Elokuun vauvasta haaveilevat <3
Onkos täällä vielä muita? Itselläni on kp 15 meneillään ja jos tärppäisi niin la näyttäisi menevän elokuun puolelle. :) Vauvakuume on kova!
Kommentit (255)
Kiukkunen: Mulla oli keskiraskaudessa iha kaamee hormoonihedari ja tiedän monta kellä on ollut jo alusta saakka! Voihan se olla oire. ;) Mä ainakin kuvittelen olevani paksuna. Menkkakivut vaan jatkuu ja tänään tuntu jo rinnoissakin. Tosin ei kauheesti oo kuukautisiakaan ollu raskauden jälkeen joten voihan nää liittyä normi kiertoonkin. Tulis jo täti tai plussa! :D
En voinut vastustaa kiusausta. Nega on testattu keskellä päivää kauppareissun jälkeen. :D Tosi fiksu oli joo testata näin aikaisin... Käytiin eilen esikoisen kanssa uudella neuvolatädille. Vaihdoimme siis neuvolaa muuton takia. Vitsit kun olisi ihanaa käydä tällä terkkarilla raskauden aikana. Tulis nyt se plussa niin varmasti pääsisimme samalle tädille.
Tepsuttelija kp 24/? yk1
Miskaliina kp 25/?
Xara kp 23/31-33 ja yk4
Minnih kp 30/30 yk1
Delfin81 kp 6/26-30 ja yk 2
Evekin kp 23/? yk 5
Kiukkunen kp 26/28 yk 3
Tiuhtiska kp 22/28-30 yk 5
Sannuh kp 24/26-28 yk ?
Hei, täällä voisi yksi ilmoittautua mukaan. Olen 25 vuotias ja mies 35, miehellä kaksi lasta edellisestä liitosta ja meillä yksi yhteinen kohta 10kk ikäinen poika. Ajattelin aina, että pysyn lapsettomana, mutta sitten kuin salama kirkkaalta taivaalta iski hillitön vauvakuume. Sanoin miehelle, että tehdäänkö lapsi. Vastaus oli, että tehdään vaan. Olen ilmeisesti onnekas, kun täältä on aika paljon ollut luettavissa, ettei läheskään kaikilla noin helposti saa miestä suostumaan lapsentekoon..
Ryhdyimme oitis toimeen ja kolmannesta kierrosta tärppäsi. Odotus meni ihan ok, liikkuminen oli loppuaikoina pirullisen hankalaa. Oikeastaan jo heti pojan synnyttyä aloin miettimään toista lasta, mutta olin varma, että se on vain hormonihuuruisen pääni kepposia. Lisäksi käytännön syistä olisi helpompaa, jos ei tulisi enempää, mutta... Sieltä se kuume on taas noussut, vaikka en toisaalta odota innolla taas kaikkea sitä negatiivista, joka odotukseen ja syntymään liittyy. Juuri kun olen saanut kroppani takaisin edellisen jäljiltä, niin olen lähdössä uudelle kierrokselle, jota minun ei pitänyt koskaan haluta. Vähän siis ristiriitaisin tuntein täällä, mutta kun mieskin näytti taas vihreää valoa uudelle tulokkaalle, niin näin sitä mennään :)
Kiertoni on ollut melkoisen säännöllinen, noin 28 päivää ja ovulaation pitäisi olla ihan näinä päivinä. Erikoista oli esikoista tehdessä, että säännöllinen kiertoni venähti viikon pidemmäksi heti, kun alettiin yrittämään raskautta. Toivotaan, että tällä kertaa pysyy säännöllisenä.
Muutamia kuumeilijoiden ketjuja olen selannut, mutta tämä ei vielä ole päässyt paisumaan niin kamalan pitkäksi. Muistan esikoista yrittävien tekstejä lukiessä, miltä itsestä silloin tuntui, olin ihan sekopää :D Nyt on jotenkin paljon rauhallisempi fiilis, katotaan kuinka pitkään, varsinkin jos ei tärppää heti muutaman ekan kierron aikana. Nyt jo tein päätöksen, että en osta raskaustestejä kaappiin, ovista en testaillut ennenkään. Teen r.testin vasta jos menkat on myöhässä. Jännä kun jotkut tekee niitä plussa testejäkin monta.. Minä tein vaan yhden. Muutaman negan ehdin hätähousuna tehdä silloin esikon toiveissani, joten parempi ostaa testi vasta sitten, jos on aihetta epäillä raskautta.
