Karmeimmat työharjoittelu, ym, kokemukset?
Vertaistukea saisko? Kertokaa kamalimmista ohjaajista/perehdyttäjistä/harjoittelupaikoista mitä teillä on ollut. Olen jumissa paikassa, jossa ohjaajani tuntuu vihaavan minua. On sanonut muun muassa että nykyajan koulutussysteemit on ihan paskoja ja että hänen mielestään opiskelijoita ei kannata perehdyttää. Pakko vaan kestää.
Kommentit (89)
Hoitoalan työharjoittelussa hoitajat ja esimies tuulettivat ja iloitsivat kun asiakas kuoli, kun pääsivät eroon hankalasta asiakkaasta. Oma ohjaajani oli burnoutissa ja valitti kokoajan sekä haukkui asiakkaat ja omaiset. Työilmapiiri oli negatiivinen. Kamala kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Hoitoalan työharjoittelussa hoitajat ja esimies tuulettivat ja iloitsivat kun asiakas kuoli, kun pääsivät eroon hankalasta asiakkaasta. Oma ohjaajani oli burnoutissa ja valitti kokoajan sekä haukkui asiakkaat ja omaiset. Työilmapiiri oli negatiivinen. Kamala kokemus.
Myös esimiehellä on esimies. Hänelle voi tehdä kantelun työilmapiiristä. Tekisin myös kantelun aviin.
Tässäkin ketjussa näkyy miksi osa työttömistä haluaa olla työttömiä. Mitäs jos tervehdytettäisiin ensin työpaikat ja sitten laitettaisiin ihmiset niihin töihin?
Onhan tämä sikanoloa aikuisille suomalaisille vakinaisille työntekijöille. Suurin osa vakkareista on tuollaista kakkaporukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin ketjussa näkyy miksi osa työttömistä haluaa olla työttömiä. Mitäs jos tervehdytettäisiin ensin työpaikat ja sitten laitettaisiin ihmiset niihin töihin?
Onhan tämä sikanoloa aikuisille suomalaisille vakinaisille työntekijöille. Suurin osa vakkareista on tuollaista kakkaporukkaa.
Niin T Ä M Ä !
Tulin hakemaan vertaistukea, kun itse olen parhaillaan hoitoalan harkassa, ja harkitsen koko koulun lopettamista, koska harkassa on niin kamalaa. Jos tämä on hoitoalalla tapa kohdella uusia työntekijöitä, niin en todellakaan ole haluamassa alalle.
Yritän olla oma-aloitteinen, mutta väärin menee, ja jos yritän vaan seurata vierestä, ei sekään ole hyvä. Kukaan ei neuvo, ja pitäisi osata hommat jo valmiiksi. Minut vain tyrkätään syrjään tilanteista "mene vaihtamaan lakanat, me tehdään tämä", ja seuraavalla kerralla pitäisi osata, vaikkei päässyt edelliskerralla tekemään tai edes nähnyt, kun oli jossain liinavaatevarastossa. Kysymyksiin tuhahdellaan vastaukseksi ja myös minunkin opastusvuorosta vedetään pitkää tikkua aamulla, kun kukaan ei halua opiskelijaa riesakseen. Olen aikuinen alanvaihtaja, ja aiemmissa työ- ja harjoittelupaikoissa selvinnyt ongelmitta, mutta tämä on jotain aivan kammottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tämäkään ei enää yllätä, sen verran kokemusta noista hoitajista että huhhuijaa.
siis karmeita juttuja, siis tekis mieli haastaa oikeuteen ,nimikkeellä henkinen pahoinpitely, väärä lausuma, erehdyttäminen.jne- siis mikä saa jostain ihmisestä tuleen rikollisen kiusaajan? kun työpaikalle tulee esim,joku tet teini.?ei pysty käsittään.hyvä ketju.
olin nuorena tet paikassa poliisiasemalla. oli tosi kivat perehdyttäjät,hyvää kohtelua. ja sen pitäisi olla normaalia.ei kiusaamisen,valehtelun tai jonkun henkisen pahoinpitelyn.
Voisitko sä tuoda asian esille tuolle pomolle taikka sun opelle/ohjaajalle siellä opinahjon puolella?
Toivottavasti asiat selkiintyy työharjoittelussasi.