Mitä tehdä kun naapurit metelöi?
Tätä on jatkunut jo niin kauan, etten enää edes muista ajan kohdan alkua. Ainakin pari kuukautta. Olen valittanut itse asukkaille, isännöitsijälle ja poliisille, mutta ei. Ensin siellä remontoidaan arkena joka ilta vielä jopa kahdeltatoista, kun hiljaisuus on jo kymmeneltä. Viikonloppuisin on bileiden vuoro. Ovella käyminen ei auta ne muistaa hetken olla hiljaa sitten se taas alkaa. Poliiseista hiljenee kyllä äänen taso tai loppuu kokonaan, mutta ei tätä loputtomiin jaksa. Isännöitsijälle pistänyt viestiä ainakin 6 kertaa, mutta mitään ei tapahdu.
Viikolla yksivuotiaan nukkumaan meno viivästyy parilla tunnilla, kun ennen kymmentä ei voi tehdä mitään. Aamulla herätys kuudelta, lapsi päiväkotiin ja itse töihin. Lapsi nukkuu päiväkodissa unet, mutta ei kotona. Olen siis aivan poikki. Viikolla saan kyllä ne hiljaiseksi pyytämällä kun alkoholilla ei ole osaa, mutta joka viikonloppu joudun soittamaan poliisit. Kymmenen jälkeen soitan ja sitten odotan, että tulevat 20-40min ja käyn päästämässä sisään. Yhdentoista jälkeen päästään vasta lapsen kanssa nukkumaan, kun yksin en voi sitä jättää kotiin ja kun ei se kumminkaan nuku niin saman tien voin sen alas ottaa mukaan.
Olen aivan loppu, apua?
Kommentit (8)
Isännöitsijä pitäisi aktivoida, ala soittelemaan hänelle ja lähetä kirjeitä, joissa on kirjoitettuna päivämäärät häiriöineen ja kellonaikoineen.
Jos asut vuokralla, harkitse kodin vaihtoa.
Loop -radiokanava soitettuna kaiuttimesta joka on teipattu kaiutin naapuriseinään päin auttaa. Soitettuna heti kun naapurissa hiljenee ja menevät nukkumaan, esimerkiksi klo 01-06.
Itselle ja lapselle kuulosuojaimet.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 23:16"]Tunnen sympatiaa koska itse olen valittanut naapurin metelöinnistä monta kertaa. Sano isännöitsijälle että meteli ei lopu. Kokeile puhua naapureiden kanssa.
[/quote]
Olen yrittänyt puhua, mutta ei auta. Keskellä viikkoa muistavat olla hiljaa kun sanoo ja pyytävät anteeksi. Viikonloppuna eri meno kun alkoholi ja porukassa tyhmyys tiivistyy. Silloin tehoaa vain poliisi joskus ei ekalla kerralla sekään.
Isännöitsijä on kahteen viestiin vastannut, kerran olen talonyhtiön toimistossakin käynyt kun en saa viesteihin vastausta, mutta ei näytä tapahtuvan mitään :(
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 23:18"]Isännöitsijä pitäisi aktivoida, ala soittelemaan hänelle ja lähetä kirjeitä, joissa on kirjoitettuna päivämäärät häiriöineen ja kellonaikoineen.
Jos asut vuokralla, harkitse kodin vaihtoa.
[/quote]
Ollaan onneksi etsitty uutta asuntoa, mutta joku saa sen aina ensin, kun on joku tärkeämpi peruste. Kuten asunnottomuus tai perheenlisäys. Olen sitä paitsi niin poikki, että pakkaaminenkin hirvittää.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 23:19"]Loop -radiokanava soitettuna kaiuttimesta joka on teipattu kaiutin naapuriseinään päin auttaa. Soitettuna heti kun naapurissa hiljenee ja menevät nukkumaan, esimerkiksi klo 01-06.
Itselle ja lapselle kuulosuojaimet.
[/quote]
Tämän kaiken keskellä tämä sai minut hymyilemään!
Itsellä vähä sama homma. Ei uskalla mennä sanomaan oven taaksekaan, kun kyseisessä kämpässä on aiemminkin puukko heilunut. Ei kait se auta kun vaihtaa itse kämppää, että saa rauhan....
Pommita isännöitsijää nyt vaan huolella! Jokaisesta metelöinnistä uusi viesti. Kerro, että joudut jatkuvasti turvautumaan poliiseihin. Kerro, että sekä sinä että lapsesi kärsitte univajeesta. Se on oikeasti terveydelle uhka. Kysy poliisilta, mitä tehdä kun isännöitsijä ei reagoi. Kai siitäkin jonnekin voi jonkun ilmoituksen tehdä, jos eivät tee mitään asialle, kun jatkuvasti muiden kotirauha rikkoontuu.
Tsemppiä!
Tunnen sympatiaa koska itse olen valittanut naapurin metelöinnistä monta kertaa. Sano isännöitsijälle että meteli ei lopu. Kokeile puhua naapureiden kanssa.