Nyt apua. Mikä elukka löytyi lattialta??
Siis mä kaipaan apua. Kertokaa, miltä elukalta vois kuulostaa. Musta, pitempi, joku vaaleahko raita selässä. Tossa lattialla aika hiljaa liikkui, oon siis vaan yhden nähnyt joten voi toki olla jostain vaan kulkeutunut.. Mut entä jos se onkin joku kammottava.. miten myrkytän tän asunnon? teen ainakin nyt kunnon siivouksen ja etsin onko lisää, aiemmin koskaan ei ole näkynyt. Ja asun kerrostalossa. Apuja. En ottanut kuvaa, vaan liiskasin heti. Silti erotan siitä vähän. HYIIIIII.
Kommentit (39)
Kuulostaa meidän Mörriltä. Hän on kissa.
Varmaankin liito-orava, niitähän löytyy vessanpöntöistäkin. Nirri pois vaan tavattaessa.
Ei varmaankaan vyöihrakuoriainen jos pidempi oli.
Ilmojen kylmetessä öttiäiset pyrkivät lämpimään. Voi myös olla tämmönen ihan vaaraton alivuokralainen. Kerropa tarkemmin vierailijasta. Ens kerralla, ennen kuin tapat, laita vaikka lasipurkkiin. Jos esim tarvii viedä vuokranantajalle nähtäväksi.
Kurkkaa kuiva-ainepurkkeihin. Jauhot, sokerit, ryynit ja muut kannattaa pitää kannellisissa, tiiviissä rasioissa. Mun kotona oli kerran jauhoja joissa oli rohmukuoriaisia ja niistä tuli ihan helvetillinen riesa koska ne levis joka paikkaan. Mutta lähti ne lopulta myrkyttämällä.
voi vittu. löysin pari pienempää nyt, toinen kiinni sohvassa ja toinen seinällä. hyiii jumalauta. mitä nuo on? onko huoltoyhtiö velvollinen auttamaan???? Ei ne kyl samalta näytä kun isompi mut samojahan ne kai on..? mitä teen sohvalle? heitänkö menee.. en kestä.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 11:52"]
Mut entä jos se onkin joku kammottava..
[/quote]
Ole huoletta ja rauhoitu, Suomessa ei ole yhtään kammottavaa hyönteistä. Se tuskin on Afrikasta kulkeutunut.
Ota kuva ja linkitä tänne jos joku tunnistais.
Yks elukka ei kesää tee, mutta leppäkerttu voi tappaa kärpäsiä . Älä siivoa hulluna , vaan viisaana.
Kyllä huoltoyhtiö on velvollinen auttamaan. Nyt pistät ne elukat purkkiin ja soitat vuokranantajalle, asuntotoimistoon tai kuka asunnosta nyt vastaa ja kerrot löydöksestä. Voi olla että joudutaan myrkyttämään koko talo, jos ne leviää ilmastointiputkissa.
En mä saa kuvaa. hyvää ainakaan. ihan järkkyä. otan yhteyttä huoltoyhtiöön nyt heti.
No mä oon löytäny asunnostani sokeritoukkia ehkä 5 yhteensä, n. 3 ihravyökuoriaista (tuo sama ku sulla), banaanikärpäsiä. Ei ne oo ni vaarallisia ku luulis. Etikka häätää hyvin öttiäisiä, kannattaa pyyhkiä sillä pöytiä tai lattioita ja muuteki käyttää sitä siivouksee ku hyvä puhistusaine samalla :D Sitte varuiks kannattaa ostaa semmosta jotaki ötökkämyrkkyä mikä kuivuu alle 10min eikä tarvi viiä lemmikkejä muualle, pistää vaa oven kii siks aikaa että se haihtuu. Näin itte tein eikä oo öttiäisiä enää näkyny. Nii ja jos asut esim kerrostalossa nii ne voi olla vaa kulkeutunu rakenteiden lävitse naapureilta mutta etikka justiisa häätää ne takas sinne mistä o tulluki. Niitä voi kyl kulkeutua ulkooki. t. ötökkäfoobinen
Sokeritoukka kuuluu joka kotiin, rahat torjuntafirmoille. Tämä ei ole varmaan lude,johon kyllä tepsii lämpöhoito(suomal. keksintö).
En nyt heti lähtis myrkyttämään. Voi olla ihan harmiton ja yksittäinen. Kokeile netistä löytyykö samannäköistä (kuoriaista?) jotta tunnistaisit. Vaikea sanoa noilla tuntomerkeillä mikä voisi olla. Turkiskuoeiainen (haitallinen) voisi olla mut jos on "pitempi" niin tuskin.