Ketä menee huomen ABC:lle isänpäivälounaalle?
Me mennään. Just mietin, mitä sitä pistäis päälleen. :)
Kommentit (137)
Äitienpäivänä ABC:llä oli niin ruuhka, ettei meinannut pöytää löytää. Siellä oli monia erittäin varakkaitakin tuttujani syömässä. Juhlapäivinä siellä on oikein hyvää ruokaa edullisesti. Me siis mennään taas ja varaa olis mennä kalliimpaankn paikkaan, mutta käytän ne rahat mieluummin johonkin muuhun.
Mulla ei todellakaan pienituloisena edes tule mieleen mennä äitienpäivänä tai isänpäivänä tai minään muunakaan päivänä syömään "ulos." Mielummin kokataan himassa. Ja jos menisin niin säästäisin rahaa ja menisin sitten johonkin tasokkaampaan paikkaan.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 19:48"]Me mennään. Just mietin, mitä sitä pistäis päälleen. :)
[/quote]
Miksei kukaan vastaa varsinaiseen kysymykseen eli asuvalintaan? Itse laittaisin tunikan ja leggarit, alle sit vähän "jälkiruokaa"
Abcllä on iha ok ruokaa esim pizzat. Mitä hiton väliä sillä on missä sitä syö. Jos ei miestä tai isää se niin kiinnosta. Sitä paitsi jos ei asu kaupungissa ni aika isolla todennäköisyydellä se on just abc mikä on mailla halmeilla..
Paljon hienompaa mennä vaikka Hans Heinänkorren snobiravintolaan, missä ruoka-annos on juhlavan kokoinenkin: kolme heinää ristissä, lusikallinen perunamuussia, sekä verta tihkuva pieni pihviksi kutsuttu lihamöntti.
Annoksella joku hieno ranskalainen nimi, hintaa vaivaiset 50 euroa ja aikun on niin hianoo.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 20:25"]
Paljon hienompaa mennä vaikka Hans Heinänkorren snobiravintolaan, missä ruoka-annos on juhlavan kokoinenkin: kolme heinää ristissä, lusikallinen perunamuussia, sekä verta tihkuva pieni pihviksi kutsuttu lihamöntti.
Annoksella joku hieno ranskalainen nimi, hintaa vaivaiset 50 euroa ja aikun on niin hianoo.
[/quote]
Moukka mikä moukka...
Kyllä monikin menee. Ja yleensä se vanhin maksaa ja 3 sukupolvea perheineen nyrpistelee nenäänsä. Ainakin ne Isän- ja äitienpäivälounaat mitä olen apsilla tehnyt ovat olleet laadukkaita, suomalaista possua tai ei niin kotoista kanaa ja norjalaista lohifilettä. Tuoreista perunoista tehtyä kerma- tai valkosipuliperunoita. Salaattipöytä suomalaista ja laadukasta... Keskimäärin 500 annosta myytiin noina päivinä, on siinä jo useampi perhe.
Ap vetäisi oikeasta narusta ja mammat meni halpaan. Klassikko.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 20:19"]
Äitienpäivänä ABC:llä oli niin ruuhka, ettei meinannut pöytää löytää. Siellä oli monia erittäin varakkaitakin tuttujani syömässä. Juhlapäivinä siellä on oikein hyvää ruokaa edullisesti. Me siis mennään taas ja varaa olis mennä kalliimpaankn paikkaan, mutta käytän ne rahat mieluummin johonkin muuhun.
[/quote]
että erittäin varakkaita tuttujasikin siellä murkinoimassa samaan aikaan? kuinkas sattuikin.. ehkä he ovat siellä taas huomenna?
Ja pizzat ja "alacarte" on samaa kuin fransmannissa tai Rossossa, jossa kuitenkin suurin osa suomalaisista syö "hienommin". Samat soosit, lihat ja lisukkeet tulee samasta tukusta :D
En ikinä. Sanoin miehelleni että jos joskus vie mut sinne toukokuun toisena sunnuntaina, on se avioero varma.
Laavulle paistamaan makkaraa, nokipannukahvit ja täytekakkua nam.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 10:23"]
En ikinä söisi abc:llä.. Olen itse kokkina apsilla ja en todellakaan itse söisi niitä ruokia saati menisi juhlapäivänä syömään.
[/quote]
No ei sulla niihin huoltoasemakokin palkalla olisi varmaan varaakaan.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 19:48"]
[/quote]
Huoltsikalle isänpäivälounaalle. No jos vaikka laittasit remonttihaalarit.
Ihan oikeesti, näin isänä ja miehenä olisin miljoona kertaa tyytyväiempi jos vaimo tekisi kotona ihan itse isänpäivälounaan, kuin roudaisi minut johonkin kuppaselle huoltikselle, jos siis tätä amerikkalaisten markkinamiesten kyhäämää hömppäjuhlaa edes jollain tavalla viettäisin.
