Parhaat vinkkinne pms oireisiin?
Miten selvitä pahoinvoinnista? Kivuista? Mielialan muutoksista? Muusta oireista?
Kommentit (25)
Jos on varaa niin seiniltä pehmustettu ääntä eristävä koppi. Sinne kun laittaa naisen pahimpien pms oireiden ajaksi niin niistä selviää lähes kivuttomasti.
Vierailija kirjoitti:
Jos on varaa niin seiniltä pehmustettu ääntä eristävä koppi. Sinne kun laittaa naisen pahimpien pms oireiden ajaksi niin niistä selviää lähes kivuttomasti.
Jep, mielelläni jäisin tuollaiseen huoneeseen Netflixin seuraan viikon ajaksi, jos joku maksaisi siitä palkankin :) Ja mies hoitaisi sen ajan lapsetkin.
Tuo ei ikävä kyllä silti helpota kipuja eikä pahoinvointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, mielelläni jäisin tuollaiseen huoneeseen Netflixin seuraan viikon ajaksi, jos joku maksaisi siitä palkankin :) Ja mies hoitaisi sen ajan lapsetkin.
Tuo ei ikävä kyllä silti helpota kipuja eikä pahoinvointia.
Nykyään on aika tehokkaita lääkkeitä. Englannin kuningatar käytti vaivaan luonnontuotetta puf, puf.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei ikävä kyllä silti helpota kipuja eikä pahoinvointia.Nykyään on aika tehokkaita lääkkeitä. Englannin kuningatar käytti vaivaan luonnontuotetta puf, puf.
Käytössä burana. Ja nyt kokeilussa Citalopram syötynä vain osan aikaa kierrosta.
Mikähän puf, puf? Onko vain kuningattarille oleva lääke vai määrätäänkö sitä ihan tavalliselle Marja-Liisalle gynekologilta?
Akka pihalle pms kiukuttelun ajaksi. Parantaa huomattavasti kodin ilmapiiriä
Vierailija kirjoitti:
Akka pihalle pms kiukuttelun ajaksi. Parantaa huomattavasti kodin ilmapiiriä
Hämmentävää. Ulkoilen kyllä paljon, mutta se ei vie kipuja pois. Eikä helpota pahoinvointiin.
Todella kurja, että akkasi kiukuttelee ja pilaa kodinilmapiirin. Oletko varma, että akkasi kärsii vain pms vaivoista vai onko hänellä muitakin ongelmia?
Akalle oma asunto pms ajaksi ja lakisääteinen parin päivän hermoloma työstä.
Vierailija kirjoitti:
Jätä ainakin sokeri ja alkoholi pois.
En käytä alkoholia. Sokerin käyttöä olisi mahdollista vielä vähentää nykyisestä. Tarvii olla tarkempi :)
Vierailija kirjoitti:
Akalle oma asunto pms ajaksi ja lakisääteinen parin päivän hermoloma työstä.
Kenellä on varaa pitää ylimääräistä asuntoa? Käytän mielummin sen rahan matkusteluun :)
Lakisääteinen palkallinen hermoloma töistä olisi oikein loistava idea! Saisi potea kipuja ja pahoinvointia rauhassa kotona, ressaamatta töistä :)
Nukkuminen. Pakko nukkua melkein koko päivä silloin kun on pahimmat oireet.
Vahva Burana.
Toisena hormonikierukka. Minulla ratkaisi ongelman lopullisesti. Pms paheni nelissäkymmenissä sietämättömäksi.
Muistelen, että vhh-ruokavaliolla kivut olisi olleet siedettävämmät itsellä 🤔
Mulla on välillä tajuttoman kivut, joihin edes 800 Burana ei toiminut. Aiemmin olin saanut joihinkin kipuihin naproxeenia, jota säästelin menkkoja varten ja pyysin siihen gyneltä reseptin. Toimii huomattavasti paremmin.
Pari päivää ennen kuukautisia oon toivottoman masentunut, ahdistunut, itkuinen, haastan riitaa ja paniikkihäiriökin pahimmillaan aina silloin, siihen ei toimi kuin rauhoittava. Mutta ilman sitä olen todellakin vetämässä ranteita auki.
Syön nykyään myös fluoksetiinia pienellä annoksella tasaamaan mielialaa, jonka koen hieman tasanneen.
Jos mies lämmittää kivuliasta alavatsaa kädellään tai tuo lämpöhauteen niin se ehkä auttaa eniten kun koskee ja kiukuttaa 🥰
Perseestä olla nainen hormoneineen ja kiertoineen.
Vierailija kirjoitti:
Jätä ainakin sokeri ja alkoholi pois.
Kyllä mulla ainakin olo on menkkojen aikaan paljon kivempi humalassa 😁
Onko alaselkäsärky yleistäkin ennen kuukautisia ja niiden aikoihin?
Itse tiedän koska menkat alkaa siitä, kun selkää alkaa jonottaa pirusti n viikko ennen vuotoa. Kaksi päivää ennen vuotoa sit vihlaisee vatsassa muutaman kerran tosi ilkeästi ja itse vuodon aikaan kivutonta, muuten vaan todella epämukava olo.
Älä panttaa tarpeitasi vaan ota vastuu niistä koko kuukauden ajan. Tämä auttoi itselläni, kun tajusin purkavani pms-päivinä turhautumista ja esim raivosin miehelle, ettei hän osallistu riittävästi kotihommiin. Olin liian kiltti ja väsytin itseni tekemällä liian paljon yksin.
Liikunta, mielellään ulkona.
Minulla on myös suklaa auttaa.