S-pankki ei myönnä luottokorttia??
Tulot 4300e, vakityö 2,5v. Luottotiedot kunnossa. Opintolainaa on 4800e.
Ei heru.
Kommentit (103)
Viimeisimmän työsuhteen kesto alle 2v? Tästä se on ollut itsellä kiinni viimeiset 6v. Minkä minä sille voin ettei ole saanut kuin määräaikaisia.
Minusta siellä sanottiin, että luottokortin saamisesta päättää luottoyhtiö.
Ja mä sain 5000e luottokortin ihan vaan kättä ojentamalla. Asuntolainassa lähti S-Pankki oikein kilpailemaan muiden kanssa ja sainkin sieltä parhaan tarjouksen.
Velkaa 90 000
Opintolainaa 27000
Nyt asuntolainaa 210000
Tulot 7400 brutto plus satunnaiset päivystyspalkkiot.
Vierailija kirjoitti:
Kysy syytä heiltä mikseivät anna eiköhän heillä se jossain ole että minkä syyn takia hylätty.
Luottohäirikkömerkintä, pa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elätkö kädestä suuhun? Jos elät niin pankki ei välttämättä luota maksukykyysi.
Siirrän yleensä toiselle tilile palkkapäivänä ”isot rahat”, josta teen siirtoja käyttötilille tarpeen mukaan, joskus päivittäin. Siksi, että jos kortti kopioidaan, siinä ei mene kaikki rahat.
Lisäksi säästän s-pankin rahastoon, jossa nyt n.5000e.
ApMihin sitten tarvitset luottoa jos toisella tilillä on jo "isot rahat"?
Öö...oisko tota lentojen varaamiseen, hotellien varaamiseen, verkko-ostoksiin ym...
Maksuhäirikkömerkintä, pa.
Ei luottokortin saaminen ole mikään ihmisoikeus. Rahoituslaitos tekee ratkaisunsa taloudellisten tosiasioiden perusteella. Henkilölle, jonka takaisinmaksukykyyn tai -haluun ei luoteta, ei ole järkevää antaa luottokorttia.
Minäkään en saanut S-pankista EDES PANKKIKORTTIA, vain visa electron vaikka tuloni olivat samaa luokkaa, muita velkoja ei ollut, vakituinen työ ja luottotiedot kunnossa.
Kuulin myöhemmin kaveriltani joka oli toisessa pankissa töissä ja tekemisissä luottohakemusten kanssa, että kielteiseen päätökseen vaikuttaa työsuhteen pituus, asumismuoto- vuokralla asumista ei katsota hyvällä, jos on naimaton/ eronnut, sekin on huonontava piire ja vielä jos luonasi asuu lapsi sekin huonontaa.
Eli toisin sanoen pitää asua omistusasunnossa, olla työsuhteessa samaan työnantajaan vähintään 2 vuotta sekä naimisissa ja lapseton.
Muualta olen saanut aina luottokortin ongelmitta, s-pankista en koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siirrän yleensä toiselle tilile palkkapäivänä ”isot rahat”, josta teen siirtoja käyttötilille tarpeen mukaan, joskus päivittäin. Siksi, että jos kortti kopioidaan, siinä ei mene kaikki rahat.
Öö...oisko tota lentojen varaamiseen, hotellien varaamiseen, verkko-ostoksiin ym...
Että pitäis lähteä lentelemään ympäri maailmaa ja hakemaan uusia pandemiaviruksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eli suomeksi sanottuna sulla ei ole säännöllisiä tuloja. "Siirrän tarpeen mukaan"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEli suomeksi sanottuna sulla ei ole säännöllisiä tuloja. "Siirrän tarpeen mukaan"
Palkkaa bruttona 4300e/kk. Mielestäni se on aika säännöllistä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No öö.. luin otsikon huonosti, luulin että hakee pelkkää luottoa. Opettelen tästedes lukemaan. Kiitos ja anteeksi :)
Mun palkka bruttona 2400€/kk, 4 lasta ja eronnut. Sain S-pankista luottokortin 800€ rajalla sekä asuntolainan asumisoikeusasuntoa varten.
Olen ollut asiakasomistaja siitä asti, kun vihreä kortti tuli. Depit kortti "tyrkytettiin" väkisin, kun moinen tuli mahdolliseksi.
Oma veikkaus on, että se raja mitä hait ensin oli liian suuri. Kielteinen päätös on voimassa muistaakseni 6kk, joten voit hakea sitä korttia uudestaan pienemmällä summalla kun tuo 6kk on kulunut.
Outoa. Itse sain OP:lta tonnin luottorajalla vaikka olin ollut vain pari kuukautta määräaikaisessa työssä jossa palkka oli vain reilu 2000 e/kk. Ei ollut mitään ongelmaa.
Eikös sen luottokortin myönnä tai jätä myöntämättä luottokorttiyhtiö, tässä tapauksessa Visa?
Jos tosiaan on kyse siitä, että pankki ei suostu laittamaan hakemustasi Visalle, vaihda pankkia.
En minäkään saanut S-Pankista. Olen huipputuloinen, on omaisuutta ja asuntolainaakin on paljon. Ei ole ongelmia maksamisen kanssa, eikä koskaan mitään maksuhäiriöitä. Arvailen, että eivät anna, jos on lainaa tai palkka ei ohjaudu heidän pankkiinsa.
Visa on amerikkalainen yhtiö, ja siellä on ihan omituisia näkemyksiä siitä, kuka on luotettava, ja kuka ei. Esim. jos sinulla ei ole ollut lainoja, et ole luottoyhtiön näkökulmasta luotettava asiakas, vaikka olisit hoitanut kaikki raha-asiasi hyvin, sinulla olisi paljon omaisuutta ja säännölliset, hyvät tulot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ennestään luottokortteja? Maksuhäiriöitä?
Ei muita luottokortteja. Ei maksuhäiriöitä.
ApAsut vuokralla jollain heikolla alueella, joka laskee luottoluokitusta.
Tämä ei ainakaan ole syynä. Itse asun omistusasunnossa yhdellä Helsingin kalleimmalla alueella. Myöskään kulutustottumukset eivät voi olla syynä. En ole käyttänyt S-debit-korttia koskaan alkoholin tai tupakan ostamiseen, baareihin tms., kun en näitä harrasta lainkaan.
T. Toinen kielteisen päätöksen saanut
Vierailija kirjoitti:
En minäkään saanut S-Pankista. Olen huipputuloinen, on omaisuutta ja asuntolainaakin on paljon. Ei ole ongelmia maksamisen kanssa, eikä koskaan mitään maksuhäiriöitä. Arvailen, että eivät anna, jos on lainaa tai palkka ei ohjaudu heidän pankkiinsa.
Tätä ei kyllä usko kukaan että "huipputuloinen" ei saa luottokorttia :D
Onpa siellä sitten meno muuttunut, kun itse sain luottokortin ollessani opiskelija, osa-aikatöissä ja vuokralla. Bruttotulot taisi olla jotain 1000€ luokkaa per kuukausi. Ja opintolainaa oli paljon enemmän kuin ap:lla.
En ole esim voinut vuokrata autoa enkä osallistua ekskursiolle ilman luottokorttia