Tulipas pitkä teksti :o Toivottelen kaikille pikaista plussaa ja hyvää joulun odotusta :)
Täällä kans testattu nega aamulla. En vaan voinut vastustaa kiusausta, oireita kun tuntuu olevan vaikka millä mitalla ;)
Noniin sieltä ne menkat sitten alkoi.....eipä tarvinnut testailla. Eilen ja tänään mulla on ollut niin pitkä liuta myöskin oireita: huimausta, kaamea väsymys (nukuin koko eilisen illan) ja kova vilu, kova nälkä ja rinnat oudon kihelmöivät, joten ajattelin jo että olisko tässä pienenpieni mahdollisuus että olis sittenkin tärpännyt, mutta ei..menkkojahan nuo oireet ennusti. :) Ja voipi olla että täss flunssaakin puskee. Joten tulevissa kierroissa ei uskalla kyllä juuta tai jaata sanoa oireiden suhteen ennen kuukautisia..
Jos johonkin olen tyytyväinen, niin siihen, että nyt on 2kk pillerien lopetuksesta ja sen jälkeen menkat tulleet ihan täsmälleen 30 päivän kierrolla 2 kertaa ja lähestulkoon tunnilleen ja ovulaatiokin osui KP15...eli suoraan kun oppikirjoista toimii mun keho nyt.... vaikka itsellä onkin ollut hyvä tuuri, niin silti en aio kyllä pillereitä enää tässä elämässä alkaa syömään, niin pahasti ne tuntuu sotkevan monen elimistön.
Noh, nyt ei muuta kun seuraavaa yrityskertaa kohden...odottavan aika on tässä kyllä tosi pitkä....:D sikäli jännä tilanne, kun ei tiedä kuinka monta kuukautta/vuotta tässä vielä odotellaan.....
Sannuh...vielä ei oo peli menetetty täysin sun kohdallas :) toivotaan ettei menkat ala..:)!
PS: vaikka oon itselleni sanonut että mitään vauvajuttuja en osta ennenkuin plussa tulee, niin olihan sitä aivan pakko laittaa H&M:n tilausta tehdessä pienenpienet vastasyntyneen sukat alepuolelta ostoskoriin...ei voinut vastustaa :)
Tepsuttelija: Mulla oli myös kokoajan toi et teki mieli testata jo ajoissa mut en sit uskaltanut pettymyksen pelossa.... Tulit suht nopeeksi raskaaksi ekassakin joten voi olla ettei sulla nytkään kauaa mene...:)
Onko muut malttaneet jättää vauvanvaatteet hypistelemättä ja ostelematta?
