se on kiistaton fakta, että asian ratkaisee tekijä eikä teko.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 15:51"]Keskustelu on lähtenyt käyntiin. Hyvä juttu!
Entäs kun paljastan, että huijasin hiukan. Todellisuudessa sukupuolet oli toisin päin. Vaimoni heitti tuon jutun 20v. kassapojalle. Minusta se ei ollut asiallista. Pitäis vähän paremmin tuntee, ennenkuin tollasta uskaltaa heittää.
AP
[/quote]
Niin mitä? Ihan yhtä epäasiallista oli kyseessä sitten poika tai tyttö. Jotenkin oletit, että on ihan ok nelikymppisen naisen kertoa nuorelle miehenalulle, että katselee tätä uimahallissa sillä silmällä? Ei tidellakaan ole. Itse varmaan miehenä siis koet, ettei sinua olisi haitannut jos olisit vielä nuori ja joku mamma tulisi siihen flirttailemaan, mutta tosiaankaan kaikki eivöt ole sinä.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 15:59"]
Raja menee miehen naamassa. Komea mies saa vaikka läpsiä naista pyllylle, mutta ruman äijän katsekin on jo ahdistelua.
[/quote]
Ettekö te koskaan väsy jauhamaan tätä samaa paskaa? Joo,ette saa pillua,voi kyynel,asiaa varmaan auttaa avautua siitä mammapalstan jokaisessa ketjussa :D
Ap,joku voi ottaa ronskin huumorin ahdisteluna,joku toinen taas heittää yhtä roisia läppää takaisin. Ei siinä taida olla mitään selkeää sääntöä missä raja menee.
[/quote]
Etkö kestä kuulla totuutta, kun joudut noin raa'asti pilkkaamaan sen kertojaa? Se on kiistaton fakta, että asian ratkaisee tekijä eikä teko.
[/quote]
Se että idiootit toistelevat sitä palstalla,ei tee asiasta "faktaa". Perseelle läpsiminen on seksuaalista häirintää,teki sen kuka hyvänsä.Katsominen ei ole.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:03"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Se että idiootit toistelevat sitä palstalla,ei tee asiasta "faktaa". Perseelle läpsiminen on seksuaalista häirintää,teki sen kuka hyvänsä.Katsominen ei ole.
[/quote] Joku voi kokea sen pyllylle läpsimisen imartelevana.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:04"]
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:03"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote] Joku voi kokea sen pyllylle läpsimisen imartelevana.
[/quote]
Ahaa,siis että "joku voi kokea sen imartelevan,taidan varmuuden vuoksi läpsiä kaikkia perseelle!" Varsinaisia sherlokkeja taas linjoilla. Useimmat ihmiset eivät halua,että heihin kosketaan ilman lupaa.
Toi vaatteet päällä tunteminen on niin vanha ja kulunut vitsi ettei mitään rajaa.
[/quote]
Joo, joku itseään komeana pitävä mies varmaan ajattelee noin ihan vain siksi, että saisi rauhassa harjoittaa sovinismiaan. Saattaisin tuossa tilanteessa läpsäistä takaisin, mutta en perseelle enkä ehkä ihan kevyestikään.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 15:51"]Keskustelu on lähtenyt käyntiin. Hyvä juttu!
Entäs kun paljastan, että huijasin hiukan. Todellisuudessa sukupuolet oli toisin päin. Vaimoni heitti tuon jutun 20v. kassapojalle. Minusta se ei ollut asiallista. Pitäis vähän paremmin tuntee, ennenkuin tollasta uskaltaa heittää.
AP
[/quote]
Niin mitä? Ihan yhtä epäasiallista oli kyseessä sitten poika tai tyttö. Jotenkin oletit, että on ihan ok nelikymppisen naisen kertoa nuorelle miehenalulle, että katselee tätä uimahallissa sillä silmällä? Ei tidellakaan ole. Itse varmaan miehenä siis koet, ettei sinua olisi haitannut jos olisit vielä nuori ja joku mamma tulisi siihen flirttailemaan, mutta tosiaankaan kaikki eivöt ole sinä.
[/quote]
Nyt meni hutiin.
Minä olin nimenomaan se joka piti tuota asiattomana. Mutta valitettavasti olen huomannut, että monet naiset ovat sokeita omien juttujensa seksistisyydelle. Ja toisaalta tunnen miehiä, ketkä ovat saaneet vastaavasta töissä jopa virallisen huomautuksen. Siksi huomatinkin vaimolle, että miehen tekemänä pitäisi sitä pidettäisiin törkeänä. Ei hänkään sitä kieltänyt, mutta piti omaa heittoaan hauskana.
Oli pakko testata miten tämä täällä otetaan vastaan. Kysymys kuuluukin, pitäisikö naistenkin siistiä suunsa vai kaikkien ottaa vähän rennommin ja jättää ahdistelusyytteet nostamatta?
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 15:51"]
Keskustelu on lähtenyt käyntiin. Hyvä juttu!
AP
[/quote]Te vaimon kanssa teette teille rajat, älä sekoita meitä siihen.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:25"]
AP
[/quote]
[/quote]
Nyt meni hutiin.
