Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL Sanna Ukkolan kolumni: Rakastelu ei ole hyväntekeväisyyttä – tästä syystä miljonääri pokaa missin

Kommentit (513)

Vierailija
241/513 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi lehtien lukeminen on kuin pariutuminen. Kohteen saa valita itse ja tilauksen saa lopettaa ihan koska vain ja mistä tahansaa syystä.

Tarvittas enemmän isoja konservatiivisia mediataloja niinku isoissa maissakin. 

Alma media ja YLE on täynnä Tampereen yliopiston tiedotusopista valmistuneita nuoria naisia, joiden mielestä Sanna Marin on hyvä pääministeri.

Joo kiihkouskovaisia rokotevastaisia kansankiihottajia kun ei ole tarpeeksi.

Joo tuo on ainoa ideologinen vaihtoehto punavihreälle feminismille.

Vierailija
242/513 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en oikein tykkää Hesarin nykyisestä tyylistä, vaikka olettavat ehkä että juuri minun tyyppiseni kaupunkilainen nainen tykkäisi. Hesarin jutut alkaa olemaan jotenkin liian naisellisia. Oli tuo juttu tuosta lihavan naisen deittiongelmasta ja tänään on juttu missä toinen saman tyyppinen nainen voivottelee kun on niin kova halu ostaa vaatteita. Minusta nämä tämän tyyppiset jutut ei kuulu Hesariin vaan johonkin naistenlehtiin. Haluan enemmän faktaa ja suodattamattomia uutisia, en tällaista kaupunkilaisnaisten elämäntuskaa.

N41

Nimimerkillä MV-julkaisu, RT-kanava ja alfa-tv.

Jaa. No enpä kuule noita lue. En vaan tykkää että Suomen pääsanomalehti alkaa sukupuolittumaan juttujen perusteella. Hömppää on ihan tarpeeksi tarjolla muutenkin. Jutuista paistaa läpi toimittajakunnan naisistuminen.

Lukijatutkimuksien mukaan nelikymppisissä ja sitä nuoremmissa ikäluokissa päätöksen lehtitilauksista tekee (ja lehtiä lukee) useimmiten perheen nainen.

Eli nuori mies ei keskimäärin lue tai tilaa lehtiä, olipa sisältönä sitten miesten tai naisten kirjoittamia tai mille tahansa segmentille suunnattuja juttuja. Sama näkyy jo koululaisten keskuudessa: pojille ei lukeminen maita. Näin ollen voittoa tavoitteleva yritys ei oikein voi muuta kuin tarjota niitä juttuja, joita kuluttaja (eli nainen) haluaa.

Itse olen 50 vuotias mies, yhteiskunnallisia asioita sekä uutisia aktiivisesti seuraava. Tienaan leipäni pääni käytöllä ja siitä maksetaan hyvin. En edes kehtaisi myöntää tilaavani  nykyistä Hesaria.

Heikoissaa kantimissa se on sitten sinunkin itsetuntosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/513 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi lehtien lukeminen on kuin pariutuminen. Kohteen saa valita itse ja tilauksen saa lopettaa ihan koska vain ja mistä tahansaa syystä.

Alma media ja YLE on täynnä Tampereen yliopiston tiedotusopista valmistuneita nuoria naisia, joiden mielestä Sanna Marin on hyvä pääministeri.

Joo kiihkouskovaisia rokotevastaisia kansankiihottajia kun ei ole tarpeeksi.

Joo tuo on ainoa ideologinen vaihtoehto punavihreälle feminismille.

Turkkila, oletko se sinä?

En oo, mut suurin osa kehä 3 ulkopuolella ajattelevista miehistä ajattelee just niinku minä ja Turkkila.

Vierailija
244/513 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en oikein tykkää Hesarin nykyisestä tyylistä, vaikka olettavat ehkä että juuri minun tyyppiseni kaupunkilainen nainen tykkäisi. Hesarin jutut alkaa olemaan jotenkin liian naisellisia. Oli tuo juttu tuosta lihavan naisen deittiongelmasta ja tänään on juttu missä toinen saman tyyppinen nainen voivottelee kun on niin kova halu ostaa vaatteita. Minusta nämä tämän tyyppiset jutut ei kuulu Hesariin vaan johonkin naistenlehtiin. Haluan enemmän faktaa ja suodattamattomia uutisia, en tällaista kaupunkilaisnaisten elämäntuskaa.

