Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lisäämällä kuitua ruokavalioon olen laihtunut kilon per viikko

Vierailija
07.01.2025 |

4 kiloa on nyt tippunut. Voiko olla totta, että kuidun lisääminen ruokavalioon laihduttaa?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empä tuota tiiä.

Vierailija
2/15 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä viikkoako nyt on kulunut ja neljä kiloa lähtenyt? Aika paljon, jos on tosiaan ainoa muutos. Mitä kuitua olet ottanut käyttöön? Oletko tehnyt muita muutoksia? Seuraa toiset neljä viikkoa, niin saat realistisemman käsityksen - muutosten alussahan painonmuutos on yleensä suhteessa nopeinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljä viikkoako nyt on kulunut ja neljä kiloa lähtenyt? Aika paljon, jos on tosiaan ainoa muutos. Mitä kuitua olet ottanut käyttöön? Oletko tehnyt muita muutoksia? Seuraa toiset neljä viikkoa, niin saat realistisemman käsityksen - muutosten alussahan painonmuutos on yleensä suhteessa nopeinta.

En ole tehnyt muita muutoksia ruokavalioon. Silti kiloja tippuu. En viiti kertoa mitä kuituyhdistelmää käytän, ettei vaan ne lopu kaupasta kesken. :)

Vierailija
4/15 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä kuidussa mitään ravintoaineita ole eli täytät suolistoasi ihmisravinnoksi kelpaamattomalla moskalla. Enemmän olisit laihtunut ihmisen luontaisella ruokavaliolla eli lihaa ja eläinrasvaa syömällä. Se olisi ollut terveellistäkin.

Vierailija
5/15 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä taas saan liiasta kuidusta vaan ummetusta.

Vierailija
6/15 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän siinä kuidussa mitään ravintoaineita ole eli täytät suolistoasi ihmisravinnoksi kelpaamattomalla moskalla. Enemmän olisit laihtunut ihmisen luontaisella ruokavaliolla eli lihaa ja eläinrasvaa syömällä. Se olisi ollut terveellistäkin.

Ja vatsa on sitten ummessa kun ei kuituja saa. Just joo. Ja mistä sä muka tiedät mitä ruokaa mä sitäpaitsi syön.

Vierailija
7/15 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vatsa on sitten ummessa kun ei kuituja saa. Just joo. Ja mistä sä muka tiedät mitä ruokaa mä sitäpaitsi syön.

Suolet saa tukkoon juuri kuituja ahtamalla - siksi monella suomalaisella vatsa toimiikin paremmin ulkomaan lomalla. Ja riittävä rasva pitää suolen liikkeet kunnossa.

Vierailija
8/15 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin, kuitu on sulamatonta massaa joka tukkii suolet. Tuleehan sitä enemmän paskaa muttei liikenneruuhkaakaan ratkaista autojen määrää lisäämällä.

Vierailija
9/15 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suolet saa tukkoon juuri kuituja ahtamalla - siksi monella suomalaisella vatsa toimiikin paremmin ulkomaan lomalla. Ja riittävä rasva pitää suolen liikkeet kunnossa.

Ei mulla ainakaan suoli tukkoo mene. Paremmin toimii vatsa ainakin minulla. Sinusta en sitten tiedä.

Vierailija
10/15 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin, kuitu on sulamatonta massaa joka tukkii suolet. Tuleehan sitä enemmän paskaa muttei liikenneruuhkaakaan ratkaista autojen määrää lisäämällä.

Ja vatut tukkii. Älä levitä väärää tietoa.

Vierailija
11/15 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et takuulla ole. Jos olet laihtunut, olet syönyt vähemmän. 

Vierailija
12/15 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tehnyt muita muutoksia ruokavalioon. Silti kiloja tippuu. En viiti kertoa mitä kuituyhdistelmää käytän, ettei vaan ne lopu kaupasta kesken. :)

No kerro ny. Ei ihmiset jotain kuituja lähde kaupasta hankkimaan.liian epäselsikästä ja oxempic on tapetilla. 

Vierailija
13/15 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et takuulla ole. Jos olet laihtunut, olet syönyt vähemmän. 

Ihan normaalisti olen syönyt. Kuten sanoin, niin en ole tehnyt muita muutoksia ruokavalioon.

Vierailija
14/15 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei sitten ole mitään käsitystä hyvistä bakteereista, joita suolisto tarvitsee? Kuidut ruokkivat niitä, ja niillä bakteereilla on todella tärkeä rooli terveyden ylläpidossa. Tavaran kuuluukin olla juuri isoa ja pehmeähköä. 

Vierailija
15/15 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jos et ole aiemmin pahemmin syönyt kasviksia ja kuituja niin vaikutus voi olla alkuun isokin. Patrik Borgin kirjassa todetaan, että vaikkei muita ruokavaliomuutoksia tahtoisi tehdä, niin kasvisten/kuidun lisääminen on jo hyvä alku ja todennäköisesti johtaa painonpudotukseen.