Minnih: No voi pöh, että menkat meni alkamaan. Mutta ei auta lannistua, pian alkaa uusi yritys! :) Ja mitä noihin vauvanvaatteisiin tulee, niin niitä on hirmu vaikea olla hypistelemättä kaupoissa. Ostoksia en kuitenkaan ole vielä tehnyt (paino sanalle vielä). ;D
Kiitos Miskaliina ja muut! Tiedän tunteen, kun ympärillä toiset ilmoittelee raskauksistaan ja kaupungilla näkee vain vauvanrattaita. Onneksi on vielä pystynyt iloitsemaan toisen onnesta ja miehen kanssa keskustelemaan asioista, jos tuntuu siltä. En ole kauhiasti mainostanut vauvahaaveista muille välttyäkseni jokakuukautisilta uteluilta, että joko joko.... Parhaat ystävät on tukena niin se riittää tällä hetkellä :)
Olipa Minnih harmi juttu! Ja niinkuin Sannuh sanoi, niin ei auta lannistua! Lippu korkealle ja uutta matoa koukkuun ;) Minäkin olen sortunut muutamiin ihaniin vauvan vaatteisiin. Miehelle olen vaan sanonut, että kavereiden vauvoille ostin, mutta ehkä muutama on saattanut sujahtaa omiin salaisiin kätköihin ;D
Tällä hetkellä olo ei tunnu ollenkaan, että olisin raskaana. Muutamia nippailuja on alavatsassa ollu aamuisin, mutta muuten olo ihan normaali. Aikaisemmin on ollut paljonkin oireita (tai niitä on kuvitellut) ja on kerennyt jo toivoa vaikka mitä, toisella kertaa ei ole ollut mitään oireita ja silloinkin on ajatellut, että nyt voisin ollakki raskaana kun ei kerta mitään oireita ole...oma pää ja keho on kyllä hassu näissä asioissa. Sitä kyllä oottaa, että mitkä oireet sitten itsellä paljastuu oikeiksi. :)
Kerttuli89: Minäkin päätin aiemmin, etten osta kaappiin r.testejä. Muutaman tein ja negat tuli, kierto vaan oli epäsäännöllinen ja menkat viikon-parikin myöhässä. Ajattelin, että sitte testaan, kun on vähän varmemmat merkit (vaikkei oireita aina kuulemma olekaan). En tiiä malttaako sitä sitten olla testaamatta :)
Tsemppiä loppuviikon jännittäjille!
Heippa kaikille!
Minäkin tuun mukaan jännittämään. Minipillerit jätin pois syyskuun alussa ja tästä kierrosta jännätään, josko on tärpännyt :) Ens viikon lopulla teen testin, mikäli menkat ei ole alkaneet.
Tsemppiä kaikille!
Tiuhtiska: Kyllä..uutta matoa koukkuun. Menisipä kuukausi nopeasti..tuntuu ettei mitään muuta mahdu tällähetkellä päähän kuin vauvat ja kaikki tähän prosessiin liittyvä :) Itse en ole kertonut kenellekään vauvahaaveista... haluaisin kertoa joillekin, mutta toisaalta taas en jaksaisi jatkuvaa kyselyä onko tärpännyt, koska testaan, koska meillä ollut seksiä (kyllä..lähimpien tyttöjen kanssa tällaisiakin käytäisiin varmasti läpi ;) yms ..ja jos näyttää siltä, ettei vauva kovin nopeasti tulisikaan niin tiedän että minua alkaisi ahdistamaan, kun muut alkaisi panikoimaan ja huolehtimaan puolestani. Kaikki ystäväni ovat tulleet erittäin nopeasti raskaaksi..viim 1-3 kierrossa, ja pari ehkäisystä huolimatta, joten monikaan ei varmasti ymmärtäisi, jos yrittäminen venyy. Mitään sääliä ja voivotteluja en siis haluaisi, joten olen ajatellut että ilmoitan kavereille sitten kun ilmoitettavaa on :)
Nyt on taas sellainen tunne etten ole raskaana. Tai siis eilen tein sen haamun ja tänä aamuna haamu oli vieläkin haaleampi jos mahdollista. Siinä mun testissä on joku vikana. Olen vähä ristiriitaisissa tunnelmissa, tosin myös tosi väsynyt kun olen alkanut aamuyöstä heräilemään. Ehkä se on taas kemiallinen. Piinaavia nämä vikat päivät!
Xarakin ilmoittautuu, että hengissä ollaan! Enemmän ja vähemmän oirelua on ollut, nippailua, tuikkimista - mutta toisaalta myös kuukautisia ennakoivaa kipuilua, kuten aiemmissa kierroissa.
Kiukkuinen, tsemppiä tuohon epätietoisuuteen. Minä sinuna hakisin digitaalisen testin? Itselläni ainakin nyt se kokemus ovulaatiotestien osalta, että niihin digeihin on helpompi luottaa, eikät arvi syynäillä.
Vielä pitäisi viikko malttaa. Valtaa välillä semmoinen epätoivo, että jos ei taaskaan tärppää, niin tärppääkö se koskaan!!