N41

Jaa. No enpä kuule noita lue. En vaan tykkää että Suomen pääsanomalehti alkaa sukupuolittumaan juttujen perusteella. Hömppää on ihan tarpeeksi tarjolla muutenkin. Jutuista paistaa läpi toimittajakunnan naisistuminen.

Lukijatutkimuksien mukaan nelikymppisissä ja sitä nuoremmissa ikäluokissa päätöksen lehtitilauksista tekee (ja lehtiä lukee) useimmiten perheen nainen.

Eli nuori mies ei keskimäärin lue tai tilaa lehtiä, olipa sisältönä sitten miesten tai naisten kirjoittamia tai mille tahansa segmentille suunnattuja juttuja. Sama näkyy jo koululaisten keskuudessa: pojille ei lukeminen maita. Näin ollen voittoa tavoitteleva yritys ei oikein voi muuta kuin tarjota niitä juttuja, joita kuluttaja (eli nainen) haluaa.

Itse olen 50 vuotias mies, yhteiskunnallisia asioita sekä uutisia aktiivisesti seuraava. Tienaan leipäni pääni käytöllä ja siitä maksetaan hyvin. En edes kehtaisi myöntää tilaavani  nykyistä Hesaria.

No niin, mennäänpäs positiivisen kautta. Mitä medioita kehtaat myöntää tilaavasi?

Vierailija
245/513 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallisuus ei ole kiinnostavaa.

Nätti nainen ikäisensä pojan kainalossa, kun molemmat opiskelevat ja käyvät osa-aikatöissä, ei kiinnosta ketään. Koska se on tavallista ja normaalia.

Sen sijaan pari-kolmekymppinen babe kahdeksankymppisen kääkän rinnalla kerää katseita ja kohotuttaa kulmakarvoja.

Vain sannaukkolat näkevät vain sen, mikä heitä kiinnostaa eivätkä sitä, mikä on tylsä todellisuus...835

Juuri näin. Friikkishow tietysti kiinnostaa aina enemmän kuin tavallisen ihmisen tavallinen arki ja parisuhde, mutta se kannattaa ottaa viihteenä eikä aikalaisdokumenttina.

Vierailija
246/513 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuolla voisi tehdä rahaa niin luuletko ettei sellaista jo olisi. Joko sun haaveilemaa kuluttajasegmenttiä ei ole kovin paljon tai se on riittävän tyytyväistä nykyiseen tarjontaan.

Vierailija
247/513 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N41

Heikoissaa kantimissa se on sitten sinunkin itsetuntosi.

Hesarin tilaamisen tunnustaminen on vähän kuin peniksen esittely naapureille. Maailma ei tuohon kaadu, mutta onhan se kiusallista. 

Vierailija
248/513 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävää, että konservatiiveja ei sitten taida tiedotusoppi ja maailman uusien ilmiöiden tarkastelu innostavalla ja tuomitsemattomalla tavalla kiinnostaa. 

Uusien ilmiöiden :) Enemmänkin valtavirran tukemista ja vastakkain asettelun kasvattamista. Faktoista kiinnostuneet menevät töihin, joissa faktoilla on käyttöä. Muutamat toimittajat saavat enemmän aikaa panostaa kunnon tutkivaan journalismiin. Nuo ovatkin sitten kaikkea muuta kuin vihervasemmiston, kiirellä tuotettu moska. Iso osa julkaistuista kolumeista ja artikkeleista on tehty tunneissa, toimittajien omaa maailmankuvaa peilaten.

Konservatiiveille faktat ovat luokkaa "mies on mies ja nainen on nainen". Ja pulinat pois. Ei kovin hedelmällinen lähtökohta kiinnostavalle journalismille ja maailman moninaisten ilmiöiden tarkastelulle. 

Vierailija
249/513 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuolla voisi tehdä rahaa niin luuletko ettei sellaista jo olisi. Joko sun haaveilemaa kuluttajasegmenttiä ei ole kovin paljon tai se on riittävän tyytyväistä nykyiseen tarjontaan.

Muut mediat käyvät aika vahvasti konservatiivisten medioiden kimppuun, globaalisti, käyttäen hyväkseen johtavaa markkina-asemaa. Fox Newsin saama loka on aivan käsittämätöntä, verrattuna CNN:n saamaan lokaan, vaikka kummallakin on ollut omat virheensä, kuten myös faktansa.

Vierailija
250/513 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

YLE pyörii kansalaisilta varastetuilla verorahoilla, ja Alma Media on tehny tappiota viimeset 20 vuotta putkeen.