Minä olin nimenomaan se joka piti tuota asiattomana. Mutta valitettavasti olen huomannut, että monet naiset ovat sokeita omien juttujensa seksistisyydelle. Ja toisaalta tunnen miehiä, ketkä ovat saaneet vastaavasta töissä jopa virallisen huomautuksen. Siksi huomatinkin vaimolle, että miehen tekemänä pitäisi sitä pidettäisiin törkeänä. Ei hänkään sitä kieltänyt, mutta piti omaa heittoaan hauskana.
Oli pakko testata miten tämä täällä otetaan vastaan. Kysymys kuuluukin, pitäisikö naistenkin siistiä suunsa vai kaikkien ottaa vähän rennommin ja jättää ahdistelusyytteet nostamatta?
[/quote]
No joku ottaa tuollaisen rennosti, minä en kuulu niihin. Enkä itsekään heittäisi tuollaista juttua, tietenkään, koska en haluaisi sellaista heitettävän mulle.
raja menee siinä kokeeko normityyppi sen loukkaavana - hyvä maku sitten usein vielä pari askelta turvallisempaan suuntaan.
Aika typerä juttu minusta. Sellainen tyypillinen "antaa olla rahalla vaan" -juttu, joka ei ole hauska kuin äijän itsensä mielestä
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:25"]
AP
[/quote]
[/quote]
Nyt meni hutiin.
[/quote]
Naistenkin pitäisi siistiä suunsa. Ja sano vaimollesi,että keksii edes tuoreemmat läpät,jos kerran on pakko ahdistella. Taisin ensimmäisen olla ala-asteella,kun tuosta heitosta oli joku Pikku-Kalle-versio,missä Pikku-Kalle näki uimaopettajan muualla kuin uimahallissa.
Asiaton, ajattelematon ja ällö kommentti vaimoltasi.
nyt vasta luin (olen 33 kirjoittaja) lopun tarinasta. Eipä se muuta tilannetta yhtään, mutta olet oikeassa että häirintän suhtautumisessa on usein epätasa-arvoa. Entisellä työpaikallani nainen pyyetli yhtä miestä jatkuvasti ulos ja flirttaili toistuvasti, vaikka mies oli tehnyt selväksi että ei kiinnosta. Kaikki tiesivät asiasta ja vitsailivat siitä. Asian ollessa toisinpäin olis siihen suhtauduttu paljon tuomitsevammin (tämä oli jenkkilässä, jossa ko toiminta katsotaan jo aika tylyksi työpaikkahäirinnäksi).
Ilmeisesti kuulun vähemmistöön, sillä pitäisi tuollaista kommenttia pelkästään hauskana läppänä (vaikka onkin tuoreutensa puolesta vuodelta mustikka). Ainakin ellei heittoon liity irstasta silmäniskua tai huulten lipomista... Mutta eipä tuo mua haittaisi jos joku äijä tuollaista sanoisi. Sehän olis jollakin tavalla tuttu tyyppi kuitenkin.
voi taivas mun kirjoitustaitoa...
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 15:52"]
[/quote]
[/quote]
Saan pillua. Minulla on kireäpimppinen nainen, jonka vaginaa ei ole synnytys tuhonnut.
[/quote]Ei taida sitten muuta ollakkaan, ainakaan järkeä, kun tollasen kanssa on.Menkää muualle inisemään "pimppi" juttujanne. Ei kiinnosta ketään.Ja toivottavasti "pimppi" pysyykin kireänä eli et jatka tyhmiä geenejäsi saamalla lasta(ja siinä sivussa toosakin vielä löystyis, maailmanloppu)
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:33"]
Ilmeisesti kuulun vähemmistöön, sillä pitäisi tuollaista kommenttia pelkästään hauskana läppänä (vaikka onkin tuoreutensa puolesta vuodelta mustikka). Ainakin ellei heittoon liity irstasta silmäniskua tai huulten lipomista... Mutta eipä tuo mua haittaisi jos joku äijä tuollaista sanoisi. Sehän olis jollakin tavalla tuttu tyyppi kuitenkin.
[/quote]
Repesin mielikuvalle huuliaan lipovasta silmää iskevästä irstailijamammasta kaupan kassalla :D
Sehän tässä onkin pointti,että joku ottaa rennosti ja toinen pitää seksuaalisena häirintänä.Jos ei halua "vahingossa" ahdistella puolituttuja,kannattaa pitää kaksimieliset mölyt mahassaan.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 15:48"]
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 15:47"]
Sinun vaimosi kyllä tuntee sinut.
[/quote]
Ihmetyttää,miksi ap ylipäätään kertoi jutun vaimolleen.Kyllä muakin ärsyttää,jos mies avautuu flirttailustaan muiden naisten kanssa,itse pidän ihan omana tietoni tuollaiset läpänheitot niin säilyy kotirauha paremmin.
[/quote]
En tiedä miksi vaimo jutun mullekin kertoi, enkä jaksa sillä päätäni vaivata. Jos oli jotain vihjailua, niin saa yrittää uudelleen. En jaksa yrittää tulkita, kun kuitenkin menee väärin.
Mutta miksi olisi pitänyt jättää kertomatta? En ole mustis tuollaisesta. Olen vain pettynyt vaimoni tilannetajun puutteesta.
AP
Niin ja 30 oli myös AP
Itse ottaisin huumorilla ja saattaisin heittää samanlaista läppääkin, mutta tottakai se vastaanottaja voi kokea asian ihan eri tavalla.