Hej
Olen 28 vuotias ja haaveilen esikoisesta. Olen ollut syömättä e-pillerit noin vuoden ja 11 vuotta söin e-pillereitä.
Olen tänään kp. 20 eli nyt odotan että saan tehdä raskaustestejä.
MINNIH mä olen ainakin ostellu aika paljonkin aina jos on läytyny jotai euron-parin juttuja ja AINA kirppiksiltä. Sieltä löytää ihan sika hyviä ja välillä ihan käyttämättömiä vaatteita :) Sanoin jo miehelle että sen pitää sanoa mulle etten saa ostella mut se vaan siihen että "miksei vois ostaa jos löytöjä tekee" :) Joten ei ainankaan hillitse mun shoppailua :D Mut oon kyllä jättäny paljon ostamattakin vaik ois läytyny kivoja just senkin takia että ei tiedä kumpi tulee, koska kyllä mä olen ainakin sen verran "vanhanaikainen" että haluun pukee tytön ns. tyttöjen väreihin jne. Eli aika poika/neutraalin värisiä on noi nykyiset ostot, että sitten sopii kumpi sieltä ikinä tuleekaan. Vaunuja tykkään kans kauheesti katella huudosta. Niitä en kyllä sorru ostamaan ennenku tulee plussa. Mutta käytettyjä kärryjä harkitaan kyllä ehdottomasti, niin hyvännäkösiä näyttää löytyvän ja paljon edullisempia ku uudet.
Tervetuloa uudet kuumeilijat!
Miten muuten on TEPSUTTELIJA, olen niin uusi näillä keskustelupalstoilla että en tiedä saako muut päivittää tota listaa vai onko se aloittaja joka hoitaa sen? Oisin lisänny sinne omalle kohdalle sen yk2 :)
Päivittäkää vaan!!! Helpottaa mun elämää. ;)
Haamua se vain pukkaa mutta tänään vasta 28/28
Minä aina puhelimella selaan niin en ikäväkyllä voi päivitellä tuota listaa mutta arvostan kyllä sitäkin enempi heitä jotka sen tekee!
Xaralle tsemppiä tuskailuun, enhän minäkään malttanut odotella kun oli niin selkeät oireet, jotka muuten ovat nyt hävinneet migreeniä lukuunottamatta.
Uusille tervetuloa mukaan myös minunkin puolestani , tämä on kyllä aivan loisto keksintö jakaa tunteitaan ja ajatuksiaan, minulle melkein korvaamatonta kun saa purkaa turhautumistaan.
Viikonloppu, vihdoin!
Kiukkunen: eikös se haamu oo merkki että tärppi olisi luultavasti käynyt?:) varovaiset onnittelut jo etukäteen.
Kiukkunen: yks mun kaverill oli raskaustesteissä haamua kun hän teki testi, hän lähti terkkariin ottamaan selvää ja raskaana hän oli, nyt hän on kohta viidennellä kuukaudella.
Mulla on sama selailen kännykkällä, kiva kun löysi tän palstan ku saa kuulla muiden kokemusta ynm..
On ollut tammikuusta ilman pillereitä, menkat on ollu normaalia ja viimeiset kuukaudet ollaan kokeillut ihan tosissaan.
Joka paikasta ja kulmasta kuulee että "kaikki" odottavat lasta tai on saanut vauva.
Kiukkunen: Lupaavalta näyttää! :)
Eilen oli ilmassa jos jonkinmoista oiretta - rintoja aristi, alavatsalla tuntui epämääräistä paineen tunnetta, mielialat vaihteli laidasta laitaan jne. Illan päälle iski vielä armoton flunssakin (ei tosin välttämättä liity mahdolliseen raskauteen mitenkään). Tuhruttelu on nyt kuitenkin jatkunut jo viikonpäivät, joten uskon vahvasti, että menkat sieltä tekevät tuloaan...
MINNIH aloittaa plussakuun ja me muut saadaan seurata perässä!
Tavalla tai toisella aikana minä hyvänsä!
Hienosti toimii saatana myös tämä tekstinsyöttö puhelimessa!!!!