Niin? Edelleenkin jos riittävän moni on kerran valmis maksamaan jostain kunnon konservatiivimediasta niin miksi sitä ei sitten ole?

Vierailija
251/513 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten tavallista , hyökätään kirjoittajan persoonan kimppuun asiasisällön sijasta.

Mistä se kertoo ja miksi? Huvittavaa seurata kuinka mm. twitterissä nimekkäätkin henkilöt sortuvat tuohon. Nolaavat itsensä vaan.

Vierailija
252/513 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muut mediat käyvät aika vahvasti konservatiivisten medioiden kimppuun, globaalisti, käyttäen hyväkseen johtavaa markkina-asemaa. Fox Newsin saama loka on aivan käsittämätöntä, verrattuna CNN:n saamaan lokaan, vaikka kummallakin on ollut omat virheensä, kuten myös faktansa.

Ihminen joka pitää Fox Newsiä minkäänlaisena vakavasti otettavana ja Suomen markkinoille tavoiteltavana mediana on kyllä todellakin naapurin tontilla sepalus auki. 

Vierailija
253/513 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N41

Mutta ylpeästi MV:n ja Tokentuben asiakaskuntaa :)

Vierailija
254/513 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies maksaa aina seksistä. Tavalla tai toisella.

Yleensä se ehkäisy kaatuu naisten harteille ja nainen kantaa seuraukset siitä. Myös ehkäisyssä on omat riskinsä, eikä ne välineet ole mitenkään ilmaisia. Nainen myös usein panostaa ulkonäköönsä; kauniit alusasut, meikit ym. maksaa. En käsitä tuota väitettä, että mies maksaa seksistä tavalla tai toisella, koska laskelmien mukaan se on juuri toisinpäin.

Puhumattakaan täyteaineista joka puolelle pärstää sekä kirurgisista operaatioista. Rahamies maksaa nämäkin.

Vierailija
255/513 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukkolan kolumnissa on pointtinsa. Siinä se kuitenkin menee metsään että kuvittelee parinvalinnan olevan puhtaasti evoluution tuotetta. Onhan se toki tiettyyn pisteeseen mutta mukana on paljon myös ympäristön odotusten täyttämistä. Tietynlaiset valinnat ovat hyväksyttävämpiä ja positiivista huomiota antavampia kuin toiset. Erityisen kaunis nainen takaa ympäristyön huomion miehelle. Se siis lisää tällaisen naisen haluttavuutta pelkän biologian yli.

Toisaalta ihminen haluaa vähemmän sellaista jonka ei katso antavan itselleen statusta tai positiivista huomiota. Ja tästä tulemmekin juuri tuohon paino-ongelmaan. Kuinka moni mies onkaan hylännyt jonkun pulleamman (mutta silti itseä kiinnostavan) naisen siksi että ei kehtaa viedä sellaista "näytille" kaveripiiriin? Tai siksi että ajattelee sen valinnan huutavan kilometrin päähän "en saanut ketään muuta"?

Tämän takia kaikenlainen lihavuuden stigmojen poistaminen on tärkeää. Että ne jotka sattuvat pulleammista tykkäämään, voisivat valita sellaisen kumppanin ilman ajatuksia siitä miltä se muiden silmissä näyttää.

Anteeksi, mutta sinä puhut, kuin parinvalinta olisi vain miehen valintaa- mies päättää ja naiset vain passiivisina odottaa, ettå heidöt tullaan valituiksi. Ei näin. Itseasiassa se on nainen, joka tämån asian päättää.

Eli minä naisena saisin haluamani miehen (jos olisin vielä sinkkun)?

Sänkyyn kyllä jos olet nuori ja siedettävän näköinen. Naimisiin sitten paljon vaikeampaa.

Eli nainen ei päätä. Nuori ja siedettävän näköinen saa miehen sänkyyn, siinä se naisen päätösvalta. MOT.

Niin, jos et ole nuori ja siedettävän näköinen, niin et saa sänkyyn ketä vaan. Oliko yllätys?

MIKSI te miehet sitten jatkuvasti hoette että jokainen nainen saa kenet tahansa miehen sänkyynsä?

Melkein kaikki naiset saa miehen kuin miehen sänkyyn kyllä, mutta parisuhteesen ei saa. 

