Poikaystävä tuli taas oksennuskunnossa kotiin
Valehteli juomiensa määrät alakanttiin, sammui vessanpöntölle ja oksensi monta kertaa siitä noustuaan.
Juuri 3vk sitten äitini ilmaisi huolensa poikaystävän alkoholinkäytöstä, ei halua mun joutuvan katselemaan ongelmakäyttöä. Aina kun olemme olleet äidin luona käymässä niin poikaystävä on joko ollut tai on menossa ryyppäämään.
Teimme diilin että hän ei joisi aina kun siihen on mahdollisuus. Tänään oli ensimmäinen mahdollisuus pariin viikkoon ryypätä, kun aiemmin ollut kurssimenoja tms. viikonloppuaamuisin. Tottakai hän näytti että osaa olla ilman alkoholia (ei) ja meni ryyppäämään. Lupasi kuitenkin ettei vedä perskännejä. Mitenkäs siinä jälleen kerran kävi... koko asunto haisee oksennukselta ja saatiin muutenkin paskaan suhteeseen vaan lisää riitoja aikaiseksi. Pitääkö mun enää katsella tuota jätkää? Ollaan parikymppisiä, itse juon 1-6x vuodessa, hän siis aina kun on mahdollisuus. Koko kesänkin tissutteli myös joka arkipäivä. Puhe ei auta.
Kommentit (185)
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 09:57"]Dokaaminen oksennuskuntoon ei todellakaan ole normaalia, tai jokaviikkoinen juominen! Oikeasti, sinun ei tarvitse sietaa tuollaista :( maailmassa on tarpeeksi kunnollisia miehia, ei ole mikaan velvollisuutesi yrittaa pitaa moista juoppoa normaalien kirjoissa.
Monet kirjoittajat sanoivat etta orveltaminen ja oksennuskannaaminen kuuluu parikymppisen elamaan. Ei todellakaan kuulu, mielestani ei kenenkaan elamaan! Oikeasti tuli paha mieli tilanteesi puolesta. Oma avomieheni juo silloin talloin yhden (1) oluen illalla rentoutuessa tai ravintolassa ruoan kanssa. En ole koskaan nahnyt hanta humalassa. Olemme molemmat siis parikymppisia opiskelijoita. Baarit, yokerhot ja bileet eivat kuulu elamaamme millaan tavalla... Eilen soimme hyvassa ravintolassa yhdessa. Etko haluaisi samaa? Oikeasti, alkoholisin kanssa et tuhlaa kuin aikaa, jonka olisit voinut jakaa yhdessa jonkun paremman kanssa, menetat itsesi.
Tv. Alkoholistin tytar
[/quote
No ette tekään ihan normaaleilta vaikuta, ellette käy koskaan baareissa.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 06:36"]
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 02:51"]Täällä olisi parikymppinen absolutisti "mies", mutta enhän minä kenellekään kelpaa kun olen niin "omituinen". Naiset vaan tahtoo niitä suosittuja miehiä jotka on "normaaleja" ja käyttävät alkoholia. Harmi, että Suomessa normaali alkoholin käyttö on sama kuin alkoholismi. [/quote] Vittu kun vituttaa tämä ikuinen "enhän minä abso kenellekään kelpaa" -lässytys. Minä olen noin 15 vuotta katsonut ryyppäämistä kotona, joten oli päivänselvää, että tulevan mieheni on oltava absolutisti tai juotava yhtä harvoin kuin itse juon. Ap, luulen, että sinulla on ollt tiedossa poikaystävösi taipumus viinaan. Siispä miksi olet ryhtynyt alunperinkään suhteeseen hänen kanssaan? Tajuat varmaan, mitä kannattaisi tehdä...? Kyllä, JSSALP. Jätä Se Sika Ansaitset Luultavasti Parempaa. Ei kestä kiittää.
[/quote]
No vituttaa se minuakin kun aina joutuu selittelemään miksi en juo. Ihan sama kun minä kysyisin joltain, että miksi se ei harrasta balettia. Ei vaan kiinnosta.
Ikävä totuushan vain on se, että parikymppisenä on normaalia juosta baareissa ja juoda paljon. Onhan se moneen kertaan jo tässä ketjussakin kerrottu. On tietysti niitäkin jotka ymmärtää juomattomuuden, mutta kyllä ne selvä vähemmistö on. He ovatkin yleensä sellaisia, jotka ovat joutuneet olemaan tekemisissä juoppojen kanssa aiemmin.
Parikymppinen abso
En jaksa lukea loppuun ketjua,mutta olenko ainut joka ei pidä parikymppisen nuoren miehen bilettämistä tilaisuuden tullen huolestuttavana?
eikös tuon ikäiset ihan yleisestikin juhli aina kun mahdollista..jos Tälläinen elämäntyyli ei ap.lle käy,( minkä tajuan kyllä,alkoholistin kanssa eläneenä) on parempi laittaa heppu kiertoon.
ihan oikeasti,älä tuhlaa aikaasi jos sulla on huono olla,nuo parikymppiset harvoin kykenevät/ halua at sitoutua vielä kotielämään.
lähe vielä ku se on helppoo ja ei oo lapsia, ps älä vaan tee tommosen kaa niitä
Alkoholin liiallinen kittaus ja sen tuomat oksentelut, sänkyyn kuseskelut yms ei ole normaali osa nuoruutta. Tai ei ainakaan minulla tai poikaystävälläni ole. Juomme sillon tällöin, joskus useammin ja joskus taas harvemmin. Tunnemme silti omat rajamme, emmekä todellakaan oksentele pitkin asuntoa ja kuseskele sänkyyn baari-illan päätteeksi. Mitä hauskaa siinä edes olisi? Jos poikaystäväni tulisi joka viikonloppu kaatokännissä kotiin, olisi tämä suhde hyvin äkkiä siinä. Joskus tietysti voi käydä niin että tulee juotua liikaa, mutta niin kauan kun se on yksittäinen ja harvinainen poikkeus eikä sääntö, niin kaikki on hyvin. Ei kenenkään tarvitse viettää viikonloppujaan toistuvasti oksennuksen katkussa tai kusisessa sängyssä. Itsekunnioitusta kehiin ja äkkiä, sillä jokainen ansaitsee parempaa kuin tuollaisen parisuhteen. T: N21
On se jännää juua nii.
T.14v poika
Tietenkin jätät sen.
T. Samanlaisen parikymppisen pojan äiti. Ps. Meillä pilannut koko perheen. Älä sinä anna niin käydä. Raittius on suurin lahja. Ja olemme itse asiallisia ihmisiä.
Vaikka itse jäisitkin suhteeseen niin älä ihmeessä ainakaan hommaa niitä lapsia tuohon tilanteeseen. Pilaat heidän elämänsä.
Sano sille, että tulee oven taakse sitten, kun on juomisensa juonut ja rellestämisensä rellestänyt. Et katotaan sit tilanne uudelleen. Jos enää kiinnostaa tai olet enää vapaana.
Voi Ap lähde tuosta suhteesta! Minäkin tein niin kahden vuoden jälkeen ja on ollut paras ratkaisu ikinä!!!
JUOKSE JA NAUTI VAPAUDESTASI TÄMÄ ON IHANAA
Terkuin 20v tyttö helsingistä
Lähetin muutaman kuvan tämän keskustelun vaatauksista hänelle ja hän googlasi keskustelun ja luki ekan sivun, nauroi vaan mun kirjoitusvirheille siinä viestissä jonka kirjoitin unenpöppörössä.. totesi ettei jaksa lukea enempää kun on niin paljon vastauksia. Ja sanoi ettei juo tänään vaikka olis mahdollisuus. Pitäisikö tästä nyt antaa mitali...
T. Ap
Ap, tilanteesi kuulostaa valitettavasti tosi tutulta... Asuin nuorempana pari vuotta avoliitossa jätkän kanssa, joka oli ihan samanlainen. Lattialle sammumista, sänkyyn oksentamista, pari kertaa päätyi juoppoputkaankin... Tyyppi oli myös ehta narsisti, ja sai mut uskomaan, että tämä juomiskuvio on ihan normaali ja että mä olen hullu. Aina krapulapäissään vannoi, että seuraavalla kerralla ei lähde lapasesta, mutta arvaahan sen että oliko tuosta "lupauksesta" mihinkään.
Ero tuli, onneksi, muutama vuosi sitten. Sittemmin olen tapaillut/säätänyt miehen kanssa, joka on muuten tosi ihana, hurmaava ja meillä synkkaa hyvin. Jokin aika sitten hän sanoi että haluaisi mun kanssa parisuhteen, ja mä pistin homman poikki. Tälläkin tyypillä on nimittäin ongelma viinan kanssa, ikää melkein 30 v ja silti saisin parisuhteessa nauttia samasta meiningistä kuin tuossa edesmenneessä avoliitossani. Mä en enää IKINÄ halua kumppania joka sammuu vessan lattialle, bussiin, taksiin, you name it. En halua valvoa öitä huolesta sairaana, riidellä siitä miten viina ja biletys menee kaiken muun edelle.
Ap, RAKASTA ITSEÄSI JA LÄHDE. Alkoholi on poikaystävällesi se suuri rakkaus, ja tämä ei tule muuttumaan niin kauan kuin hän itse ei näe ongelmaa. Ero ei varmasti ole helppo, mutta sä saat elämäsi takaisin. Ansaitset niin paljon parempaa.
N25
SE KÄYTTÄYTYY KUIN TYYPILLISIN 20 VUOTTA DOKANNUT JUOPPO.
Aivan samat selitykset! Vaikka se on vasta parikymppinen eikä mikään alkoholinjuonnin ammattilainen samalla tavalla kuin ne ostarin spurgut. Mutta aivan samat selitykset sillä on.
Ja sä reagoit sen tekoihin niin kuin tyypillisin alkoholistin puoliso. Avaa silmäsi jooko. Sä voit saada parempaa. Sä et tule saamaan siitä mitään mitalia että yritit näin ja näin kauan raitistaa miehen. Se tuskin raitistuu.
http://www.paihdelinkki.fi/keskustelu/viewtopic.php?f=2&t=26355&start=45
http://www.al-anon.fi/00010074-onko-al-anon-sinua-varten
Tossa pari linkkiä mistä voit saada suuntaa mietinnöillesi.
Mitä kyttäät aikuisen ihmisen juomisia saati sitten yrität kaikenmaailman diileillä kontrolloida isoa miestä? Jos et halua katsella sitä menoa, niin lähde lätkimään ja etsi joku raittiimpi tapaus.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 02:51"]
Täällä olisi parikymppinen absolutisti "mies", mutta enhän minä kenellekään kelpaa kun olen niin "omituinen". Naiset vaan tahtoo niitä suosittuja miehiä jotka on "normaaleja" ja käyttävät alkoholia. Harmi, että Suomessa normaali alkoholin käyttö on sama kuin alkoholismi.
[/quote]
No ei pidä paikkaansa. Miehen kaveripiirissä on kaksi absolutistia, joista toinen siis mieheni. Kumpikin absolutisti pariutui porukasta ennen muita ja vaikka itse sanonkin, niin todella laadukkainen naisten kanssa (pienenä kuriositeettina mainittakoon, että naiset eivät ole absolutisteja).
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 15:41"]
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 02:51"]
Täällä olisi parikymppinen absolutisti "mies", mutta enhän minä kenellekään kelpaa kun olen niin "omituinen". Naiset vaan tahtoo niitä suosittuja miehiä jotka on "normaaleja" ja käyttävät alkoholia. Harmi, että Suomessa normaali alkoholin käyttö on sama kuin alkoholismi.
[/quote]
No ei pidä paikkaansa. Miehen kaveripiirissä on kaksi absolutistia, joista toinen siis mieheni. Kumpikin absolutisti pariutui porukasta ennen muita ja vaikka itse sanonkin, niin todella laadukkainen naisten kanssa (pienenä kuriositeettina mainittakoon, että naiset eivät ole absolutisteja).
[/quote]
Lisäyksenä vielä, että kummankin pariskunnan avioliitto voi hyvin ja ainakin omasta puolestani voi kertoa, että on aikamoinen helpotus, ettei mies käytä alkoholia, kun kuuntelee joidenkin pariskuntien juttuja. Tärkeintä lienee, ettei absolutisti tuomitse toisten alkoholinkäyttöä, niin kauan, kun siitä ei ole ongelmia. Esim. minä saan rauhassa ostaa hyvän viinin ja nautiskella siitä, juhlissa saan juoda viiniä tai vaikka hyvää viskiä ihan rauhassa. Olenpa joskus nuorempana ollut ihan ehdassa kännissäkin, eikä mies ole siitä pahaa sanaa sanonut.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 10:24"]
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 10:12"]
Ap: Jätä tämä viestikeskustelu tietokoneelle auki, jotta miehesi sen krapulasta toipuessaan voi lukaista...
Itselläni oli samankaltaista ryyppäämistä 16-20 vuotiaana. Aina join niin paljon ku pystys. 21-23 vuotiaana olin alkoholisti. En enään juonut huvikseen viikonloppuisin vaan murheeseen aina kun mahdollista... 24- vuotiaana musta tuli absolutisti... Elämänlaatu ja parisuhde parani moninkertaisesti. Kiitos vaimolle ku jaksoi tukea!
[/quote]
Jeps. Minusta tuo aijemmin kirjoittanut timppapimppa heitti paljon hyviä havaintoja miehen sielunmaaailmasta.
Ette muuten usko miten vaikea on valita kahden rakkaan väliltä, kumman ottaa. Viinan vai perheen.
Sitä miettii että eikö molemmat voisi pitää, kun molempia niin rakastaa. Elämä olisi täydellistä, kun perhe olisi oikeassa kainalossa ja viinapullo vasemmassa kainalossa.
Ryynirainer
[/quote]
Minusta on todella väärin omalta rakkaalta pakottaa valitsemaan kahden rakkaan väliltä yksi. Se on väkivaltainen riisto. Se repii miehen kahtia.