Onko sinusta outoa jos parisuhteessa mies tekee ruuat
Meillä oli tästä keskustelu työpaikalla. Itse kerroin, että meillä mieheni tekee pääsääntöisesti ruuan. Itse en osaa laittaa ruokaa tai leipoa, enkä edes pidä siitä. Tämä herätti ihmetystä ja hilpeyttä työkavereissani. He kaikki kertoivat tekevänsä ruuat perheessä (kaikki siis naisia). Toki he ovat minua reippaasti vanhempia eli saattanee johtua siitäkin.
Kommentit (55)
Meilläkin mies tekee useammin ruokaa kuin minä. Mies tykkää kokkailusta, minulle se on useammn pakkopullaa. Hyvää ruokaa minäkin laitan, mutta se on vähän fiiliksestä kiinni. Leipomiset, säilöntä ja jälkiruuat sen sijaan on mun homma, niitä tykkkään tehdä ja mies ei osaa.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 22:53"]
Mun mies tekee valtaosin ruuat. Tosin minä tein tänään ->Ranskalaisia, makkaraa ja herne-maissi-paprikaa. :P
Mun mies ihan tosissaan kokkaa! Tekee ihan mielettömän hyviä pataruokia, lihat osaa valmistaa viimeisen päälle, savustaa kalaa ja tekee salaatit ja lisukkeet. Kaikenmaailman maustevoit ym. tekee aina itse. Kysyy: - Kulta, mitä sää haluaisit syödä huomenna? Ja minä vain tilaan. :)
Ja se on muutenkin hemmotellut minut pilalle. Täytyy tunnustaa että esimerkiksi vessaa en ole pessyt moneen vuoteen. Viimeksi jouduin kysymään mihin lokeroon laitan pyykinpesuaineen. :D
Kyllä minä teen paljonkin mutta siivous ja ruoanlaitto ei ole mua varten. Ja minä osaan kyllä leipoa ja leivonkin paljon mutta ruokaa en osaa laittaa sitten alkuunkaan.
[/quote]
Tuosta vessanpesusta olen kade - se on ainoa (ja kissanhiekan vaihto) asia mitä mieheni ei juurikaan tee!
4
Ei ole outoa. Sekä isäni että mieheni tekevät ruuan pääsääntöisesti. En osaa oikein muuta siis kuvitellakaan. Eikä ole ikäkysymys, isällä ikää jo lähes 70 ja miehellä 45.
Ei ole outoa.
Meidän työpaikalla tosin kaikkia miehen tekemiä kotitöitä pidetään "hienoina". Siis ollaan että Vau, sun mies pesee ikkunat tai tekee ruokaa. Ei kukaan sano että Vau, sä (nainen) peset vessan.
Oma mieheni ei tee ruokaa kuin pakosta (=en ole kotona), mutta hän pesee ikkunat, lattiat, vessan ja saunan. Putsaa kissanlaatikon ja pyyhkii pölyt. Näitä taitoja on kovasti töissä ihasteltu.
No ei tietenkään. Meillä tekee yleensä ruoat, kun hän niin tykkää ruonlaitosta + tekee parempaa ruokaa minä :)
Ei, vaan oikein.
Minä pidän siivoamisesta ja järjestestelemisestä. Ideaalimaailmassa mies kokkaa.
Ei mies tee ruokaa muuten kuin itselle korkeintaan paistaa kalapuikot uunissa, keittää nuudelit tai syö kananmunia. Itse tykkään kokeilla kaikenlaista ja tehdä ruokaa itse. Mies ei vaan tykkää oikein muusta ruoasta kuin ei-maistu-miltään-ei-mausteita-ei-mitään-uutta -tyylisestä.
Ei ole outoa. Ihmettelen kuitenkin sitä, kuinka joku aikuinen ei osaa laittaa ruokaa. Kyllähän nyt tavalliset arkiruuat osaa tehdä jokainen täysijärkinen ihminen kunnollisen ohjeen avulla.
Ei ole outoa minusta. Meillä mies tekee pääsääntöisesti ruuat. Osaan itsekin tehdä ruokaa, mutta hän on parempi kokki. Lisäksi hän on hyvin perillä terveysruuista, eikä tykkää tehdä tai syödä mitään rasvaisia ja epäterveellisiä ruokia, joten tämä jako käy minulle. Itse hoidan mielelläni puolestaan siivoukset ym.
Mun ex halusi aina tehdä ruuat. Jos yritin tehdä itse, hän tuli neuvomaan ja tunaroi kaikki ruuat pilalle. Ehkä hänellä oli vaan tarve päteä kaikessa. Ajattelin sitten, että antaa olla, enkä yrittänytkään enää. Vaikka itsellä oli silloin kokemusta ruuan laittamisesta n. 15vuotta ja hänellä ei vaikuttanut olevan paljonkaan.. Oli 6vuotta minua nuorempi ja pitkälti vielä äitinsä helmoissa.
Siis onko olemassa naisia, joiden mielestä olisi outoa jos mies laittaisi ruokaa? Itse olisin uskomattoman onnellinen, jos ei tarvitsisi aina itse olla lieden ääressä rehkimässä. Ruokaa laittava mies olisi unelmien täyttymys, tosin leipova vielä enemmän! Mikä siinä oikein onkaan, että miehet eivät ole kiinnostuneita ruoanlaitosta?
Voi kunpa meilläkin mies kokkaisi edes joskus! Tykkään kyllä laittaa ruokaa mutta toisinaan olisi mukava tulla kotiin ja vain istua pöydän ääreen ja nauttia ruoasta. Mies on saanut kaiken lapsena niin helpolla että jos valmista ruokaa ei ole, enkä minä kotona, syödään ennemmin leipää viikko kuin valmistetaan monipuolinen yksinkertainen ateria. Toivottavasti tilanne muuttuu lapsen myötä ettei ennen työmatkoja tarvitse kokata viikon satseja valmiiksi :D