Vierailija
256/513 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen joka pitää Fox Newsiä minkäänlaisena vakavasti otettavana ja Suomen markkinoille tavoiteltavana mediana on kyllä todellakin naapurin tontilla sepalus auki. 

Mutta sinun mielestäsi CNN on? Minun mielestäni molemmat ovat samanlaista kuraa. Tämän on todennut jopa Ylen kirjeenvaihtaja, joka on mielestäni kunnioitettava ulostulo. 

Vierailija
257/513 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hesari kirjoittaa lihavien painosyrjinnästä parisuhdemarkkinoilla. En voisi ikinä ihastua mieheen, joka ei olisi älykäs. Harrastanko siis tyhmyyssyrjintää?"

Ero peruttu - rakkaus voitti! Sanna Ukkola ja Matias Turkkila palasivat yhteen

"Matias Turkkilaa on julkisuudessa tituleerattu Perussuomalaisten ”aivoiksi”. Viralliselta ammatiltaan hän on Perussuomalaisten puoluelehden Suomen Uutisten päätoimittaja."

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/9e72119d-f794-4abe-9e27-e47858…

Itse en esimerkiksi voisi ihastua mieheen, joka ei olisi älykäs; aivot ovat minulle tärkein sukupuolielin. En voisi kiinnostua miehestä, joka ei olisi hauska. Enkä voisi tuntea vetoa liian kilttiin mieheen. Miehessä pitää olla tiettyä arroganssia tai itsevarmuutta, haastetta.

Olen jättänyt menemättä treffeille, jos mies ei osaa yhdyssanoja. Olen dumpannut miehen, kun näin hänen liian kalliin ja täysin mauttoman sporttiautonsa: se kertoo huonosta itsetunnosta. Olen kyllästynyt puolikuoliaaksi miehen kanssa, joka palvoo maata jalkojeni alla ja toteuttaa mukisematta jokaisen toiveeni.

Ei minun tarvitse poliittisen korrektiuden takia rakastua tyhmään ja kilttiin mieheen, minulla saa olla omat kriteerini parinvalinnalle.

Nykyiseen mieheeni tutustuin Facebookissa, jonne kirjoitin älykkyyspähkinän ja sanoin, että menen naimisiin miehen kanssa, joka osaa sen ratkaista. Tämä mies osasi. Toisilla treffeillä hän vei minut Roskapankkiin (!) ja sai minut nauramaan – olin heti täysin hullaantunut. Pari vuotta myöhemmin olimme naimisissa.

Voisiko toimittaja julkaista älykkyyspähkinän?

Haluaisin tietää olenko tyhmä.

Vierailija
258/513 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missi saa rahaa rakastelustaan, eli maailman vanhin ammatti. Hyvä esimerkki esim. edesmennyt rouva Dahlman-Räikkönen.

En tiennytkään, että Jenni on kuollut? Koska tämä on tapahtunut?

Vierailija
259/513 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höhö Sanna se vasta kehtaa!

Freesi näkökulma tuo, että seksiin liittyy monesti raha - tulee varmaan monelle yllätyksenä!

Vierailija
260/513 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävää, että konservatiiveja ei sitten taida tiedotusoppi ja maailman uusien ilmiöiden tarkastelu innostavalla ja tuomitsemattomalla tavalla kiinnostaa. 

Uusien ilmiöiden :) Enemmänkin valtavirran tukemista ja vastakkain asettelun kasvattamista. Faktoista kiinnostuneet menevät töihin, joissa faktoilla on käyttöä. Muutamat toimittajat saavat enemmän aikaa panostaa kunnon tutkivaan journalismiin. Nuo ovatkin sitten kaikkea muuta kuin vihervasemmiston, kiirellä tuotettu moska. Iso osa julkaistuista kolumeista ja artikkeleista on tehty tunneissa, toimittajien omaa maailmankuvaa peilaten.

Konservatiiveille faktat ovat luokkaa "mies on mies ja nainen on nainen". Ja pulinat pois. Ei kovin hedelmällinen lähtökohta kiinnostavalle journalismille ja maailman moninaisten ilmiöiden tarkastelulle. 

Otetaampas merkittävin näkemysero 2000 luvulla. 2015 vihervasemmmisto oli tapahtumista tiettyä mieltä, kun taas oikeisto toista. Tänään vihervasemmisto on samaa mieltä kuin oikeisto 2015 (poislukien äärioikeiston idiootit). Eli tämän perusteella paljon parjatut ja maalitetut henkilöt olivat oikeassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme