Olisitko tekemisissä ihmisen kanssa, jonka suvussa tietäisit olevan rikollisia?
Pystyisitkö olemaan esim. kaveri tai seurustelemaan ihmisen kanssa, joka olisi itse normaali, mutta jonka suvussa olisi vaikka nyt joku murhaaja?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku voi humalapäissään ajaa jonkun ihmisen yli, koska joi itsensä hulluun humalaan, kun vaimo tai mies jätti. Tai jotain muuta vastaava.
Mikään ei tee humalassa ajamisesta yhtään ymmärrettävämpää tai hyväksyttävämpää. Kännin vetäminen on päätös, samoin rattiin tarttuminen, ja näistä päätöksistä on kannettava täysi vastuu.
Juu, niin on, mutta vastuu siitä ei kuitenkaan kuulu kenellekään hänen sukulaisistaan.
Ei läheisimmille, eikä kaukaisemmille heistä.
Minun isä istui vankilassa ennen minun syntymää. Hän maksoi virheestä kovan hinnan, ja aina kun käytiin paikkakunnalla niin kaikki supisi jotain. Vieläkin 60 vuotta myöhemmin kun käyn vanhan tädin luona niin joku siitä pitää minulle mainita. Mielellään kerrottaan kovalla äänellä, että tässä on X tytär joka istui vankilassa.
Isäni ei tehnnyt minkäänlaista rikosta sen jälkeen, ja oli äärettömän pahoillaan koko tyhmyydestä joka teki nuorena (talousrikos)
Minä en ole tehnnyt rikosta, olen ihan tavallinen kansalainen ja minulla on paljon ystäviä. Miksi minun kanssa ei voisi olla, eihän minä ole siihen syyllinen että isäni teki jotain väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku voi humalapäissään ajaa jonkun ihmisen yli, koska joi itsensä hulluun humalaan, kun vaimo tai mies jätti. Tai jotain muuta vastaava.
Mikään ei tee humalassa ajamisesta yhtään ymmärrettävämpää tai hyväksyttävämpää. Kännin vetäminen on päätös, samoin rattiin tarttuminen, ja näistä päätöksistä on kannettava täysi vastuu.
Juu, niin on, mutta vastuu siitä ei kuitenkaan kuulu kenellekään hänen sukulaisistaan.
Ei läheisimmille, eikä kaukaisemmille heistä.
Ei tietenkään. Jokainen on vastuussa vain omista teoistaan. Poikkeuksena ihmiset jotka yllyttävät muita rikoksiin, jolloin ovat itsekin vastuussa, mutta tämä nyt hieman ohi aiheen. Tarkoitin vain, ettei syyllisyyttä voi myöskään vierittää vaikkapa siihen puolisoon joka jätti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, pitäisitkö itseäsi huonompana ihmisenä jos joku sukulaisesi saisi nyt rikostuomion?
Kyllä se saisi minut häpeämään sukuani ja myös itseäni, kun tulisin roskasuvusta. Eikö muka kaikki kokisi tuollaisen niin? ap
On kyllä niin omituinen ajatusmaailma että huh huh. Roskasuvusta? Ihan oikeasti? Ajatteletko joistain ihmisistä, että tuo on roskasuvusta etkä itse ihmistä? Tämä on tätä nykyajan kastijärjestelmää.
Yksi esi-isäni oli nuorisorikollinen. Ei se tee minusta huonompaa.