Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suljetun paikan kammo ja magneettikuvaus

Vierailija
23.09.2021 |

Menossa magneettikuvaukseen ja siinä laitteessa tulee aina tunne kuin olisi elävältä haudattuna.
Entä jos laite menee rikki enkä pääse pois? Tai tukehdun sinne.
Miten pääsen pelosta? Ei siinä ikinä mitään tuommoista tapahdu tietenkään koskaan, mutta...

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ahtaan paikan kammo myös , etkö täytä kyselykaavaketta ensin, siinähän kysytään ahtaan paikan kammosta. Putkessa kävin ja kun tulin ulos joku huoltomies oli putken ulkopuolella. Kuulemma valoja säätämässä , uskoisko?

Vierailija
2/75 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pitäisi ehdottomasti mennä, mutta en pysty, juuri em kammon takia. Kammo siis niin paha, etten meinaa pystyä nyt kirjoittamaan siitä. Olen saanut paniikkikohtauksen pelkästä ajatuksesta. Nytkin ahdistaa, mutta tarvitsisin apua. Nukutusta eivät anna, pelkkiä rauhoittavia, mutta en tiedä miten pystyn itseni saamaan edes paikanpäälle. ☹️

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on agorafobia. Mun pitää päästä aina ahtaisiin paikkoihin ja avomerellä tai aavikolla oon vaan et APUAAA

Vierailija
4/75 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on itsellenikin todella vastenmielistä. En ymmärrä, miksi ne tämän maan putket ovat niin saakelin pieniä, että hoikka nainenkin siellä ahdistuu. Jenkeistä kun on kuvia, niin aina isot putket.

Mahtuuko muka kaikki suomalaiset putkiin??

Vierailija
5/75 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä ajattele koko asiaa.

kuuntele sitä musaa.

hyvin se menee.

kymmeniä kertoja käyny.

Vierailija
6/75 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pyytää rauhoittavaa lääkettä etukäteen. Sinulla on kädessäsi koko ajan hälytysnappi, jolla saat apua.

Vierailija
7/75 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin nukahtaa sinne putkeen. Kova ääni oli ainoa ahdistava asia siinä laitteessa, jos ei oteta huomioon sitä, että olen itse lihava ja sinne mahtuminen oli sen takia vähän haastavampaa. 

Vierailija
8/75 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun pitäisi ehdottomasti mennä, mutta en pysty, juuri em kammon takia. Kammo siis niin paha, etten meinaa pystyä nyt kirjoittamaan siitä. Olen saanut paniikkikohtauksen pelkästä ajatuksesta. Nytkin ahdistaa, mutta tarvitsisin apua. Nukutusta eivät anna, pelkkiä rauhoittavia, mutta en tiedä miten pystyn itseni saamaan edes paikanpäälle. ☹️

Mene saattajan kanssa.

Vierailija
9/75 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

älä ajattele koko asiaa.

kuuntele sitä musaa.

hyvin se menee.

kymmeniä kertoja käyny.

Kuule, ei tää riitä jos paha kammo. Vähän kuin syvästi masentunutta taputellaan selkään ja todetaan, että "kyllä se siitä, kaikkia välillä masentaa ja nyt vaan nokka kohti uusia tuulia jne."

Vierailija
10/75 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on itsellenikin todella vastenmielistä. En ymmärrä, miksi ne tämän maan putket ovat niin saakelin pieniä, että hoikka nainenkin siellä ahdistuu. Jenkeistä kun on kuvia, niin aina isot putket.

Mahtuuko muka kaikki suomalaiset putkiin??

Siellä ollaan niin paksuja ettei mahtuisi kuin kolmasosa normaalin kokoisiin putkiin. Kuvanlaatu on huonompi noissa isommissa ja maksavat paljon enemmän, ei ole varaa ostaa sellaisia täällä.

