Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka kestätte, kun uudella kumppanillanne ei ole aikaa sinulle?

Vierailija
25.01.2025 |

Pystyttekö sopeutumaan vai lopetatteko suhteen?

Nyt tarkoitan sellaista tilannetta, että toisen elämäntilanne ei mahdollista tiivistä yhdessäoloa, vaan korkeintaan kerran parissa viikossa pikaisen tapaamisen. Kyse ei siis ole kiinnostuksen puutteesta tai välttelystä.

Jos olisin itse tunteiden suhteen kahden vaiheilla, niin lopettaisin jo oman mielenterveyteni tähden, mutta nyt kun olen mennyttä miestä, niin on vaikeaa, vaikkei ole edes luottamuspulaa.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan luovuta, jos oikeasti tunnet. Minulla ei ole juurikaan aikaa parisuhteelle, mutta kovasti haluaisin sellaisen. Arvostaisin todella paljon sellaista ihmistä joka ymmärtää ja hyväksyy tilanteeni. Ei tämä elämänvaihe loputtomiin kestä.

Vierailija
2/35 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse deittailin yhtä tyyppiä ja se oli kunnon takiainen. Kerran viikkoon kun nähtiin siinä meni koko päivä ja olin sen jälkeen niin uupunut, että alle vuoden sitä jaksoin ja pistin pillit pussiin. Niin uuvuttava mies ja kun ei sillä ollut muita kavereita tai menoja, eikä sitä edes kiinnostanut kehittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ihminen haluaa suhteen jos on aikaa nähdä pikaisesti kerran parissa viikossa? en itse ainakaan tällaiseen lähtisi, yhteen ei tarvitse muuttaa, mutta jos ei onnistu edes keskimäärin kerran viikossa nähdä ja viettää aikaa yhdessä muuten kun tiiviisti kelloa seuraamalla, niin ei se toimisi. Siinä käy äkkiä silleen että itse sitoutuu ja toinen sitten häipyy.

Vierailija
4/35 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pystynyt. Tunteet joko kuolee tai eivät ehdi edes kehittyä.

Vierailija
5/35 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä miettisin tarkkaan miksi ei ole aikaa. Kiireinenkin löytää kyllä aikaa, kun niin haluaa. ihan siis omasta kokemuksesta sanon ja varoitan. 

Vierailija
6/35 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tulee mieleen se että se jolla ei ole aikaa nähdä haluaa suhteen lähinnä sen vuoksi että voi kertoa olevansa suhteessa. Eihän tosta saa enempää irti kun sinnepäin kaverisuhteesta. Eri asia jos kyseessä on 2 erakkoumpi-introverttia, jolle kummallekin tämä järjestely käy. Itsekin siis introvertti enkä kaipaisi uudelta suhteelta hurjan tiivistä yhdessäoloa, mutta tällaisessa nähdään ehkä hetken verran joka 2. viikko ei opi sitä toista edes tuntemaankaan kovin nopeasti.

Vierailija
7/35 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi ihminen haluaa suhteen jos on aikaa nähdä pikaisesti kerran parissa viikossa? en itse ainakaan tällaiseen lähtisi, yhteen ei tarvitse muuttaa, mutta jos ei onnistu edes keskimäärin kerran viikossa nähdä ja viettää aikaa yhdessä muuten kun tiiviisti kelloa seuraamalla, niin ei se toimisi. Siinä käy äkkiä silleen että itse sitoutuu ja toinen sitten häipyy.

Ihmisellä on luontainen tarve kumppanille ja läheisyydelle. Ei kai siihen muuta selitystä tarvitse.

Vierailija
8/35 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuäidit ovat juuri tälläisiä, mutta siinä sivussa voi sitten etsiä sen oikean.

Vierailija
9/35 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisellä on luontainen tarve kumppanille ja läheisyydelle. Ei kai siihen muuta selitystä tarvitse.

mutta realismi ei riitä siihen että siihen ei ole oikeasti tilaa omassa elämässä tai halua järjestää tilaa.

Vierailija
10/35 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä tulee mieleen se että se jolla ei ole aikaa nähdä haluaa suhteen lähinnä sen vuoksi että voi kertoa olevansa suhteessa. Eihän tosta saa enempää irti kun sinnepäin kaverisuhteesta. Eri asia jos kyseessä on 2 erakkoumpi-introverttia, jolle kummallekin tämä järjestely käy. Itsekin siis introvertti enkä kaipaisi uudelta suhteelta hurjan tiivistä yhdessäoloa, mutta tällaisessa nähdään ehkä hetken verran joka 2. viikko ei opi sitä toista edes tuntemaankaan kovin nopeasti.

Introvertin luonteen todellakin tarvitsee, että noihin suhteisiin kykenee.

Vierailija
11/35 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä väliaikainen vai pysyvä tilanne? Itse en varmaan kestäisi edes etäsuhdetta, mutta ihmisestähän se on kiinni. Jos hänellä tilanne on muuttumassa niin antaisin vielä mahdollisuuden.

Vierailija
12/35 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti kestin. Rupes suututtamaan ja sit kiukuttelin ihan turhasta. Toinen ei ymmärtäny yhtään, et neljä päivää kuukaudessa oikein riitä minulle.

M49

Vierailija
13/35 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun nykyinen suhteeni alkoi siten, että nähtiin pari kertaa viikossa. kumpikin järjesteli asioitaan niin, että saatiin lisää yhteistä aikaa.

Nytkin, vaikka asutaan samassa asunnossa, on kausia jolloin yhteistä aikaa on vain viikonloppuisin. Silloinkin unirytmit ovat niin erilaiset, että olemme yhtä aikaa hereillä max 10 tuntia päivässä.

Vierailija
14/35 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiivis yhteiselohan on tietysti tässä sitä, että ollaan himassa ja nussitaan, välillä jotain syödään juodaan piertään

ja taas nussitaan.

T. Riku Vantaalta Martinlaaksosta.

Vierailija
15/35 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh. En tuhlaisi aikaani tuollaiseen suhteeseen. Jos kumppani ei sijoita, panosta ja osoita kiinnostusta, annan omankin huomioni vaeltaa täysin vapaasti

Vierailija
16/35 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen ei ole mikään kumppani. Jos ei jouda seurustelemaan, sitä pitää malttaa odottaa. Että ajankohta on sopiva. Pieni narsistivaroitus tuosta, että haluaa pitää varalla, vaikkei edes tee toisella mitään. Ei hänkään siitä nimittäin mitään saa. Ja jos miehen himot on tuossa, niin hus pois kiertoon.

Vierailija
17/35 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuollaisessa parisuhteessa. Lopeta jos suinkaan voit. Siinä voi nimittäin tulla ilmi, että sitten kun on aikaa ei seura vieläkään kiinnosta. Keksitään vaan jotain muuta minkä takia ei ehdi.

Vierailija
18/35 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonosti kestin. Rupes suututtamaan ja sit kiukuttelin ihan turhasta. Toinen ei ymmärtäny yhtään, et neljä päivää kuukaudessa oikein riitä minulle.

M49

Tämä. Mustakin tullut kaikki hirveimmät puolet esiin. Teen kaikki pahimmat hirveydet mitä mun äiti on tehny.

Vierailija
19/35 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaisin suhteen. 

Vierailija
20/35 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M49

Joka toinen viikko koko viikonloppu yhdessä? Tuohan on ihan normaali etäsuhde. Monelle kyllä kelpaa.