Niin ja edelleen näille "ketä" teineille: jos tiedustellaan jonkun ihmisen, tai ihmisten tekemisiä, niin silloin kysymys alkaa sanalla kuka, tai ketkä.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 10:21"]Jos vähänkään tuntee Suomen karttaa ja Abc-paikkojen sijaintia niin huomaa, että monella paikkakunnalla se on ainoa paikka syödä ns. ulkona. Suomessa on paljon maalla-asuvia perheitä, joille se on hyvä ja ainoa vaihtoehto jos ei halua kokata kotona. Eihän se mitään super-gourmeta ole, mutta ihan kelvollista. Jokainen syö siellä, missä haluaa ja mitä haluaa, kun omilla rahoillaan syö.
[/quote]
Kuules nyt, noin 70-80 prosenttia suomalaisista asuu sellaisilla alueilla jossa ABCn räkälä ei varmasi ole ainoa vaihtoehto. Pelkästään pk-seudulla asuu neljännes suomalaisista. Siitä näkee että sisimmässään ABC-ruokailijoita hävettää kun piiloudutaan tekosyiden taakse.
ABC:llä saa toki ihan ok perusruokaa, siis sitä mitä tulee työvuorossa usein mutusteltua. Siis peruslounaana siinä ei sinällään mitään vikaa ole, vaikka sitä yleisesti jostain syystä haukutaankin. Minä taksikuskina olen testannut kymmeniä eri lounasruokaloita eri paikkakunnilla ja ei ABC suinkaan ole huonoimmasta päästä, vaan ihan peruslounasruokala.
Siltikin (tai nimenomaan juuri siksi) kyllä loukkaantuisin, jos vaimo edes vihjaisi halunsa viedä minut "työmaaruokalaani" isäinpäivälounaalle. Meidän nelihenkisessä perheessä minä olen se, joka normaalisti ruuan laitan. Tänään kuitenkin ruuan tekee vaimo. Luvassa on pääruuaksi sisäfilettä valkosipuliperunoilla sekä muilla lisukkeilla ja jälkkäri toki myös. Hintaa aterialle tulee alle puolet ABC:n hinnasta ja minun ei tarvi lähteä työmaaruokalaani, eikä tehdä ruokaa itse, vaan saan vain lekotella.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 23:37"]
Mielelläni menisi ABC:lle lounaalle. Me päädyttiin kokkaamaan itse, mutta kadehdin niitä jotka menevät buffet pöytään.
[/quote]
Kadehdit???? Puolella siitä summasta, jonka bensa-asemalla joutuisit jostain peruspaahtopaistista pulittamaan, loihtisit kotona monta kertaa juhlavamman aterian huippu raaka-aineista.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 12:41"]
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 19:48"]
[/quote]
Huoltsikalle isänpäivälounaalle. No jos vaikka laittasit remonttihaalarit.
Ihan oikeesti, näin isänä ja miehenä olisin miljoona kertaa tyytyväiempi jos vaimo tekisi kotona ihan itse isänpäivälounaan, kuin roudaisi minut johonkin kuppaselle huoltikselle, jos siis tätä amerikkalaisten markkinamiesten kyhäämää hömppäjuhlaa edes jollain tavalla viettäisin.
Niin ja edelleen näille "ketä" teineille: jos tiedustellaan jonkun ihmisen, tai ihmisten tekemisiä, niin silloin kysymys alkaa sanalla kuka, tai ketkä.
[/quote]
Amerikkalaisten markkinamiesten hömppäjuhlaa? Jos on kerran heidän keksimänsä, niin miksi Amerikassa isänpäivää vietetään kesäkuussa ja meillä marraskuussa?
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 16:27"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 12:40"][quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 10:23"] En ikinä söisi abc:llä.. Olen itse kokkina apsilla ja en todellakaan itse söisi niitä ruokia saati menisi juhlapäivänä syömään. [/quote]
No ei sulla niihin huoltoasemakokin palkalla olisi varmaan varaakaan. [/quote] Tienaa kolmivuorotyönsä ansiosta helposti yli 2000 € kuukaudessa...
[/quote]
Eikä, siis sähän oot varsinainen kroisos.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 20:11"]
Hyi, kaameeta kuraa. Kuka tahansa kokkaa samalla rahalla kotona kunnon ruuat.
[/quote]
niin, et varmaan ikinä hae vaikkapa pitsaa tai hampparia. Kaiken saa tehtyä kotona.
(itse en ole koskaan syönyt siellä abc:llä, ja vain kerran mäkkärissäkin)