APUA! Kissanruoka loppunut
Olen vierailemassa isäni luona kissani kanssa, ja luulin, että tänne ostamaani kissanruokaa on vielä jäljellä, mutta isäni naisystävä olikin heittänyt ne pois. Mitä voisin antaa kissalleni, että hän pärjäisi huomiseen? Ruokaa on saanut viimeksi aamulla ennen lähtöä. Seitä voisi kuulemma antaa, mutta pakastimesta löytyi vain vuonna 2009 vanhaksi mennyt paketti (:D).
Kommentit (67)
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 21:17"]Fazerin sinistä olen ainakin koiralle joskus antanu ku ei muuta kaapeissa...
[/quote]
Voi hyvää päivää. Ei näköjään ollu aivojakaan
Mites ennen leikkauksia? Onko sekin paastoaminen vaarallista kissalle? Anna nyt vaan vähän jotain sieltä kaapista, kyllä se misu selviää aamuun.
No ei pitäisi ottaa kissaa jos EI MUISTA RUOKKIA??? :O Ja tunkee vaatekaappiin!!! What???!!!
Käy lattialle makaamaan aivan hiirenhiljaa, teeskentele kuollutta ja anna sen syödä vähän naamaasi :\
Naapuri syötti tietämättömyydessään kissalleen purkillisen tonnikalaa suolavedessä. Nyt hänellä ei enää ole kissaa.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 20:59"][quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 20:54"][quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 20:52"]
Tonnikalaa löytyiskö?
[/quote]
Ihmisten tonnikalaa ei saa antaa kissalle!
[/quote]
Millaista se kissojen tonnikala sitten on?
[/quote]
just meinasin samaa kysyä... liekö osuutta meidän lyhytikäsiin katteihin....
Päästä yöksi pihalle, kyllä se jotain sieltä saalistaa jos tarpeeksi nälkänen on.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 22:02"]
Naapuri syötti tietämättömyydessään kissalleen purkillisen tonnikalaa suolavedessä. Nyt hänellä ei enää ole kissaa.
[/quote]
mistä te löydätte jotain suolaliemitonnikalaa? mä oon nähnyt vain öljyssä tai vedessä olevia.
[/quote]
mun isä antoi kerran koiralle palan juustoa. nyt hänellä ei ole enää koiraa.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 22:21"]
[/quote]
mistä te löydätte jotain suolaliemitonnikalaa? mä oon nähnyt vain öljyssä tai vedessä olevia.
[/quote]
Se vesi ON suolavettä.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 12:11"]
Olen joskus hätätilassa huuhdellut sen tonnikalan ennen antamista, siis ihan vaan siivilän avulla. Ainakin pahimmat suolat lähtee jos ei muuta
[/quote]
Mutta edelelen voi aiheuttaa keltarasvaudin.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 17:19"]
Olen joskus hätätilassa huuhdellut sen tonnikalan ennen antamista, siis ihan vaan siivilän avulla. Ainakin pahimmat suolat lähtee jos ei muuta
[/quote]
[/quote]
Niin meinaat että satunnaisesta ihmisen tonnikalan syöttämisestä kissalle tulee keltarasvatauti? Huoh.
Oikeesti, ennen lemmikkieläinten hankintaa pitäisi varmaan suorittaa joku "oletko pätevä kissan/koiran/minkälie omistajaksi"-testi, kun kaikki älyvapaat idiootit hankkii lemmikkejä. Joo, ei kissa varmaan kuole siihen kun kerran syö tonnikalaa, mutta silti. Osalla ihmisistä ei ole varmaan mitään tietoa siitä, mitä kissalle kannattaisi antaa. Tai ilmeisesti koirallekaan, kun annetaan suklaata jne. Tiedän kissoja, jotka ovat kuolleet mm. siksi, että annetaan pelkkää kalaa ravinnoksi. Tai syötetään liikaa ja viljapitoista ruokaa -> diabetes, virtsakiviä... Sitten ei välttämättä ole rahaa hoitaa -> annetaan eläin pois tai lopetettavaksi tai jätetään pahimmassa tapauksessa ulos.
Käsittääkseni kananmunan saa antaa kokonaan keitettynä, mutta raakana ei saa antaa valkuaista?
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 21:20"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 20:54"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 20:52"]
Tonnikalaa löytyiskö?
[/quote]
[/quote]
Kyllä saa, jos ei anna suolaliemessä vaan öljyssä olevaa!
[/quote]
Väärin. Ei liity suolaan, vaan keltarasvatautiin. Kissoille tarkoitetussa tonnikalassa on lisättynä E-vitamiinia, joka ehkäisee keltarasvatautia.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 17:19"]
[/quote]
[/quote]
Ei yksi kerta kyllä vielä mitään keltarasvatautia aiheuta. Eri asia jos viikoittain olisi antamassa ihmisten tonnikalaa.
En siis kannusta ketään ruokkimaan kissaansa ihmisten tonnikalalla, mutta kyllä se esim. tässä ap:n tapauksessa olisi parempi kuin jättää kokonaan ruoatta vuorokaudeksi.
Omat kissani ruokin laatu kissanruoalla ja barfilla (noin 50/50), joten mun kissoista ei tarvi kenenkään huolestua.
Kyllä oli mun lapsuus helppoo. Kissoja meillä oli aina, mutta sillon ei oltu vielä keksitty kissanruokaa. Ne söi mitä niille annettiin. Ne jopa pyydysti itse ruokansa.
Ööh.. "Kissanruokaa ei kypsennetä"... Klunks.. Oon joskus montaki kertaa maistanu kissanruokaa ku oon meijän kissalle lapsuuden kodissa laittanu :DD onko oikeesti raakaa lihaa :O kai se keitetään jotenki? :O
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 20:54"][quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 20:52"]
Tonnikalaa löytyiskö?
[/quote]
[/quote]
No kuule, ei se yksi kerta ihmisten tonnikalaa kissaa vahingoita. Huomaa nyt että vaihtoehtona on siis vuorokauden paasto, joka voi olla vahingollinen oikeastikin.