Mitä vikaa on kotiäitiydessä?
Mulla 5- ja 2-vuotiaat lapset ja hoidan kotona kumpaakin. Välillä ihmetyttää erään lähisukulaiseni kommentit: Kyllä sun nyt pitää päästä töihin jne. pitää minua ihan laiskana ja tyhmänä kun olen "jämähtänyt" kotiin. Olen erittäin onnellinen elämääni vaikkei sitä rahaa tulekaan ovista ja ikkunoista, myös mies on tyytyväinen tähän valintaan ja on mieluusti yksin töissä (vaikka tämä minua itseä välillä harmittaa). Mainittakoon myös se, että olen sairastanut vakavan sairauden tässä kotonaoloaikana, josta olen kuitenkin toipunut jo kohtalaisen hyvin. Antakaas vinkkejä mitä sanon tuolle sukulaiselle joka välillä erittäin loukkaavin sanoin kommentoi tilannettani.
Kommentit (23)
Ihan ok yhteiskuunnan kannalta, jos pienituloinen/ kouluttamaton äiti hoitaa itse lapsikatraansa kotona ja mies vastaa elatuksesta (ei elellä toimeentulotuella).
Oma valinta, kai silloin voi ottaa vähän kritiikkiäkin vastaan? Miksi kommenteista sitten loukkannut, jos olet itse tyytyväinen kotiäitinä? Vai oletko sittenkään...?
On meitäkin joista se on hienoa, mikä voisi olla hienompaa kun hoitaa omat lapsensa? Meillä kaksi lasta minä kotiäitinä 15-vuotta, päivääkään en vaihtaisi pois. Kenen mielestä muka on hienompaa istua kassalla tai toimistossa kuin olla lastensa kanssa. Itse en kyllä jäänyt mistään paitsi vaikka jätin hyvän ammatin, meillä riitti aina kivaa tekemistä, tavattiin ihmisiä ja lapset eivät olleet juuri koskaan sairaina, sekin on luxusta. Vaikka olin niin kauan kotona niin unelma osa-aikatyö löytyi heti kun halusin.
Lapsille ollut myös hyväksi kun saaneet kasvaa ihan rauhassa ilman ainaista kiirettä, molemmista kasvoi iloisia ja sosiaalisia yksilöitä jotka menestyneet hyvin opinnoissa ja ovat hyvin suosittuja. Voin suositella ihan luxusta jos lapset ovat tärkeimmät, eihän niitä raaski muille työntää, oman äidin välittäminen on parasta!