Vierailija
11/75 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä rauhoittava esilääkitys. Mene sellaiseen paikkaan, jossa laajempi putki (esim. Helsingin Magneettikuvaus Ruoholahdessa). Vie oma musa tai podcast tai muu rauhoittava, jota voit kuunnella heidän laitteistaan. (Kysy, missä muodossa pitää olla.)

Minulla, keski-ikäisellä naisella, oli myös mies mukana pitämässä kädestä kiinni :)

Tsemppiä! Kyllä siitä selviää. t. Vahvasti klaustrofobinen

Vierailija
12/75 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene saattajan kanssa.

Ei auta. Mulla olisi saattaja, mutta olen perunut ajan jo useita kertoja. Ja vaiva haittaa elämääni, aiheuttaa sairaspoissaoloja jne. En vaan pysty. Nukutus olisi ainoa keino.

Vierailija
13/75 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on myös avonaisia laitteita, yleisyydestä en tiedä.

Vierailija
14/75 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli sama homma , sain lääkitystä mutta hiki valui ja  sydän hakkasi. 20 minuuttia kesti , pyydä musiikkia luurista ja hengittele rauhallisesti siellä putkessa. Kuuntele niitä ääniä mitä putkessa kuuluu. En voi tän enempää auttaa valitettavasti. Ajattele niin että kun kestät sen tietyn ajan , olet voittaja ja saadaan tutkimukset tehtyä. Vaikeaa se mullekin oli , meni pari viikkoa etten saanut paljon nukutuksi kun mietin asiaa . Tsemppiä sulle , kyllä hoitajat antaa lääkitystä hyvissä ajoin!

Vierailija
15/75 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä rauhoittavia lääkkeitä purkinpohjalle joskus jäänyt . Vois ottaa yhden mutta sitten en varmaan uskalla ajaa autoa . Mietin että kuinka kauan aiemmin ne pitäis ottaa, että vaikutus osuis just kohdilleen   ap. 

Vierailija
16/75 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö niitä ole sellaisia avomalleja kanssa? Muistan TYKS;issä nähneeni.

Vierailija
17/75 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä rauhoittava esilääkitys. Mene sellaiseen paikkaan, jossa laajempi putki (esim. Helsingin Magneettikuvaus Ruoholahdessa). Vie oma musa tai podcast tai muu rauhoittava, jota voit kuunnella heidän laitteistaan. (Kysy, missä muodossa pitää olla.)

Minulla, keski-ikäisellä naisella, oli myös mies mukana pitämässä kädestä kiinni :)

Tsemppiä! Kyllä siitä selviää. t. Vahvasti klaustrofobinen

Kiitos. Yritän taas tsempata. Mulla on kyllä Ssri-lääkitys juuri paniikkikohtausten takia sekä omat rauhoittavat. Mutta kun tätä kammoa ei ymmärrä jos ei sitä itsellä ole.

Vierailija
18/75 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä ottaa sinne kuvantamispaikkaan etukäteen yhteyttä ja kertoa, että sinulla on ahtaanpaikankammo ja mitä kaikkea sitten onkaan. Kaiken nähnyt henkilökunta osannee varmaankin auttaa sinua. 

Vierailija
19/75 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidät siellä silmät tiukasti kiinni etkä avaa niitä kertaakaan. Silleen. Kannattaa ajatella jotain itselle tärkeää mielenmaisemaa ja luoda joku päänsisäinen mökkirantamatka tms.

Sulle annetaan käteen sellainen hälytysnappi, jota painamalla saat välittömästi yhteyden hoitajaan. Hoitaja voi sinua rauhoitella ja sinut myös voidaan ottaa koneesta ulos, jos oikein paniikki iskee. Putki on avoin, sinne ei voi jumittua.

Jos on todella paha kammo, voit varmasti pyytää myös rauhoittavan esilääkityksen. Se on ihan ok, et ole ensimmäinen, joka sellaisen saa.

Vierailija
20/75 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otat jonkun saattajan, joka vie sinut sinne.