Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllästynyt väsäämään työhakemuksia

Vierailija
23.09.2021 |

Olen jäänyt koronan vuoksi työttömäksi ja etsin uutta työpaikkaa. Minulla on huolellisesti tehty CV ja saatekirjeen kirjoitan aina yksilöiden sen työnantajalle sopivaksi. En saa töitä, enkä voi välttyä ajatukselta, että syynä on ikäni. Olen 52. Lannistaa.

Seuraavaan hakemukseen ajattelin laittaa ihan ensimmäiseksi ikäni ja sen, että täytän kyllä hakukriteerinne noin muuten, mutta en viitsi turhaan kuluttaa aikaani hakemuksen tekoon jos ikäni on teille este. Soittakaa, jos kiinnostaa saada lisätietoja ja puhelinnumero perään. Mitä mieltä?

Kommentit (101)

Vierailija
101/101 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, mitä te tekisitte tässä tilanteessa?

Minulla on suoritettuna aiemman tutkinnon ja sen jälkeisten töiden välillä amistutkinto alalta, joka oli minulle täysin väärä enkä halua tehdä kyseisen alan töitä. En kuitenkaan halunnut lopettaa koulutusta kesken. Opinnot kestivät kolme vuotta, joista näistä keskimmäisen olin opintojen ohella töissä. Pidänkö tämän koulutuksen cv:ssä näkyvillä, vai otanko pois ja annan ymmärtää, että olin työttömänä vuoden ennen ja vuoden jälkeen tuon työn? Olen tehnyt kumminkin päin, mutta en todellakaan tiedä kumpi on parempi: yksi ihan eri alan koulutus minkä töitä haen/olen tehnyt aiemmin eikä aukkoja cv:ssä, vai jätän tuon pois ja on aukkoja? Eihän siinä mitään jos haastatteluun asti pääsen ja kysytään mitä olen nuo kaksi vuotta tehnyt, niin voin kertoa. Mutta jos en pääse kertomaan...

Pidä CV:ssä, mutta avaa miksi olet sinne hakeutunut ja miksi et sen alan töitä ole etsimässä, mutta mitä se koulutus on sulle antanut muuhun työhön. Onko se jotain sellaista, mitä voisit perustella harrastuneisuulla (esim. leipurin opinnot, sitä alaa harva tahtoo sitten kuitenkaan tehdä).

Hakemuksissa en ole asiaa avannut, että ei lähde sivuraiteille ja vie huomiota itse asiasta. Haastattelussa jos tulisi puheeksi, niin pystyisin kyllä kertomaan miksi aikanaan hain tuohon koulutukseen ja että mitä se minulle antoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla