Kyllästynyt väsäämään työhakemuksia
Olen jäänyt koronan vuoksi työttömäksi ja etsin uutta työpaikkaa. Minulla on huolellisesti tehty CV ja saatekirjeen kirjoitan aina yksilöiden sen työnantajalle sopivaksi. En saa töitä, enkä voi välttyä ajatukselta, että syynä on ikäni. Olen 52. Lannistaa.
Seuraavaan hakemukseen ajattelin laittaa ihan ensimmäiseksi ikäni ja sen, että täytän kyllä hakukriteerinne noin muuten, mutta en viitsi turhaan kuluttaa aikaani hakemuksen tekoon jos ikäni on teille este. Soittakaa, jos kiinnostaa saada lisätietoja ja puhelinnumero perään. Mitä mieltä?
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Jätä ikä pois, ei se ole olennainen tieto.
Joihinkin hakemuksiin testasin tätä, en siis kirjoittanut itse saatekirjeeseen ikääni. Mutta selviäähän se CV:stä kuitenkin.
Ap
Mäkin olen liki 50v ja sain neljään paikkaan kutsun kun innostuin hakemaan töitä. Yhteen valittiin. Ihan perustoimistohommia.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin olen liki 50v ja sain neljään paikkaan kutsun kun innostuin hakemaan töitä. Yhteen valittiin. Ihan perustoimistohommia.
Voitko antaa vähän vihjeitä, että millainen hakemus kannattaa tehdä? En ymmärrä mitä teen väärin.
Ap
Tehtyäni nelisensataa hakemusta huolellisesti räätälöiden ja turhaan ajattelin erottautua joukosta: kirjoitin lennokkaita aloituksia, liioittelin ja värittelin. Joihinkin hakemuksiin laadin juuri tuollaisia peitellyn uhmakkaita introja. Eikä edelleenkään yhtään kutsua haastatteluun.
t. FM 57 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joihinkin hakemuksiin testasin tätä, en siis kirjoittanut itse saatekirjeeseen ikääni. Mutta selviäähän se CV:stä kuitenkin.
Ap
Pakkoko cv:hen on tarkkoja vuosilukuja laittaa. Kirjoittaa siihen, että koulutus on tämä, tehnyt hommia X 4 vuotta ja hommia Y 7 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoita se saatekirje hyvällä käsialalla, ei koneella.
Oletko tosissasi? Ei kai nämä nykyajan nuoret osaa edes vanhan ajan kaunokirjoitusta lukea? :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko antaa vähän vihjeitä, että millainen hakemus kannattaa tehdä? En ymmärrä mitä teen väärin.
Ap
ei ole mielstäni hakemuksesta kiinni, on osaamisesta ja työkokemuksesta. Mullakin oli yli 2v työttömyys tuossa takana mutta kun huomasin että vientiyrityksissä alkoi toiminta elpyä ja paikkoja tulla tarjolla niin aloin toimia. Totta puhuen olin ihan halustakin kotona ansiosidonnaisella...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Pakkoko cv:hen on tarkkoja vuosilukuja laittaa. Kirjoittaa siihen, että koulutus on tämä, tehnyt hommia X 4 vuotta ja hommia Y 7 vuotta.
No jos olen jo v. 1989 ollut töissä, niin kai sen nyt ihan kuka tahansa tajuaa, että en ole ihan eilisen teeren poikia... Ja miksipä minun tulisi ikääni edes häpeillä.
Ap
Täällä taas ovat neuvomassa ne, jotka eivät tiedä työnhakemisesta mitään.
Jätä pois ikä.
Miten jätät pois iän nettiin täytettävästä lomakkeesta, jossa jokainen kohta on täytettävä, jos haluaa lopussa painaa 'lähetä hakemus'-nappia?
Kirjoita saatekirje hyvällä käsialalla.
Kts. edellinen kohta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
ei ole mielstäni hakemuksesta kiinni, on osaamisesta ja työkokemuksesta. Mullakin oli yli 2v työttömyys tuossa takana mutta kun huomasin että vientiyrityksissä alkoi toiminta elpyä ja paikkoja tulla tarjolla niin aloin toimia. Totta puhuen olin ihan halustakin kotona ansiosidonnaisella...
Missä päin asut?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Täällä taas ovat neuvomassa ne, jotka eivät tiedä työnhakemisesta mitään.
Jätä pois ikä.
Miten jätät pois iän nettiin täytettävästä lomakkeesta, jossa jokainen kohta on täytettävä, jos haluaa lopussa painaa 'lähetä hakemus'-nappia?
Kirjoita saatekirje hyvällä käsialalla.
Kts. edellinen kohta.
Tämä on niin totta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Missä päin asut?
Ap
pirkanmaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No jos olen jo v. 1989 ollut töissä, niin kai sen nyt ihan kuka tahansa tajuaa, että en ole ihan eilisen teeren poikia... Ja miksipä minun tulisi ikääni edes häpeillä.
Ap
Tää onkin yleinen hakemusvirhe, myös nuoremmilla.
Se sun vuoden 1989 työkokemus on jo vanhentunutta.
Listaa siihen vain 10 viime vuoden työkokemus ja jos on jotain supererikoista sitä ennen, mainitse se.
Vanhat ja tarpeettomat voit poistaa tai niputtaa johonkin kaatoluokkaan "Lisäksi olen ollut töissä toimistosihteerinä ja puhelinvaihteena."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Valtion hommiin ei taida enää edes päästä muuten kuin täyttämällä netin hakemuslomakkeen. Useimmiten lomakkeissa on kirjoitettava sekä koulutus että työkokemus päivämäärän tarkkuudella. On siinä hommaa, kun esimerkiksi minä olin ensimmäisessä koulutustani vastaavassa työpaikassa 90-luvun alkuvuosina. Eikä uran alkupäästä kannata jättää pois viranhoidon kannalta olennaisia pestejä etenkään siinä tapauksessa, että pohjakoulutus on samoilta vuosilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Missä päin asut?
Ap
pirkanmaa
Loistavaa, niin minäkin. Ehkä on vielä toivoa, vaikka nyt ärsyttää ihan suunnattomasti, kun sain taas "kiitos, mutta ei kiitos" -sähköpostin... :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miten? Eliminoi sieltäkin päivämäärät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoita se saatekirje hyvällä käsialalla, ei koneella.
Oletko tosissasi? Ei kai nämä nykyajan nuoret osaa edes vanhan ajan kaunokirjoitusta lukea? :D
Ap
Olen, herättää huomiota kun kaikki eivät niin tee.